Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ktamen » Съб 15 апр 2017 12:48


Кабелите са твърде тънки за 30 амперови бушони и може да се подпалят :exclaim :exclaim :exclaim
Не ми стана ясно ква е файдата от ксеноновите джуджавки.
Захранваш релетата с два кабела от плюса на акумулатора през два предпазителя, за късите 15А, за дългите 30А, кабелите поне по 4мм2. Крушките ги връзваш паралелно с 3 жици пак по 4мм2, едната жица я връзваш директно за минуса на акумулатора, другата към изхода на релето за къси и третата към изхода на релето за дълги. Бобинките на релетата ги връзваш към старите кабели на едната крушка. Всички кабели добре укрепени към купето, поне двойна изолация между тях и ламарината. И това е.
И по вашия начин трябва да работи, ама за да открия проблема колата трябва да е пред мен. Схемата, която описвам е същата, като на вашата картинка, ама явно бъркате жиците.
Ксеноновите кабели са тънки за халогенни крушки и не са за такива големи бушони, особено пък китайски ментета от левчето. Вземете си бушони от морга, тези ги изхвърлете.
Аз и друг път съм го писал, ама тези подобрения никак не ги одобрявам. На крушката пише 12В и стремежът да се увеличат до 14 никак не ми харесва, ама колите са си ваши.




Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1931
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот beuchat » Съб 15 апр 2017 13:29


Схемата е направена точно по начина,по който си го написал.Проблемът е,че на дълги светят силно фаровете,а на къси е още по-слабо от преди релетата,затова и питам тук дали някой се е сблъсквал с такъв проблем.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ktamen » Съб 15 апр 2017 15:30


Измери колко волта има на крушките, първо на едната, а после на другата, докато светят на къси.
И това за запалването на колата, заради бушоните не беше шега :exclaim :exclaim :exclaim


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот инжектопляктор » Съб 15 апр 2017 18:03


ktamen написа:Захранваш релетата с два кабела от плюса на акумулатора през два предпазителя, за късите 15А, за дългите 30А, кабелите поне по 4мм2. Крушките ги връзваш паралелно с 3 жици пак по 4мм2...
....Аз и друг път съм го писал, ама тези подобрения никак не ги одобрявам. На крушката пише 12В и стремежът да се увеличат до 14 никак не ми харесва, ама колите са си ваши.

Заводски крушката си е светела на напрежение по-високо от 12 волта, защото просто има копче, а не 12волтов регулатор на напрежение. Просто с времето връзките стават лоши. При мен беше стигнало до там, че напрежението беше доста под 12 волта и съответно фаровете светят като кандила.
Отделно, за дългите не ти трябват 30А, защото дългите са точно толкова като мощност, колкото и късите. Просто жичката за дългите е изместена, така че светлината като се отрази в рефлектора да й се измести фокуса.
4мм2 е пресилено. 2.5мм2 ще свърши работа. Оригиналната инсталация за фаровете е 1.5мм2. :gruebel
Дълги, къси - повече от 15А предпазител не трябва да има.
Крушките са 60/55W@12V. 60/12= 5А.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ktamen » Съб 15 апр 2017 20:05


инжектопляктор написа:Заводски крушката си е светела

И Тинки лично е контролирал заводския процес и е мерил волтовете на крушките :mhihi :mhihi :mhihi
Всички те вземат на подбив точно заради такива глупости, като тези с които си напълнил горния си пост. Толкова ли е сложно да преброиш фаровете? Или пък да преброиш колко крушки са захранвали тези заводски 1,5мм?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот инжектопляктор » Съб 15 апр 2017 20:15


ktamen написа:Или пък да преброиш колко крушки са захранвали тези заводски 1,5мм?

Не ме разбра. С нова инсталация и нови връзки не е имало почти пад на напрежение и каквото е имало на акумулатора, това е имало през копчето и на буксите на фаровете. 1.5мм2 са пускали да хранят всеки фар. Аз съм пуснал на моята отделни проводници за всеки фар.
Не знам каква ти е логиката на теб и от къде дойдоха тези 4мм2. На всеки фар отиват 2.5mm2 и на всеки фар масата е отделна, директна към акумулатора при мен.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ktamen » Съб 15 апр 2017 23:55


Значи като остарее, инсталацията се износва и ламбите не щат да светят :bowdown :bowdown Само моите жици някакси си остават вечно млади.
Защо е нужно да ти обяснявам, че 2 и 2 е 4. Вече ти намекнах, че и на новите коли падът е практически същия, ама ти продължаваш да държиш на твоите си глупости. 5 ампера предизвикват немалък пад, многобройните снадки, дори и нови също не са с нулево съпротивление.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот инжектопляктор » Нед 16 апр 2017 1:21


ktamen написа:Вече ти намекнах, че и на новите коли падът е практически същия, ама ти продължаваш да държиш на твоите си глупости.

На проводниците нищо им няма. Свръзките са друг въпрос. Окисляване на връзките и нагаряне на ключовете от циклите на включване/изключване увеличават преходните съпротивления, което увеличава и пада на напрежение.
Освен ако не твърдиш, че нов моят Пасат е бил с фарове, които светят като кандила, не знам за какво спориш.
Така че падът на напрежение не е един и същ при чисто нов ключ и ключ в състоянието, в което беше моят ключ за включване - с начупени парченца пластмаса от зеленото, което е бленда да свети ключа в зелено и с черни и нагорели контакти.
"Не е имало пад на напрежение почти" да се разбира като "Не е имало пад на напрежение, който се дължи на неблагоприятни обстоятелства като износване и окисление на контактни връзки и нагаряне на прекъсвачи"
И ако многоброните снадки, то това не е предвидено като изкуствено намаляване на напрежение, а е недостатък. Който при нови свръзки и контактни повърхности на нови ключове не си личи толкова много. След години експлоатация нещата стават различни.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ktamen » Нед 16 апр 2017 18:00


Омешал си откровени глупости с няколко верни неща, ама важното е, че си вярваш :th_up


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1931
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот beuchat » Нед 16 апр 2017 22:43


Е добре тогава,щом спадът се проявява с годините от лошо връзки и окиси,с почистване на контактите не мога ли да си вдигна поне малко напрежението ?
Така и не го измислихме какъв е проблемът с релетата,явно няма да стане,а фаровете са си зле,хем съм с крушки с 60 процента повече светлина.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот инжектопляктор » Нед 16 апр 2017 23:27


ktamen написа:Омешал си откровени глупости с няколко верни неща, ама важното е, че си вярваш :th_up

Какво да не си вярвам? Токът от акумулатора през ел.таблото отива към ключа и от там отива към фаровете.
По пътя има пад на напрежение и няколко връзки, както и един нагорял с годините ключ. Това, което се случва е пад на напрежение. Байпасваме инсталацията и връщаме фаровете да светят на заводското напрежение.
А не да светят с 10-11волта, вместо номиналното им напрежение.
beuchat написа:с почистване на контактите не мога ли да си вдигна поне малко напрежението ?

Определено може. Обаче шкуренето на повърхностите създава неравности, които са предпоставка също за не оптимален контакт.


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Explode12 » Вто 18 апр 2017 17:27


Колега @beuchat измери напрежението на късите без релета и с релета и напиши. Размени 2те релета. Прегледай правилно ли са свързани нещата. Аз още я мъдря една инсталация за фарките ми..4мм2 от аку до релета, 2.5мм2 към фаровете, 1.5 или 1мм2 от ориджинал буксите на фаровете към релетата, бушони съм сложил 15А. Сега търся просто кабелни обувки на 9 ли колко мм бяха понеже не искам да пазаря букси Н4 и да свързвам 2.5мм2 кабел с тез смешните дет продават :D. И да видим..ще светят ли..няма ли..ще викам ли пожарна няма ли


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1931
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот beuchat » Вто 18 апр 2017 19:33


С релета и без релета на късите идваха точно 12.0 волта,но авера ми ги мери на буксата,а не на крушката и все пак е странно,защото при еднакъв волтаж има фрапантна разлика в светенето.Инсталацията съм я прибрал и повече не съм се занимавал с нея,че да не викам пожарната .


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dontaskdontsay » Вто 18 апр 2017 19:41


Как ги слагате тези 15А бушони :eek Аз от както сложих релетата съм с 20-25А и на скоро бушона така се беше стопил от греене (от греене не от късо) че беше разтопил държача за бушони. Държача е от онези хубавите, червените гумирани с капаче дето са влаго защитени. Беше станал на буца въглен :eek След като го смених си заработи без проблем значи не е дало на късо. Преди това беше друг 20А бушон и го видях на време че е започнал да се топи та го смених но, този съм го изпуснал. Крушките са H4 Osram NB. Кабелите са 2,5мм2.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ktamen » Вто 18 апр 2017 19:49


Забрави да напишеш, че бушоните ти са китайски аламинчета :mhihi
Градски, трябва да мерите напрежението докато крушката свети :exclaim Меренето без крушка е безсмислено.
Колегата правилно намекна, че проблемът може да е в релето. Като чета кво смята да прави и той е на път да се подпали.
Никакви икономии на бакър, слагай навсякъде по 4мм2 :exclaim :exclaim



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта