Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот icefire » Вто 29 май 2012 19:37


Колеги, много от нас са страдали от повреда в ABS модула. Поне що се отнася до модулите на АТЕ (тевес) искам да ви покажа как биха могли да се ремонтират. Засега нямам възможност да проверя дали ремонтът е дал резултат, защото не ми се занимава да сменям модула и да обезвъздушавам наново. Но съм почти сигурен, че след описаната намеса ще работи.

И така, преди да започнем, няколко забележки:

1. Става дума само за АБС модули на АТЕ. При тези на Бош ремонтът е друг.
2. Преди да отваряте ABS модула се убедете, че именно той е проблемът. С други думи, проверете всички предпазители, кабели, букси и т.н. преди да сложите диагнозата "умрял модул".

Започваме. Дефектът се крие в контролера, който се сваля от модула като се развият четирите болта. За да ги развиете ви трябва вложка Е5:
Изображение
Ако нямате, става и с обикновен ключ номер 4, но има риск да се смаже главата на болта.

В крайна сметка това ни е изходното положение:
Изображение

От другата страна изглежда така:
Изображение

1. Облепваме модула внимателно с хартия, за да не влизат боклуци, които в последствие да ни създават проблеми:
Изображение

2. С помощта на тънка отвертка махаме четирите метални скоби на капака (аз използвах макетно ножче за да ги "подхвана" и после ги отпорих с фазомер):
Изображение

3. Сега идва забавната част. Идеята на модула никога не е била да се отваря. Така че двете половини на контролера са залепени със силикон, като изглеждат приблизително така:
Изображение

Взимаме една отвертка и почваме внимателно да чупим единия ръб на долната част:
Изображение

След като го изпочупим остава това:
Изображение

Сега остава да отлепим самия капак. С много старание може и да стане без да се счупи и неговият ръб, но аз от едната страна го строших и него:
Изображение

Накрая изглеждаше така:
Изображение

4. Махаме капака (или това, което е останало от него :mrgreen: ) и пред нас се открива контролерът в цялата си прелест:
Изображение

Проблемните места са в 90% от случаите там, където буксата на помпата е запоена за платката. При мен също беше така. Опитах се да снимам какво се вижда през лупата. Качеството не е страхотно, но пукнатината се разпознава:
Изображение

Под ултравиолетова светлина се вижда още по-добре (поне на живо, иначе снимката стана много зле заради слабата светлина):
Изображение

Това, което аз направих, беше просто да надраскам с макетно ножче плочката около спойката и да запоя буксата отново. Спойките ми станаха адски грозни, ама нищо.. само да работят.. :bishop

5. Това беше. Огледайте и останалите спойки, много често проблеми има и на други места. Колегите от един volvo-форум са показали тези места като проблемни:
Изображение

6. След това слагате капака отново и го залепвате със силикон. Моят още не е залепен, така че нямам снимки. Нямам и намерение да го залепвам скоро, защото към момента си имам друг (засега работещ) модул. Но бих ви посъветвал да го тествате преди да го залепите окончателно.

Надявам се това четиво да се окаже полезно за тези, на които не им се дават 100-400 лева за нов ABS модул, на които им е интересно да се занимават или които не могат да си намерят подходящ модул по моргите (моят например се оказа много рядко срещан - МК20 с ASR).

Успех на всички :)




Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот icefire » Вто 29 май 2012 19:41


Ето ги и въпросите:

1. Има ли начин да тествам контролера "офлайн" - без да го закачам на колата? Единственият вариант е да го закача на буксата в колата, без да демонтирам съществуващия модул, само дето това е трудно, тъй като кабелите на буксата са много къси.

2. Притесняват ме ето тези съпротивления:
Изображение

Изображение

Проблем ли е да останат така според вас?


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот tonyM » Вто 29 май 2012 21:24


Колега, отчета е супер. :bowdown Ще е полезен на много такива ремонти занапред: често срещан проблем при Тевес МК20.
Бърз съвет за съпротивленията: Препоръчвам ти да веднага да изчистиш добре със спирт цялата платка, и особено около пострадалите съпротивления. Това ми прилича на поражение от попадане на киселина. Почисти, презапой, ако не се получи- намери нови SMD-резистори и ги подмени. Важното е конт.площадки и пистите да се запазят цели, дано няма пострадали проходни отвори. Надявам се платката да е двуслойна. После ако имаш възможност да импрегнираш/намажеш платката с някакъв лак. Ако нямаш опит със SMD-елементи, потърси някой с опит и разп.станция- тъкмо ще ти презапои и другите спойки. Може пък да не се получават добре заради ориг.лак.
Можеш да изтестваш блока само като го закачиш за буксата. Аз така направих с моя, когато го купих- стария си стоеше механично закачен. Нищо обаче няма да разбереш, докато всички колелета не се развъртят със скорост, по-голяма от 15 км/ч. При този "тест" как обаче ще накараш помпата да се активира, и после и да спре, не се сещам. Може-би на подемник, по човек на търкало, и такива ми-ти имитации...
Поздравления още един път за труда! :bowdown


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот policevidin » Вто 29 май 2012 23:49


Браво! Една тема и в нашият форум свързана с Ремонт на АБС модул, нагледно обяснена със снимки. Отлична работа само да добавя че този проблем е масов при Ауди А3 АБС мк20 с/без ЕСП,ТЦС....... няма значение,ако ви изкарва грешка на Помпата на АБС -а следвайте стъпките на колегата и ще си го поправите.
:beer

Има вариант да го тестваш.
Окабели го (за целта ти е нужна схема на пиновете на буксата)
за датчиците на колелата сложи 1кОМ резистори останалите грешки ги игнорирай
закачи го с ВАГ КОМ (по възможност 10.6) и влез в модула. След това му пусни (Output TEST) и ако има опция като при АБС/ЕСП мк60 "Бейсик Сетинкс" Аз така пробвах моят модул АБС/ЕСП мк60


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот aradovanov » Вто 21 авг 2012 15:37


Да споделя и моя опит с този проблем.
Вчера вдъхновен от темата реших и аз да разглобя модула и да презапоя пиновете.
Имах грешка - сигнал от помпата извън спецификации - от време на време.

Докато разкачах буксите, видях, че кабелите за захранването на помпата (буксата с двата кабела) са с напукана изолация, явно от нагряването. Махнах пластмасовия капак на помпата и там кабелите бяха направо оголени, явно от време на време за опирали в корпуса на хидроблока и помпата и лампата е светвала, изолирах кабелите и сега всичко е наред :banana
Не се стигна до разглобяване.

Колата е Г3 VR6 1996г. с АБС/ЕДС.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот icefire » Вто 21 авг 2012 16:50


Страхотно наблюдение :beer
Това със сигурност ще помогне на доста хора. Значи - преди да разглобявате, погледнете кабелите на помпата дали не са с прегоряла изолация :)


Потребителски аватар
GuLiVeR
Мнения: 287
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот GuLiVeR » Нед 21 окт 2012 22:32


колега много готина и полезна тема благодаря, на мен ми спести пари за нов абс :да: :beer :bowdown :applause:


Потребителски аватар
dsg1980
Мнения: 238
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот dsg1980 » Пет 11 яну 2013 17:29


Много полезна тема,аз също си реших така проблема,успех на другите колеги захванали се с тази АБС помпа! :bowdown


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот aradovanov » Пон 25 мар 2013 16:15


Някой знае ли размерите на болтовете които държат ел. блока?


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот icefire » Вто 26 мар 2013 13:41


Мисля, че бяха М4, но за дължината не знам.. По принцип би трябвало да имаш достъп до поне един от болтовете без да демонтираш модула.. в краен случай отвиваш и мериш...


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот aradovanov » Вто 26 мар 2013 14:44


icefire написа:.. в краен случай отвиваш и мериш...


Така и направих :mhihi
М4х50 са болтовете.

Взех неръждавейка с шестограмна глава - доста по-удобно за завиване, ако ремонтирате блока без да сваляте хидравличната част :th_up


mokanina
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 18 мар 2018 15:16
Автомобил: VW Golf 5 Variant
Двигател: BLS 2009

Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса

Мнениеот mokanina » Нед 18 мар 2018 15:23


Здравейте колеги,
Понеже предполагам, че имам същия проблем като в темата, а картинките не се показват, мога ли да ви помоля да ги качите на ново?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта