Цифров волтметър Б3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот stil » Нед 04 яну 2015 18:56


Няма да има голям ефект Крис, защото напрежението в ел. система на автомобила варира не само от консумацията, а и от температурата. Регулаторът на напрежение в алтернатора работи с темп. компенсация, която дава разлика от порядъка на 0.4-0.5V. Само това е достатъчно да промени показанието на манометъра с около 0.5-0.6bar.
За мен просто дизайнът на този уред е сбъркан. Трябва да му се осигури някакво стабилизирано напрежение или да се предприемат други мерки.
Не си давайте парите за евтини дигитални манометри от eBay, колкото и евтини да са те. Този струваше нещо от порядъка на 10-12 лири заедно с датчка.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот pas1.8mi » Нед 04 яну 2015 23:06


Мислил ли за използване на интегрален стабилизатор 7809?Ако само захранването е проблема,решението не е особено трудно(и скъпо)!Индикатора,предполагам има тример за настройка на показанието!


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот stil » Пон 05 яну 2015 11:11


Мислех преди време, даже се бях засилил да купувам регулатор, но в два магазина нямаха версиите, които работят под 0°C и за***х нещата. Може би някой (топъл) ден, когато имам повече свободно време отново...
Иначе имаше някаква врътка по платката, доколкото си спомням. Трябва обаче да се отваря табло, да се качва проверочен манометър, да се пробва 9V или 10V и да се направи нова калибровка. Всъщност, не съм сигурен дали ще се получи - както вече споменах, електрониката не ми е силна страна.
Тъй като стана въпрос, схемата от даташийтовете (с двата кондензатора) ли е най-подходящото решение? Необходимо ли е охлаждане? Консумацията е малка - не съм я мерил но със сигурност не надхвърля 100mA


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот pas1.8mi » Пон 05 яну 2015 19:16


За кои кондензатори питаш, Колега?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот kris11 » Пон 05 яну 2015 20:04


stil - отвори и разгледай как е реализирано захранването.Има голяма вероятност да е само през 1 0,5 или 1 вт резистор.
Да не те притеснява,че са от 0 гр 78ХХ . Твърде възможно е захранването на ИС на манометъра да е на 5В.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот stil » Нед 11 яну 2015 16:24


Времето отпусна и днес свалих манометъра, направих някои измервания и установих следното:

1. Крис е прав - захранването наистина е през голям резистор 33Ohm с регулатор 78М05 на 5V. Има и диод за защита от обратна полярност.
2. Захраних платката от батерийка 9V, при което заработи перфектно със стабилни показания независещи от натоварването в ел. система на автомобила.
3. Захраних платката директно от акумулатора и при включени консуматори нещата отново се влошиха - налягането "падна" с повече от 1bar, появи се вариабилност в показанията.
4. Измерих за значими падове на напрежение до мястото в таблото откъдето захранвам манометъра - няма такива.

Извод: това чудо не харесва нещо във формата на сигнала, който формира системата генератор-акумулатор.
Филтър ли иска или галванично разделено захранване? Съмнявам се да е второто, все пак манометърът е предназначен за вграждане в МПС. То ако тръгнем в тази посока, и необходимите филтри би трябвало да са налице, щото все пак не карам уникален автомобил.
Ако някой има идеи, ще се радвам да сподели.

Не знам дали добавянето на още един регулатор от типа 78ХХ, напр. по долната схема би имало смисъл:

Изображение

А може би само кондензаторите?

Джаджата:

Изображение

Последна промяна от stil на Нед 11 яну 2015 22:43, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот fox_vt » Нед 11 яну 2015 17:52


Би трябвало само с добавянето на кондензатор да се оправи работата,един вид да обира пулсациите,но май тези двата кондензатора ще свършат работа за заглаждане и за обиране на високочестотната съставка ако има.Така или иначе нищо не пречи да пробваш.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот pas1.8mi » Пон 12 яну 2015 9:45


На самата платка филтрови кондензатори не видях! Наистина,направи проба с добавянето на такива!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот kris11 » Пон 12 яну 2015 12:06


pas1.8mi написа:На самата платка филтрови кондензатори не видях! Наистина,направи проба с добавянето на такива!
:th_up
Входния и да не е 0,33 ,а 0,1-0,15 мкф пак върши работа.
Явно алтернатора има пулсации или искрене от четки. Провери си напрежението на заряд колко е. Ако имаш възможност да закачиш 1 осцилоскоп можеш да видиш пулсациите. Писах за с-т на зарядното напрежение - може да имаш пробит диод


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот stil » Съб 24 яну 2015 16:05


Момчета, преди малко сложих керамичен кондензатор 0.33 мкФ на входа на регулатора, както е показано по-горе на схемата от даташийта. Спазих изискването за минимално разстояние. На изхода на регулатора си имаше поставен кондензатор (вижда се на снимката, леко замаскиран под големия резистор).
Резултат - никакво подобрение!
При включване на консуматор, налягането отново "пада". Даже започна да си променя стойностите толкова бързо, че почти не може да се установи какво всъщност показва в даден момент.

Няма признаци за пробили диоди или други повреди - алтернаторът си зарежда нормално. За съжаление не разполагам с осцилоскоп.

Преди време смених регулатора заради износени четки с някакъв тайвански Mobiletron. Сега върнах за проба стария BOSCH, на който междувременно съм сменил четките и си го държа в багажника за резерва.
Отново никакво подобрение в работата на манометъра.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот kris11 » Съб 24 яну 2015 19:33


'захранването наистина е през голям резистор 33Ohm с регулатор 78М05 на 5V'
Колега измери каква е консумацията на манометъра .Струва ми се голяма стойността на резистора 330 ома




stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот stil » Съб 24 яну 2015 21:12


33Ohm, Крис, не 330.
Консумацията е около 40-50mA.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот kris11 » Нед 25 яну 2015 19:37


stil написа:33Ohm, Крис, не 330.
Консумацията е около 40-50mA.

:stumm чел недочел :screwy Заблудил съм се, че е 330 ома :banghead :beer
И все пак проблема е в захранването .Откъде вземаш захранваме / Явно е натоварен проводника/ предпазителя/ много и има спад.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Цифров волтметър Б3

Мнениеот milmar » Нед 25 яну 2015 19:48


Към датчка колко жици отиват, една или две? Ако са две, и ако никоя не е предвидена твърдо да е на маса, пробвай да ги размениш , колкото и да изглежда глупаво като идея :smile . Според мен пробемът не е в захранването, след пробите с кондензатор. Малко вероятно е да има такъв спад, че от 14.4V стабилизатора за 5V да не успява да ги поддържа, а и индикацията на манометъра щеше да загасне, ако е така.

ПП Наскоро аз пък за волтметър в колата си поръчах това: http://www.ebay.com/itm/121457146064?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
още не е пристигнало :smile . Не че нямам истински уреди, но това си го тикаш в запалката и толкова.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта