Самоделно ремарке
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Самоделно ремарке
От две-три години събирам, идеи и части и матрял за направата на самоделно ремарке. Разгледах и много такива купешко производство, но все нещо не ми харесваше, или цената беше прекалено убавъ. Това, което искам да направя е ремарке със спирачни, самосвално, до 1000кг. полезен товар. Точно тези три неща в едно ремарке, трудно се намират, или са на непоносима цена. Регистрацията е отделен проблем, който ще се решава по-нататък. Работата върви бавно, но за сметка на това стабилно.
И така започнах с намирането на заден мост от фиат дукато 83-та година, в комплет с джанти, ресори, амортисьори, чинии, барабани и тн. Имам още един ресор от ГАЗ-ка за допълнителни листове. Имам под ръка квадратна тръбъ 60х40х4мм. С това направих рамката, и три напречни греди. Останалите ще бъдат с по-тънък матрял 50х30х2, или 40х40х2, че рамката стана доволно тежка, и здрава. Размерите на коша се получават 265х138. Ресорите не позволяват по-голяма ширина, а дължината толкова дълги бяха железата под ръка. За канатите имам панелни ламаринени радиатори. Мисля предната и задната каната да бъдат на жлебове, и да се изваждат нагоре. Фиксирането ще става със скоби и шплентове. Коша също се се фиксира към теглича, за да не се обръща самопроизволно назад. Имам теглич с инерционна спирачка за 750-1350кг. Точно колкото ми трябва. Теглича ще бъде двураменен, от П образен винкел 100х45х5. Спирачката лесно ще стане със жилото за ръчна спирачка на дукатовския мост. Има още много работа, паралелно вървят и много други бойни задачи, но важното е да се почне, както тряба. Ще се радвам на обмяна на идеи, и опит с който е правил такива самоделки.
И така започнах с намирането на заден мост от фиат дукато 83-та година, в комплет с джанти, ресори, амортисьори, чинии, барабани и тн. Имам още един ресор от ГАЗ-ка за допълнителни листове. Имам под ръка квадратна тръбъ 60х40х4мм. С това направих рамката, и три напречни греди. Останалите ще бъдат с по-тънък матрял 50х30х2, или 40х40х2, че рамката стана доволно тежка, и здрава. Размерите на коша се получават 265х138. Ресорите не позволяват по-голяма ширина, а дължината толкова дълги бяха железата под ръка. За канатите имам панелни ламаринени радиатори. Мисля предната и задната каната да бъдат на жлебове, и да се изваждат нагоре. Фиксирането ще става със скоби и шплентове. Коша също се се фиксира към теглича, за да не се обръща самопроизволно назад. Имам теглич с инерционна спирачка за 750-1350кг. Точно колкото ми трябва. Теглича ще бъде двураменен, от П образен винкел 100х45х5. Спирачката лесно ще стане със жилото за ръчна спирачка на дукатовския мост. Има още много работа, паралелно вървят и много други бойни задачи, но важното е да се почне, както тряба. Ще се радвам на обмяна на идеи, и опит с който е правил такива самоделки.
Последна промяна от KingoftheROAD на Нед 02 дек 2012 22:24, променено общо 1 път.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Самоделно ремарке
1000кг. на една ос ми се струва опасна работа. Може в един момент товара да "хлъцне" напред или назад и тогава гледай майтап
.

- samo_pechka
- Мнения: 8946
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Самоделно ремарке
Екстра си е
Един тон за мост от Дукато си е ...нищо ! Как разпредели къде да е моста ? Аз някъде четох ,че се разделя на 9 дължината на коша и моста стои на 5 дължини смятано от отпред и на 4 от отзад . Ако смяташ да е самосвално - направи така да е захванат Л рамото на теглича ,че да е на планки тип "панти" малко преди средата на коша и отпред да се закопчава , там може да сложиш и винт с голяма стъпка (или крик от Жигули по подходящ начин) да вдигаш коша лесно.
За мен най-трудна ще е инерционната спирачка -направата и.Там как ще е ?

За мен най-трудна ще е инерционната спирачка -направата и.Там как ще е ?
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Самоделно ремарке
milmar написа:1000кг. на една ос ми се струва опасна работа. Може в един момент товара да "хлъцне" напред или назад и тогава гледай майтап.
Ами гумите са си оргиналдъ дукатовски 185R14C - на тях си пише 800кг. на гума. Така че резев има предостатъчно. Гумите от моя бус са 195/70R15C и им дават по 900кг. Дукатовския мост има доволно големи резерви.

погледни предпоследното ремарке Тайфун, 750кг на една ос и без спирачки.
Аз някъде четох ,че се разделя на 9 дължината на коша и моста стои на 5 дължини смятано от отпред и на 4 от отзад . Ако смяташ да е самосвално - направи така да е захванат Л рамото на теглича ,че да е на планки тип "панти" малко преди средата на коша и отпред да се закопчава , там може да сложиш и винт с голяма стъпка (или крик от Жигули по подходящ начин) да вдигаш коша лесно.
За мен най-трудна ще е инерционната спирачка -направата и.Там как ще е ?
Моста съм го разпределил в ненатоварено състояние да е 2см, по-назад от средата на коша. Стремената са по 9см, оргиналдъ дукатовски. Така че в натоварено състояние ще изтеглят моста още назад. Да теглича ше се захваша малко преди средната напречна греда на масивни панти, а коша ще се закопчава с ключалки за канти и с шплент. Крик от баба жужа мисля да ползвам за маневреното колело. А самото изсипване на коша назад ще става като се изпъне паркинг спирачката, и откопчее коша, и на заден ход докато се изправи на 90 градуса да речем. Спирачката си я има на теглича, той е свален от някаква платформа, и просто трябва да се върже със жилата от ръчната спирачка на дукатовския мост. Номера ще бъде изнесет отляво, и стоповете и светлините ще бъдат отстрани.
- samo_pechka
- Мнения: 8946
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Самоделно ремарке


Re: Самоделно ремарке
Браво, колега! Става мн добре
ПС: случайно да не си пуснал такава тема и във форум "Направи си сам" ?

ПС: случайно да не си пуснал такава тема и във форум "Направи си сам" ?

- stefan4o
- Мнения: 19282
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Самоделно ремарке
КралюнапЪтя в сайта, който си дал ремарке с товароносимост 970кг. е с две оси. Според мен също е по-добра идея може би да е с две оси твоето за такива килограми. Признавам, че с ремаркетата хич не съм наясно, ама просто ми направи впечатление 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Самоделно ремарке
Аз съм виждал Жигула с добре натоварено едноосно ремарке и здрав теглич как не може да тръгне, защото задните и колела едва опират
, затова споменах... Тъкмо да потегли и ремаркето я повдига отзадЗе
. Но всеки си знае, пък и колегата едва ли е с Жигула
.



- samo_pechka
- Мнения: 8946
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Самоделно ремарке
Явно не е спазено разпределението на товара
Ремаркето трябва да "натиска" теглича на колата с поне 50–75 кила надолу. Инак , ако не се спази и с два моста да е -пак може да "вирне" гъза на колата 


- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Самоделно ремарке
spar4o написа:Браво, колега! Става мн добре![]()
ПС: случайно да не си пуснал такава тема и във форум "Направи си сам" ?
Не съм я пуснал, но писах там. Като събера още малко матрял и продължавам, там като всичко е готово ще сложа най-важните моменти, и книжката успях да си намеря...
Правилно забелязва колегата, че ремаркето трябва да натиска ябълката с 50-70кг. Това съм го предвидил. Иначе ремаркето ще се тегли от кола, камион, бус и трактор.
По принцип не е проблем да се направи и с два моста, но трябва да се намери още един същия мост, и да се съберат ресорите 10-15см, навътре, и той да бъде отпред по посока на движението, а втория мост си е с нормална ширина на ресорите. Заваряват се съответно лапите за първия и за втория мост, амортисьотите и тн. Тогава ако се направи здрав кош, и 2 тона няма да е проблем да се носят с лекота, ако се подсилят и ресорите с по 2-3 листа допълнително...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12099
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Самоделно ремарке
Моста ще издържи доста повече от 1 тон товар, предела му идва от предела на осите на колелата, те обаче колко ще издържат нямам идея. Макар че би трябвало да са го сметнали жабарите. Дукатото товари тон, тон и половина и неговото тегло и моста там го носи, така че не би трябвало да има проблем.
Иначе едно купешко ремарке от татово време 350 кг това май му даваха, колега за 1 месец му беше износил грайфера на гумите /2 курса на ден по 80км с по 650кг вътре/ и устиска, а се скъса оста на главината като сложихме един свален дървен прозорец 2,80м х 1,5м
Иначе едно купешко ремарке от татово време 350 кг това май му даваха, колега за 1 месец му беше износил грайфера на гумите /2 курса на ден по 80км с по 650кг вътре/ и устиска, а се скъса оста на главината като сложихме един свален дървен прозорец 2,80м х 1,5м

- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Самоделно ремарке
Като гледам главините и барабаните на моста от дукатото, са доста по-масивни от тези на моя бус Т4, така че би трябвало да имат доволно запас в товароносимост.
На мен лично ми трябва до тон и половина максимум. Иначе става много тежко ремаркето, и само с буса или камиона ще мога да го тегля. Колата идва по-лека от него, а трактора е около 700-800кг експлоатационна маса

На мен лично ми трябва до тон и половина максимум. Иначе става много тежко ремаркето, и само с буса или камиона ще мога да го тегля. Колата идва по-лека от него, а трактора е около 700-800кг експлоатационна маса


- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Самоделно ремарке
KingoftheROAD,здрасти,и аз имам нужда от ремарке,дълго мислих и реших да си сглобя едно ,за пясък и дърва.....незнам дали съм споменавал ама съм на 2-3 километра от теб !Като стигнеш до някъде пиши да дойда да крадна акъл,между другото с какво правиш заварките,спомням си че имаш 200А Струна !
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Самоделно ремарке
Засега бацам с 4-ки електроди с електрожена, и повтарям и потретвам шевовете. Струната ще влезе в действие по-нататък.
Знам къде си, писали сме си и преди. Ако имаш скайп дай да се намерим там.
Знам къде си, писали сме си и преди. Ако имаш скайп дай да се намерим там.
- Сашо Белята
- Мнения: 1748
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Самоделно ремарке
За помощ мога да те свържа с баща ми , той изработи сам ремарке и продаде патента си на една австрийска фирма. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта