Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
Интерено за какво ли са външните перфорации Вътрешните ясно но външните са по някаква особенна схема.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
Предполагам, че по вътрешните разбира колко си завъртял волана, а по външните накъде го въртиш (налявоили на дясно). Под ламаринения кръг има и едно пластмасово колело което се завърта на всеки пълен оборот на волана. Пак казвам това са мои разсъждения, но ми изглежда най логично
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
Съвсем нормален, ротационен, фото енкодер.
Посоката се определя по друг начин, както виждате има общо четири (две двойки) източници на светлина, съотвено толкова приемници.
Когато дискът (енкодерът) се завърти надясно или наляво, едният фото елемент ще има изход лог.1, а другия лог.0, така се определя посоката.
А, са две двойки, защото имам две предположения:
1. Използват специализиран код, тяхна разработка, примено вариация на код на Грей.
2. Изисква се прецизно измерване на ъгъла на колелата. След като с помоща на фото елементите, електрониката е преброила 33 градуса (примерно наляво) отклонение на волана от нормално положение, при въведни предавателни числа на целият кормилен механизъм (волан-рейка-колела), компютърът ще получи адекватна информация за позицията на колелата. Позицията на колелата е важна, за да не се "даде" прекалено голямо спирачно усилие от ESP, примерно при волан в крайно положение, тогава ABS системата не би се справила с блокиране на колело, предизвикано от ESP. (последното лични размишления)
Това с този енкодер е интелигентно решение, защото е на волана и е почти без никакви инвазии по кормилният механизъм.
Посоката се определя по друг начин, както виждате има общо четири (две двойки) източници на светлина, съотвено толкова приемници.
Когато дискът (енкодерът) се завърти надясно или наляво, едният фото елемент ще има изход лог.1, а другия лог.0, така се определя посоката.
А, са две двойки, защото имам две предположения:
1. Използват специализиран код, тяхна разработка, примено вариация на код на Грей.
2. Изисква се прецизно измерване на ъгъла на колелата. След като с помоща на фото елементите, електрониката е преброила 33 градуса (примерно наляво) отклонение на волана от нормално положение, при въведни предавателни числа на целият кормилен механизъм (волан-рейка-колела), компютърът ще получи адекватна информация за позицията на колелата. Позицията на колелата е важна, за да не се "даде" прекалено голямо спирачно усилие от ESP, примерно при волан в крайно положение, тогава ABS системата не би се справила с блокиране на колело, предизвикано от ESP. (последното лични размишления)
Това с този енкодер е интелигентно решение, защото е на волана и е почти без никакви инвазии по кормилният механизъм.
Последна промяна от Bucket на Нед 12 окт 2014 20:30, променено общо 1 път.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
Bucket написа:Съвсем нормален, ротационен, фото енкодер.
Посоката се определя по друг начин, както виждате има общо четири (две двойки) източници на светлина, съотвено толкова приемници.
Когато дискът (енкодерът) се завърти надясно или наляво, едният фото елемент ще има изход лог.1, а другия лог.0, така се определя посоката.
А, са две двойки, защото имам две предположения:
1. Използват специализиран код, тяхна разработка, примено вариация на код на Грей. Като
2. Изисква се прецизно измерване на ъгъла на колелата. След като с помоща на фото елементите, електрониката е преброила 33 градуса отклонение на волана от нормално положение и при въведни предавателни числа на целият кормилен механизъм (волан-рейка-колела), компютърът ще получи адекватна информация за позицията на колелата. Позицията на колелата е важна, за да не се "даде" прекалено голямо спирачно усилие от ESP, примерно при волан в крайно положение, тогава ABS системата не би се справила с блокиране на колело, предизвикано от ESP. (последното лични размишления)
Това с този енкодер е интелигентно решение, защото е на волана и е почти без никаква инвазии по кормилният механизъм.
Какво да ти кажа....
По-изчерпателно едва ли някой ще го обясни.
Не знаех че може да се обясни по такъв научен начин... 'ма кой е учил знае...,.. Браво и благодаря за внасянето на интересна информация в темата ми.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
Мда наистина сега като се замисля така ще да е При написан код със точната продължителност на импулсите от външния кръг,системата лесно може да разбере накъде е завъртян волана,и дали се е върнал в начална позиция.
- peshosim
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 09 авг 2007 23:00
- Автомобил: SEAT TOLEDO II
- Двигател: 1.9 TDI 110 ph.
- Местоположение: Перник
Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
колега policevidin имаш лс
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
Здравей,
Можеш ли да ми кажеш парт номерата на сервото и на датчика за налягането? Замислил съм преминаване от АСР МК60 на ЕСП МК60 и сега проучвам какво ще ми е нужно за ъпгрейда.
1. Модул MK60 за АБС/ЕСП 1C0 ... (електроника) - 1j0 614 517 E (помпа на АБС)
2. Датчик за Странично отклонение - Lateral Acceleration Sensor (G200)
3. Датчик за Надлъжно отклонение - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
2 и 3 - 1j1 907 637 A - два отделни датчика(монтират се под пръта ба волана) или 1J0 907 655 A (монтира на същото място както и другите два, а може да се постави и пред/под ръчната спирачка)
4. Модул за позиция на волана - Sensor for Steering Angle (G85) - лентовия кабел
5. Помпа за ЕСП (коя помпа имаш предвид?) + датчик (Датчик за налягане на спирачната течност (Brake Pressure Sensor 1 (G201))) и Серво
6. Инсталация
Надявам се, че нямаш против да ти позлвам темата. :)
Можеш ли да ми кажеш парт номерата на сервото и на датчика за налягането? Замислил съм преминаване от АСР МК60 на ЕСП МК60 и сега проучвам какво ще ми е нужно за ъпгрейда.
1. Модул MK60 за АБС/ЕСП 1C0 ... (електроника) - 1j0 614 517 E (помпа на АБС)
2. Датчик за Странично отклонение - Lateral Acceleration Sensor (G200)
3. Датчик за Надлъжно отклонение - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
2 и 3 - 1j1 907 637 A - два отделни датчика(монтират се под пръта ба волана) или 1J0 907 655 A (монтира на същото място както и другите два, а може да се постави и пред/под ръчната спирачка)
4. Модул за позиция на волана - Sensor for Steering Angle (G85) - лентовия кабел
5. Помпа за ЕСП (коя помпа имаш предвид?) + датчик (Датчик за налягане на спирачната течност (Brake Pressure Sensor 1 (G201))) и Серво
6. Инсталация
Надявам се, че нямаш против да ти позлвам темата. :)
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
Голям си колега евала
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI
policevidin написа:...
Б@си м@мата човек скри ми шайбата с тоя проект