Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор

Мнениеот georgebonev » Съб 30 авг 2014 18:41


Един бърз ремонт - Смяна на четки (реле) за алтернатор.

Проблем: Свети лампата за акумулатора на таблото. Оборотомера до определени обороти не работи и стои на нула, след 1500-1800 оборота (при мен) проработва оборотомера (в началото, след известно време вече стои постоянно на нула). Лампата за акумулатора свети постоянно. Лампата за масло премигва, когато оборотомера не работи и угасва, когато оборотомера показва.

Всъщност, предизвестника беше появил се шум (около месец преди ремонта и постоянен по време на работа на двигателя) от зоната на алтернатора - мислех си, че ролката заминава и чаках момента да се появят горните проблеми.
Вчера се появиха проблемите, днес - на втория ден, акумулатора се предаде след около поне 7-8 паления. Всъщност, тази сутрин го замерих и беше 11.9 В, след 30 мин. каране (без фарове и работещ оборотомер над 1800 оборота) спрях, замерих - 12.15 В, след 4 часа пали от раз, на бензиностанцията работи на място около минута - две, с натиснати спирачки преди да заредя, угасен двигател по време на зареждане и ... няма никой - стартера не поиска да върти. Принудих се да запаля на задна с помощта на две момчета, които ме бутнаха (БЛАГОДАРЯ ИМ !, ако четат). :arrow Въпреки, че знам, че не бива да се пали дизел на скорост и бутане/дърпане :exclaim Нямаше как, трябваше да се прибера и нямах друг избор.

Алтернатора е Бош 120 А (028 903 028 E).
Изображение
(Горе буксата е извадена)

Стария собственик ми каза, че не е сменял четки на алтернатора и затова решихме първо да проверим тях.

Инструменти: ползвах тресчотка с камъни 13 и 15 (за трите гайки на капачката), отвертка кръстата (за трите винта на релето - на снимката - един горе и два в ляво, като единия е скрит под външната капачка и един винт в долната част на капачката), ключе 8 (за гайката, която държи скобата за кабелите след алтернатора - на снимката е долу в дясно) и разбира се - ключе 10 за клемите на акумулатора.

Смяната на релето го правих на място, не е нужен канал.

Първо откачих акумулатора и го сложих да се зарежда. За съжаление, не го замерих, когато го откачих.
След това отвих гайката, която държи дебелия кабел (плюса към акумулатора) с ключ 13, под гайката и клемата на кабела имах още една гайка 13, която държи капака към законтрен болт.
След това развих гайката 15 и винта, който е в долната част на капачката.
Така, капачката се освободи и с леко завъртане се поосвободи място за отвиване на трите винта на релето.

Това е релето, което купих в замяна на Бошовското - BR14-MO-V14 / F 00M 145 225
Изображение
(REMCO, 101-1102 - Реле за алтернатор 14.4, REG BO 12V)

Релето се освобождава от трите винта - един горе и два в предната част, като единия държи някаква скоба, която не знам за какво служи.
Изображение

Тук релето е извадено:
Изображение

Сменяте с ново, като сглобяването е по обратен ред. Внимавайте с винтчетата да не ги изпуснете, като аз едновременно с това придържах релето в натиснато положение с една ръка, а с другата слагах винтче и завивах с отвертка.
:exclaim Ако забелязвате на горната снимка на релето има една медна телчица, която придържа четките в прибрано положение. Аз я изтеглих едва, когато поставих релето на мястото му и усетих, че четките са прилепнали.

Пробата след като всичко беше закачено, стегнато и сложен акумулатора след около час зареждане (беше стигнал 12.6 В):
Изображение

По таблото нямаше и помен от проблемите преди това. :bananarock

Времето за ремонта беше около час, като в това време и ходихме до магазина за релето. Цената на това реле ми струва около 55-60 лв. Ремонта го правя за първи път. Не съм чел и търсил инфо. Четките ми се струват капсуловани и не посмях да ръчкам.
Старите четки бяха с около 5 мм по-къси от новите, като едната е около 7-8мм, а другата около 8-10мм. Следващата част за смяна при останал проблем с незареждане е смяна на ролката на алтернатора - 60-100-120 лева без труда.

:arrow Търсачка за подобни проблеми: алтернатор + четки
:arrow Подобен проблем с Поло.
:arrow Поло 6N - Алтернатор - регулатор на напрежение , четки

Надявам се, информацията да е полезна на колегите.
:love.vwclub

:beer




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтерна

Мнениеот samo_pechka » Съб 24 окт 2015 20:23


Жоре случайно мернах темата ти. Този алтернатор на AAZ-ета ти ли е бил? Щото е от Г4,Пасат Б5, Ауди А4 и т.н. , а пък гледам не е на Г4 сложен :biggrin Къде подвърза оборотомера? Досещам се , но да питам за по-сигурно.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтерна

Мнениеот georgebonev » Съб 24 окт 2015 20:39


Да, на Голф 3 AAZ е сложен сега.
Алтернатора мисля, че е от Шкода Фабия, но друго не знам като произход (на алтернатора има маркер BOO 10/02 - октомври 2002 г.).
Оборотомера е подвързан с тънкото червено/черно кабелче (най-долу на първата снимка). Изглежда като презапоявано...
По други теми четох, че го подвързват на някоя фаза, но не съм сигурен на 100%.

ЕДИТ: Да допълня само една препратка към тема, в която се дискутира подвързването на оборотомера:
:arrow Динамо франкенщайн за 1.6 турбодизел
Ако на алтернатора има клема W, то оборотомера се подвързва на нея. Ако няма такава клема - писано е за вариант в посочената тема.

Последна промяна от georgebonev на Съб 24 окт 2015 21:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтерна

Мнениеот samo_pechka » Съб 24 окт 2015 20:42


:th_up Ясно


ivan_0810
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 18 апр 2016 19:54
Автомобил: vw
Двигател: golf IV

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор

Мнениеот ivan_0810 » Съб 09 юли 2016 20:01


Благодаря за описанието.Днес и аз сменях на моя релето и единствената разлика беше, че двете болтчета , който държат релето бяха някакъв странен външен торс и се наложи да ги развивам с камък 4


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
Местоположение: varna

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор

Мнениеот goro21 » Вто 11 юли 2017 19:20


при мен 1.9 тди 90кс ALH неми зарежда алтернатора при пакене си светва контролно лампата за акумолатора паля огасваси и напрежението е 13.8в и така 20 секунди примерно и почва да пада до 12.5-6в колкото си стои преди да запаля. но лампата на акумолатора не светва. дали това се дължи на релето според вас. свалих го но как да разбера дали е от него преди да купя ново


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор

Мнениеот Водния дух1 » Вто 11 юли 2017 19:42


Купувай ново -то не струва милиони и го сменяй.Поне ще знаеш ,че не е от него.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 890
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор

Мнениеот MamaMy » Пон 17 юли 2017 1:40


Добре ги сменяте тези релета на място, но май ще ви е по-евтино да свалите алтернатора и да смените и лагерите. Иде реч за 10 лв горница, но като помислите те също са изпели доста песни.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор

Мнениеот ktamen » Пон 17 юли 2017 8:19


Ако оригиналните лагери все още са в добро състояние не трябва да се сменят, рискът от ментета е значителен. Освен това смяната им не е толкова проста и при неспазване на правилата, новите лагери могат лесно да се прецакат, дори и да са висококачествени.


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
Местоположение: varna

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ 1994 - Смяна четки и реле на алтернатор

Мнениеот goro21 » Пон 17 юли 2017 21:12


смених релето и всичко се оправи



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта