промивка радиатора на парното ?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
golfmk1
Low rider
Мнения: 5548
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: промивка радиатора на парното ?

Мнениеот golfmk1 » Сря 24 окт 2012 10:32


Просто ще си изгубиш времето според мен :idea:




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: промивка радиатора на парното ?

Мнениеот parno » Сря 24 окт 2012 11:02


intro110583 написа:много дебело ще излезе ,иска ми се първо да пробвам с оцет или нещо такова макар и с риск радиаторчето да протече

легендата разказва за храбър войн успял да промие радиаторче на парно с оцет - ама до сега успешен опит не съм видял с очите си
успешен беше опит за продухване с въздух след накисване с разните му там - но протече след няколко седмици


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: промивка радиатора на парното ?

Мнениеот kr1s0 » Чет 25 окт 2012 14:36


Почти винаги протичат,но ако са стигнали до там нещата,не пречи да пробваш :lol:


s8_tdi
Мнения: 23
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Re: промивка радиатора на парното ?

Мнениеот s8_tdi » Пет 26 окт 2012 19:47


Когато е в начален стадии на запушване, как трябва да се подходи? Симптомите са ми следните: При работна температура (88-92) според ВАГ-КОМ климатроника духа наистина топло, но температурата на охл.течност, когато е под 75 градуса изходящия въздух е хладък, пък всички знаем колко каране е необходимо на АФН за да затопли купето, макар и на Ауди А4 Авант.


dobadoba
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna
Контакти:

Re: промивка радиатора на парното ?

Мнениеот dobadoba » Сря 28 сеп 2016 11:00


Гледах това по темата, че и моето духа слабо и може би ще го правя:

https://www.youtube.com/watch?v=UrA5eqd0yOw


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: промивка радиатора на парното ?

Мнениеот Iezekil » Сря 28 сеп 2016 14:37


viewtopic.php?t=71586&start=270
Тук ще видите как точно се запушват спиралите.Принципно се запушват половината и няма как да стане отпушването им без разглабяне,понеже дебита и налягането се поема от останалите.Ще поясня обаче няколко стъпки за установяване на запушване/за село/.
Откачате маркучите на парното от радиаторчето, от към двигателния отсек и свързвате градински маркуч към входа/а после и изхода/на радиаторчето.Другия край на крана на чешмата и пускате вода.Хубаво е да имате читаво радиаторче под ръка,за да направите сравнения,но с повечко практика се хваща има ли запушване по дебита и по забавянето на излизащата вода.Струята от тръбата на радиатора е плътна,изпълва тръбата и налягането е равно на влизащото.Започне ли маркуча вързан на входа да пръска,значи дебита на радиатора е намален.
Който няма климатик на практика може да свали пасажерския въздуховод,ще види състоянието на клапата топло/студено,ще бръкне покрай нея и ще опипа радиаторчето за студени сектори.
Разбира се и метода с опипването на маркучите върши работа.Входящия е винаги по-горещ от изходящия при добро отдаване.Ако разликата обаче е огромна или никакава,проблем има.Също и твърдоста им трябва да е еднаква.
пп.Който не си е правил клапите,да започне първо от тях.То така и така за да се стигне до радиатора се минава през тях.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: промивка радиатора на парното ?

Мнениеот dandan » Пет 23 дек 2016 21:42


Всяка година правя упражнението по отпушване на парното с вода от чешмата. Откачам двата маркуча и сменям няколко пъти входа на водата. Не знам защо се запушва, може би щото лятото не я карам за около 6 месеца. Тази година дори пропуснах, но ще трябва да го правя, че нещо не грее както трябва- особено се усеща при -25гр :)
Колата я взех с напълно запушено парно и така всяка година си го правя. Дори заедно с водата от чешмата вкарах и въздух от компресора заедно.
Не е гарантирано, че ще работи при всички, но в моя случай си работи перфектно на 100%. Правил съм го вече 4 пъти.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: промивка радиатора на парното ?

Мнениеот Iezekil » Съб 24 дек 2016 9:53


Дълго съм ги обмислял нещата и стигнах до следните изводи.
1.Хубаво е да се прави системно упражнението,понеже запушванията не стават отведнъж и първоначално не се хващат.Дълъг е пътя по утаяването на наносите,но запушат ли изцяло някоя тръбичка,отпушване няма.Говоря за 10-20см. плътни отлагания около спирала,представете си как може да се отпуши.
2.По-добре е да се наблегне на промиване от към обратния на водата път,ако има шанс той е именно там.А и по-големите парчета ръжда,варовик или метал всъщност застават на входа на тръбичките,не могат да влязат но пречат на дебита.
3.Лично аз логиката на въпросните спирали не мога да я разбера.Те забавят водата но защо би трябвало а има по-добро топлоотдаване?Моето домашно парно,ако искам максимално и бързо сгорещяване,пускам помпата на макс.Така водата се връща по-гореща и тръгва по гореща.На радиатора едва ли му пука,че няма спирали за забавяне,тъй като постоянно му постъпва и е пълен с гореща вода.При колата е същото,защо максимално да охлаждаме 200гр.вода,след като постъпват нови по-загрети 200гр?
Другото,което ми прави впечатление е,че въпросните спирали всъщност намалят сечението на тръбичките и от там дебита на радиаторчето.Изисква се малко повече усилие на водата за да влезе и премине,което за коли с АГУ уредби е предпоставка за по-кофти парно,понеже водата се завърта по-бързо и съответно сгрява по-бързо изпаритела.Нож с 2 остриета се оказват...
Понеже скоро подменях радиаторчето,за спорта,ми направи впечатление това.Сложих такова със спирали и маркуча към изпаритела сгрява по-бързо от този към парното.Та лично аз отварям радиаторчето и му махам спиралите/е това по необходимост го направих/,с което си решавам проблема с запушването и дебита на изпаритела,и не виждам да не топли парното.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта