Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 332
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: TDI ATJ 310Nm 6G
Местоположение: Павликени

Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот dispatch » Пет 09 ное 2012 19:58


Реших да пусна нова тема със снимки на монтажа, т.к. има малка особеност при Пасат Б4 (мисля че и при Голф 3 е така) - необходимо е да се монтира допълнително реле за прекъсване на веригата на обратно към превключвателя дълги/къси за да не връща '+'. Без това реле, в зависимост от положението, на което е оставен този превключвател, ще светват или само дългите, или и дългите и късите (четирите секции). Тук е уместно да спомена, че подсещането за това реле дойде от колегата L&R, на който му благодаря ... :beer :wink:

Ето закупеното от мен устройство:
Изображение

Това е допълнителното реле:
Изображение

Тук съм присъединил част от кабелите - синьото от ДРЛ (-) към клема 86 на релето и от там към корпус (маса на автомобила); кафявото кабелче което "стърчи" излиза от клема 85 на релето, което по-късно ще подвържа.
Изображение

Това е задната част на превключвателя дълги/къси с неговата букса:
Изображение

Там са:
бял с черно - вход от ключ светлини;
бял с жълто - изход към къси светлини;
бял - изход към дълги светлини. И двата изхода отиват към предпазителите.

Прекъсваме чисто белия:
Изображение
и към превключвателя подвързване на обща обувка онова кафявото "стърчащо" кабелче. Тази обувка вкарваме на клема 30 на релето. Другия край на срязания кабел, който отива към предпазителите подвързваме на обща обувка с жълто/зеления кабел от ДРЛ-а. Тази обувка забождаме на клема 87 на релето.

Изображение

Минусовия кабел от клема 86 на релето подвързах на един "хъб", който се намира над блока с релетата и предпазителите (това кафявото в горния ляв ъдъл):
Изображение

Това е извадения ключ на светлините. Внимавайте при изваждането, че евентуални деруги от груба намеса точно там ще са много дразнещи в последствие. С тъничка отвертка бъркаме леко и преместваме бялото чопче
надясно, като по този начин освобождаваме целия блок:
Изображение

От клемореда вземаме постоянен '+' и '+' от габарит. Постоянния '+' е червения кабел позиция 11, а габаритите са двете тънки сиви кабелчета - сив с червено и сив със зелено (ляв и десен), няма значение от кой от двата ще вземем сигнал.
Изображение

Остана да вземем '+' след контактен ключ. Аз вземах от предпазител №5 (15А), който е за чистачките:
Изображение

Резултата е следния - 30% дълги:
Изображение

Дано съм бил полезен!




Потребителски аватар
napu6en_marmot
Мнения: 257
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот napu6en_marmot » Пет 09 ное 2012 20:15


:bowdown :bowdown :bowdown Много подробно и ясно обяснено! Браво колега! :да:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7155
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4
Двигател: ABS 94
Местоположение: Казанлък

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот Winner25 » Нед 11 ное 2012 23:47


Поздравления за темата, но това с предпазителите не ми харесва изобщо :? Най-малко при хлабава връзка няма да ти се активира дрл-я. На ключа за фаровете жълто черния кабел също е плюс през контакт :wink:


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 332
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: TDI ATJ 310Nm 6G
Местоположение: Павликени

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот dispatch » Пон 12 ное 2012 10:31


Да ти кажа чесно този кабел въобще не го проверих...

И на мен не ми хареса после как стана там при предпазителите и май ще махам пак капаците да го оправя това. Всъщност от този кабел (жълто/черният) е най-правилно да се вземе "плюс след контакт", т.к. той се натоварва по нормална схема, едва след като са включени габарити и в последствие къси/дълги, т.е. когато вече ДРЛ-а е изключен.

Бързах тогава и се стъмняваше, за това го оставих така..., но ще го оправя.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 240
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот PASSAT » Пон 12 ное 2012 11:55


dispatch написа:...
От клемореда вземаме постоянен '+' и '+' от габарит. Постоянния '+' е червения кабел позиция 11, а габаритите са двете тънки сиви кабелчета - сив с червено и сив със зелено (ляв и десен), няма значение от кой от двата ще вземем сигнал.
...


Едно уточнение :D :D на ключа на фаровете кабелчетата за габаритите не са 2 а 4. Сив с черно и сив с червено са за ляв и десен габарит, сив със зелено е за задните светлини на номера и сив със синя лента е за осветление на уредите и копчетата по таблото, като последния се регулира.

иначе колега :applause: с това уточнение не се заяждам :beer


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 332
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: TDI ATJ 310Nm 6G
Местоположение: Павликени

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот dispatch » Съб 17 ное 2012 13:48


Донагласих го.

Махнах червения кабел ('+' след контакт) от предпазител №5 и го подвързах на черния с жълто кабел към буксата на ключа на фаровете. Не може да се сбърка - дебел е доста (4 квадратни mm сечение).

Изображение

Черен от ДРЛ-а към сив с червено на буксата - габарит;
Кафяв от ДРЛ-а към червен на буксата - постоянен '+';
Червен от ДРЛ-а към черен с жълто на буксата - '+' след контакт.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 592
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот Krasi » Нед 18 ное 2012 23:55


Свържи си късите към ДРЛ-а колега,както е по закон, че ще береш ядове с ченгета. Аз съм със същия Пасат, по красиво е ДРЛ на дългите, но дори и отдалече при бегъл поглед към автомобила и фаровете личи, че не свети там където трябва.
Дневни или къси светлини - пише в закона!


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 332
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: TDI ATJ 310Nm 6G
Местоположение: Павликени

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот dispatch » Пон 19 ное 2012 9:53


Това е 30% от дългите. Не е дълги, а дневни. Така направени не блестят, а къде светят въобще не се вижда през деня, т.к. е светло. Приказвал съм с катаджии и са ми отговаряли, че за тях няма значение кои светлини са включени през деня, стига да не заслепяват - къси или дълги.

В Закона пише: "През деня автомобилите се движат с включени дневни светлини. Ако автомобила не е оборудван с дневни светлини - движи се с включени къси светлини."

Аз съм си поиграл да си сложа устройство за дневни светлини, дал съм едни пари за това..., пък някой ще ме глобява.
Интересно ми е Пасатите "като нашите", които са износ за Канада и са серийно оборудвани с реле за дневни светлини, кои ли светлини им светят през деня!?

Ако някой има въпроси по самия монтаж - да пита. По други мнения отношение няма да вземам повече.

Живи и здрави!


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1079
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот bobitur » Пет 26 апр 2013 12:52


На Н4 цокъл как става монтирането на въпросния ДРЛ- направен от рено форума?
На късите ли да го вързвам и да използвам ли реле като колегата.
И ако го вържа на късите с колко сила на светене да го програмирам? 30 процента ми се вижда малко за къси светлини.
Поздрави на всички.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот vpetrovbg » Нед 28 апр 2013 15:35


bobitur написа:На Н4 цокъл как става монтирането на въпросния ДРЛ- направен от рено форума?
На късите ли да го вързвам и да използвам ли реле като колегата.
И ако го вържа на късите с колко сила на светене да го програмирам? 30 процента ми се вижда малко за къси светлини.
Поздрави на всички.

Връзваш го на дългите, защото там светлинния сноп не е "отрязан" и тези 30% не са никак малко. Така колата ти се забелязва от далече и приближавайки се към насрещно движещите се автомобили не ги заслепяваш. Аз реле не съм сложил.


Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 416
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV
Местоположение: Враца/София

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот streetracer1 » Вто 12 апр 2016 15:12


Здравейте! Малко ще повдигна тази тема с два въпроса. При пасат 5.5 също са с по две секции - лупата и дългите. Трябва ли ми и на мен това реле и може ли да прикачиш пак или да ми пратиш снимките, защото не се отварят в темата?


valiosport
Мнения: 1188
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот valiosport » Съб 26 май 2018 1:44


А има ли начин да се спират нощем и да се пускат фаровете щото масово гледам че хората и нощем си карат на дневни. Слагано ли е на голф 4 подобно и при всяко пускане на фаровете ли се обръщат кабелите?


Zdravko Zankov
Мнения: 9278
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 26 май 2018 8:59


На Голф 4 монтажа е елементарен.
Нищо не се обръща.
Ако искаш пиши на лични,да ти препоръчам модел, който се монтира за 15 минути.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта