Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот i3v3a3n » Пет 16 май 2014 9:16


Допълвам темата защото има доста неточности .
1. гумените части при профилактика и смяна на маншони и т.н. , както и всичко метално не се мажат никога със спирачна течност като смазка при зглобяването им , защото повреждат самата гума (раздува се) продават се специализирани смазки за смазване и консервиране на тези съединения (силиконова грез която не влиза в реакция при допир със спирачната течност аз ползавам една на АТЕ продават я по магазините предназначена точно и само за това разфасофката е тубичка все едно от паста за зъби)
2. Водачите на супортите се мажат със друга грез не каквато ви падне , тя пък трябва да издържа на висока температура и подходяща плътност аз ползвам такава на TEXTAR пак разработена единствено и само за това представлява червено-кафява на външен вид и доста плътна или поне на мен такава ми се стори.
3. Монтаж на нови дискове ... Ако имате или искате диска да е фиксиран (с малкото винтче) както и трябва да бъде за по лесна смяна на гумите после , няма начин да го завъртите ако аксиалното отклонение е над нормите . Подчертавам допустимото аксиално отклонение на монтирани дискове върху главина без значение дали са стари или нови ТРЯБВА ДА БЪДЕ ПО МАЛКО ИЛИ РАВНО НА 0,0254мм никакво 0.1мм както видях някъде напред из темата . Това не може да се постигне почти никога дори с нови главини и нови дискове (Ако някой от вас някога е ходил на стругар знае че един детаил веднъш хванат и стругован и свален от струга в последствие ако се наложи доработка дори на същия тоя струг вече детайла дава аксиално отклонение , което е над тея норми) Затова при смяна на дискове макар и нови задължително препоръчват престъргването им на машина след монтажа на самите тях , което е хубаво да се прави или поне да се проверява и след само смяна на накладките . За информация само след престъргване на машина ако е читава машината де аксиалното отклонение може да се докара и до 0.01 мм




penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пет 16 май 2014 17:05


Здрасти колега,
Не си чел внимателно ми се струва. Никъде не се споменава мазане със спирачна течност по водачи. Спирачна течност съм мазал само по семеринга на буталото и самото бутало поради простата причина, че тубата с грес е 180 гр. и е почти 20 лева. За един ремонт не си заслужава. Да не говорим, че маншона на буталото и семеринга му са масло и т.н. устойчиви заради прекия контакт със спирачна течност. Чети внимателно и осмисляй какво съм написал.Помисли и върху това което си написал в точка 3, защото не всяка главина има отвор с резба за фиксиране на диска (както трябва да бъде) Да не говорим, че фирмите произвеждащи дискове, главини и т.н. са специализирани в серийно производство и всичко се прави на специални приспособления, такива които са специализирани за обработката на спирачни дискове да речем! Тези 0.02 стотни които пишеш не са никакъв проблем да се постигнат с новите дискове, стига челото на главината да не е корозирало много и диска да е изработен качествено. Ще ти кажа и стойността която ми даде индикаторния часовник от снимките, точно 0.035 мм аксиално отклонение. И това е заради ръждивите чела на главините! А за да не си мислиш, че уреда е развален ти казвам , че са чисто нови и доста скъпи. Относно престъргването на диска след монтажа ми е интересно, кой го препоръчва!?!? Интересно ми е и от кои пръсти си изсмука тези 25 микрона, че и някви хилядни отзад, които няма часовник с който да ги премериш освен ако някой за 1000 лева и то електронен та си ги и подчертал в червено. Ако това е вярно искам да го видя черно на бяло в характеристиките на дисковете дадени от производителя!!! До тогава смятам, че думите са ти голословни ! Как аджеба челото на една главина е криво след като се изработва цялата част на една установка и няма отклонение от съосие, биене и т.н Същото е и с дисковете. Как те са обработени челно от едната и другата страна за да ти гарантират точно това съосие и перпендикулярност с главината. И ако диска фабрично има допуск да речем 0.03мм отклонение от равнинност ако го мериш легнал на трасажна маса или пък аксиално биене какво правим? Връщаме всеки втори диск в магазина ли, та дори и скъпо струващи такива. В машиностроенето винаги има допуски за отклонение, за сглобки и т.н. а и такива части се изработвам в сертифицирани по ISO и какво ли не фабрики. Е винаги има пропуски в качествения контрол и винаги достигат некачествени детайли до клента :). Да не отварям и темата за стругаря само, че там е плачевно направо. Обикновено тези гаражни стругари разполагат с доста стари машини и за това центроването си мислиш, че не може да се направи. Не се знае паралели, лагери, седла и шпиндела с универсала в какво състояние са, на колко години са и дали някога им е правена профилактика и ремонт. Напротив, може да се центрова и то достатъчно добре за да е в нормите и допуските на сглобката! Дори и на допотопна машина, дори и на различен струг и пак повтарям, в допуските на детайла и на сглобката в която участва, което е много важно! Хората качват между центри по стругове да оправят колянови валове на които са им разбити шпонките, струговат целия материал, нарязват им резби, навиват изработени гайки там и правят нови шийки за депферните шайби и след това тези валове работят като фабрични без каквито и да било отклонения, а за едни пикливи дискове тук да се говори за микрони е глупаво. А за тази 0.1 десета го пишеше в документацията на дисковете а и като го мериш с часовника ще го пуснеш по периферията на диска! А производителите съветват ако има по-голямо отклонение от фабрично зададеното просто да завъртиш диска по главината и да повториш меренето. Вече друг е въпроса ако диска е крив като ювка. Тогава го качваш на струг и го центроваш с часовника. Мериш внимателно и ако дебелината му позволява да се отнеме материал и остатъчната дебелина не пада под препоръчваната минимална от производителя го струговаш и качваш на колата. Разбира се това ако купуваш втора употреба, ако са нови директно в магазина за рекламация! А ако не знаеш ако ще и 0,15 десети да има биене, почти няма да се усеща ако не и въобще заради плаващия спирачен апарат който е в случая. Допълнително, че тази една десета примерно с новите дискове и новите накладки докато се напаснат и е заминала по дяволите и всичко си идва в норма.
Не ангажирам никого с коментара си и ще се радвам ако има запознати колеги, които да се включат в обсъждането.
Извинявам се за грешките но от телефоните се пише кофти, редакция по - късно.
П.П Когато ми остане време ще кача снимки на гресите, които съм ползвал. Ще обясня и коя къде се използва и защо. Само да вметна НИКОГА не слагайте графитна или медна грес по водачите! Много хора съветват да сложиш медна но не е правилно. Ако ще и майстора който ви прави колата да ви го казва!

Последна промяна от penko_pulev на Вто 08 дек 2015 9:44, променено общо 8 пъти.


Потребителски аватар
vanbo
Мнения: 146
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 17:15
Автомобил: Passat 3 TDI
Двигател: 1. 6 SB 1992
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот vanbo » Пет 16 май 2014 20:52


Досега прекрасно обоснова всички свои действия, остана да ни кажеш за графитната смазка....нали уж не била химически активна, или е заради температурният режим при натоварване??..


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пет 16 май 2014 22:44


Гресите за водачите са различни! Точно за тях има два вида греси за различните спирачни апарати. Едната грес е за водачи контактуващи метал в метал. Другата грес е за водачи контактуващи метал с гума или втулка вътре в маншона на водача. Тази грес която е за метал/метал има свойството с времето да вреди на гумения маншон. Кара го да се раздува и набъбва, става като амортизиран и остарял каучук. По същия начин влияе и спирачната течност на гумени маншони, О-пръстени и такива които не са предвидени за контакт с нея. В ремонтните комплекти се вижда на снимките, че има пакетче с грес, която е достатъчна за един спирачен апарат. Аз съм купил специално грес на TEXTAR в една жълта туба за около 5-6 лева беше и е 50гр. Уж е за водачи но не пише за какъв тип спирачни апарати е.
header_cera_tec_full.jpg
Това е греста купена от мен за 5-6 лева. Ползвах я при рециклирането на задните апарати. както казах на нея не пише за какви апарати е :) Това е което пише в сайта на TEXTAR: Предимствата на Cera Tec:

- електро непроводими съставки
- без твърди частици
- доказана защита от блокиране
- улеснява сглобяването на спирачната система
- намалява свиренето
- защитава от надраскване и корозия
- не съдържа мед и киселини



Cera Tec перфектно смазва:

- дискови и барабанни спирачки
- компресори
- централна смазочна система
- лагери
- вериги
- механизмите на седалките
- водачи за сгъваем покрив и шибидах
- клеми на акумулатор
header_cera_tec_full.jpg (29.76 KиБ) Видяна 8267 пъти


Другата грес е тази с която се маже самото бутало преди да се прибере и е на АТЕ примерно (има и други производители на такива смазки, Пежо, Волво и т.н. използват собствени такива). На АТЕ представлява синя голяма туба на която пише АТЕ Bremsen.... нещо си. Прекалено е голяма само за един ремонт и не е рентабилно да я купиш защото ще ти стигне за 15 години напред. А ако има колеги, които искат да си купят мога да участвам и аз за да си я разделим. С 50 грама има да се омажеш до ушите :) Та с тази грес се маже буталото преди да се прибере в апарата. На нея не и пречи, че може да контактува със спирачната течност и не променя качеството на последната. Няма да навлизам в свойства и състав на самата грес. Слага се и с цел да запази буталото излизащо от апарата. Въпреки, че е в маншон влагата пак влиза под маншона а когато накладките са на свършване буталото е най-много изкарано от апарата. Започва да корозира както е на снимките при мен.
550.02.02_z1.jpg
Това е специализираната паста на АТЕ за буталата.


Медната грес която съм споменал съм я слагал на няколко места.
- На ушите на спирачните апарати в които влизат маншоните на водачите с цел предотвратяване на ръжда.
- На супорта в леглата на накладките. Там съвсем малко защото е много мазна
- На спирачния апарат на местата в които контактува с накладките.
- На челото на главината преди да сложа спирачния диск.
- На челото на буталото и вътре омазах и самото бутало уж да го предпазя от ръжда.
- На челото на монтирания спирачен диск където контактува с джантите. Предпазва от залепване на джантите по диска и от корозия

Тази медна грес пак повтарям да не се слага по водачите защото запича колкото и невероятно да ви се струва въпреки, че и дават 1100 градуса на топене и т.н. Сърбал съм ги тези попари вече а и не само аз! В гресите за водачи НЕ трябва да има каквито и да било метални или твърди частици. Те ще повредят вашите водачи и спирачни апарати. А и забелязвам, че по магазините незапознати продавачи препоръчват именно тази грес за водачи, както и разни графитни и какви ли не. Не си правете експерименти и не си рискувайте живота а и на другите без да проверите за какво става дума поне на 2-3 места и да поискате няколко мнения!
Снимки на гресите ще кача по нататък или ще потърся в нета и ще ги постна.
Моля ако има пропуски и грешки колегите да допълват, че една глава за къде първо :)
Поздрави
Прикачени файлове
product_869986.jpg
Това е примерна медна грес; Аз купих първата в първата железария.


Потребителски аватар
vanbo
Мнения: 146
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 17:15
Автомобил: Passat 3 TDI
Двигател: 1. 6 SB 1992
Местоположение: Плевен

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот vanbo » Съб 17 май 2014 20:36


Благодаря ти !) За първи път така обосновано да се изчистят нещата около различните видове грес при този отговорен ремонт...


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот plamikcho » Нед 18 май 2014 16:06


i3v3a3n написа:Допълвам темата защото има доста неточности .
...
3. Монтаж на нови дискове ... Ако имате или искате диска да е фиксиран (с малкото винтче) както и трябва да бъде за по лесна смяна на гумите после , няма начин да го завъртите ако аксиалното отклонение е над нормите . Подчертавам допустимото аксиално отклонение на монтирани дискове върху главина без значение дали са стари или нови ТРЯБВА ДА БЪДЕ ПО МАЛКО ИЛИ РАВНО НА 0,0254мм никакво 0.1мм както видях някъде напред из темата . Това не може да се постигне почти никога дори с нови главини и нови дискове (Ако някой от вас някога е ходил на стругар знае че един детаил веднъш хванат и стругован и свален от струга в последствие ако се наложи доработка дори на същия тоя струг вече детайла дава аксиално отклонение , което е над тея норми) Затова при смяна на дискове макар и нови задължително препоръчват престъргването им на машина след монтажа на самите тях , което е хубаво да се прави или поне да се проверява и след само смяна на накладките . За информация само след престъргване на машина ако е читава машината де аксиалното отклонение може да се докара и до 0.01 мм


Относно т. 3 може да погледнете тази инструкция на АТЕ и техните допуски и препоръки. Пишат да не се престъргва диска, а за аксиалното отклонение на монтиран диск дават 0.06-0.09 мм, което е по-близо до 0.1 мм, както пише автора на темата :th_up

20140518_093142.jpg

20140518_093244.jpg

20140518_093259.jpg


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Нед 18 май 2014 18:41


Благодаря на колегата за снимките. Аз слагах някакви Брембота и изхвърлих хартийките с препоръките без да ги снимам. Въпреки това при тях пак пак пишеше подобни стойности. За това съм написал в рамките 0.1 мм.(просто погледнах само за горната граница на отклонение и нея съм запомнил) и това, че съветват ако е повече диска да се завърти по челото на главината, докато даде по-малка стойност. Никакво жулене, стъргане и каквото и да било няма след като диска се качи на главината както е написал колегата със стотните :) Ама на мен като на горе долу технически грамотен човек сега ми стана интересно каква е тази машина за изправяне на монтирани дискове, как е конструирана и как работи. Ако някой има подобна информация нека я сподели с мен. Може и на лично съобщение :)
А относно гресите и аз не знаех какви се използват и какви има. Доста се ровичках и разпитвах за да разбера. Дори ходих до един сервиз в Пловдив, където се занимават само и единствено със спирачни системи. Хората бяха много отзивчиви и отговориха на въпросите ми въпреки, че нямаше да си правя ремонта при тях.
Поздрави и дано темата е полезна на колегите.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот penko_pulev » Пон 19 май 2014 8:50


Намеих инфо за струговането на дисковете.http://www.procutbg.com/%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5=0.html
Има инфо и ако някой се инъересува може да погледне за какво става дума. Само не разбирам ако няма проблем с дисковете, като неравномерно износване, канали и големи външни ръбове защо трябва да се прави. Казват при смяна на накладки но не повече от две стругования за живота на дисковете. Та струговане може да се прави само на използвани дискове, най -вече при смяна на накладки. Производителите на дискове не препоръчват струговане на чисто нови такива, които тъкмо са монтирани на колата. Има доста инфо по тематаи може да се отдели в есна птделна тема :)
Поздрави
Услугата я предлагат в Дунев моторспорт и струва 25 лева на диск. Не се струговат криви дискове а такива с ръб в следствие на износване. По мое мнение е рентабилно да се направи ако дисковете са скъпи и т.н. Все пак има дискове които са над 200 лева бройката :)


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот gancho » Сря 21 май 2014 10:18


Здравейте,колеги.
Да попитам нещо странно при мен се случва със задните спирачни апарати.
Колата е Пассат Б5 1.9тди,комби,само предно.
Преди две години смених четирите диска и накладки с нови дискове-Textar PRO и накладки пак Textar,защото старите бяха отпред с 2мм,отзад с 1мм ръб.Износването им обаче беше равномерно и на диска и на накладките и нямах забележки към спирането.
Та сега като смених зимните гуми(железни джанти) и видях,че задните накладки не спират на цялата площ на диска.Първоначално след смяната си спираха на цялата площ.Предните нямат такъв проблем.

Свалях накладките,проверих водачите в супортите-не са блокирали и се движат лесно,няма въздух в системата,сп.течност я смених преди година.Ръчната като я дръпна-държи добре.
Левия апарат има ръждясало 6-7мм по периферията на диска.
Десния апарат има ръждясало 4-5мм по периферията и 4-5мм откъм главината
от вътрешната страна на дисковете е идентично...

Понеже сам си ги сменях -като прибирах задните бутала-въртях с ключ за малък ъглошлайф и помошник натискаше със скоба за лагери ,но не съм отвивал пробката за обезвъздушаване,а течността се връщеше в казанчето...не знам дали е голяма грешка. :rolleyes Не съм блъскал с чук никъде...
Предполагам,че проблема не е в маркучи-при обезвъздушаване излиза нормално течността,не задържат апарати..
Този модел няма "кантар"за заден мост..

Колеги,какво е вашето мнение?преди да започна да свалям буталото... :banghead


Потребителски аватар
vladidiakov
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот vladidiakov » Съб 04 юли 2015 15:33


Здравей колега и при мен е абсолютно същото, но още нищо не съм разглабял. Чудя се още и събирам информация. При мен обаче не лови върху половината заден диск навън към периферията. Не знам какво да правя. Ако си оправил проблема моля да споделиш


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот gancho » Съб 04 юли 2015 19:49


Много време мина-нищо не съм пипал. Само веднъж обезвъздуших,но въздух не излезе.
Та постепенно от самосебе си лъснаха и двата задни диска.

Някъде колега беще качил таблица-какви дискове с какви накладки-как работят. Имаше различни комбинации. По марки и модели,ама не я намирам...

При мен и дисковете и накладките са Текстар. Ако има по-меки накладки,които ще работят и спират добре с моите дискове-бих пробвал.


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот ti6ogb » Съб 31 окт 2015 19:44


Колега Pulev ,ще сменям дискове и накладки на Пасат Б 5.5,и се чудя ,дали диска се вади без сваляне на супортите ?


Потребителски аватар
Lookout2
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 18 окт 2008 9:14
Автомобил: vw mk3 gti 115h
Двигател: 2e 1992g
Местоположение: Томпсън,София

Re: Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот Lookout2 » Пон 16 ное 2015 22:08


мисля , че и аз имам какво да добавя като корекция към колегата - при демонтажа на гумичките в цилиндъра много внимавайте - има посока на слагане , това съм го играл тази година и аз и понеже и аз нямах грес за буталата , та намазах с обикновена ( за сега не съм имал ядове вече над 6-7мес. но знам че не е правилно и догодина като сменям пак накладки ще отворя пак всички апарати за почистване )
моите бутала ги вкарах на ръка само с отверка сложена така както те посъветваха по горе - напречно
за задните апарати вече е необходим специален инструмент - понеже при мен са на винт но и там има цака :beer
ПП - сменям накладки абсолютно всяка година , независимо на колко процента са изразходени и съответно преглеждам всичко по системата :bishop

Последна промяна от Lookout2 на Пон 16 ное 2015 22:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Lookout2
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 18 окт 2008 9:14
Автомобил: vw mk3 gti 115h
Двигател: 2e 1992g
Местоположение: Томпсън,София

Re: Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот Lookout2 » Пон 16 ное 2015 22:13


ti6ogb написа:Колега Pulev ,ще сменям дискове и накладки на Пасат Б 5.5,и се чудя ,дали диска се вади без сваляне на супортите ?




не съм сигурен , но мисля , че на всички VW се свалят


stefaan84
Мнения: 80
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Ремонт рециклиране преден спирачен апарат ATE 57

Мнениеот stefaan84 » Вто 15 окт 2019 14:09


Lookout2 написа:мисля , че и аз имам какво да добавя като корекция към колегата - при демонтажа на гумичките в цилиндъра много внимавайте - има посока на слагане , това съм го играл тази година и аз и понеже и аз нямах грес за буталата , та намазах с обикновена ( за сега не съм имал ядове вече над 6-7мес. но знам че не е правилно и догодина като сменям пак накладки ще отворя пак всички апарати за почистване )
моите бутала ги вкарах на ръка само с отверка сложена така както те посъветваха по горе - напречно
за задните апарати вече е необходим специален инструмент - понеже при мен са на винт но и там има цака :beer
ПП - сменям накладки абсолютно всяка година , независимо на колко процента са изразходени и съответно преглеждам всичко по системата :bishop

Доста стара тема повдигам, но ми е интересно как се разбира посоката на гумичката в цилиндара?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 30 госта