Рових из сайтове на тапицери и из този и други форуми, но не можах да открия нищо конкретно, освен в една тема тук, където се споменаваше цена от 120лв на седалка за ремонт и боядисване, което според мен не си струва изобщо.
После търсих продукти за поправка на кожа и попаднах на ето този сайт http://avtorenovacia.com/
Гледах из YouTUBE клипчета как се работи с такива продукти и се реших да поръчам ето това: http://avtorenovacia.com/komplekt-filar
Когато ми се обадиха за потвърждаване на поръчката ми казаха, че имали нов продукт - по-еластичен филър от този в комплекта, който бил по-добър за поправка на седалки, но оскъпява комплекта с 5лв. човекът ми обясни подробно и предложи ако има нужда да звъня и да питам. В крайна сметка поръчах по-скъпия филър.
Ето така изглеждаше комплекта, който получих:
Другите материали, които използвах бяха:
- 1 лист водна шкурка P800 - 0.60лв.
- 4-5 кухненски гъбички - един пакет с 10 е лев и нещо.
- парче кожа от старо яке.
- игла обикновена с по-голямо ухо
- дебел черен конец
Изходната позиция беше тази:
Външния борд на пасажерската седалка изглеждаше много зле, с липсващите парчета, почти отчайващо.
Първо заших разшития шев на шофьорската седалка.
Отначало започнах да имитирам машинен шев с 2 конеца, но не можеше да се опъне хубаво кожата.
Между 2-те червени линии е шева, като се вижда как надолу започва да не може да се стегне хубаво.
След това започнах отначало на зиг-заг, като не опъвах веднага, а оставих ушенца от всяка страна:
Тази работа ми отне около 3-4 часа, опъването около 1 час, понеже на 3-4 места ми се оплете конеца.
Ремонт на кожени седалки
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Ремонт на кожени седалки
Ето и с опънат шев:
След това се мъчих да лепя парчета кожа на скъсаните места:
Лепилото беше калпаво и не се получи, затова обелих залепените парчета и отрязах по-големи квадратни парчета, които напъхах в дупките, така че краищата им да са под останалата кожа. Нямам снимки от този процес.
С кита в комплекта мазах напуканото и обезцветено място на шофьорската седалка. Изискват се много нерви, тънки слоеве от кита и много шкурене с водната шкурка.
След като напъхах парчетата кожа в дупките на другата седалка, започнах да мажа и там с кита. Мазане, шкурене, поне 10-15 повторения и бях до тук:
За да стане гладко бяха нужни още 20-ина пъти мазане и шкурене с кита.
След това се мъчих да лепя парчета кожа на скъсаните места:
Лепилото беше калпаво и не се получи, затова обелих залепените парчета и отрязах по-големи квадратни парчета, които напъхах в дупките, така че краищата им да са под останалата кожа. Нямам снимки от този процес.
С кита в комплекта мазах напуканото и обезцветено място на шофьорската седалка. Изискват се много нерви, тънки слоеве от кита и много шкурене с водната шкурка.
След като напъхах парчетата кожа в дупките на другата седалка, започнах да мажа и там с кита. Мазане, шкурене, поне 10-15 повторения и бях до тук:
За да стане гладко бяха нужни още 20-ина пъти мазане и шкурене с кита.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Ремонт на кожени седалки
След боядисването се получи това:
Разшития и обезцветен борд на шофьорската седалка:
Вътрешния борд на пасажерската седалка имаше на едно място около 15-20 дупчици като изгоряно, които бяха доста дълбоки, но забравих да ги снимам преди работата
Бяха като тези в зелената елипса, но много повече и по-дълбоки. В червено е мястото след обработката.
И дупките на външния борд на пасажерската седалка:
Разшития и обезцветен борд на шофьорската седалка:
Вътрешния борд на пасажерската седалка имаше на едно място около 15-20 дупчици като изгоряно, които бяха доста дълбоки, но забравих да ги снимам преди работата
Бяха като тези в зелената елипса, но много повече и по-дълбоки. В червено е мястото след обработката.
И дупките на външния борд на пасажерската седалка:
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Ремонт на кожени седалки
Пробвах да направя всичко само в един пост, но имах проблем с prikachi.com, а повече от 5 изображения на пост не са позволени.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Ремонт на кожени седалки
Направил си го много добре! Дали така ще е траен ефекта,все пак бордовете са подложени на деформация....?
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Ремонт на кожени седалки
Ами дали ще трае, само времето ще покаже. Иначе този филър е нещо като течна гума. Сега, след като са боядисани седалките, като се натисне на поправените места си се огъва като кожата. А дупките, които запълних основно с филъра, са се получили дори леко по-меки от кожата и при натиск, за сега поне, се гъне и разтяга като всички други места по седалките.
От филъра, който е 50мл съм използвал най-много 10мл, та ще имам за още много ремонти.
От филъра, който е 50мл съм използвал най-много 10мл, та ще имам за още много ремонти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 159 госта