Когато махна диода между маса и краче 1, и включа габаритите, таблото си работи. Няма промяна в него, но тогава светодиодите не светят. Диода има една черна ивица, която е от страната на краче 1.
Много неприятно - толкова играчка, а накрая не бачка.
Сигнализатор за високи обороти
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Сигнализатор за високи обороти
chas написа:Когато махна диода между маса и краче 1, и включа габаритите, таблото си работи. Няма промяна в него, но тогава светодиодите не светят. Диода има една черна ивица, която е от страната на краче 1.
Много неприятно - толкова играчка, а накрая не бачка.
Диода траябва да е така - катод (ивичката) към пин 1 , а анод на маса . То е така , но входния сигнал какъв поляритет има и каква амплитуда ? Защо не пробваш да увеличиш резистора 1к примерно на 5.1 или на 10 k , a заради него трябва да увеличиш и другия - примерно на 47 или 51к . Възможно е този 1k да е твърде нискоомен товар за сигнала и да го "омазва" нещо . Говоря от гледна точка на електрониката , иначе нито сигнала знам с какъв вид е , нито някога съм ползвал този чип . Ако е пред мен сигурно 5мин ще са много да разбера проблема , но уви !
Най-добрия вариант естествено е да се види сигнала на осцилоскоп или поне да се прочете някъде (ако няма възможност за осцилоскоп) какъв е като размах и поляритет (да не отрицателно напрежение спрямо маса) . Каква товароносимост има устройството , което го изработва . След това този сигнал може да се буферира с един операционен усилвател и няма да има проблем с показанието на таблото !
Винаги , когато правя някаква схема се надявам тя да НЕ проработи веднага , колко неща научавам докато я подкарам , ехе-е-е , а иначе ако тръгне от раз - нищо !
Re: Сигнализатор за високи обороти
milmar написа:Винаги , когато правя някаква схема се надявам тя да НЕ проработи веднага , колко неща научавам докато я подкарам , ехе-е-е , а иначе ако тръгне от раз - нищо !
Ха-ха, аз май не съм толкова ученолюбив
След като махнах диода и таблото започна да работи нормално при включени габарити си помислих, че или съм сложил обратно диода или сигнала е отрицателен спрямо маса и през диода става късо. Но преди като го тествах с пробен светодиод си беше само над 0V. Само, че аз съм го пробвал само при изключени габарити и реших да го замеря отново.
При изключени габарити
в режим прав ток на мултимера: 8,3 V
в режим променлив ток на мултимера: 18 V
При включени габарити
в режим прав ток на мултимера: -5,78 V
в режим променлив ток на мултимера: 0 V
И светодиода ми показа, че при включени габарити има отрицателно напрежение спрямо масата.
Тук Ханс ме изненада.
Ще сложа 4 диода в грец схема да изправя тока и ще пробвам. Трябва ли да са специални при това напрежение или каквито и да сложа ще свършат работа?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Сигнализатор за високи обороти
Не мисля , че честотата е фатално висока , че да трябват някакви бързи диоди , или пък напрежето да е някакво много високо ... С 1N4148 би трябвало да стане , те са 75V , а и са импулсни , бързи диоди . Има и една Fast серия аналози на 1N4001-1N4007 , водят се UF4001-UF4007 , те са за високо напрежение като първите , но са доста бързи , а са ефтини . Но са по-големи са на габарит от 1N4148 .
Пробвай с 1N4148 .
Пробвай с 1N4148 .
Re: Сигнализатор за високи обороти
То много хубаво ама моята електронна мисъл нещо ми подсказва, че няма да е толкова лесно.
Ако при включени габарити напрежението на сигнала варира в границите [-5, 0] волта тогава след грец схемата плюсът ще варира в границите [0, 0] волта - т.е. никакъв няма да го има.
Май ще замервам днес сигнала от средното краче на бобината и ще се върна на този вариант.
Ако при включени габарити напрежението на сигнала варира в границите [-5, 0] волта тогава след грец схемата плюсът ще варира в границите [0, 0] волта - т.е. никакъв няма да го има.
Май ще замервам днес сигнала от средното краче на бобината и ще се върна на този вариант.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Сигнализатор за високи обороти
Е то тогава ,дали не е по-добре да навиеш няколко навивки на един от високо-волтовите кабели?По този начин изобщо няма да се бъркаш по сигналите за таблото и управлението на двигателя.
Re: Сигнализатор за високи обороти
pas1.8mi написа:Е то тогава ,дали не е по-добре да навиеш няколко навивки на един от високо-волтовите кабели?
Щях да си спестя цялото главоболие, но май пак ще направя така, защото:
напрежение на средното краче на комутатора (бобината):
При изключени габарити
в режим прав ток на мултимера: 2,3 V
в режим променлив ток на мултимера: 4,5 V
При включени габарити
в режим прав ток на мултимера: -11,77 V
в режим променлив ток на мултимера: 0 V
Така, че ще се навива жичка около високоволтовия кабел излизащ от бобината.
Каква жичка е по-добре - тънка, дебела, едножилна, многожилна?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Сигнализатор за високи обороти
Препоръчвам ти много-жилен(изолиран) проводник(напр. 0,75мм).Мисля,че 10-15 навивки ще са ти напълно достатъчни!
Re: Сигнализатор за високи обороти
Взех си 1 метър многожилен, силиконов проводник 0,75 кв. мм. Направих 25 навивки около кабела излизащ от бобината, с разтояние между навивките около 7-8 мм. Включих мултимера на променливо напрежение и свързах едното му краче към маса, а другото към оголения край на навития проводник. Като запалих колата, мултимера показа 180 волта . Когато се доближи крачето на мултимера до края на пводоника прехвърча искра.
Май 2-3 навивки ще са достатъчни.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Сигнализатор за високи обороти
chas написа:.... мултимера показа 180 волта . Когато се доближи крачето на мултимера до края на пводоника прехвърча искра.
Май 2-3 навивки ще са достатъчни.
Можело е и да го изгориш ! Волтметърът има високо входно съпротивление . Ако обаче сложиш един резистор паралелно на сондите му , то така и ще се ползва сигнала от тази "антена" във схемата ти , трябва да има товар , работата ще стане . Резисторът ще трябва да се подбере . Остави и онези двата диода - един към маса и един към захранващото напрежение , иначе чипа пак ще си отиде .
Това напрежение се прехвърля по индуктивно-капацитивен път , не е опасно , макар че прескачат дъги ... но за апаратурата и за електрониката въобще може да е фатално .
Re: Сигнализатор за високи обороти
Все пак това е променливо напрежение и трябва да се изправи. Имам няколко от тези вкъщи: http://nnelectronic.com/product.php?ProductID=2796 Дали ще свършрат работа, да не се разхождам до магазина за 1N4148 или Д311А са бавни? Имам и няколко, на които пише 57 45. Доколкото успях да разбера те май са ценерови 1N5745.
Или ако оставя двата диода към маса и захранващото напрежение няма нужда да се изправя допълнително сигнала?
Или ако оставя двата диода към маса и захранващото напрежение няма нужда да се изправя допълнително сигнала?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Сигнализатор за високи обороти
chas написа:....Или ако оставя двата диода към маса и захранващото напрежение няма нужда да се изправя допълнително сигнала?
Това щях да кажа и аз , вероятно няма да има нужда от изправяне ....
Обаче , с тази своеобразна антена , моите скромни познания по електротехника не ми позволяват да опиша с формули и да пресметна какви точно ще бъдат резултатите , какво напрежение ще се получи . Трябва да има резистор паралелно към маса за товар , сигурно ще трябва и кондензатор за отфилтриране на високочестотни колебания , но какви трябва да са стойностите - ще трябва да се пробва . Ако намериш пробвана схема в нета , става въпрос за тази входната част , опитай нея . Иначе трябва да се гледа на осцилоскоп какво се получава .
Re: Сигнализатор за високи обороти
milmar написа:Ако намериш пробвана схема в нета , става въпрос за тази входната част , опитай нея.
pas1.8mi е правил навивки и може да каже.
Иначе в google като търся навивки около високоволтов кабел на първо място излиза тази тема
Мултимера започна да показва по-ниско напрежение, май се е повредил от антената
Отделно и чипа може пак да е изгорял. Като го включа без входен сигнал и започна да въртя потенциометрите по едно време светодиодите светват. Като му пусна сигнал (от трансф. в контакта и грец схема след него) светодиодите светват на същото място, при въртенето на потенциометрите.
Тая работа май няма да я бъде, затова я зарязвам, поне за сега.
Благодаря на всички за помощта!
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Сигнализатор за високи обороти
Относно навивките,опит имам във връзка с газовите уредби!Може да погледнеш тук например за принципа и схема!http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=6433.0
Re: Сигнализатор за високи обороти
pas1.8mi написа:Относно навивките,опит имам във връзка с газовите уредби!Може да погледнеш тук например за принципа и схема!http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=6433.0
Там входа минава през диод, след който има един резистор от 100 kΩ и влиза в някакъв неизвестен за мен чип 40106, но има и един резистор от 4,7 МΩ между входа на чипа и маса. Май двата резистора представляват някакъв делител. В документацията на чипа, който представлява Hex inverting Schmitt trigger пише, че входът трябва да е в границите от -0.5 до 18.5 V.
Ще пробвам тези дни и този вариант.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта