Подобряване работоспособността на задни спирачки

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот policevidin » Чет 27 яну 2011 19:31


tarikat89 написа:да но толедото е голф 2,3,венто,джета и т.н. и затова по моя логика би трябвало и при тях да е така..
иначе аз моя кантар го махнах понеже протече и сега съм с АБС и без кантар и спира малко по добре и както ти написа по горе няма го въпросното забиване на предницата..

Ами незнам имам приятели които са с Голфове 3-ки,Вонто, Ауди S3 и при тях няма кантар фабричнио изглежда тук роля играе годината на пройзводство. Даже преди 2 месеца купих един голф 3 ударен който има АБС ИТТ АТЕ-Тевес 20 и той е без кантар. :talk: представа си няма каква е причината за липсата му но е факт че спира по-добре.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2873
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот Vento » Пет 28 яну 2011 23:20


Тевес е с кантар, защото задните колела са на 1 канал. По-новите ITT са без кантар, защото са 4-канални и всяко колело се управлява от помпата. viewtopic.php?f=52&t=156184&start=0


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот policevidin » Съб 29 яну 2011 0:45


Vento написа:Тевес е с кантар, защото задните колела са на 1 канал. По-новите ITT са без кантар, защото са 4-канални и всяко колело се управлява от помпата. viewtopic.php?f=52&t=156184&start=0

mhihi :applause: Има логика.


razreza
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 22 окт 2011 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот razreza » Чет 19 сеп 2013 15:42


golfmk1 написа:
bheart написа:СПИРАЧНИЯ ПЪТ СЕ СКЪСЯВА!!!!! А днес говорих с колега който няма кантар от близо 2 години и каза,че на сняг и на дъжд всичко е наред!
По голяма глупост не съм чувал :shock




Здравейте.Следя темата отначалото,защото и аз имах проблеми със спирачките и напълно подкрепям колегата bheart,защото след като премахнах реших да тествам спирачките на сух и на мокър път.Резултатите бяха добри-на сух път с 80км/ч,скачам на педала,блокират само предните колела и спирачния път беше нормален за кола без ABS(Голф 3 ТДИ).На мокър път със същата скорост и отново рязко натискане и задържане на педала докато колата не спре напълно,резултата също беше много добър,без да блокират задните колела,но естествено с по-дълъг спирачен път.Говорил съм с доста майстори по въпроса и доста форуми съм изчел и разбрах,че спирачната система на всеки автомобил е така конструирана,че при всички положения предното спирачно усилие е много по-голямо от задното и просто няма как да блокират първо задните колела и след това предните.А колкото до това,че може да се завъртиш със спирачки на някой завой,не знам сигурно е вярно,но не знам кой глупак би натиснал спирачки в завой.Спирачки се натискат преди завоя за да намалиш скоростта,защото с нашите стари коли можеш да се завъртиш и ако влезнеш в завоя с голяма скорост.Затова по-добре да караме разумно и да спазваме дистанция.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 765
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот dandan » Чет 10 окт 2013 18:16


Не знам що за инициатива е това. Що не питате някой който го е сложил това излишно устройство, вместо разни майстори които го махат? Тествах на мокро и сухо и това е всичко...
Отговорете си на въпросите: Как работи? и Защо е сложено? и после махайте. Подобни инициативи водят до измамни усещания, че нещо е подобрено. Едва ли някой от тези които са го махнали са си мерили спирачния път преди и след интервенцията- всичко е на усещане.
Ако кантара е изправен и настроен не е никак излишен. Имаше го на Москвичите от 70-те години(за по-ранни модели нямам наблюдения), та чак до днес си хабят железата да го слагат.


Потребителски аватар
Ivo_Golf3_GT
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот Ivo_Golf3_GT » Нед 01 ное 2015 0:16


Здравейте, колеги! Да извадя темата от прахта понеже наистина е интересна.
За ъпгрейд и подобряване на спирачките е ясна необходимостта от нови/прави дискове,
отрегулирани/отремонтирани сп.апарати и нова сп.течност. Относно кантара обаче имам
три въпроса, на които частично или никак не беше отговорено, които са към знаещите в този форум:

1. Как може да се разбере дали кантарчето на задния мост сработва правилно - може ли да се измери някак?
2. Къде да отидем да ни го оправят/регулират, в случай, че не работи(както трябва)?
3. Тъй като карам Голф 3 ВР6, а по думите на колегата Боби(racing_team_vidin) в една подобна тема
(http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=52&t=178432&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%80&start=15)
ВР6-цата е и с кантар и с АБС, как си поделят "ролите" двете системи за регулиране на спирачното усилие?

Благодаря!
:th_up


Потребителски аватар
Omilron
Мнения: 100
Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
Автомобил: VW Passat b3 3a2 35I
Двигател: 1992 ABS
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот Omilron » Сря 16 мар 2016 9:32


Здравейте, колеги!

Прочетох темата и ме интересуват и мен отговорите на въпросите зададени от колегата горе:

1. Как може да се разбере дали кантарчето на задния мост сработва правилно - може ли да се измери някак?
2. Къде да отидем да ни го оправят/регулират, в случай, че не работи(както трябва)?


Смених предните накладки преди няколко дни и реших да изпробвам как спира колата при рязко натискане на спирачката. Оказа се че задните колела блокират все едно съм дръпнал ръчната. Предполагам, че това се дължи на неправилно работещ кантар (който предполагам имам 100% на пасата от аватара)?

Поздрави!


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2496
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот i.e.i » Сря 16 мар 2016 14:25


рязко натискане на спирачката. Оказа се че задните колела блокират все едно съм дръпнал ръчната

Така и трябва,стига да не блокират преди предните.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 804
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Местоположение: Стара Загора

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот genov1 » Чет 26 юли 2018 13:50


Няма как при свален кантар спирачното усилие да е 50/50 при положение че спирачните цилиндри отпред и отзад са много различни
Освен това помпата е така направена че първо да задействат предните, и после задлите колела
Кантара намаля усилието към задните колела, когато олекне задницата, ако работи :mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6046
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Подобряване работоспособността на задни спирачки

Мнениеот Iezekil » Чет 26 юли 2018 21:24


При много натегната ръчна,също хващат първо задните.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 11 госта