Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот fox_vt » Нед 12 окт 2014 18:02


Интерено за какво ли са външните перфорации :rolleyes Вътрешните ясно но външните са по някаква особенна схема.




Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот PASSAT » Нед 12 окт 2014 18:23


Предполагам, че по вътрешните разбира колко си завъртял волана, а по външните накъде го въртиш (налявоили на дясно). Под ламаринения кръг има и едно пластмасово колело което се завърта на всеки пълен оборот на волана. Пак казвам това са мои разсъждения, но ми изглежда най логично


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот Bucket » Нед 12 окт 2014 19:44


Съвсем нормален, ротационен, фото енкодер.
Посоката се определя по друг начин, както виждате има общо четири (две двойки) източници на светлина, съотвено толкова приемници.
Когато дискът (енкодерът) се завърти надясно или наляво, едният фото елемент ще има изход лог.1, а другия лог.0, така се определя посоката.
А, са две двойки, защото имам две предположения:
1. Използват специализиран код, тяхна разработка, примено вариация на код на Грей.
2. Изисква се прецизно измерване на ъгъла на колелата. След като с помоща на фото елементите, електрониката е преброила 33 градуса (примерно наляво) отклонение на волана от нормално положение, при въведни предавателни числа на целият кормилен механизъм (волан-рейка-колела), компютърът ще получи адекватна информация за позицията на колелата. Позицията на колелата е важна, за да не се "даде" прекалено голямо спирачно усилие от ESP, примерно при волан в крайно положение, тогава ABS системата не би се справила с блокиране на колело, предизвикано от ESP. (последното лични размишления)
Това с този енкодер е интелигентно решение, защото е на волана и е почти без никакви инвазии по кормилният механизъм. :smile

Последна промяна от Bucket на Нед 12 окт 2014 20:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот policevidin » Нед 12 окт 2014 20:26


Bucket написа:Съвсем нормален, ротационен, фото енкодер.
Посоката се определя по друг начин, както виждате има общо четири (две двойки) източници на светлина, съотвено толкова приемници.
Когато дискът (енкодерът) се завърти надясно или наляво, едният фото елемент ще има изход лог.1, а другия лог.0, така се определя посоката.
А, са две двойки, защото имам две предположения:
1. Използват специализиран код, тяхна разработка, примено вариация на код на Грей. Като
2. Изисква се прецизно измерване на ъгъла на колелата. След като с помоща на фото елементите, електрониката е преброила 33 градуса отклонение на волана от нормално положение и при въведни предавателни числа на целият кормилен механизъм (волан-рейка-колела), компютърът ще получи адекватна информация за позицията на колелата. Позицията на колелата е важна, за да не се "даде" прекалено голямо спирачно усилие от ESP, примерно при волан в крайно положение, тогава ABS системата не би се справила с блокиране на колело, предизвикано от ESP. (последното лични размишления)
Това с този енкодер е интелигентно решение, защото е на волана и е почти без никаква инвазии по кормилният механизъм. :smile

Какво да ти кажа.... :eek :eek
По-изчерпателно едва ли някой ще го обясни.
Не знаех че може да се обясни по такъв научен начин... 'ма кой е учил знае...,.. Браво и благодаря за внасянето на интересна информация в темата ми.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот fox_vt » Нед 12 окт 2014 21:26


Мда наистина сега като се замисля така ще да е :th_up При написан код със точната продължителност на импулсите от външния кръг,системата лесно може да разбере накъде е завъртян волана,и дали се е върнал в начална позиция. :drunk


Потребителски аватар
peshosim
Мнения: 33
Регистриран на: Чет 09 авг 2007 23:00
Автомобил: SEAT TOLEDO II
Двигател: 1.9 TDI 110 ph.
Местоположение: Перник

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот peshosim » Съб 17 яну 2015 20:31


колега policevidin имаш лс


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот plamski3 » Нед 30 окт 2016 12:05


Здравей,

Можеш ли да ми кажеш парт номерата на сервото и на датчика за налягането? Замислил съм преминаване от АСР МК60 на ЕСП МК60 и сега проучвам какво ще ми е нужно за ъпгрейда.

1. Модул MK60 за АБС/ЕСП 1C0 ... (електроника) - 1j0 614 517 E (помпа на АБС)
2. Датчик за Странично отклонение - Lateral Acceleration Sensor (G200)
3. Датчик за Надлъжно отклонение - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)

2 и 3 - 1j1 907 637 A - два отделни датчика(монтират се под пръта ба волана) или 1J0 907 655 A (монтира на същото място както и другите два, а може да се постави и пред/под ръчната спирачка)

4. Модул за позиция на волана - Sensor for Steering Angle (G85) - лентовия кабел
5. Помпа за ЕСП (коя помпа имаш предвид?) + датчик (Датчик за налягане на спирачната течност (Brake Pressure Sensor 1 (G201))) и Серво
6. Инсталация

Надявам се, че нямаш против да ти позлвам темата. :)


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот terero » Чет 10 ное 2016 13:38


Голям си колега евала


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот samo_pechka » Чет 10 ное 2016 13:45


policevidin написа:...

Б@си м@мата човек :eek скри ми шайбата с тоя проект :bowdown



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: arowana, Krasd и 204 госта