Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
tehniiik
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Мнениеот tehniiik » Съб 03 авг 2013 20:51


6070465111_c5f66d982a_z.jpg
Пускам тази тема за колегите с въпросния двигател , които имат проблеми с комутатора и ме питат как да си го оправят.
На който не му се занимава аз мога да се заема да му възстановя комутатора на петака.Сблъсках се вече с 3 подобни случая и при трите проблема се оказа един и същ а именно лош контакт.
Проблема както е известно на "страдащите" е изчезващ цилиндър ,който ту се оправя ту се разваля и се почват мъките и смени на бобини кабели свещи.
Нов комутатор е към 680лв оригинален и заместител Фасет за около 300лв.
Поправката се състои в възстановяването на вътрешните връзки от керамичната плочка до изводите на куплунгите.
Проблема е ,че заводските крачета са алуминиеви и са точковани към контактните площадки.Необходимо е да се отвори комутатора ,като се пререже пластмасовия капак с надписите. След отварянето е необходимо да се запомнят всички връзки къде как водят за да няма грешки после.От алуминиевата страна на комутатора има нитове които се разнитоват и 4 болта , които след отвъртане вече може да премахнем пластмасовото тяло с куплунгите.С премахването на тялото се разрушават и връзките с алуминиевите крачета (местата на които сме запомнили след прерязването на капака).
Photo_00001.jpg
След отварянето на капака запишете си разположението на всички проводници.

Вътре има изолационно желе, което е доста лепкаво.След като имаме улеснен достъп до керамичната платка, изтъргваме желето само там ,където са контактните площадки за да ги калайдисаме.За да се калайдиса площадката добре е необходимо да погреете предварително платката до около 70 градуса и да има нанесен флюс върху площадката.След като сме калайдисали площадките с поялника вече можем да запоим меден проводник към площадките на керамиката.
Връщаме пластмасовото тяло като предварително се силиконира и стягаме с болтовете.Другите краища на проводниците запояваме към изводите на куплунгите , които предварително сме почистили до меден блясък (имат покритие което не може да се запои).Поставяме изрязания капак и го силиконираме. След пробата в колата се наслаждавате на истинския звук на петака и забравяте вече за този възел. :drunk


Долните снимки са от английски форум където опитват да запоят алуминий което е неправилно и нетрайно.
Аз подменям всички алуминиеви с медни проводници и проблема генерално се решава.
Прикачени файлове
6070465445_87334da716_z.jpg
6071009154_bbfb97733f_z.jpg




Потребителски аватар
silven-VW FOREVER
Мнения: 671
Регистриран на: Пон 11 май 2009 22:31
Автомобил: Audi A6 Audi A1
Двигател: FSI TFSI
Местоположение: Козлодуй

Re: Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Мнениеот silven-VW FOREVER » Сря 06 ное 2013 18:44


Колега, как да се свържа с теб за да ти изпратя комутатора за ремонт?


Потребителски аватар
pecata12310
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Мнениеот pecata12310 » Сря 06 ное 2013 18:56


Само за този вид комутатори ли важи или принципа е за всички?


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Мнениеот dandan » Пет 08 ное 2013 5:07


Здравей колега, проблема е същия като при АБС модула на БОШ. Тях правил ли си ги по описания начин?
Имах едно запитване в темата за модула на АБС но няма отговор от никой.
Поздрави


Потребителски аватар
tehniiik
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Мнениеот tehniiik » Пет 17 яну 2014 18:50


Колеги питайте ме на лични защото малко съм е позабравил тая тема :rolleyes .


Потребителски аватар
fedoracore
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 25 дек 2011 12:22
Автомобил: V5
Двигател: 2.3
Местоположение: София

Re: Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Мнениеот fedoracore » Съб 21 май 2016 7:28


някои има ли връзка с въпросният колега -- tehniiik


Bora vr5
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 15 сеп 2017 16:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Мнениеот Bora vr5 » Сря 20 сеп 2017 8:55


Колеги, моля ако някой има връзка с колегата tehniiik, да ми услужи. Благодаря предварително.


TT-33
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 29 сеп 2019 22:12
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Мнениеот TT-33 » Съб 14 дек 2019 23:19


Здравей колега "техник"гледам че си намерил цаката на тия проблемни комутатори за "петаците"ако има вариант да ми изпратиш телефон за връзка и евентуално след празниците да ти изпратя и моя комутатор за ремонт :}}} че Ту имам 3'ти цилиндър Ту го нямам а не ми се дават 700 кинта за нов Благодаря ти предварително телефона ми е 0878 973 888 Георги .....Весели празници !!!


popaimorqka64
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 23 сеп 2023 8:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно комутатор на 2.3 V5 AGZ мотор, вече и снимки

Мнениеот popaimorqka64 » Съб 23 сеп 2023 8:30


колега как да се свържа с тебе



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта