Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот groznika » Нед 06 яну 2013 16:54


Здравейте :)

От няколко години карам голф 4 1.8Т с фабричното "дълбоко" рекаро. С времето обаче двата външни борда на шофьорската седалка започнаха да сдават багажа. На финала седалката се протри и взе да се къса по онзи ужасен начин с обилно извиране на ситен дунапрен, който вярвам всеки в този форум не веднъж е виждал scare
Вчера колата влезе за десетина дни в бокса и докато майсторите си вършат тяхното, реших да демонтирам седалката, да си я занеса вкъщи и да опитам да позакърпя ситуацията. Бях си намерил парчета от друга седала, свалих дамаската и закарах всичко на шивач. Така вкъщи останаха само дунапрените с които не бях сигурен какво да правя...
Докато борда на облегалката беше що годе здрав (леко се ронеше само), то този на седалката направо беше за боклука.
Доста се чудих как да процедирам и накрая му хрумна идея която ще споделя с вас за добро или за лошо :)

Купих си един универсален силикон, два бинта, гумени ръкавици... имах малко смлян дунапрен и така... с риск съвсем да омажа работата пристъпих към този експеримент.

Работата не е никаква философия. Няма кой знае какво за обясняване за това ще сложа малко снимки да говорят вместо мен :)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И така... резултата е учудващо добър. Борда практически е изграден наново. На пипане е равномерно гъвкав и същевременно достатъчно здрав. При налагане върху металната рамка на седалката по нищо не се различава със съседния.

Използвах същия номер и на другите части от дунапрена където се беше проронил, но само с една две ленти бинт просто за подсилване. На облегалката също подсилих тук там. Пак със силикон залепих всички места където дунапрена се беше разцепил или позакъсал, всички телове стърчащи от него и тн.
Мисля, че се получи доста добре. Когато изсъхне хубаво всичко и си взема нещата от шивача ще сложа още няколко снимки.

До тук разходите ми са силикон и малко, един бинт, няколко чифта ръкавици и 15 лв шивач :)

ПП
Така и не обърнах внимание дали има подобна тема вече във форума. Ако има простете, а ако не... дано тази е полезна на някого :)




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот Bai Sando » Нед 06 яну 2013 21:15


М даа.Това със силикона и бинта и аз съм го правил.Получава се доста добре.
Справил си се отлично. :applause:
А какъв плат използва на мястото на скъсания? От друга седалка донор ли?


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот groznika » Нед 06 яну 2013 21:50


Bai Sando написа:
А какъв плат използва на мястото на скъсания? От друга седалка донор ли?


Дам. Изпадна ми едно парче (облегалка почти цяла). От него съм дал на шивача да резне и да го направи както си трябва :)


Потребителски аватар
wishsalor
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
Автомобил: Passat B5 variant x2
Двигател: AFN 97-98
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот wishsalor » Нед 06 яну 2013 22:04


Перфектна идея. Качествено направено. Практично.
:bowdown !RESPECT! :bowdown


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот znainainai » Нед 06 яну 2013 23:29


Очаквам снимки на вече готовата седалка.
п.п. приемаш ли поръчки mhihi


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот groznika » Пон 07 яну 2013 7:16


Седалката ще е готова и събрана към края на седмицата (надявам се) и ще я снимам пак разбира се.
Бих се радвал ако Bai Sando сподели как стоят нещата в дългосрочен план. 99% съм сигурен, че ще държи добре, въпреки това бих се радвал на мнение от човек пробвал вече нещата :)


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот pedalchobaba » Пон 07 яну 2013 16:29


Обикновено тапицерите при събирането на седалките сменяват местата на дунапрените.
Т.е. шофьорското седло го слагат на мястото на пасажерското и обратно.
При така направеното от теб ще го запазиш по-дълго, щото изобщо няма да се товари, а все едно си купил нов автомобил.
За облегалките няма как заради еърбега.
Само давам идеи.
Иначе благодаря за идеята. Имам в мазето две седалки и май ще ми отвориш работа някоя събота и неделя, докато жена ми чисти в нас.


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот groznika » Пон 07 яну 2013 19:58


Това със смяната на седлата и аз си го мислех... за жалост се оказа, че и пасажерската също има нужда от ремонт на борда :(


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот Bai Sando » Пон 07 яну 2013 20:24


Аз на моето плитко рекаро(на бившия голф) имах цели дупки на шоф. седалка.
Понеже си бях намерил салон със същата разцветка,използвах неговата тапицерия.
Така събрах един перфектен салон без никакви забележки по тапицерията,но дунапрените си бяха изронени.
Направих същата процедура със силикона и облякох тапицерията(даже я бях и изпрал),само че на предните седалки им размених седлата за да може здравите бордове да отидат от външната част.И така бордовете със силикона отидоха от вътрешната част.Карах колата така година и половина и нямаше проблеми никакви.
После я продадох,но мисля че все още всичко е о.к. :D


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот pedalchobaba » Пон 07 яну 2013 21:03


Точно това имах предвид и аз.


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот passat123 » Пон 07 яну 2013 21:18


Искам да видя крайния резултат и дали няма да има някакво разминавене !


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот groznika » Съб 12 яну 2013 12:04


И такаааа... макар самата седалка като цяло да е доста захабена поне вече нямам дупки в бордовете :)
Сега като я гледам единствено ме е яд за синята част... Просто не можах да намеря за да я сменя и нея :(

Живот и здраве някой ден може да сменя цялата седалка.

Изображение

Изображение

Изображение

Лично за мен резултата е повече от задоволителен. Бордовете са равни, твърди и здрави.
Категорично мога да кажа, че втори път с тази операция не бих се захванал освен ако не е адски наложително. Снощи съм сглобявал седалката 3 часа!!! Всичко си дойде на мястото за около 40-50 минути с изключение на два ципа на облегалката които заради грешка на шивача ми отнеха останалото време...

Като цяло работата става, но отнема време и е пипкава. Успех на мераклиите :)


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот Matematiks » Нед 13 яну 2013 18:06


Много ли са нервите батя с тия телчета мелчета щифтчета scare


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот groznika » Нед 13 яну 2013 18:55


Matematiks написа:Много ли са нервите батя с тия телчета мелчета щифтчета scare


Значи на седлото е лесна работата. Плата е хванат с пластмасови щипки към вплетен мини скелет (метален) в самия дунапрен. С една малка права отверчица леко се разтварят щипчиците и се освобождава дамаската.
При облегалката обаче е майка плаче положението. Пълно е с малки стоманени халкички хващащи малки пластмасови ушенца на дамаската за същия мини метален скелет на дунапрена. След това има едни дълги щифтове (телове) минаващи през едни платнени като шлаухчета, които на свой ред са прорязани на места и пак посредством същите гадни халкички се хващат за скелета в дунапрена :screwy
За капак дамаската на облегалката е затворена с цип най-отдолу където се явяват корекционните механизми на самия метален скелет. Тези ципове са без машинки. Просто са закопчани и фиксирани с по едно телче да не се разтворят. Откопчават се без проблем, но ако се опиташ да ги закопчееш отново с някаква машинка започва ходенето по мъките.
Бях помолил шивача да ми зашие нови разделящи се ципове с машинки (като на яке) за да си го направя като бял човек. Той обаче явно не е имал време и ми даде само машинка с която "УЖ" ставало да се закопчеят старите.
В интерес на истината ми демонстрира как се закопчават. Направи го за около 30 секунди, но когато опънах платовете по седалката на мен ми отне около два часа само да закопчея проклетите ципове. Почти се бях отказал и се замислях да ги зашия на финала...

В общи линии е голяма разправия, изисква голямо търпение и не е работа за нерваци като мен.
Този който я е проектирал и създал тази седалка заслужава бавна и мъчителна смърт!

Принципно шивача ми каза, че като веднъж дунапрените се отделени от платовете, седалката най-лесно се сглобява вместо с халкичките със свински опашки. Аз обаче си играх да я върна във вида в който беше :)


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на рекаро или как да си поправим изронените бордове..

Мнениеот Matematiks » Пон 14 яну 2013 20:53


Тва не е работа за мен :shock на 20-тата минута ще я засиля нанякъде mhihi аз съм суоер нервак,не ставам. Ще я дам на тапицер 8)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 170 госта