Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот инжектопляктор » Вто 18 апр 2017 19:58


dontaskdontsay написа:Как ги слагате тези 15А бушони ... Аз от както сложих релетата съм с 20-25А и на скоро бушона така се беше стопил от греене (от греене не от късо) че беше разтопил държача за бушони.

Аз ползвам оригинални бушони на VW, събрани от табла на коли от моргата. И съм си отрязал един държач за предпазители на VW.
Китайските бушони са с по-тънки пластинки. От един такъв, поставен в таблото, за бензиновата помпа, щеше да ми се запали колата. Бушонът вече беше почнал да се топи, понеже е по-тънък ножа му отколкото трябва и започна да мирише. :exclaim :exclaim :exclaim
НЕ си слагайте китайски бушони за левче от бензиностанцията, мама му стара!
ktamen написа:Никакви икономии на бакър, слагай навсякъде по 4мм2 :exclaim :exclaim

Защо 4мм2, като може на всеки фар отделно да му се пуснат по 2.5мм2? Предостатъчно са, падът е малък, разстоянието е късо, токът е много по-номиналния за сечението...
Explode12 написа:...понеже не искам да пазаря букси Н4 и да свързвам 2.5мм2 кабел с тез смешните дет продават...

Ми вземи си букса от моргата. Аз съм отрязал кабела на късите, пуснал съм единият да командва релето, а пък съм вързал от изхода на релето кабела към фара през буксата.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ktamen » Вто 18 апр 2017 20:08


Забележката ми беше за 1ния квадрат към бобинките на релетата.
инжектопляктор написа:по-номиналния.

Ей тая думичка много ме кефи. Ти разбираш ли и значението?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот инжектопляктор » Вто 18 апр 2017 20:26


ktamen написа:Ей тая думичка много ме кефи. Ти разбираш ли и значението?

Номинален ток. ( IEC 56 ) Това е ефективната стойност на тока, който може да протича неограничено дълго време без повреди и превишения на температурите на отделните части по-големи от допустимите, посочени в стандартите.

A бобинката на релето не иска много ток. По-малко от ампер е консумацията на релето. Всъщност докато номинален ток е за електрооборудването, то е максимален допустим ток за проводниците. Все тая.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ktamen » Вто 18 апр 2017 20:58


Що просто не написа, че не разбираш значението на въпросната думичка?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот инжектопляктор » Вто 18 апр 2017 21:21


ktamen написа:Що просто не написа, че не разбираш значението на въпросната думичка?

Непосредствено, явно обозначено. Подходящо словосъчетание беше максимален допустим ток. Е и?


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 19 апр 2017 13:13


Едно въпросче относно реле с нормално отворени контакти. Искам да сложа едно ЦК ключе на горивната помпа на една кола. Копчето трябва да прекъсва бушона на помпата.
Бушона на помпата е 30А а копчето което имам е 15А/250в и вероятно идва слабо за целта. Ако използвам нормално отворено реле мога ли да свържа крачета 80 и 86 заедно ?
Ето една примерна снимка от реле за фарове: http://images18.snimka.bg/003266245.jpg

При мен активиращия и захранващия кабел се явяват един и същ. Мога ли да ги свържа заедно?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот инжектопляктор » Сря 19 апр 2017 18:28


dontaskdontsay написа:При мен активиращия и захранващия кабел се явяват един и същ. Мога ли да ги свържа заедно?

Слагаш ЦК ключето между 80 и 86, за да командва. 80 е силовата част на релето. 86 е електромагнитът вътре. Ти искаш да ти се пуска помпата като цъкнеш ключето, нали така? Ако вържеш директно 86 за 80, то с подаване на захранването, винаги ще е включено. В такъв случай от реле смисъл няма.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 19 апр 2017 19:42


dontaskdontsay написа:Едно въпросче относно реле с нормално отворени контакти. Искам да сложа едно ЦК ключе на горивната помпа на една кола. Копчето трябва да прекъсва бушона на помпата.
Бушона на помпата е 30А а копчето което имам е 15А/250в и вероятно идва слабо за целта. Ако използвам нормално отворено реле мога ли да свържа крачета 80 и 86 заедно ?
Ето една примерна снимка от реле за фарове: http://images18.snimka.bg/003266245.jpg

При мен активиращия и захранващия кабел се явяват един и същ. Мога ли да ги свържа заедно?

А защо с копче, не може ли да се управлява автоматично това реле, примерно със сигнал от превключвателя на газовата уредба, ако има такава, но пък ако няма не виждам смисъл в копче за изключване на бензиновата помпа.

Относно фаровете, сложил съм реле само на късите, найтбрейкър ънлимитед лампи и сравнително добре светеше колата в идеална тъмница и сух път. Намокри ли се обаче, все едно съм пуснал габарити. Никелирах или каквото там са ги правили в стрелча рефлекторите и в момента фаровете светят по добре от някои ксенони монтирани на фарове с лупи. Сравнявах с фаровете на бмв е39 май се води с ксенон и според мен, моите пасатовите светят по добре


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 19 апр 2017 21:27


К.Одаджийски написа:Никелирах или каквото там са ги правили в стрелча рефлекторите и в момента фаровете светят по добре от някои ксенони монтирани на фарове с лупи. Сравнявах с фаровете на бмв е39 май се води с ксенон и според мен, моите пасатовите светят по добре

Препоръчай на тоя с БМВ-то да си смени лампите.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 19 апр 2017 21:34


инжектопляктор написа:
dontaskdontsay написа:При мен активиращия и захранващия кабел се явяват един и същ. Мога ли да ги свържа заедно?

Слагаш ЦК ключето между 80 и 86, за да командва. 80 е силовата част на релето. 86 е електромагнитът вътре. Ти искаш да ти се пуска помпата като цъкнеш ключето, нали така? Ако вържеш директно 86 за 80, то с подаване на захранването, винаги ще е включено. В такъв случай от реле смисъл няма.


Да това имах на предвид и аз просто не съм споменал къде смятам да прекъсна с копчето. Благодаря :beer

А на въпроса защо копчето ще гаси помпата ако няма газова... Защото няма и бензинова :) Копчето е за S класа :Mr Green Fun




П.П: За протокола, аз бях твърдо против това копче!


darkhunt3r
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 17 сеп 2011 15:01
Автомобил: Golf IV V5
Двигател: AGZ
Местоположение: Банско

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот darkhunt3r » Пон 04 сеп 2017 20:09


Здравейте, евентуално ако има, някой специалист, който разбира повечко ако може да драсне едно ЛС защото не мога да оправя калпавата инсталация с релета, която е поставена от един "специалист". Благодаря.


markone
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 18 окт 2014 17:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот markone » Пон 05 фев 2018 20:28


С лед крушките оправя ли се проблема .Работят от 9 до 24 вота.Някой пробвал ли е.Карам тоуран 2007 на късите едвам 11 волта,светят като свещ.Оня ден едвам стигнах 200км.минах по тъмно.Ако сменя ключа ще има ли ефект или търся друга помощ(реставрация на фаровете или. направо биксенон на мястпто на лупите)


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 832
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот lokva » Пон 05 фев 2018 20:33


11 при запален мотор ли ги мерихте?


markone
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 18 окт 2014 17:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот markone » Пон 05 фев 2018 20:41


markone написа:С лед крушките оправя ли се проблема .Работят от 9 до 24 вота.Някой пробвал ли е.Карам тоуран 2007 на късите едвам 11 волта,светят като свещ.Оня ден едвам стигнах 200км.минах по тъмно.Ако сменя ключа ще има ли ефект или търся друга помощ(реставрация на фаровете или. направо биксенон на мястпто на лупите)

А и има ли вероятност да са софтуерно намалени да светят като дневни светлини,карам почти само в София и винаги са били слаби.За 3.5 години не ми е изго1ряла една крушка.Смених ги с нови греда ,нищо.


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 832
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот lokva » Пон 05 фев 2018 20:47


при този волтаж каквато и крушка да сложите ще свети като свещ
търсете добър токаджия да ви сложи релета



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта