Цифров волтметър Б3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Чет 25 юни 2015 22:47


Това осветление в краката на водача ми е ясно- ако случайно в тъмното не може да намери спирачката и няма под ръка кибрит да светне. Но другото вдясно, в краката на возещия се .... не ми е ясно :gruebel .




FEN_NA_TDI
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 28 сеп 2014 18:58
Автомобил: VW Passat B4
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот FEN_NA_TDI » Пет 26 юни 2015 7:20


milmar написа:Това осветление в краката на водача ми е ясно- ако случайно в тъмното не може да намери спирачката и няма под ръка кибрит да светне. Но другото вдясно, в краката на возещия се .... не ми е ясно :gruebel .
това от дясно е за да свети еднакво иначе ако свети само при педалите ще е цигания :th_up


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот kris11 » Пет 26 юни 2015 8:53


milmar написа:Това осветление в краката на водача ми е ясно- ако случайно в тъмното не може да намери спирачката и няма под ръка кибрит да светне. Но другото вдясно, в краката на возещия се .... не ми е ясно :gruebel .


Има го фабрично вградено на доста модели автомобили. Мода явно.
Светват при отваряне на някоя врата.
При мен изгасват след 10 мин, ако не се даде на контакт. При даване на контакт загасят веднага.Има и плафони в дясно и ляво пред копитата на 6и7 я пътници , както и зад тях. Да ми свети вечер по време на движение и аз него бих изтърпял.

Последна промяна от kris11 на Пет 26 юни 2015 12:29, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Пет 26 юни 2015 10:45


Аз карам стара кола и нямам осветление в краката, освен това и аз не съм млад и явно не така модерен :biggrin , затова никога не ми е трябвал кибрит в движение, че да светна и да видя къде е спирачката :mhihi. Мен ме дразни всякакво осветление в колата. Когато карам нощно време, подсвета на дисплеите го давам на минимум, а такова в краката не бих го търпял. Отдавна не съм и пушач, че да търся запалката.
Но щом на хората им е приятно - аз съм за :th_up , стига да не отвлича вниманието на водача, че може да си ти или пък аз отсреща.


FEN_NA_TDI
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 28 сеп 2014 18:58
Автомобил: VW Passat B4
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот FEN_NA_TDI » Пет 26 юни 2015 11:32


Всеки си има различно мнение на мен ми харесва всичко да ми свети и ако нещо не свети ме дразни


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот vladovelin » Пет 26 юни 2015 15:54


Така е, всеки е различен. Наскоро пътувах през нощта и ме дразнеше силната червена светлина от бутоните на радиото-Сони.
Но да се върнем към заглавието на темата...
Подтикнат от тази тема купих цифров волтметър за буксата на запалката на голфа. Оказа се че не мога да видя какво показва при шофиране-буксата на запалката стои под наклон и дисплея несе вижда.
Преминах към разглобяване и монтаж на дисплея в едната от свободните капачки на таблото.
При включване на контактния ключ показва 11,8 и след секунда отива на 12,2. - 12,3 v .При стартиране показанието изчезва /свързал съм на неподходящо место/ след като запали мотора показва 14,2v и постепенно намалява до 13,8 - 13,6 v. В края на пътуването слиза дори под 13 v. Имам идея да прекарам проводници и да свържа към акумулатора / естествено през реле и предпазител до акумулатора/.
Единственият проблем е при слънчево време почти не се вижда какво показва. Мисля, че всички снимки по -нагоре в темата са правени вечер / нощем зелените цифри на дисплея са много приятни/.


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот red rider » Пет 26 юни 2015 16:28


Аз си купих същия като на милмар, за 8лв от един квартален магазин.Но нещо не се погажда с мястото си на запалката. Не мога да го натикам както трябва и често излиза сам ,и наистина през деня не се вижда добре, размиват се цифрите. При мен след 20 тина минути каране от 14 волта пада на 13-13,2 , на буса не е така слиза най-много до 13,7 в с включени консуматори .Нормално ли е това ? С нови четки съм ако има значение .


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Пет 26 юни 2015 22:29


Това с излизането от запалката не го е имало като ефект при мен :biggrin , но може да се опита някаква гимнастика на пластинките с клещи, така че да запъват добре, а не да се стремят да измъкват щекера навън. Аз имам 2 броя абсолютно еднакви, поръчани от различни търговци от ebay, и двата волтметъра показват достатъчно точно и имат толеранс помежду си около 0.1V, което е свръх моите очаквания за някаква светулка с цифри. Това не е измервателен прибор все пак, но за нашите измервания е много повече от достатъчно. Мерено в запалката, напрежението не е толкова, колкото е на акумулатора директно, още по-малко, колкото би било мерено на генератора. Напрежението в запалката е функция на напрежението на акумулатора, но и на различните консуматори, които се включват в автомобила, понеже те оказват спад в общата част от ел. инсталация. Искам да кажа, че меренето на напрежението в запалката е все тая дали е с тази светулка или FLUKE за 3-4k лева.

Не знам как е в другите коли, но в запалката на Пасата се вижда много добре, освен при много силна светлина срещу дисплейчето, тогава наистина не се различава.

ПП
Сега ми хрумна: Трябва контактите на буксата за запалката да се почистят добре от нагар и мръсотия (ако запалката се ползва, вътре влизат боклуци от цигарите). Ако контакта е лош, показанието на дисплея ще се променя, заради спада в лошия контакт и непрекъсната промяна от наместването при вибрациите на автомобила.


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 716
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот hristodj » Съб 27 юни 2015 9:35


Да се похваля и аз с моята екстричка .Получих я зимата ама сега намерих време за монтаж.
Последната която трябва да е първа нещо не съм оразмерил както трябва.Ама се разбира.
Прикачени файлове
PhotoChooser-0dda8ef0-90cd-43c0-a7da-8a3ad087c983 (1281 x 1025).jpg
PhotoChooser-519ca246-cce9-4f2d-88fb-d7641b0ee784 (1281 x 1025).jpg
PhotoChooser-6748d202-2500-4dc2-b4e0-9e012dd7d5aa (1281 x 1025).jpg
PhotoChooser-072217dc-630d-444c-b47e-9a892cd37d36 (1281 x 1025).jpg


FEN_NA_TDI
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 28 сеп 2014 18:58
Автомобил: VW Passat B4
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот FEN_NA_TDI » Съб 27 юни 2015 11:35


hristodj написа:Да се похваля и аз с моята екстричка .Получих я зимата ама сега намерих време за монтаж.
Последната която трябва да е първа нещо не съм оразмерил както трябва.Ама се разбира.
според мен ако залепиш фолиото върху самото волтметърче ще изглежда по добре :th_up


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 716
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот hristodj » Съб 27 юни 2015 13:57


Така е ама го поизрязах малко кофти.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот kris11 » Нед 28 юни 2015 17:52


тия дето се слагат в запалката - намаляването на напрежението от 12В е реализирано с 1бр 2 вт резистор , който грее като печка . Имайте го в предвид , особено лятно време.Преди 2 г бях мерил консумацията му е беше над 40 мА / не попмя точно


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Нед 28 юни 2015 19:16


Може би не всички модели са така, моя не съм забелязал да грее толкова. Аз вече не зная колко месеца не съм го изклювал, освен когато ползвам буксата за запалката за да зареждам LiPo батериите на една радио-кола или хеликоптера :smile и не ми е правило впечатление.


CrazyTo96
Мнения: 61
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 19:03
Автомобил: Peugeot 306
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот CrazyTo96 » Пет 11 дек 2015 19:22


Със извинение за ЪП-а... Със един приятел имаме волтметри от преди доста време във колите, но той смени неговата, и реши че пак трябва да си сложи. Същевременно си водим канал във ютуб за клипове и решихме да направим един "урок" на това как се поставя. Приятно гледане! :)



nike16
Мнения: 15
Регистриран на: Чет 12 мар 2015 21:37
Автомобил: Vw T4 Multivan
Двигател: 2400
Местоположение: Варна

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот nike16 » Чет 09 юни 2016 23:14


brave написа:Ето и при мен как стана на Голф 4, може и по-добре но засега ще остане така. Ток съм взел от копчето до него за подгряването дето е, но може и от аварийните. Работи само като е на Контакт (запалена).
IMAG0829.jpg

IMAG0847.jpg

IMAG0848.jpg



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 176 госта