Как да си направя Нютонметър?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Как да си направя Нютонметър?

Мнениеот WDW » Пон 17 яну 2005 13:49


Четох за някакви модели които имали вграден Нютонметър !!
Та реших,че би било добре да си изработя един !!!
Някой наясно ли е как стоят нещата ??
И по-точно откъде и как да отнемам сигнала за да го визуализирам ??
И евентуално някакво еталониране !!!???? :wink:
Дайте да раздвижим тая идея щот е яко !!!




Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пон 17 яну 2005 17:08


А??? Screwy
Я пак???
Какво искаш да правиш? :roll:
Че не разбрах? eyecrazy


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пон 17 яну 2005 20:38


ако имаш предвид въртящия момент,теоретично знам че се измерва от маховика,но само това знам :oops:


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Пон 17 яну 2005 23:32


да така е от маховика идва всичко .
тежак маховик добър старт и висока максимална скотост, от там и много нютон метри, но по малко коне .
олекотен маховик по бързо се стига до максимални обороти на бредавките съответно и повече коне , но за сметка на това по малка максимална скорост и нютон метри, усещането е че все едно колата не върви повече а само се форсира двигателя, а в същност бяга повече.


Потребителски аватар
airMcooled
Мнения: 53
Регистриран на: Нед 31 окт 2004 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

а маховик за костенурка?

Мнениеот airMcooled » Вто 18 яну 2005 0:22


:D :D :D
като зачекнали темата - да питам и аз
заблаязъл съм, че костенурката ми вижда зор по баирите, т.е. (според мен) няма тяга (пак според мен - малък въртящ момент) - та ако съм прав - от къде и какъв маховик да смея, та да се подобри положението? :roll:

а, и как това ще се отрази на разхода ми на бензинови пари (че моята май те я движат...)
:) :) :)


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Вто 18 яну 2005 2:23


ми много ти е малък обема на двигателя от него не можеш да искаш много, по големите нютон метри се постигат при по обемни двигатели а и имат много нисък въртящ момент


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Вто 18 яну 2005 13:18


Гледах в едо от автопредаванията за някакъв американски модел на нещо си (е такова-приличаше на малко камионче,но спрортно???)
Та в това чудо имало вграден нютонметър като екстра !!!
Та никой ли няма идея ??? :cry: :cry:


Потребителски аватар
Bojo
Мнения: 324
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP

Мнениеот Bojo » Пет 28 яну 2005 13:16


KILLER GTI написа:да така е от маховика идва всичко .
тежак маховик добър старт и висока максимална скотост, от там и много нютон метри, но по малко коне .
олекотен маховик по бързо се стига до максимални обороти на бредавките съответно и повече коне , но за сметка на това по малка максимална скорост и нютон метри, усещането е че все едно колата не върви повече а само се форсира двигателя, а в същност бяга повече.


????? Малка поправка
Дай пак за това дето като е тежък маховика старта е добър, че нещо не можах да разбера! Кое ще му е баявно на старта с лек маховик като се развърта по-бързо двигателя? Мощноста на двигателя няма нищо общо с маховика. Въртящия момент също. Колкото е мощноста на двигателя : умножава се по КПД-то на цялото силово предаване и се получава мощноста предавана на колелата. И тая мощност е ВИНАГИ по-малка от мощността на двигателя. КПД <1. Въртящия момент на ДВГ се умножава по предавателното число на трансмисията <ск. кутия и диференциал и ако има междуосов диференциал> и се получава какъв момент отива на двигателните колела
Маховика се слага за по-равен ход на двигателя - когато цилиндрите са малко и работата на празен ход става много неравномерна. Ако цилиндриъте са повече маховика е по-лек. И баш пък по-голямата мощност постига по-висока скорост. Иначе с 50 коня ще вдигаме по 250:)


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Пет 28 яну 2005 17:12


тц.
ти маи не четеш какво съм написал!!!
давам ти пример.
качваш се на една кола с олекотен маховик и се возиш, първото впечатление което ще ти направи е , че бързо стига до високите обороти и само бучи а не върви.
после качваш на кола със същия двигател и с оригинален маховик които не олекотяван и пак се возиш и ще усетиш че опъва много повече отколкото с олекотен маховик , а в същност върви по малко.
после слагаш двете коли на старта и ще видиш че колата с оригиналния маховик стартира по добре, но си губи сината на високите обороти , и тази с олекотения маховик се отдалечава бавно.
А ако теста е до максималната скорост на двата автомобила тази с тежкия маховик ще бие и то с много голяма разлика!!!


Потребителски аватар
Bojo
Мнения: 324
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP

Мнениеот Bojo » Пет 28 яну 2005 17:30


KILLER GTI написа:тц.


Ok.Тва всичкото дето съм го написал е на теория. Никога не съм се качвал на кола с олекотен маховик. Правилата обаче си остават.

Като вдига бързо високи обороти защо да не върви? Оборотите и скоростта са в линейна зависимост... Защо да си губи силата? Пробвал ли си? Ако наистина е така значи има нещо не направено. Колата е едно цяло а не сбор от отделни елементи и агрегати. В смисъл ако промениш нещо се отразява на поне 2-3 други неща. И още един въпрос- защо на спортните коли се олекотява маховика?


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Пет 28 яну 2005 22:39


ти маи пак не си ме разбрал какво сум написал.
ще го ебсна по друг начин,
представата която ти дава кола с олекотен маховик е че не върви а само бучи повече, като застанат две коли с олекотен и сток маховик тази с олекотения върви повече но има лош старт ,а и максималната скорост и пада много.
пробвал сък като сум оликотявал маховик и е балансиран едновременно с коляновия вал+ олекотени биели , това се прави за да не се разбиват основните и биелните лагери.
Ако под ралиджийки ако имаш предвид ладите не съм много в час с тях, но ако имаш впредвид ВРЦ-та маховика е последното място от което се изтискват коне


Потребителски аватар
Bojo
Мнения: 324
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP

Мнениеот Bojo » Пет 28 яну 2005 23:21


Ok. Айде да не спорим повече . МИР:) Може би и аз трябва да пробвам ако имам късмет :) на някоя кола с олекотен маховик. Щом си пробвал....

Drunk Beer


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Съб 29 яну 2005 0:35


Drunk


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Съб 29 яну 2005 1:15


Е добре, поспорихте си за маховиците ........ Ама някой ще ми каже ли как да си направя нютонметър??? Каквото е и заглавието на темата! :wink:


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Съб 29 яну 2005 22:49


ми аз не знам



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта