Реших да пусна нова тема със снимки на монтажа, т.к. има малка особеност при Пасат Б4 (мисля че и при Голф 3 е така) - необходимо е да се монтира допълнително реле за прекъсване на веригата на обратно към превключвателя дълги/къси за да не връща '+'. Без това реле, в зависимост от положението, на което е оставен този превключвател, ще светват или само дългите, или и дългите и късите (четирите секции). Тук е уместно да спомена, че подсещането за това реле дойде от колегата L&R, на който му благодаря ... :
Ето закупеното от мен устройство:
Това е допълнителното реле:
Тук съм присъединил част от кабелите - синьото от ДРЛ (-) към клема 86 на релето и от там към корпус (маса на автомобила); кафявото кабелче което "стърчи" излиза от клема 85 на релето, което по-късно ще подвържа.
Това е задната част на превключвателя дълги/къси с неговата букса:
Там са:
бял с черно - вход от ключ светлини;
бял с жълто - изход към къси светлини;
бял - изход към дълги светлини. И двата изхода отиват към предпазителите.
Прекъсваме чисто белия:
и към превключвателя подвързване на обща обувка онова кафявото "стърчащо" кабелче. Тази обувка вкарваме на клема 30 на релето. Другия край на срязания кабел, който отива към предпазителите подвързваме на обща обувка с жълто/зеления кабел от ДРЛ-а. Тази обувка забождаме на клема 87 на релето.
Минусовия кабел от клема 86 на релето подвързах на един "хъб", който се намира над блока с релетата и предпазителите (това кафявото в горния ляв ъдъл):
Това е извадения ключ на светлините. Внимавайте при изваждането, че евентуални деруги от груба намеса точно там ще са много дразнещи в последствие. С тъничка отвертка бъркаме леко и преместваме бялото чопче
надясно, като по този начин освобождаваме целия блок:
От клемореда вземаме постоянен '+' и '+' от габарит. Постоянния '+' е червения кабел позиция 11, а габаритите са двете тънки сиви кабелчета - сив с червено и сив със зелено (ляв и десен), няма значение от кой от двата ще вземем сигнал.
Остана да вземем '+' след контактен ключ. Аз вземах от предпазител №5 (15А), който е за чистачките:
Резултата е следния - 30% дълги:
Дано съм бил полезен!
Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Последна промяна от dispatch на Чет 11 фев 2021 17:20, променено общо 1 път.
- napu6en_marmot
- Мнения: 257
- Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Много подробно и ясно обяснено! Браво колега!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Поздравления за темата, но това с предпазителите не ми харесва изобщо Най-малко при хлабава връзка няма да ти се активира дрл-я. На ключа за фаровете жълто черния кабел също е плюс през контакт
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Да ти кажа чесно този кабел въобще не го проверих...
И на мен не ми хареса после как стана там при предпазителите и май ще махам пак капаците да го оправя това. Всъщност от този кабел (жълто/черният) е най-правилно да се вземе "плюс след контакт", т.к. той се натоварва по нормална схема, едва след като са включени габарити и в последствие къси/дълги, т.е. когато вече ДРЛ-а е изключен.
Бързах тогава и се стъмняваше, за това го оставих така..., но ще го оправя.
И на мен не ми хареса после как стана там при предпазителите и май ще махам пак капаците да го оправя това. Всъщност от този кабел (жълто/черният) е най-правилно да се вземе "плюс след контакт", т.к. той се натоварва по нормална схема, едва след като са включени габарити и в последствие къси/дълги, т.е. когато вече ДРЛ-а е изключен.
Бързах тогава и се стъмняваше, за това го оставих така..., но ще го оправя.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
dispatch написа:...
От клемореда вземаме постоянен '+' и '+' от габарит. Постоянния '+' е червения кабел позиция 11, а габаритите са двете тънки сиви кабелчета - сив с червено и сив със зелено (ляв и десен), няма значение от кой от двата ще вземем сигнал.
...
Едно уточнение на ключа на фаровете кабелчетата за габаритите не са 2 а 4. Сив с черно и сив с червено са за ляв и десен габарит, сив със зелено е за задните светлини на номера и сив със синя лента е за осветление на уредите и копчетата по таблото, като последния се регулира.
иначе колега с това уточнение не се заяждам
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Донагласих го.
Махнах червения кабел ('+' след контакт) от предпазител №5 и го подвързах на черния с жълто кабел към буксата на ключа на фаровете. Не може да се сбърка - дебел е доста (4 квадратни mm сечение).
Черен от ДРЛ-а към сив с червено на буксата - габарит;
Кафяв от ДРЛ-а към червен на буксата - постоянен '+';
Червен от ДРЛ-а към черен с жълто на буксата - '+' след контакт.
Махнах червения кабел ('+' след контакт) от предпазител №5 и го подвързах на черния с жълто кабел към буксата на ключа на фаровете. Не може да се сбърка - дебел е доста (4 квадратни mm сечение).
Черен от ДРЛ-а към сив с червено на буксата - габарит;
Кафяв от ДРЛ-а към червен на буксата - постоянен '+';
Червен от ДРЛ-а към черен с жълто на буксата - '+' след контакт.
Последна промяна от dispatch на Чет 11 фев 2021 17:24, променено общо 1 път.
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Свържи си късите към ДРЛ-а колега,както е по закон, че ще береш ядове с ченгета. Аз съм със същия Пасат, по красиво е ДРЛ на дългите, но дори и отдалече при бегъл поглед към автомобила и фаровете личи, че не свети там където трябва.
Дневни или къси светлини - пише в закона!
Дневни или къси светлини - пише в закона!
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Това е 30% от дългите. Не е дълги, а дневни. Така направени не блестят, а къде светят въобще не се вижда през деня, т.к. е светло. Приказвал съм с катаджии и са ми отговаряли, че за тях няма значение кои светлини са включени през деня, стига да не заслепяват - къси или дълги.
В Закона пише: "През деня автомобилите се движат с включени дневни светлини. Ако автомобила не е оборудван с дневни светлини - движи се с включени къси светлини."
Аз съм си поиграл да си сложа устройство за дневни светлини, дал съм едни пари за това..., пък някой ще ме глобява.
Интересно ми е Пасатите "като нашите", които са износ за Канада и са серийно оборудвани с реле за дневни светлини, кои ли светлини им светят през деня!?
Ако някой има въпроси по самия монтаж - да пита. По други мнения отношение няма да вземам повече.
Живи и здрави!
В Закона пише: "През деня автомобилите се движат с включени дневни светлини. Ако автомобила не е оборудван с дневни светлини - движи се с включени къси светлини."
Аз съм си поиграл да си сложа устройство за дневни светлини, дал съм едни пари за това..., пък някой ще ме глобява.
Интересно ми е Пасатите "като нашите", които са износ за Канада и са серийно оборудвани с реле за дневни светлини, кои ли светлини им светят през деня!?
Ако някой има въпроси по самия монтаж - да пита. По други мнения отношение няма да вземам повече.
Живи и здрави!
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
На Н4 цокъл как става монтирането на въпросния ДРЛ- направен от рено форума?
На късите ли да го вързвам и да използвам ли реле като колегата.
И ако го вържа на късите с колко сила на светене да го програмирам? 30 процента ми се вижда малко за къси светлини.
Поздрави на всички.
На късите ли да го вързвам и да използвам ли реле като колегата.
И ако го вържа на късите с колко сила на светене да го програмирам? 30 процента ми се вижда малко за къси светлини.
Поздрави на всички.
- vpetrovbg
- Мнения: 569
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
bobitur написа:На Н4 цокъл как става монтирането на въпросния ДРЛ- направен от рено форума?
На късите ли да го вързвам и да използвам ли реле като колегата.
И ако го вържа на късите с колко сила на светене да го програмирам? 30 процента ми се вижда малко за къси светлини.
Поздрави на всички.
Връзваш го на дългите, защото там светлинния сноп не е "отрязан" и тези 30% не са никак малко. Така колата ти се забелязва от далече и приближавайки се към насрещно движещите се автомобили не ги заслепяваш. Аз реле не съм сложил.
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Здравейте! Малко ще повдигна тази тема с два въпроса. При пасат 5.5 също са с по две секции - лупата и дългите. Трябва ли ми и на мен това реле и може ли да прикачиш пак или да ми пратиш снимките, защото не се отварят в темата?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
А има ли начин да се спират нощем и да се пускат фаровете щото масово гледам че хората и нощем си карат на дневни. Слагано ли е на голф 4 подобно и при всяко пускане на фаровете ли се обръщат кабелите?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
На Голф 4 монтажа е елементарен.
Нищо не се обръща.
Ако искаш пиши на лични,да ти препоръчам модел, който се монтира за 15 минути.
Нищо не се обръща.
Ако искаш пиши на лични,да ти препоръчам модел, който се монтира за 15 минути.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
Някой монтирал ли е модул за дневни светлини на пасат Б6? Интересува ме къде най лесно мога да ползвам +след контакт и съответно да е близо да кабелите за дългите светлини.
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B4 1996 ADZ - монтаж на SmartDRL
При Б6 е доста по сложно отколкото при Б4 и Б5, защото светлините се управляват от отделен модул през CAN-шината.
На сегашния ми пасат съм го направил през ВАГ-КОМ да се включват денем (на светло) халогените на 70%, като нищо друго не свети. Държа превключвателя на светлините на AUTO. Добре е измислено - като спреш и се активира ръчната спирачка - светлините гаснат
На сегашния ми пасат съм го направил през ВАГ-КОМ да се включват денем (на светло) халогените на 70%, като нищо друго не свети. Държа превключвателя на светлините на AUTO. Добре е измислено - като спреш и се активира ръчната спирачка - светлините гаснат
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта