Здравейте,
Да споделя и моя опит с претапициране на таван (Г3 - комби). Постепенно плата на тавана увисна, първо откъм багажника, после отпред и накрая целия се отлепи и започна да ми подпира главата...
Вярно, зимата въобще не е време за такива дейности, но между празниците - защо пък не. Ето как:
1. Купих плат от магазина на "Кора стил" в Дървеница - много точни хора, дори дадоха и съвет кое и как! Не пестете от плата - при комби ви трябват поне 2,5 м.
2. Лепилото - пак от там, Henkel - 1 кутия, даже остана.
3. 2 бояджийски четки и 2 бр тел за чинии/тигани, малко шкурка (реално не я ползвах), 10-на свински опашки, бояджийско дунапренено валяче, щипки за пране.
Общ разход за всички материали - 47 лв.
Демонтаж: Таванът, специално при комбито, се сваля много лесно - за 30 мин, трябва само малка, права отвертка за сваляне на лайсните, както и кръстата, за да отвинтите джаджите. Първо се махат сенниците (надолу и със завъртане, дръжките и плафоните. Следват лайсните - трябва бавно и много внимателно, пластмасите стареят и стават крехки. Почнете от средата - колоната между вратите, отгоре надолу. Под нея има винтове, които държат краищата на съседните лайсни, най добре ги отвинтете и оставете на място. По същия начин, после свалете и задните колони, които държат задните колани; и там има същите винтове... Бавно и внимателно вадете всяка лайсна - дърпат се надолу. част от щипките излизат, други остават на място. Най добре вниматело ги извадете и сложете в лайсните - имат си жлебчета, внимавайте с посоката, някой са асиметрични. Лайсните от багажника могат да се махнат изцяло, другите оставете да висят и след като извадите кората, най-добре прикрепете със свински опашки :) Кората излиза през задния капак, но най-добре да сте двама - много е крехка!
Почистване: Отнема около час (с паузи за цигара и бира :) ) Изстържете хубаво остатъците от стария дунапрен, после с тел за чинии много лесно се свалят по-лепкавите останки.
Мазане:При мен отне около 45 мин. Задължително бъдете двама, самостоятелно няма да се получи добре! Измерете средата на плата, средата на кората, отблелжете, най добре първо наложете плата на кората и вижте от къде колко да подръпнете, отбележете.
Ние почнахме отзад, намазахме плътно половината задна част на кората, обилно, после и плата, рехаво и по малко! Внимавайте, важно е да не протече лепило през дунапрена, защото ще останат петна! Залепването е важн ода стане от двама души и най добре почнете от средата към края. Единия човек (по несръчния :) ) държи плата, другия лепи и търка с валячвето. По гънките на дръжките и сенниците - с валачето, а може и накрая с пръсти..
След като залепихме задната част, намазахме и предната и по същия начин залепихме и нея. Внимавайте- при мен от прегъвката остана гънка на плата и добре че я забелязах и опънах, иначе щеше да остане следа, все едно е спукана кората... Накрая, след като залепихме навсякъде, доопънахме краищата и ги захванахме отвсякъде с щипки за пране.
Кората съхна два дена, желателно на закрито и стайна температура (при мен - в общото мазе). Внимавайте - лепилото мирише силно (специално това - на ацетон и е добре да сте на проветриво място или си носете маска). След като изсъхне, с макетно ножче изрежете отвори за сенници, плафони и дръжки (не ги правете много големи, да не отзява после плата.
Монтаж: Отнема около час и половина, пак
задължително да сте двама души. Вземете си парчета чист и дебел картон - след като вкарате кората в колата, така най-добре става за подпиране преди монтажа и не остават дълбоки следи от пръсти! :)
Започнах от предните дръжки, после сенниците - преди това, внимавайте да не се подпети най-предната част, която е при стъклото. След като стабилизирате с дръжките и сенниците идва най-досадната част - лайсните
Започнете от някаква посока - примерно предните при шофьора и пасажера. После - тези при задните врати, после - тези в багажника. Не забравяйте (като мен) за винтчетата, които седят в краищата на лайсните при колонките на коланите. Тези лайсни сложете най-накрая, като внимателно наместете и напаснете щипките за височината на колана. Вземете си малка права отверка, с която най-лесно се наместват после профилите един към друг. За мое щастие не изгубих и не счупих нито една щипка или лайсна, може би защото ги извадих и сложих в жлебчетата, всяка на място. Внимавайте - лайсните се монтират с почукване с юмрук, но гледайте веднъж като ги сложите да не ги вадите повече - кората е крехка и много лесно може да се поотчупи някой ъгъл...
Ами това е - дано съм бил полезен. Няколко снимки с резултата по-надолу!
Пожелавам на всички весели празници и щастлива нова година!