Четох за някакви модели които имали вграден Нютонметър !!
Та реших,че би било добре да си изработя един !!!
Някой наясно ли е как стоят нещата ??
И по-точно откъде и как да отнемам сигнала за да го визуализирам ??
И евентуално някакво еталониране !!!????
Дайте да раздвижим тая идея щот е яко !!!
Как да си направя Нютонметър?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
да така е от маховика идва всичко .
тежак маховик добър старт и висока максимална скотост, от там и много нютон метри, но по малко коне .
олекотен маховик по бързо се стига до максимални обороти на бредавките съответно и повече коне , но за сметка на това по малка максимална скорост и нютон метри, усещането е че все едно колата не върви повече а само се форсира двигателя, а в същност бяга повече.
тежак маховик добър старт и висока максимална скотост, от там и много нютон метри, но по малко коне .
олекотен маховик по бързо се стига до максимални обороти на бредавките съответно и повече коне , но за сметка на това по малка максимална скорост и нютон метри, усещането е че все едно колата не върви повече а само се форсира двигателя, а в същност бяга повече.
- airMcooled
- Мнения: 53
- Регистриран на: Нед 31 окт 2004 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
а маховик за костенурка?
като зачекнали темата - да питам и аз
заблаязъл съм, че костенурката ми вижда зор по баирите, т.е. (според мен) няма тяга (пак според мен - малък въртящ момент) - та ако съм прав - от къде и какъв маховик да смея, та да се подобри положението?
а, и как това ще се отрази на разхода ми на бензинови пари (че моята май те я движат...)
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Bojo
- Мнения: 324
- Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP
KILLER GTI написа:да така е от маховика идва всичко .
тежак маховик добър старт и висока максимална скотост, от там и много нютон метри, но по малко коне .
олекотен маховик по бързо се стига до максимални обороти на бредавките съответно и повече коне , но за сметка на това по малка максимална скорост и нютон метри, усещането е че все едно колата не върви повече а само се форсира двигателя, а в същност бяга повече.
????? Малка поправка
Дай пак за това дето като е тежък маховика старта е добър, че нещо не можах да разбера! Кое ще му е баявно на старта с лек маховик като се развърта по-бързо двигателя? Мощноста на двигателя няма нищо общо с маховика. Въртящия момент също. Колкото е мощноста на двигателя : умножава се по КПД-то на цялото силово предаване и се получава мощноста предавана на колелата. И тая мощност е ВИНАГИ по-малка от мощността на двигателя. КПД <1. Въртящия момент на ДВГ се умножава по предавателното число на трансмисията <ск. кутия и диференциал и ако има междуосов диференциал> и се получава какъв момент отива на двигателните колела
Маховика се слага за по-равен ход на двигателя - когато цилиндрите са малко и работата на празен ход става много неравномерна. Ако цилиндриъте са повече маховика е по-лек. И баш пък по-голямата мощност постига по-висока скорост. Иначе с 50 коня ще вдигаме по 250:)
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
тц.
ти маи не четеш какво съм написал!!!
давам ти пример.
качваш се на една кола с олекотен маховик и се возиш, първото впечатление което ще ти направи е , че бързо стига до високите обороти и само бучи а не върви.
после качваш на кола със същия двигател и с оригинален маховик които не олекотяван и пак се возиш и ще усетиш че опъва много повече отколкото с олекотен маховик , а в същност върви по малко.
после слагаш двете коли на старта и ще видиш че колата с оригиналния маховик стартира по добре, но си губи сината на високите обороти , и тази с олекотения маховик се отдалечава бавно.
А ако теста е до максималната скорост на двата автомобила тази с тежкия маховик ще бие и то с много голяма разлика!!!
ти маи не четеш какво съм написал!!!
давам ти пример.
качваш се на една кола с олекотен маховик и се возиш, първото впечатление което ще ти направи е , че бързо стига до високите обороти и само бучи а не върви.
после качваш на кола със същия двигател и с оригинален маховик които не олекотяван и пак се возиш и ще усетиш че опъва много повече отколкото с олекотен маховик , а в същност върви по малко.
после слагаш двете коли на старта и ще видиш че колата с оригиналния маховик стартира по добре, но си губи сината на високите обороти , и тази с олекотения маховик се отдалечава бавно.
А ако теста е до максималната скорост на двата автомобила тази с тежкия маховик ще бие и то с много голяма разлика!!!
- Bojo
- Мнения: 324
- Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP
KILLER GTI написа:тц.
Ok.Тва всичкото дето съм го написал е на теория. Никога не съм се качвал на кола с олекотен маховик. Правилата обаче си остават.
Като вдига бързо високи обороти защо да не върви? Оборотите и скоростта са в линейна зависимост... Защо да си губи силата? Пробвал ли си? Ако наистина е така значи има нещо не направено. Колата е едно цяло а не сбор от отделни елементи и агрегати. В смисъл ако промениш нещо се отразява на поне 2-3 други неща. И още един въпрос- защо на спортните коли се олекотява маховика?
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ти маи пак не си ме разбрал какво сум написал.
ще го ебсна по друг начин,
представата която ти дава кола с олекотен маховик е че не върви а само бучи повече, като застанат две коли с олекотен и сток маховик тази с олекотения върви повече но има лош старт ,а и максималната скорост и пада много.
пробвал сък като сум оликотявал маховик и е балансиран едновременно с коляновия вал+ олекотени биели , това се прави за да не се разбиват основните и биелните лагери.
Ако под ралиджийки ако имаш предвид ладите не съм много в час с тях, но ако имаш впредвид ВРЦ-та маховика е последното място от което се изтискват коне
ще го ебсна по друг начин,
представата която ти дава кола с олекотен маховик е че не върви а само бучи повече, като застанат две коли с олекотен и сток маховик тази с олекотения върви повече но има лош старт ,а и максималната скорост и пада много.
пробвал сък като сум оликотявал маховик и е балансиран едновременно с коляновия вал+ олекотени биели , това се прави за да не се разбиват основните и биелните лагери.
Ако под ралиджийки ако имаш предвид ладите не съм много в час с тях, но ако имаш впредвид ВРЦ-та маховика е последното място от което се изтискват коне
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта