промивка радиатора на парното ?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: промивка радиатора на парното ?
Просто ще си изгубиш времето според мен
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: промивка радиатора на парното ?
intro110583 написа:много дебело ще излезе ,иска ми се първо да пробвам с оцет или нещо такова макар и с риск радиаторчето да протече
легендата разказва за храбър войн успял да промие радиаторче на парно с оцет - ама до сега успешен опит не съм видял с очите си
успешен беше опит за продухване с въздух след накисване с разните му там - но протече след няколко седмици
Re: промивка радиатора на парното ?
Почти винаги протичат,но ако са стигнали до там нещата,не пречи да пробваш
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Re: промивка радиатора на парното ?
Когато е в начален стадии на запушване, как трябва да се подходи? Симптомите са ми следните: При работна температура (88-92) според ВАГ-КОМ климатроника духа наистина топло, но температурата на охл.течност, когато е под 75 градуса изходящия въздух е хладък, пък всички знаем колко каране е необходимо на АФН за да затопли купето, макар и на Ауди А4 Авант.
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 27 мар 2009 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
- Контакти:
Re: промивка радиатора на парното ?
Гледах това по темата, че и моето духа слабо и може би ще го правя:
https://www.youtube.com/watch?v=UrA5eqd0yOw
https://www.youtube.com/watch?v=UrA5eqd0yOw
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: промивка радиатора на парното ?
viewtopic.php?t=71586&start=270
Тук ще видите как точно се запушват спиралите.Принципно се запушват половината и няма как да стане отпушването им без разглабяне,понеже дебита и налягането се поема от останалите.Ще поясня обаче няколко стъпки за установяване на запушване/за село/.
Откачате маркучите на парното от радиаторчето, от към двигателния отсек и свързвате градински маркуч към входа/а после и изхода/на радиаторчето.Другия край на крана на чешмата и пускате вода.Хубаво е да имате читаво радиаторче под ръка,за да направите сравнения,но с повечко практика се хваща има ли запушване по дебита и по забавянето на излизащата вода.Струята от тръбата на радиатора е плътна,изпълва тръбата и налягането е равно на влизащото.Започне ли маркуча вързан на входа да пръска,значи дебита на радиатора е намален.
Който няма климатик на практика може да свали пасажерския въздуховод,ще види състоянието на клапата топло/студено,ще бръкне покрай нея и ще опипа радиаторчето за студени сектори.
Разбира се и метода с опипването на маркучите върши работа.Входящия е винаги по-горещ от изходящия при добро отдаване.Ако разликата обаче е огромна или никакава,проблем има.Също и твърдоста им трябва да е еднаква.
пп.Който не си е правил клапите,да започне първо от тях.То така и така за да се стигне до радиатора се минава през тях.
Тук ще видите как точно се запушват спиралите.Принципно се запушват половината и няма как да стане отпушването им без разглабяне,понеже дебита и налягането се поема от останалите.Ще поясня обаче няколко стъпки за установяване на запушване/за село/.
Откачате маркучите на парното от радиаторчето, от към двигателния отсек и свързвате градински маркуч към входа/а после и изхода/на радиаторчето.Другия край на крана на чешмата и пускате вода.Хубаво е да имате читаво радиаторче под ръка,за да направите сравнения,но с повечко практика се хваща има ли запушване по дебита и по забавянето на излизащата вода.Струята от тръбата на радиатора е плътна,изпълва тръбата и налягането е равно на влизащото.Започне ли маркуча вързан на входа да пръска,значи дебита на радиатора е намален.
Който няма климатик на практика може да свали пасажерския въздуховод,ще види състоянието на клапата топло/студено,ще бръкне покрай нея и ще опипа радиаторчето за студени сектори.
Разбира се и метода с опипването на маркучите върши работа.Входящия е винаги по-горещ от изходящия при добро отдаване.Ако разликата обаче е огромна или никакава,проблем има.Също и твърдоста им трябва да е еднаква.
пп.Който не си е правил клапите,да започне първо от тях.То така и така за да се стигне до радиатора се минава през тях.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: промивка радиатора на парното ?
Всяка година правя упражнението по отпушване на парното с вода от чешмата. Откачам двата маркуча и сменям няколко пъти входа на водата. Не знам защо се запушва, може би щото лятото не я карам за около 6 месеца. Тази година дори пропуснах, но ще трябва да го правя, че нещо не грее както трябва- особено се усеща при -25гр :)
Колата я взех с напълно запушено парно и така всяка година си го правя. Дори заедно с водата от чешмата вкарах и въздух от компресора заедно.
Не е гарантирано, че ще работи при всички, но в моя случай си работи перфектно на 100%. Правил съм го вече 4 пъти.
Колата я взех с напълно запушено парно и така всяка година си го правя. Дори заедно с водата от чешмата вкарах и въздух от компресора заедно.
Не е гарантирано, че ще работи при всички, но в моя случай си работи перфектно на 100%. Правил съм го вече 4 пъти.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: промивка радиатора на парното ?
Дълго съм ги обмислял нещата и стигнах до следните изводи.
1.Хубаво е да се прави системно упражнението,понеже запушванията не стават отведнъж и първоначално не се хващат.Дълъг е пътя по утаяването на наносите,но запушат ли изцяло някоя тръбичка,отпушване няма.Говоря за 10-20см. плътни отлагания около спирала,представете си как може да се отпуши.
2.По-добре е да се наблегне на промиване от към обратния на водата път,ако има шанс той е именно там.А и по-големите парчета ръжда,варовик или метал всъщност застават на входа на тръбичките,не могат да влязат но пречат на дебита.
3.Лично аз логиката на въпросните спирали не мога да я разбера.Те забавят водата но защо би трябвало а има по-добро топлоотдаване?Моето домашно парно,ако искам максимално и бързо сгорещяване,пускам помпата на макс.Така водата се връща по-гореща и тръгва по гореща.На радиатора едва ли му пука,че няма спирали за забавяне,тъй като постоянно му постъпва и е пълен с гореща вода.При колата е същото,защо максимално да охлаждаме 200гр.вода,след като постъпват нови по-загрети 200гр?
Другото,което ми прави впечатление е,че въпросните спирали всъщност намалят сечението на тръбичките и от там дебита на радиаторчето.Изисква се малко повече усилие на водата за да влезе и премине,което за коли с АГУ уредби е предпоставка за по-кофти парно,понеже водата се завърта по-бързо и съответно сгрява по-бързо изпаритела.Нож с 2 остриета се оказват...
Понеже скоро подменях радиаторчето,за спорта,ми направи впечатление това.Сложих такова със спирали и маркуча към изпаритела сгрява по-бързо от този към парното.Та лично аз отварям радиаторчето и му махам спиралите/е това по необходимост го направих/,с което си решавам проблема с запушването и дебита на изпаритела,и не виждам да не топли парното.
1.Хубаво е да се прави системно упражнението,понеже запушванията не стават отведнъж и първоначално не се хващат.Дълъг е пътя по утаяването на наносите,но запушат ли изцяло някоя тръбичка,отпушване няма.Говоря за 10-20см. плътни отлагания около спирала,представете си как може да се отпуши.
2.По-добре е да се наблегне на промиване от към обратния на водата път,ако има шанс той е именно там.А и по-големите парчета ръжда,варовик или метал всъщност застават на входа на тръбичките,не могат да влязат но пречат на дебита.
3.Лично аз логиката на въпросните спирали не мога да я разбера.Те забавят водата но защо би трябвало а има по-добро топлоотдаване?Моето домашно парно,ако искам максимално и бързо сгорещяване,пускам помпата на макс.Така водата се връща по-гореща и тръгва по гореща.На радиатора едва ли му пука,че няма спирали за забавяне,тъй като постоянно му постъпва и е пълен с гореща вода.При колата е същото,защо максимално да охлаждаме 200гр.вода,след като постъпват нови по-загрети 200гр?
Другото,което ми прави впечатление е,че въпросните спирали всъщност намалят сечението на тръбичките и от там дебита на радиаторчето.Изисква се малко повече усилие на водата за да влезе и премине,което за коли с АГУ уредби е предпоставка за по-кофти парно,понеже водата се завърта по-бързо и съответно сгрява по-бързо изпаритела.Нож с 2 остриета се оказват...
Понеже скоро подменях радиаторчето,за спорта,ми направи впечатление това.Сложих такова със спирали и маркуча към изпаритела сгрява по-бързо от този към парното.Та лично аз отварям радиаторчето и му махам спиралите/е това по необходимост го направих/,с което си решавам проблема с запушването и дебита на изпаритела,и не виждам да не топли парното.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта