Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот policevidin » Вто 07 окт 2014 14:40


:screwy
Здравейте колеги.
Дойде време да завърша финалният си проект по моят Голф 3 1.9ТДИ или 1.6моно беше :gruebel (не знам си коя година)
Дойде време да затворя устата на много хора в този форум :newsm66 и колкото и НЕ скромно да прозвучи, стигнах доста далеч в познанията си над групата "VAG".

Нека да Ви представя може би единственият в БГ (а може би и в света) Голф 3 1.9ТДИ+++ С ABS/TSC/EDS/ESP
Доста време ми отне и тук е отново момента да благодаря на колегата "PL-16v" който ми оказа изключително съдействие и ми помогна с голяма част от нужните елементи.
Та да се върнем на рецептата:
1. Модул MK60 за АБС/ЕСП/TCS/EDL....
2. Датчик за Странично отклонение
3. Датчик за Надлъжно отклонение
4. Модул за позиция на волана
5. Помпа за ЕСП + датчик и Серво
6. Компютър за двигателя ЕDC15VM+ с CAN (Ето и темата как да преминете към EDC15VM+) >>>CLIK ТУК<<< :mhihi :mhihi :icon_lol
7. Инсталация
8. Табло Г4(Километраж) с CAN
9. Бутон ЕСП
10. Много търпение и опити.......


Смяната на компютъра е поради 2 причини, едната е ЕСП-то, а другата е възможността да се РеМапва през ОБД-то и много по-големите възможности (от софтуерна гледна точка)
Километража е ясно защо е сменен, защото ЕСПто го изисква (заради CAN комуникацията и по точно заради гейтуея), а и изглежда по-добре от на Г3 :)
Ето и снимките които направих, за да се види кое как е станало, а до няколко дни ще кача и клипчета.
С нетърпение чакам зимата за да се погавря със системата, да видим колко е полезна.
Прикачвам снимки на елементите които съм ползвал, някои от снимките не са снимани от мен но тях прикачам само за да се види кое как изглежда.
До няколко дни ше кача и клипчета как действа в Г3.


- Модулът за ЕSP MK60
Избрах този модул защото е лесен за монтиране и има доста от тях в нета, дори и да се прецака лесно ще си намеря друг. Хубавото на този модул е, че подлежи на прекодиране, имам в предвид че лесно с помощта на интерфейс ваг-ком може да си го кодирам да работи като ABS, ABS+EDL, ABS+TCS или ABS+ESP които включва и всички помощни системи в него. Е ето го и модулът:
Изображение

- Сензорите за странично и надлъжно отклонение или така наречените (Lateral Acceleration Sensor (G200) както и Longitudinal Acceleration Sensor (G251))
има 2 модела такива сензори с които може да работи този модул за ЕСП (поне аз съм пробвал 2 вида) Единият модел е този:
Изображение
Те са 2 единият е за странично а другият е за надлъжно, монтират се под пръта ба волана по строго определен начин така че да отчита всяко едно движение на купето.
Другия модел е Комбиниран, това ще рече, че в него са помесени и двата сензора ето и снимката:

Изображение

Той може да се монтира на същото място както и другите два, а може да се постави и пред/под ръчната спирачка.
Общо взето и двата вършат една и съща работа, а именно да седят кога купето се движи по правилната траектория КОЯТО Е ЗАДАДЕНА от сензора за положение на волана (Sensor for Steering Angle (G85)) : Когато има разминаване м/у стойностите от волана и траекторията на купето (всички странични отклонения се измерват в G) модулът ЕСП "поема" контрола на главният компютър и спирачките. Разбира се това не е всичко:

- Модулът за позиция на волана или (Sensor for Steering Angle (G85))
От този модул ЕСПто "разбира" на къде трябва да насочи автомобила при евентуално поднасяне на автомобила:
Той работи в комбинация с горният (Разбира се и всичко останало).Ето го и него:
Изображение

- Датчик за налягане на спирачната течност (Brake Pressure Sensor 1 (G201))
Този датчик следи кога,колко и каква е ситуацията при натискане на педала на спирачките.
Той следи налягането в спирачките и когато натиснете спирачките рязко и силно задействайки АБСса спирачното усилие се разпределя по различен начин м/у мостовете.(вероятно се използва и за друго но за момента не съм запознат)
Има няколко вида датчици, този модел използва същият от снимката 1бр.
Изображение

- Компютъра на двигателя, наложи се да се смени с EDC15VM+ с CAN
Това е необходимо за да може да има комуникация м/у модула на АБС/ЕСП тo и ECUто на двигателя, а комуникацията е необходима за да може ЕСП/ЕДЛ и ТЦС да контролира мощността на двигателя във всеки един момент.
Ще напиша друга тема как да си смените ЕКУто с по ново :)

- Инсталацията, тя ми е любимата част :c010 :11
За нея не знам какво да напиша, ето няколко снимки:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

- Километражът (демек Таблото) то е от Голф 4, ЕСПто го изисква но нямам на представа за какво му е освен че лампата за АБС и ЕСП са на него.В същност лампата на ЕСПто се управлява също по CAN, а не като тази на АБС-а по отделен кабел, също и Gateway-а е вътре в таблото,явно и него използва като обща връзка му модулите.
На него няма да слагам снимка, обикновен километраж, даже не е за дизел :redface такова имам.
- Бутона за ЕSP си е обикновен ключ Push-to-ON, НО и той трябва да се монтира.

---- Позволих си да цитирам написаното в страницата на www.volkswagen.bg защото човекът написал това е всичко по начин по които аз щеше да напиша преди да го намеря в нета, много точно и ясно как работи. Надявам се с това си действие не нарушавам нечий права, ако греша, ще го изтрия и пренапиша аз:

ESP или
www.volkswagen.bg написа:Презавиване: задните колела губят контакт с пътното платно, автомобилът се завърта леко около вертикалната си ос при навлизане в завоя.

Недозавиване: предните колела губят контакт с пътното платно, автомобилът се завърта около вертикалната си ос извън линията на завоя.


С помощта на целенасочени намеси на спирачките ESP позволява коригиране на грешките на водача, които водят до презавиване и недозавиване. Когато автомобилът започне да презавива, ESP леко спира външното за завоя предно колело още преди задницата на автомобила да поднесе. В обратния случай ESP спира вътрешното за завоя колело, когато има опасност автомобилът да започне да недозавива, и ви връща в правилния курс.

Спирачните намеси се извършват светкавично бързо и са с продължителност само части от секундата. "Мозъкът", който управлява тези намеси, е компютърен блок. Той получава информация за завъртането на автомобила около вертикалната му ос от сензор на рискаенето (инженерите наричат "рискаене" въртеливото движение около вертикалната ос). Управляващият компютърен блок получава информация и от други сензори: за ъгъла на завъртане на волана, за страничното ускорение, както и от сензорите на четирите колела. На базата на данните от тези сензори управляващият блок открива отклоненията от нормираните стойности и като електронен ангел-хранител предприема необходимите спирачни намеси.


Е ето и малко снимки от колата ми, кое как е станало

- С помощта на тази стойка монтирах АБС/ЕСП модула в двигателният отсег, тъй като нормално този модул си има място при Голф 4......
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

- Километража :Mr Green Fun

Изображение

Изображение

- Датчика за позиция на волана G85, Принципно си търся такъв от LT защото ще стане на ръчките за чистачките и фаровете, без да се вижда и стърчи НО докато си намеря ще карам с тази:

Изображение
- Тук може да видите къде съм сложил датчика за странично и надлъжно отклонение, аз използвам Комбиниран такъв и го монтирах тук:

Изображение

Изображение

Изображение

-----------------
Изображение

Изображение

Когато се прибера от командировка ще кача още снимки, както и видео как работи всичко.

Последна промяна от policevidin на Вто 07 окт 2014 15:50, променено общо 1 път.




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот phantom_ » Вто 07 окт 2014 14:58


Браво колега :th_up Много ми е интересно как става преминаването към ЕДЦ15 :redface Ще чакам темата с интерес.
ПП.-пробва ли ASR дали работи?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот policevidin » Вто 07 окт 2014 15:58


Всичко работи перфектно, души мотора при тръгване с превъртане на гуми и стабилизира при поднасяне.
Темата за ЕDC15 е добавена в тази и в раздела "Направи си сам"
Колата ми е без дебитомер
:beer


Потребителски аватар
PL-16v
Мнения: 629
Регистриран на: Пет 25 фев 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот PL-16v » Вто 07 окт 2014 21:53


:bowdown :bowdown :bowdown Няма какво повече да кажа :smile


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот Bucket » Сря 08 окт 2014 9:33


Имаш ли идея, тези сензори за надлъжно и странично отклонение, с какъв протокол работят.
В какъв формат пращат данни, цифров?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот policevidin » Сря 08 окт 2014 14:48


Ами да ти кажа нямам на представа дали е цифров. Мултицета ги улавя под формата на волтаж. Вероятно и на съпротивление ще реагира.
Датчиците са с по 3 кабела + - и обратен сигнал към компютъра на АБС-а.В нета има доста инфо. за този вид датчици (принцип на работа). В тях главният елемент е мака ИС с 8 крачета реагираща на G- Ускорението (някакъв вид аксерерометър).
За какво питаш, какъв ти е замисъла? :eek


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот Bucket » Сря 08 окт 2014 15:15


Просто питах, дали имаш идея, след като си ги ползвал ;)
Варианта да е аналогов, силно ме съмнява, но пък комуникация по един проводник, не е невъзможноа в цифров вид.
Чисто любопитсвто, нищо повече.
И нека, пишем/говорим по професионално, не съществува термин волтаж, а напрежение, което се измерва, а не замерва :mhihi
Страхотна работа, Браво!
Таблото добре е паснало, как успя да пренаредиш всички жици и до колко, показва вярно данните на мотора и скоростта?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот fox_vt » Сря 08 окт 2014 15:16


Страхотна работа си свършил, но искам да внеса едно уточнение— сензорите за надлъжно и напречно движение би трябвало да са в геометричния център на двете оси на колелата, тъй като спрямо този център се коригира траекторията.До ръчната е горе долу добре но не и до кормилния прът.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот policevidin » Сря 08 окт 2014 18:24


Bucket написа:.............
И нека, пишем/говорим по професионално, не съществува термин волтаж, а напрежение, което се измерва, а не замерва :mhihi
Страхотна работа, Браво!
Таблото добре е паснало, как успя да пренаредиш всички жици и до колко, показва вярно данните на мотора и скоростта?

Офффф :Mr Green Fun добре ще се правя на по-начетен и ще се опитам да използвам по-правилни термини.
Колкото до таблото, имаше някъде тук тема за това как да си поставим табло от Г4 на Г3. Показанията на оборотомера са ОК няма никакъв проблем, Километража до 90км изостава с около 3 до 5км,при скорост 150км/ч изостава с до 10км и при 200км и нагоре с 15/18км (пробвал съм го до 220+) по нагоре нямам смелост и терен за пробва. :redface

fox_vt написа:Страхотна работа си свършил, но искам да внеса едно уточнение— сензорите за надлъжно и напречно движение би трябвало да са в геометричния център на двете оси на колелата, тъй като спрямо този център се коригира траекторията.До ръчната е горе долу добре но не и до кормилния прът.

Ами не е точно така.
Защото оригинално при (Голф4,Ауди-почти всички модели,Шкода,Пассат.....) тези датчици (става въпрос за първият модел който съм посочил, дето са два отделни, а не комбиниран) се монтират точно на пръта на волана и ако автомобила е 4Х4 има още един допълнителен който се намира зад жабката, закрепен за дясната греда на купето.
Ако се използва другият модел датчик "комбиниран" то него съм го виждал закрепен оригинално също на пръта ба волана, както и на мястото дето съм го монтирал аз. Монтира се също и под задната седалка в средата, както и отпред в двигателният отсег. Аз също си мислех,че е така както казваш НО си направих няколко опита:
Преди да го монтирам до скоростният лост, датчика беше под стелката на водача.След това Под седалката на водача (почти отзад) и накрая осъзнах че до ръчната ще е най-добре защото ще е защитен от удар или влага.
И при трите места, ефекта беше идентичен, а теста беше Влизане и излизане в завой с еднаква скорост (достатъчна че да изгубя контрол над автомобила). :beer


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот fox_vt » Сря 08 окт 2014 19:41


МОже да си прав аз съм останал с това впечатление че трябва да е някъде по средата.Но пък той и където да е контролера си коригира посоката спрямо датчика за положението на волана,и едва ли го бърка факта че може да има разлика в силата на поднасяне на едната и на другата страна.Отпред в двигателния отсек :rolleyes хмм,като вземе да поднася колата,задницата по специално,ъгловото отместване на задницата ще е по голямо спрямо на предницата.Или ако има датчик на двете места то на задницата ще отчете по голямо же на отместване,отколкото този отпред.Това са мои разсъждения де,щом си работи и така не е проблем.Аз сега на новата кола най ме е яд че го няма ЕСП то.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот policevidin » Сря 08 окт 2014 19:56


Ами хайде захващай се :screwy :screwy :c010 :h020
На новата костенурка мисля че беше отпред.


Потребителски аватар
Dk4
Мнения: 87
Регистриран на: Пет 01 юли 2011 19:16
Автомобил: Vw Golf mk3
Двигател: 1.9 TDI 1z 1994
Местоположение: Kostenec

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот Dk4 » Съб 11 окт 2014 17:21


Едно голямо ЕВАЛА колега :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот fox_vt » Съб 11 окт 2014 18:38


policevidin написа:Ами хайде захващай се :screwy :screwy :c010 :h020
На новата костенурка мисля че беше отпред.

Ааа не не още не съм и се нарадвал че да и влизам в карантиите :mhihi


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4613
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот hvp800 » Съб 11 окт 2014 21:10


Ами то май няма много какво да кажа освен едно голямо БРАВО :bowdown Явно е, че не си се уморил от филма наречен ЕСП :mhihi Мисля , че си намерих много добър ориентир за да си монтирам същото и на Бората ( няма да е сега, ама някой път..... )


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Поставяне на ESP на Голф 3 1.9TDI

Мнениеот PASSAT » Нед 12 окт 2014 7:59


И тук да благодаря на колегата :bowdown :bowdown :bowdown , че ме вкара във филма.
policevidin написа:...Принципно си търся такъв от LT защото ще стане на ръчките за чистачките и фаровете...
Освен от LT предполагам, че ще стане и от поло 6н2, защото то е с ръчки като на голф 3 и пасат Б4. Намерих такъв и ще го пробваме дали става. Този който намерих беше със скъсан лентов кабел и за това се наложи да го отворя, та ето го този модул от вътре
Изображение

Изображение

Изображение



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта