Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 953
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор

Мнениеот Ronin » Нед 01 апр 2007 23:38


След неуспешен първи опит да си подменя ремъка зимата дойде време да го направя пролетта ....и за да няма други като мене поснимах малко с фотото......



така се започна
Изображение

След като демонтирате и кората отдолу се стига до това
Изображение
Успеха на цялата операция се крие в успешното развиване на тези четири болчета на шайбата на коляновия вал с лимбусното ключе номер 6....и тук е много важно да спомена че ключето трябва да е много здраво защото първия път зимата счупих 2 и едно си размаза ръбовете с което замалко да заобли отвора в лимбусния болт и .....не ми се мисли...нататък.Добре е болтовете да се напръскат,намажат и.т.н с каквото се сетите...аз използвах спирачна течност...като преди това с чука и един прът ударих няколко пъти по главите на болтовете
Изображение
Ето ги и тях м****м гадна!!
Изображение
Демонтирате пистовия ремък и шайбата като преди това завъртате обтягащата ролка с ключ докъто пъхнете един пирон в отворите над ролката и блока за да се застопори ролката и освободи ремъка и махате тази пластмаса за да стигнете до заветния ремък..

Изображение
Напасвате белезите на зъбното колело на разпределителния вал....там онази точка и долу шайбата на коляновия вал(забравих да кажа че белезите трябва да са савпаднали и горе и долу преди да демонтирате шайбата на вала и пластмасовия капак около нея)Може и после при монтажа да се напаснат белезите ама както си решите
Изображение

Изображение

Лично аз си белязах стария ремък преди да го сваля за да мога да съм сигорен че ремъците (новия и стария) са еднакви или евентуално ако не са да мога без проблем и колебание да върна стария
Изображение

След като изсулите(извинявам се за израза ама какво по красноречиво) ремъка може да разхлабите водната помпа за да може да нахлузите обратно новия ремък и да проверите отново белизите дали савпадат
После обтягате водната помпа така че ремъка да е достатъчно натегнат като внимавате да не го претегнете защото ще си имате и нова водна помпа скоро...Изображение

Събирате всичко по обратния ред и се надявам да съм бил от полза !
П.с Снимката от аватара съм я правил на същото място кадето сменях и ремъка :lol: :lol:




Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: KR 1989

Мнениеот Жоро Делчев » Пон 02 апр 2007 8:23


Браво! Искам да допълня че на 1,3 и 1,4 моторите е по същия начин, водната помпа е добре да не се пипа :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11967
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пон 02 апр 2007 8:38


Achim Lauritzen написа:водната помпа е добре да не се пипа :wink:


мммм грешка... ако не пипаш-рискуваш или да е хлабав или да е престегнат.
помни че няма на света 2 неща абсолютно еднакви все пак... :wink:


Потребителски аватар
Stef4o
Мнения: 1530
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD
Местоположение: София

Мнениеот Stef4o » Пон 02 апр 2007 8:42


Много полезна тема...Браво,мисля ще е добре ако я преместим,някъде къдете лесно може да се намери,защото темата ще се изгуби,а е наистина полезна :roll:


Потребителски аватар
joro^
Мнения: 327
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоeвград

Мнениеот joro^ » Пон 02 апр 2007 11:53


Има начин и да не се пипа водната помпа,но таза операция става след като се свали шайбата на разпределителния вал и се качват с ремъка заедно.


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: KR 1989

Мнениеот Жоро Делчев » Пон 02 апр 2007 17:08


Ами по книга дават да се разхлаби водната помпа но при мен майсторите не я развиха-на въпроса ,,защо не я разви?!,, ми отговориха че можело да протече.4 пъти съм сменял ангренаж, втория път сложих нова водна помпа и ,,майстора,, малко повече беше натегнал ангренажа и помпата след два месеца почна да свири,така че трябва да се внимава с натягането
Има начин и да не се пипа водната помпа,но таза операция става след като се свали шайбата на разпределителния вал и се качват с ремъка заедно
Може и направо да се надене като внимателно се върти голямото зъбно колело с ключ.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 02 апр 2007 19:42


Уф... аз колко зор брах с тез болтове на шайбата , която се хваща към храповика... два се развиха , другите два превъртяха , след това набиване на еврейски звезди , и те превъртяха, по-големи с по-едри зъби - пак превъртяха (добре , че в сервиза инструмента е професионален и не се чупи лесно :) ) , накрая се ядосах , взех 2 болта М10 , яките заварки с телоподаващото върху главите на старите болтове, след това с гаечния ключ си тръгнаха с малко повечко зор :) , след това взех болтовете от ролката на водната помпа (при мен има обтяжна ролка , не е като при вас, а водната помпа е на трапецовидния ремък на алтернатора) и ги навих , след това подрязах три обикновени М6 болтчета и засега държат , макар и без шайби, а аз си карам в обороти :) (редовно над скалата на оборотомера - 7к)

Всъщност не е задължително мотора да е на фабричните белези , стига обаче да знаете какво правите!!! и да сте нарисували хубави нови белези и да НЕ ВЪРТИТЕ МОТОРА И НА МИЛИМЕТЪР.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Вто 03 апр 2007 10:13


The_Machine написа:...
Всъщност не е задължително мотора да е на фабричните белези , стига обаче да знаете какво правите!!! и да сте нарисували хубави нови белези и да НЕ ВЪРТИТЕ МОТОРА И НА МИЛИМЕТЪР.

По принцип може и така, но ако този преди вас не го е направил като хората - така ще си остане и след вашия ремонт.
При мен се оказа, че са разминали с 1 ( един ) зъб двигателя. Нищо фатално - 2 години така съм си карал колата без да знам. Когато си сменях ремъка забелязах това. След като напаснах двигателя по заводските белези на вървене кой знае каква разлика не усетих от предишното положение, но очевидно стрелката на термометъра ми падна с 5мм наляво - т.е. преди моторът е поддържал по-висока температура.
Така че моят съвет е - може и така, но е по-добре по заводските белези.


aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aspetkov » Вто 28 окт 2008 14:30


Колега, благодаря снимките. Скоро сменях водна помпа на голф 3, 1,4, АБД и използвах материала. Голям зор беше да се извади помпата от вътрешния капак на агренажния ремък. Ние повдигнахме двигателя, но варианта е вероятно да се свали ролката на разпределителния вал. Зацепването на ремъка се разминаваше с един зъб и аз го оправих. Въпросът е трябва ли да се прави центровка?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 28 окт 2008 18:23


aspetkov написа:Колега, благодаря снимките. Скоро сменях водна помпа на голф 3, 1,4, АБД и използвах материала. Голям зор беше да се извади помпата от вътрешния капак на агренажния ремък. Ние повдигнахме двигателя, но варианта е вероятно да се свали ролката на разпределителния вал. Зацепването на ремъка се разминаваше с един зъб и аз го оправих. Въпросът е трябва ли да се прави центровка?

ако го зацепиш правилно и старият е бил зацепен правилно. .не никаква центровка..
в случая един зъб е около 5-6 градуса разлика, която много вероятно е била преди това коригирана от делкото.. та...
по принцип не е зле да се прегледа предварението след нов ремък.


още нещо..

- Тези 4 болтчета се сменяват с нови...
- Сменява се също и водноата помпа.. на много 1000 кубикови таралянки са пластмасови корпуси.. и не могат да се мръднат докато не ги счупиш..

по принцип при смяна на ремък се сменя и помпата при тези мотори...


mi6letomi
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор

Мнениеот mi6letomi » Нед 25 яну 2009 11:36


някои може ли да ми каже как да си направя центровка на запалване на поло 1.3


Потребителски аватар
yordankl
Мнения: 68
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994

Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор

Мнениеот yordankl » Нед 04 окт 2009 14:39


Само да допълня за незнаещите че водната помпа за да охлаби ремъка леко се развиват боловете и тя се завърта може и с голяма отвертка/ на ексцентрик е/.....и някъде бях чел как да се провери обтягането на ремъка, т.е. като хванете и завъртите ремъка по средата между водната помпа и разпределителния вал с пръсти при максимално усилие трябва да се усуква на 90 градуса - не по малко , не повече.

Последна промяна от yordankl на Вто 13 окт 2009 13:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
yordankl
Мнения: 68
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994

Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор

Мнениеот yordankl » Нед 04 окт 2009 14:47


mi6letomi написа:някои може ли да ми каже как да си направя центровка на запалване на поло 1.3

Центровката е хубаво да се прави на компютър, щото докато работи компа на колата той постоянно коригира ъгъла ,а като отидещ да ти го включат на комп. диагностика първо му казват на авто компа че ще правят центровка за да си изключи корекциите.Така че мисля не е добре да го правиш на направи си сам.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор

Мнениеот The_Machine » Нед 04 окт 2009 21:52


yordankl написа:Само да допълня за незнаещите че водната помпа за да охлаби ремъка леко се развиват боловете и тя се завърта може и с голяма отвертка/ на ексцентрик е/.....и някъде бях чел как да се провери обтягането на ремъка, т.е. като хванете и завъртите ремъка по средата между помпата и разпределителния вал с пръсти при максимално усилие трябва да се усуква на 90 градуса - не по малко , не повече.


Зависи колко си як в пръстите :Mr Green Fun Аз като натегна ангренаж при тези условия, дадени от теб и започват да вадят специфичния за ФВ звук на пренатегнат ангренаж - едно цвилене при 1300-1600 оборота...


Потребителски аватар
yordankl
Мнения: 68
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994

Re: Смяна на ангренажен ремък на Г3 ABU Мотор

Мнениеот yordankl » Вто 13 окт 2009 13:58


The_Machine написа:
yordankl написа:Само да допълня за незнаещите че водната помпа за да охлаби ремъка леко се развиват боловете и тя се завърта може и с голяма отвертка/ на ексцентрик е/.....и някъде бях чел как да се провери обтягането на ремъка, т.е. като хванете и завъртите ремъка по средата между помпата и разпределителния вал с пръсти при максимално усилие трябва да се усуква на 90 градуса - не по малко , не повече.


Зависи колко си як в пръстите :Mr Green Fun Аз като натегна ангренаж при тези условия, дадени от теб и започват да вадят специфичния за ФВ звук на пренатегнат ангренаж - едно цвилене при 1300-1600 оборота...


Има момент който се усеща, ти да не бъркаш да усукваш вдясно ремъка между разпределителния и коляновия вал, аз говоря за часта от ремъка между водната помпа и разпределителния вал.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: sashee и 8 госта