Един бърз ремонт - Смяна на четки (реле) за алтернатор.
Проблем: Свети лампата за акумулатора на таблото. Оборотомера до определени обороти не работи и стои на нула, след 1500-1800 оборота (при мен) проработва оборотомера (в началото, след известно време вече стои постоянно на нула). Лампата за акумулатора свети постоянно. Лампата за масло премигва, когато оборотомера не работи и угасва, когато оборотомера показва.
Всъщност, предизвестника беше появил се шум (около месец преди ремонта и постоянен по време на работа на двигателя) от зоната на алтернатора - мислех си, че ролката заминава и чаках момента да се появят горните проблеми.
Вчера се появиха проблемите, днес - на втория ден, акумулатора се предаде след около поне 7-8 паления. Всъщност, тази сутрин го замерих и беше 11.9 В, след 30 мин. каране (без фарове и работещ оборотомер над 1800 оборота) спрях, замерих - 12.15 В, след 4 часа пали от раз, на бензиностанцията работи на място около минута - две, с натиснати спирачки преди да заредя, угасен двигател по време на зареждане и ... няма никой - стартера не поиска да върти. Принудих се да запаля на задна с помощта на две момчета, които ме бутнаха (БЛАГОДАРЯ ИМ !, ако четат). Въпреки, че знам, че не бива да се пали дизел на скорост и бутане/дърпане Нямаше как, трябваше да се прибера и нямах друг избор.
Алтернатора е Бош 120 А (028 903 028 E).
(Горе буксата е извадена)
Стария собственик ми каза, че не е сменял четки на алтернатора и затова решихме първо да проверим тях.
Инструменти: ползвах тресчотка с камъни 13 и 15 (за трите гайки на капачката), отвертка кръстата (за трите винта на релето - на снимката - един горе и два в ляво, като единия е скрит под външната капачка и един винт в долната част на капачката), ключе 8 (за гайката, която държи скобата за кабелите след алтернатора - на снимката е долу в дясно) и разбира се - ключе 10 за клемите на акумулатора.
Смяната на релето го правих на място, не е нужен канал.
Първо откачих акумулатора и го сложих да се зарежда. За съжаление, не го замерих, когато го откачих.
След това отвих гайката, която държи дебелия кабел (плюса към акумулатора) с ключ 13, под гайката и клемата на кабела имах още една гайка 13, която държи капака към законтрен болт.
След това развих гайката 15 и винта, който е в долната част на капачката.
Така, капачката се освободи и с леко завъртане се поосвободи място за отвиване на трите винта на релето.
Това е релето, което купих в замяна на Бошовското - BR14-MO-V14 / F 00M 145 225
(REMCO, 101-1102 - Реле за алтернатор 14.4, REG BO 12V)
Релето се освобождава от трите винта - един горе и два в предната част, като единия държи някаква скоба, която не знам за какво служи.
Тук релето е извадено:
Сменяте с ново, като сглобяването е по обратен ред. Внимавайте с винтчетата да не ги изпуснете, като аз едновременно с това придържах релето в натиснато положение с една ръка, а с другата слагах винтче и завивах с отвертка.
Ако забелязвате на горната снимка на релето има една медна телчица, която придържа четките в прибрано положение. Аз я изтеглих едва, когато поставих релето на мястото му и усетих, че четките са прилепнали.
Пробата след като всичко беше закачено, стегнато и сложен акумулатора след около час зареждане (беше стигнал 12.6 В):
По таблото нямаше и помен от проблемите преди това.
Времето за ремонта беше около час, като в това време и ходихме до магазина за релето. Цената на това реле ми струва около 55-60 лв. Ремонта го правя за първи път. Не съм чел и търсил инфо. Четките ми се струват капсуловани и не посмях да ръчкам.
Старите четки бяха с около 5 мм по-къси от новите, като едната е около 7-8мм, а другата около 8-10мм. Следващата част за смяна при останал проблем с незареждане е смяна на ролката на алтернатора - 60-100-120 лева без труда.
Търсачка за подобни проблеми: алтернатор + четки
Подобен проблем с Поло.
Поло 6N - Алтернатор - регулатор на напрежение , четки
Надявам се, информацията да е полезна на колегите.
Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтерна
Жоре случайно мернах темата ти. Този алтернатор на AAZ-ета ти ли е бил? Щото е от Г4,Пасат Б5, Ауди А4 и т.н. , а пък гледам не е на Г4 сложен Къде подвърза оборотомера? Досещам се , но да питам за по-сигурно.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтерна
Да, на Голф 3 AAZ е сложен сега.
Алтернатора мисля, че е от Шкода Фабия, но друго не знам като произход (на алтернатора има маркер BOO 10/02 - октомври 2002 г.).
Оборотомера е подвързан с тънкото червено/черно кабелче (най-долу на първата снимка). Изглежда като презапоявано...
По други теми четох, че го подвързват на някоя фаза, но не съм сигурен на 100%.
ЕДИТ: Да допълня само една препратка към тема, в която се дискутира подвързването на оборотомера:
Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Ако на алтернатора има клема W, то оборотомера се подвързва на нея. Ако няма такава клема - писано е за вариант в посочената тема.
Алтернатора мисля, че е от Шкода Фабия, но друго не знам като произход (на алтернатора има маркер BOO 10/02 - октомври 2002 г.).
Оборотомера е подвързан с тънкото червено/черно кабелче (най-долу на първата снимка). Изглежда като презапоявано...
По други теми четох, че го подвързват на някоя фаза, но не съм сигурен на 100%.
ЕДИТ: Да допълня само една препратка към тема, в която се дискутира подвързването на оборотомера:
Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Ако на алтернатора има клема W, то оборотомера се подвързва на нея. Ако няма такава клема - писано е за вариант в посочената тема.
Последна промяна от georgebonev на Съб 24 окт 2015 21:01, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор
Благодаря за описанието.Днес и аз сменях на моя релето и единствената разлика беше, че двете болтчета , който държат релето бяха някакъв странен външен торс и се наложи да ги развивам с камък 4
- goro21
- Мнения: 215
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
- Местоположение: varna
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор
при мен 1.9 тди 90кс ALH неми зарежда алтернатора при пакене си светва контролно лампата за акумолатора паля огасваси и напрежението е 13.8в и така 20 секунди примерно и почва да пада до 12.5-6в колкото си стои преди да запаля. но лампата на акумолатора не светва. дали това се дължи на релето според вас. свалих го но как да разбера дали е от него преди да купя ново
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор
Купувай ново -то не струва милиони и го сменяй.Поне ще знаеш ,че не е от него.
- MamaMy
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор
Добре ги сменяте тези релета на място, но май ще ви е по-евтино да свалите алтернатора и да смените и лагерите. Иде реч за 10 лв горница, но като помислите те също са изпели доста песни.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор
Ако оригиналните лагери все още са в добро състояние не трябва да се сменят, рискът от ментета е значителен. Освен това смяната им не е толкова проста и при неспазване на правилата, новите лагери могат лесно да се прецакат, дори и да са висококачествени.
- goro21
- Мнения: 215
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
- Местоположение: varna
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор
смених релето и всичко се оправи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 174 госта