Здравейте!
Захванах се с монтиране на халогени в бронята на Голф 4, но изникнаха няколко въпроса. Колата си има халогени във фаровете, но идеята ми е монтираните в бронята да се включват от отделно копче. Схемата която използвах е тази:
Малко разяснение кое как съм навързал. Плюса, който на схемата е взех от акумулатора аз съм го свързал към последния пин(кабел) на буксата за фаровете. Замерих и видях, че так се подават 12В при контакт. Това го направих с цел, халогените в бронята да се включват само при контакт. После имам свързан бушон 20А и от там към пин 30 от релето. От 87-ми пин на релето съм пуснал един кабел, който стига първо до едната крушка и после до другата. Масите на двете крушки ги вързах на един болт в двигателния кош. Пин 86 го вързах на едно болт на кормилната рейка. Дилемата ми е с 85-ти пин. За ключ използвам бутон за подгряване на задния прозорец (втори такъв бутон в колата). От този вид:
Той има 6 крачета. От 1 до 6, като 4 е свободно.
1- синьо-сив кабел се свързва към същия от копчето за нагревателя на задния прозорец.
2- кафяв кабел се свързва към същия от копчето за нагревателя на задния прозорец.
3- свободен
4- свободен
5- жълто-бял кабел - към бушона, който отговаря за вътрешното осветление (плафоните), като смених и бушона от 10А на 15А (Нарочно е вързан към този бушон, защото ако изгори няма да ми светят плафоните. Не го свързвайте към бушони за фарове стопове и други по-важни бушони.)
6- бял - свързал съм го като ОН от схемата и отива на 85 пин от релето.
След това свързване положението е следното: За да светнат халогените, първо трябва да дам на контакт и после да натисна копчето. Когато дам на габарит, светлината на копчето свети в червено. Когато копчето е натиснато свети в жълто.
В процеса на работа открих, че има няколко вида копчета:
1j0 959 621 c , което аз използвах и изглежда така:
Разликата му двата вида копчета които аз имах са:
- второто е малко по-дълго (но се монтира без проблем
- второто използва смд светодиод, докато това което аз използвах е с обикновен
- има разлики в захващането на самото капачето (тази част с картинката)
- според мен има разлика и в схемата на копчето
Това са надписите върху второто копче:
Ако искате да придобие по-оригинален вид, вземете още едно копче, но от ЕСП или АСР и сменете капачето. Понеже една от разликите е в това капаче, си вземете със същото захващане като на вашето. Не можете директно да използвате копче са ЕСП ( за АСР не знам), защото не задържа. т.е. когато го натиснете, халогените ще светят, но когато го пуснете ще изгасват. Получава се нещо като премигването с дългите. Докато копчето за нагревателя е с две позиции и задържа включената позиция.
Схема на копче за нагревател: източник http://vwts.ru/forum/109369
В книгата за ремонт и поддръжка на Голф 4 има подобно схема, с малки разлики. На извод 4 вместо диод има кондензатор, а на извод 3 няма нищо.
Това е свързването в общи линии. Надявам се да съм полезен на някого.
Малко информация за това какви копчета има http://www.passatplus.de/sonstiges/vw_golf_4/schalter/
Възможно е да има различия в инсталациите или в схемите на копчетата, които да доведат до повреди по автомобила Ви!
Ако не сте сигурни в това, което правите по-добре се обърнете към специалист!
Не поемам отговорност за причинени щети в следствие на повреда при свързването на схемата!
Действията които предприемате са на собствен риск!
Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 16:48
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: asz 2002
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Много изчерпателна тема , но това е за отделно копче :) Аз искам да ги направя да ги пускам с другите които са в самите фарове от самото копче. Може отговора да е много прост но има ли начин да ги вържа към другите (тези които са в самия фар ) нужно ли е друго реле или това би издържало да има още 2 крушки вързани към него , извинявам се ако въпроса ми е глупав , потърсих но не намерих тема която да ми даде някаква информация :(
- niki_g
- Мнения: 55
- Регистриран на: Нед 26 авг 2012 21:12
- Автомобил: Golf IV 1.9 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: pleven
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Най-лесния вариант е като ползваш тази схема, но взимаш ток за новото(допълнителното) реле от кабела на ключа на форовете, от позицията, която ти пуска стоковите халогени. Т.е. тока 12в, който се ползва да захрани стоковите халогени го ползваш, за да задейства допълнителното(новото) реле.
Схемичката ми е малко импровизирана, но ще добиеш представа. По този начин и двата чифта халогени ще ти светят едновременно
Схемичката ми е малко импровизирана, но ще добиеш представа. По този начин и двата чифта халогени ще ти светят едновременно
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 16:48
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: asz 2002
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Мерси много ,а някакъв съвет за релето .... Чувствам че май прекалявам с въпросите но съм доста "бос"в тази насока
- niki_g
- Мнения: 55
- Регистриран на: Нед 26 авг 2012 21:12
- Автомобил: Golf IV 1.9 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: pleven
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Поне 20А, но и малко повечко да е няма да ти е излишно. Сложи и едно бушонче по веригата, както са описали колегите по-горе.
успех с начинанието и качи снимки после да видим резултата.
успех с начинанието и качи снимки после да видим резултата.
- Enigma07
- Мнения: 157
- Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
- Автомобил: VW Jetta mk5 2008
- Двигател: BMM
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Здравейте колеги, сдобих се с халогени за бронята на голфа ми. Обаче възникнаха няколко въпроса, по долу прилагам схемата, която ще следвам при монтирането. ( всичките елементи в схемата ги имам налични, т.е. схемата ще го използвам 1:1 )
Първият ми въпрос е: от къде да взема + . Ако взимам от бушоните над акумулатора, където най-малкият е 30 А ,но бушона на халогените е 15 А. дали това ще е проблем или трябва да се взима от другаде
Другият ми въпрос е: от къде да прекарам кабелите за ключа/копчето вътре в купето ? – май това е по-големият ми проблем
Благодаря ви предварително.
Първият ми въпрос е: от къде да взема + . Ако взимам от бушоните над акумулатора, където най-малкият е 30 А ,но бушона на халогените е 15 А. дали това ще е проблем или трябва да се взима от другаде
Другият ми въпрос е: от къде да прекарам кабелите за ключа/копчето вътре в купето ? – май това е по-големият ми проблем
Благодаря ви предварително.
- Enigma07
- Мнения: 157
- Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
- Автомобил: VW Jetta mk5 2008
- Двигател: BMM
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Никой ли няма идея ? :)
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Ако вземеш плюс от бушоните над акумулатора и след това си имаш бушон, не би трябвало да е проблем. Ако възникне проблем ще изгори бушона на халогените. Не ти препоръчвам да вземаш плюс от там. Най-добре е да вземеш захранването от болтовете под релетата (под волана). Там имаш постоянен плюс и плюс след контакт (използвай този).
Относно от къде да прекараш кабелите, може да се поогледаш и да провериш дали нямаш някъде дупка между купето и коша. На моя голф имаше такава дупка. При някои модели от там минава нещо, но при мен явно липсва и сега ми е отвор, през който минават кабелите. Кабели можеш да изкараш и през кутията под чистачките. Виждал съм и много грозно прекарани кабели през процеп на калника. Всичко е въпрос на вкус.
Относно от къде да прекараш кабелите, може да се поогледаш и да провериш дали нямаш някъде дупка между купето и коша. На моя голф имаше такава дупка. При някои модели от там минава нещо, но при мен явно липсва и сега ми е отвор, през който минават кабелите. Кабели можеш да изкараш и през кутията под чистачките. Виждал съм и много грозно прекарани кабели през процеп на калника. Всичко е въпрос на вкус.
- Enigma07
- Мнения: 157
- Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
- Автомобил: VW Jetta mk5 2008
- Двигател: BMM
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Благодаря ти, че ме светна не съм мислил, че може да взема захранване от там, но май това е по-добра идея. При първа възможност ще се заемам с работата и ще пиша резултата
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Аз обмислям да си монтирам халогени за мъгла, защото колата ми няма и не искам да си сменям фаровете, защото са чисто нови. Въпросът ми е някой монтирал ли е халогени с drl едновременно ако да какви на каква марка и после има ли проблем с полицайте?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Халогените, които имам в бронята са просто за визия (поне при мен). Не съм доволен от осветяването, но си имам перфектни във фаровете и затова тези долу ги направих на дневни светлини. Сложих им лед крушки. До сега не съм имал проблем с полицаите (поне в София). Но колега от Бургас каза, че след като си монтирал ДРЛ (тип ленти) и му направили забележка.
По закон ако минеш успешно технотест всичко ще е ок.
По закон ако минеш успешно технотест всичко ще е ок.
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
А ако заминеш в чужбина?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
Не съм ходил навън с колата и не знам как са законите там, но не бих рискувал.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 14 мар 2017 20:26
- Автомобил: golf 4
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на халогени в бронята на Голф 4
И аз искам да си монтирам халогени в бронята, нищо не ми е ясно. Ще съм много благодарен ако някой, който има търпение и нерви да ми обясни като за по малоумни. Благодаря ! :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 181 госта