центровка на гнп на тди

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
kraskko
Мнения: 304
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
Автомобил: Audi A4 avant
Двигател: dizel
Местоположение: MONTANA

центровка на гнп на тди

Мнениеот kraskko » Пет 13 яну 2012 22:16


колеги някой знае ли,как може да се направи центровка на помпата на тди 1з мотор?
а по точно,какво ми е необходимо,кабел за диагностика,програма някаква,не съм много в час затова искам някой по-запознат с материата да ми обясни накратко. :idea:




ebemti66
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 22 ное 2011 14:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот ebemti66 » Пет 13 яну 2012 23:26


Трябва ти човек който разбира.


Потребителски аватар
georgi0804
Мнения: 167
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 11:42
Автомобил: GTD
Двигател: 1900
Местоположение: aytos

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот georgi0804 » Съб 14 яну 2012 0:19


ebemti66 написа:Трябва ти човек който разбира.

Много правилно


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот znainainai » Съб 14 яну 2012 8:34


Трябват ти лаптоп ваг ком малко гедоре със камък 13 и звездогаечен 13. Вади се таблицата със TDI Timing избираш си твоя мотор и си гласиш центровката на загрял мотор т.е. на 90* :wink:
Не е лошо преди да пипаш да видиш на функцията Cloud как ти е варирала центровката :idea: Ако има много големи амплитуди си провери зъбното колело на коляновият вал :!:
За да зададеш предварение даваш помпата към двигателя съответно за да е на закъснение към радиатора :idea:


kraskko
Мнения: 304
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
Автомобил: Audi A4 avant
Двигател: dizel
Местоположение: MONTANA

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот kraskko » Съб 14 яну 2012 9:57


значи трябва ваг ком,питам понеже не разбирам а хора които разбират ми я правиха с почукване по ел блока,и на слух казаха,че е ок.да ама не,на 4и5 скорост ми клати като луда,и във високите след 2800 оборота на 5 скорост е много мудна направо не набира.


kraskko
Мнения: 304
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
Автомобил: Audi A4 avant
Двигател: dizel
Местоположение: MONTANA

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот kraskko » Съб 14 яну 2012 10:08


ebemti66 написа:Трябва ти човек който разбира.

да колега точно за това питам и се интресувам.приемам всякъкви съвети.ако знаеш нещо по въпроса драсни некой ред.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот znainainai » Съб 14 яну 2012 14:43


Изображение
На закъснение

Изображение
Почти идеална

Изображение
На предварение


kraskko
Мнения: 304
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
Автомобил: Audi A4 avant
Двигател: dizel
Местоположение: MONTANA

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот kraskko » Съб 14 яну 2012 14:56


мерси колега,чакам кабела и ще се пробам :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот milmar » Съб 14 яну 2012 20:49


Градския хубаво го каза за тайминга :да: .
Но има и друга центровка , тя именно се прави с "чука" :Mr Green Fun . Нагласят се едни числа за количеството впръсквано гориво . Тази центровка се прави като се разхлаби главата с електрическия блок на ГНП-то и с леки почуквания се мести по направление осевата линия на ГНП . Пак с VAG COM и компютър :idea: . Тази центровка е направо абсурд да се направи по слух , няма как да стане по съвсем обективни причини , ако ще и майстора ти да има хей такива уши mhihi .

Но чети в дизел раздела , има много писано по въпроса , няма смисъл отново ...


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот satansho » Пет 27 юли 2018 20:28


znainainai написа:Трябват ти лаптоп ваг ком малко гедоре със камък 13 и звездогаечен 13. Вади се таблицата със TDI Timing избираш си твоя мотор и си гласиш центровката на загрял мотор т.е. на 90* :wink:
Не е лошо преди да пипаш да видиш на функцията Cloud как ти е варирала центровката :idea: Ако има много големи амплитуди си провери зъбното колело на коляновият вал :!:
За да зададеш предварение даваш помпата към двигателя съответно за да е на закъснение към радиатора :idea:


Всичко е така но предварението се дава към радиатора т.е. поската на движение, а закъснението към двигателя.

https://www.youtube.com/watch?v=MEguZWbEE9g

https://youtu.be/hk1iLVCUWPU?t=2m8s

Изображение


Изображение


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот goppa » Пет 27 юли 2018 21:23


Ммм да. Така е на alh, ahf, asv, agr и ahh двигателите. На 1z и afn се върти тялото на помпата и посоките са както го е написал колегата преди 6 (шест) години. :c020


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 28 юли 2018 8:03


milmar написа:Но има и друга центровка , тя именно се прави с "чука" :Mr Green Fun . Нагласят се едни числа за количеството впръсквано гориво . Тази центровка се прави като се разхлаби главата с електрическия блок на ГНП-то и с леки почуквания се мести по направление осевата линия на ГНП .

Аз това знам че се прави само на стенд


Zinoto
Мнения: 1872
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот Zinoto » Съб 28 юли 2018 10:05


На старите помпи само на стенд, но на тези количеството гориво се "вижда" с ваг-ком. Реалното количество гориво не може да се види, но калибриране може да се направи и не се прави с чук! Има си дозатор.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот satansho » Съб 28 юли 2018 11:22


goppa написа:Ммм да. Така е на alh, ahf, asv, agr и ahh двигателите. На 1z и afn се върти тялото на помпата и посоките са както го е написал колегата преди 6 (шест) години. :c020



И аз отначало се зачудих, но понеже моя е АГР и не съвпадна и го издирих.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: центровка на гнп на тди

Мнениеот milmar » Пон 30 юли 2018 10:10


Zinoto написа:.... и не се прави с чук! Има си дозатор.

Винаги съм си настройвал количеството на празен ход с чук и парче гума, да не е директно върху хАлуминия, или още по-добре гумен чук. Понеже съм любител и си ремонтирам и настройвам помапата сам от скоро (има-няма 10-на години), обясни моля какво е това дозатор и как с него, вместо с чук променяш мястото на главата и от там показанията на електромагнитния датчик за положението на дозатора за цикловата порция??? :bowdown



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 40 госта