В момента е Пон 19 ное 2018 2:50
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Създай нова тема  Отговори  [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Пет 27 яну 2012 21:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Мнения: 460
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София
За 0.47uF слагаш два по 1uF последователно свързани :wink:


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Нед 29 яну 2012 0:52 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Bobcho_82 написа:
За 0.47uF слагаш два по 1uF последователно свързани :wink:

Това ме подсети и колегата от Старозагорския форум :)
Имаме 1 µF = 1000nF и за два такива свързани последователно получаваме:
1 / (1/1000 + 1/1000) = 500 nF, което е близо до желаните 470nF.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Нед 29 яну 2012 2:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Мнения: 393
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Не е проблем на мястото на електролит,да се постави не полярен кондензатор за съответното напрежение и със съответната стойност.Обратнота замяна не е за препоръчване т.е. на мястото на не полярен да се слага електролитен.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Нед 29 яну 2012 10:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
plameney написа:
Не е проблем на мястото на електролит,да се постави не полярен кондензатор за съответното напрежение и със съответната стойност.

А, ей тва вече е приказка! :ahoy
И на мен ми мина през ума, но не бях сигурен. Явно структурата на неполярните е такава, че да работят без значение от кой край им идва плюсът.
Иначе аз съм ръгал 400 волтов полярен в контакта maikomila facepalm


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Нед 29 яну 2012 18:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Мнения: 393
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
chas написа:
Явно структурата на неполярните е такава, че да работят без значение от кой край им идва плюсът.
Иначе аз съм ръгал 400 волтов полярен в контакта maikomila facepalm

За първото е бсолютно вярно :да:
Ама второто дето го пишеш направо си е "майко мила" :horror: .Електролитите обичат на положителния електрод да имат "+" а на отрицателния "-".В контакта един път е + после - и така 50 пъти в секунда.Ако електролита е за голямо напрежение ще издържи "n" секунди или минути после,понякога гърмят или се издуват отгоре или се отварят от долу.Абе хубаво е тока да се уважаве че... :bishop Дядото е ел.техник и една не изправна кондензаторна батерия като гръмна,така го беше изгорила че едвам му се оправи лицето а ръката му е все още с обезцветена кожа.Пазете се и дано да сме живи и здрави.
Ей това е голяма краста колата.И аз се зарибих по волтметри и шифт лайтове,жената как ме изтрайва още не знам...


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Пон 30 яну 2012 1:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
:офф
plameney написа:
Ако електролита е за голямо напрежение ще издържи "n" секунди или минути после...

Няма такова нещо. Гърмят с голяма сила в момента, в който допреш клемите. Беше 400 волта кондензатора, но изтрещя като изстрел от газов пистолет и после се виждаха разрошените му вътршности. Аз обаче усещах, че ще стане нещо такова и бях взел мерки :)

Изображение


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Нед 05 фев 2012 21:30 
Извън линия

Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Мнения: 131
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Ихтиман
Колеги не сте ли се замисляли за зумер който се върже и до определени обороти и да почва да пищи мисля че е добра идея!!! :beer


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Пет 17 фев 2012 20:51 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
самкатааa написа:
Колеги не сте ли се замисляли за зумер който се върже и до определени обороти и да почва да пищи мисля че е добра идея!!! :beer

Ако на мястото на светодиода сложиш подходящо реле ще можеш да си включваш и бойлера ако искаш.
Като направя схемата ще замеря напрежението преди резистора към който се свързва светодиода, да видим дали този 1k не е много.

На мен зумера ще ми пречи, но ако на теб ти върши работа защо да не си сложиш. Мисля обаче, че ще трябва да махнеш 1k резистора.

Аз се замислям дали не може да се пригоди схемата за скоростомера. Като вдигнеш над 90 да светва червено. Това ще е още по-полезно!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Нед 04 мар 2012 11:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Пробвах схемата, но като свържа (още като го допра) средното краче дето влиза в бобината към краче 1 на чипа LM2917N и колата изгасва.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Пон 05 мар 2012 16:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Мнения: 5173
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен
chas написа:
Пробвах схемата, но като свържа (още като го допра) средното краче дето влиза в бобината към краче 1 на чипа LM2917N и колата изгасва.


А към "-" на бобината какво става?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Пон 05 мар 2012 22:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4341
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
chas написа:
Пробвах схемата, но като свържа (още като го допра) средното краче дето влиза в бобината към краче 1 на чипа LM2917N и колата изгасва.


Я ми обясни като на дизелджия :D , към кое краче на бобината включваш първи пин , на предполагам бившата вече LM2917 :mrgreen: . Ако е там където си мисля - имаш пикове по 200V и схемата вече е аут :bishop . За да се включи към бобината трябва да се добави към тази схема и ниво ограничител (резистор и ценеров диод или по друг начин) .

Относно кондензатора - навремето в 4-5 клас слагахме неполярен кондензатор в щепсел "Шуко" , тикнеш щепсела в контакта за момент , и после по ръцете на някого :mrgreen: . А това с електролита - така се прави фойерверк в разклонител с копче , на добър приятел mhihi . След включване има :shock !

За 470nF - така е , не е нужен електролитен .

ПП Вижте какво изкара на първо място Гоглето :
http://www.niksula.hut.fi/~mdobruck/sii ... tacho.html

Вижте ограничителя на входа : 4.7K + ценера и после делител 4.7k +20k :D .

Изображение


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Вто 06 мар 2012 1:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
pas1.8mi написа:
А към "-" на бобината какво става?

За минуса трябва да се направи схемата с резистор и кондензатор на входа, нали така? Аз съм направил схемата, в която входа влиза директно в краче 1 на чипа.
За този модел LM2917N пише, че входният сигнал трябва да е от 0 до +28 волта. Доколкото разбирам, на минуса на бобината се получава отрицателно напрежение.
Ето я документацията за чипа: http://www.emesystems.com/pdfs/parts/LM2907.pdf
Дадени са сумати схеми на приложение.

milmar написа:
Я ми обясни като на дизелджия :D , към кое краче на бобината включваш първи пин

Бобината има 3 входни крачета, като между двете крайни има напрежение от 12 волта, когато е на контакт и едно средно краче, което аз свързвам към пин (краче) 1 на чипа. Бобината има и един изход - високоволтов кабел към делкото, който не съм пипал.

Когато свързах светодиод с резистор между средното краче на бобината и маса, колата също изгасна.
Днес махнах таблото и се докопах до кабел номер 10, който е сигналът за оборотомера. Когато го докосна до схемата (до пин 1) стрелката на оборотомера отива на 0, а вграденият цифров оборотмер показва 0. Светодиодът на схемата обаче не светна, въпреки че завъртях трримера от единия до другия край.

Утре ще пробвам схемата с трансформатор в контакта подаващ 3 волта променливо напрежение и диод или грец схема след него (за да не пада под 0 напражението) и ще пиша какво е станало. Може би нещо по схемата не работи.

Между другото, въпреки че не съм променял нещо по колата, забелязах, че когато дам на контакт след малко нещо започва да щрака в… камерата за сгъстяване на въздуха - черният цилиндър, в който влиза въздухът от въздушния филтър (отбелязан е с номер 4 на снимката). И с времето щракането става по-често. Иначе колата си върви, засега.
Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg [ 60.45 KиБ | Видяна 627 пъти ]


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Вто 06 мар 2012 12:30 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Когато подам захранване към схемата, без да съм подал сигнал на краче 1 на чипа, и започна да въртя тример-потенциометирте, в един момент светодиодите светват.
След това свързвам към един трансформатор (~220V - ~10V) 4 диода в Грец схема, за да изправя тези 10 V. По този начин напрежението пак е пулсиращо, но в границите 0 - 10 волта. След диодите, минуса вързвам към масата на схемата, а плюсът отива в краче 1 на чипа.
Разлика в поведението няма - светодиодите светват точно на същото място при въртенето на потенципметрите, на което светват и без сигнал на краче 1.
Големината на тока, който протича между плюсът на Грец схемата и краче 1 на чипа е около 22 милиампера.

Как да разбера дали чипът се е повредил?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Вто 06 мар 2012 12:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4341
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
chas написа:
....
milmar написа:
Я ми обясни като на дизелджия :D , към кое краче на бобината включваш първи пин

Бобината има 3 входни крачета, като между двете крайни има напрежение от 12 волта, когато е на контакт и едно средно краче, което аз свързвам към пин (краче) 1 на чипа. Бобината има и един изход - високоволтов кабел към делкото, който не съм пипал.

Когато свързах светодиод с резистор между средното краче на бобината и маса, колата също изгасна.
Днес махнах таблото и се докопах до кабел номер 10, който е сигналът за оборотомера. Когато го докосна до схемата (до пин 1) стрелката на оборотомера отива на 0, а вграденият цифров оборотмер показва 0. ....


Не ми е много ясно защо има три клеми тази бобина (то е трансформатор всъщност :idea: ) , и защо на две от тях има 12V след като подадеш контакт . Едно време на Москвичите имаше такива с варистор (или резистор) последователно и при стартиране на мотора , той се шунтираше , може и при теб да е така . Тази средната клема , за която говориш е към прекъсвача (чукче-наковалня или електронен няма значение) . Там на нея може да очакваш пикове на напрежението доста над 12V , поне 100V . Както ти писах по-горе трябва да направиш ниво ограничител с ценер и резистор или поне с резисторен делител , а не директно , интегралната ти схема е станала "за друга" :D и сега ти окасява като я включиш .

Виж какво са предложили в PDF-а :

Прикачен файл:
New_Bitmap_Image_(3).jpg
New_Bitmap_Image_(3).jpg [ 27.69 KиБ | Видяна 666 пъти ]



chas написа:
....
Големината на тока, който протича между плюсът на Грец схемата и краче 1 на чипа е около 22 милиампера.

Как да разбера дали чипът се е повредил?


Ами именно така и мисля че вече си разбрал . Пробвай и с еднопътен изправител - единия край на вторичната намотка на трафа на маса , а другия на анода на диод , а катода му на пин 1 !


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Сигнализатор за високи обороти Публикувано: Вто 06 мар 2012 13:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
milmar написа:
Не ми е много ясно защо има три клеми тази бобина (то е трансформатор всъщност :idea: )

Всъщност объркването идва от това, че аз наричам бобина бобината и комутатора закрепен за нея :lol: Иначе самата бобина си има две входни клеми и две изходни - едната е самият ѝ копрус (маса), другата - високоволтовият кабел, нали така?
А комутатора си има три крачета. Така и не ми стана ясно каква точно е схемата на комутатора, но това е друга тема.

milmar написа:
Тази средната клема, за която говориш е към прекъсвача (чукче-наковалня или електронен няма значение). Там на нея може да очакваш пикове на напрежението доста над 12V, поне 100V.

Всъщност при мен чукче-наковалня е Хол датчика, а сигналът от него мисля, че отива в ECU-то, от където вече идва на средното краче на комутатора.
Но ако там има пикве от по 100V намаше ли светодиодния ми пробник (светодиод с резистор) да изгори, като го свържа между средното краче и маса?

milmar написа:
Както ти писах по-горе трябва да направиш ниво ограничител с ценер и резистор или поне с резисторен делител, а не директно…

Ако направя това от оригиналната схема ще свърши ли работа?

Изображение

milmar написа:
Пробвай и с еднопътен изправител - единия край на вторичната намотка на трафа на маса , а другия на анода на диод, а катода му на пин 1!

Пробвах, но няма промяна, само дето големината на тока сега е към 13 милиампера, което се дължи предполагам на това, че напрежението е по-ниско заради еднопътния изправител.


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design