Цифров волтметър Б3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот stil » Нед 25 яну 2015 22:44


Захранването е посочено по напред в темата - една свободна букса (сигурно на някаква екстра, която нямам) в ляво от таблото. Нищо няма на нея, съответно и падове няма. Но където и да го закача, все тая. Единственото сигурно нещо, което установих е, че тази джаджа работи добре само когато НЕ се захранва от електрическата система на автомобила.

Другите джаджи също са вързани там и работят перфектно. Радиото също работи без смущения.

Засега спирам да се занимавам поради липса на време. Ако някой спец има нещо конкретно, да пише на лични за да не разводняваме темата.

Благодаря ви за отзивчивостта.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Нед 25 яну 2015 23:07


Не знам дали видя предното (мое) мнение, леко го игнорира, съвсем сериозно е. Проблемът е свързан с масата на захранването и тази на датчика. Според мен и с батерията, ако допреш минуса на шаси пак ще наблюдаваш проблема, можеш да пробваш.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13431
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот kris11 » Пон 26 яну 2015 21:41


milmar имам такъв волтемтър. На мястото на запалката показва с 0,2 В по-малко отколкото на клемите на акумулатора. Има ги и тука на по0ниска цена 7-9 лв.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Пон 26 яну 2015 23:17


ОК, аз го вземам за 3 лв., но няма значение. Просто го мернах в Ebay, може и тук да го има.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Пет 06 фев 2015 8:37


milmar написа:ОК, аз го вземам за 3 лв., но няма значение. Просто го мернах в Ebay, може и тук да го има.

Днес пристигна, работи перфектно.
Става въпрос за това.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот nokiangage » Сря 25 фев 2015 16:59


Колеги, как седи въпросния волтметър в колата, в смисъл да не стърчи много от самото глездо на запалката и постоянно ли работи ако се остави в запалката или само когато е на контакт/в движение колата? Аз гледах таткива и в DX, но само с червени индикатори намирам, дали има такива в зелен цвят? :redface


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Сря 25 фев 2015 18:08


Моят е червен, стои включен в запалката от когато съм го купил, непрекъснато. Аз за радост запалка не ползвам 6-7 години вече :biggrin и не ми пречи. Когато се налага да включа навигацията, тогава ще го махам.


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот red rider » Сря 25 фев 2015 20:06


Има ли разлика в стойностите които показва на запалката,и тези замерени на клемите на акумулатора?


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот batVenci » Сря 25 фев 2015 20:18


Зависи от ел. инсталацията. Колкото по захранващия проводник до запалката протича по-голям ток за други консуматори, има по-охлабени връзки по веригата, естествено тогава ще има толкова по-голямо разминаване между реалното напрежение на акумулатора и това на запалката...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13431
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот kris11 » Сря 25 фев 2015 20:28


nokiangage написа:Колеги, как седи въпросния волтметър в колата, в смисъл да не стърчи много

Стърчи .Зависи как ти е наклона на запалката / не си спомня вече на Пас/ При мен наклона е 90 гр вертикален и за да погледнеш трябва малко да залегнеш. Не се оставя в запалкта - има консумация / не си спомням колко беше, мога да я измеря.
Мислех да го вграждам в таблото но индикатора е голям . Освен това има 1бр 1вт резистор печка последователно на 12 В.
Ако искаш обади сеили пиши да го видиш и пробваш.
Сутрин тръгвам около 9 , прибирам се след 17:30 и дремя докато намеря място за паркиране.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот nokiangage » Сря 25 фев 2015 20:40


kris11 написа:Ако искаш обади сеили пиши да го видиш и пробваш.

:bowdown Другата седмица ще се радвам да се видим по някое време, ще ти пиша допълнително, че сега съм в отпуск и не ми се навърта около офиса :mhihi :drunk


Потребителски аватар
дърт милиционер
Мнения: 732
Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
Автомобил: WV Polo 2F 1993
Двигател: 1.4 DIESEL
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот дърт милиционер » Сря 25 фев 2015 21:04


Братя.....от къде да си купя това полезно чудо ? Дайте инфо. Дали ги продават в София ?


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 25 фев 2015 21:07


Тук нямате ли свободно капаче за другия модел волтметри http://farm4.staticflickr.com/3729/9870692034_d8bcbdcc38_c.jpg
Пускате си му 2 кабела до акумулатора и се радвате на точни стойности :th_up

Аз така се набутах с 16лв за тези от другия модел и после ги видях в продавалника за 3-5лв :mhihi


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот nokiangage » Сря 25 фев 2015 21:20


дърт милиционер написа:Братя.....от къде да си купя това полезно чудо ? Дайте инфо. Дали ги продават в София ?


Привет колега, аз днес в продавалник ги гледах и има доста продавачи от София (скъсен линк към продвалник по-долу): :th_up
http://goo.gl/B9ZAdI

@ dontaskdontsay - Да, примерно и аз имам 2 "халосни копчета" на централната конзола, но моята е малко по-счупена от твоята колега и изобщо не ми се занимава да я разглабям на този етап. Иначе съм сигурен, че тези вградените като копче ще изглеждат по-добре, но пък и ще трябва да търся и жичкаджия, че изобщо не разбирам от токове... :drunk


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Чет 26 фев 2015 13:17


Аз се смятам (понякога и други са го казвали :mhihi ), че много разбирам от токове, и въпреки това не ми се занимава да разкикервам таблото, да пускам жици, при положение, че има волтметър за запалката :biggrin .
Дали има разлика в показанията, ако мерим напрежене в запалката сравнено с това на клемите на акумулатора? - естествено че има. Но запалката е опроводена с доста голямо сечение проводници, така че консумацията на самия волтметър не оказва влияние. Имам предвид, че един истински волтметър не оказва никакво влияние (в идеалния случай, но всъщност почти винаги) в измерваната верига, понеже има огромно входно съпротивление. Захранването му си е отделно - от батерия. Докато с нашия "волтметър" не е така, той си има консумация и тя идва от измерваната верига, така или иначе свързан в запалката си работи точно. Когато обаче се включат големи консуматори като фарове, подгрев на задно стъкло и разни други, тяхната консумация създава пад по общия за всички консуматори кабел от акумулатора до разпределителното табло с предпазителите. Разликата е 0.1-0.2 V.

За мен този волтметър, при тези условия има предостаъчна за предназначението си точност. +/-0.1 или +/-0.2V е перфекрна точност. Това е волтметър за груб контрол, не е за някакви лабораторни измервания.

ПП Не е проблем да си стои постоянно включен, дори не намерих за нужно да му меря консумацията, но не очаквам да е повече от 20mA. Аз имах съмнения дали ще издържи постоянно включен, в смисъл дали няма да умре, иначе проблем с разряд на акумулатора - няма.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 203 госта