Здравейте, колеги!
Преди време много исках да си инсталирам екстрата Autodim mirror + сензор за дъжд но моя Голф 4. След като проучих как стават нещата, разбрах, че трябва да се смени предното стъкло и се бях отказал. Съдбата обаче беше упорита и скоро ми се наложи да сменя челното стъкло. Без да се колебая си избрах стъкло със захващане за автоматично-затъмняващо се огледало. След това дойде време да си намеря части (огледало, реле, датчик и букси). С помощта на колега от форума (anatoli_velikov) си намерих всичко без огледалото на супер цена. Огледалата, които намирах и по думите на собствениците им бяха работещи бяха развалени. Или разтекли и останали затъмнени, или въобще не функционират, когато се включат. След още близо месец търсене намерих и огледало, което едва сработваше, но предвид ситуацията го взех и започнах да се радвам на екстрата.
Парт номера и схема за свързване можете да намерите тук: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=371333
Не след дълго обаче и моето огледалото се предаде и трябваше да търся алтернативен вариант. След доста търсене видях някои колеги, които си бяха монтирали огледала от Голф 5 (МК5), но никой не беше описал как се случват нещата. Всеки споделяше информацията, че трябва да се преправи, но кое и какво Затова реших да се заема с тази задача.
Из чуждите форуми има описано, как се монтират такива огледала, но се премахва основата на стъклото, към която се прикрепя стойката на огледалото. Това не ми се стори добър вариант и затова се впуснах в голямо приключение.
Първо си намерих електрохроматично огледало от Touran 2003-2006г. и веднага го взех. Оказа се, че захващането при тези огледала е към плафона (на тавана), а не към стъклото. За моя щастие огледалото се оказа работещо и в допълнение имаше амбиентно осветление.
На тази снимка се вижда корпуса на вече разглобеното огледало от Touran:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191
Тук се виждат дупките за амбиентното осветление:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823377
И буксата на самото огледало. Различава се от тази при голф 4/голф 5 и производните.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823378
Преправянето на захващането на това огледало щеше да ми коства много усилия и се отказах да го преправям. Затова си взех огледало от пасат B6 (2007г.) Работещо, но без амбиентно осветление. (досещате се какво ще случи с осветлението от Tourana-a)
На тази снимка се вижда корпуса на разглобено огледало от Пасат, заедно с пластмасата, към която се прикрепя стойката на огледалото:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823381
Това е снимка на стойката на огледалото от Пасат:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823382
И това е рамката, която затваря корпуса:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823383
тук се виждат и щипките, които трябва да се освободят, за да се отвори огледалото:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823429
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823434
Топката при МК5 е с по-голям диаметър от топката на огледалата при МК4.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823430
За да не си развалям моето огледало (това с което съм на голф-а) пуснах тема, че си търся развалено огледало от Голф 4. Колегата Tipsy се отзова и ми изпрати корпуса на огледало МК4, заедно със стойката му, за което отново му благодаря!
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823431
това е стойката при МК4
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823432
Предния панел на МК4 (общо 14 щипки):
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823433
Общи снимки на корпусите на МК4 и МК5:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823435
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823436
Топките от стойките на огледалата влизат в "гнезда" в пластмасовите пластини и се пристягат от скоби
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823437
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823438
бялата е мк4, черната мк5:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823439
Не става заместването на пластините, защото са с различни размери и отворите им не пасват(бялата е мк4, черната мк5):
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823440
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823441
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823442
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823443
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823444
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823445
При тези разлики решението за мен беше да отида при стругар, който да нареже резба по стойката от МК4 и върху нея да навие топче с размерите като на МК5. Върху резбата се нанася специално лепило (стругаря си го знае), което придава якост на детайлите, като монолитен елемент. Ето и снимки на това как се получи новата стойка (стойка от МК4 с топка от МК5):
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823485
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823486
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823487
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823488
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823489
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823490
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823491
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823492
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823493
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823494
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823495
Буксите на МК5 и МК4 от към инсталацията са абсолютно еднакви. От другата страна МК4 има 6 пина, а МК5 има 4 пина.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823499
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823500
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823501
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823502
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823503
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823504
1- бял - +12В След контакт
2- Черен - Маса
3- Сив - +12В при включена задна предавка. Сигнала се взема от снопа с проводници или се тегли директно от крушката в стопа.
4- жълт
5- кафяв
4 и 5 се използват само при МК4. Към тях се включват ляво и дясно странични огледала и се затъмняват заедно с вътрешното
6- зелен (нямам представа)
При МК5 4 и 5 пин не се използват. За целта като се пусне инсталацията от страничните огледала до централното огледало кабелчетата се запояват директно към кабелите на огледалото (по-надолу ще кача снимки).
За да се измъкне инсталацията от стойката, трябва да се извадят пиновете от черната букса и да се издърпат през отвора на стойката.
На тези снимки се виждат патката без амбиентно осветление и платката с амбиентно осветление:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823538
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823539
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823540
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823541
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823542
Тук се виждат червения и черния кабел, към които трябва да се свържат страничните огледала.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823543
След като се сдобих с всички налични части (преправена стойка и работещо огледало) преминах към боядисване - оеднаквяване на цветовете. МК5 огледалото, което имах беше с черен корпус и бяло-сива предна рамка. Вече е чисто черно:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823545
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823546
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823547
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823548
Боядисах и част от топката:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823549
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823550
Използвах черен матов спрей (два слоя) и Лак (един слой). Лакът е само за защита на покритието. Не придава блясък.
използвах тези спрейчета:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823551
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823552
Преди боята реших, да се възползвам от платката с амбиентното осветление, затова си пробих и дупки. За мое щастие в корпуса на Пасатовското огледало имаше заготовка за такова осветление. Заготовката представляват щипки, към които се фиксират платките с диодите.
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823555
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823554
Преминах към сглобяване и монтаж:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823560
Когато монтирате топката към пластмасата може и без скобата. Поне при мен държеше доста стегнато и не можеше да се мърда. Освен това не можах да сложа скобата, колкото и да натисках.
Внимавайте върху какво натискате!!! Че аз ще купувам нова маса
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823561
Прекарване на кабелите:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823562
И вече сглобено:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823563
Старото огледало:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823564
И монтирано:
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823565
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823566
http://plamski3.snimka.bg/automobiles/autodimming-mirror.875191.35823567
В тази тема има описано как да си направите амбиентно осветление:
http://uk-mkivs.net/topic/100201-vw-passat-dimming-mirror-led-mod/
Опитах се да опиша всичко максимално подробно, но все нещо съм пропуснал. Ако имате питания пишете в темата, за да сме максимално полезни на всеки, който реши да направи този upgrade.
Забележка: Умишлено съм написал МК4 и МК5. При МК4 (голф, бора, пасат) огледалата са еднакви. Същото е и при Голф 5, Пасат В6, Touran 2006 - 2010 (2003-2006 са с различно захващане, и букса, но електрониката е същата).
Autodim огледало от голф MK5 в голф MK4 (голф,пасат,бора)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ПАЧО-80
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AVG TDI 2000
- Местоположение: Добрич Passat B5 AVG
Re: Autodim огледало от голф MK5 в голф MK4 (голф,пасат,бора
Полезна тема поздравления.Миналата седмица и аз смених моето,защото беше изтекло.Донора беше огледало от Ауди А6.Еднакви на външен вид само захвата към стъклото различен.Направих така:свалих старото огледало без да свалям сензора за дъжд,разглобих го,свалих огледалото.На неговото място легна огледалото от Аудито,окабеляването е същото без преправяне и смяна на букси и всичко е ок вече.Ако има интерес ще кача някоя снимка.Извинявам се,че ползвам темата на колегата
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Autodim огледало от голф MK5 в голф MK4 (голф,пасат,бора
Няма проблеми, темата е една - проблемните огледала на Голф 4/Бора/Пасат (МК4)
И аз се сетих за такъв вариант, но при положение, че при VW се разтичат, каква е гаранцията, че при Ауди няма да се появи същия проблем. Затова си реших проблема генерално. В крайна сметка всичко опира до това с какво огледало ще се сдобиеш. Дано при теб да няма проблеми.
И аз се сетих за такъв вариант, но при положение, че при VW се разтичат, каква е гаранцията, че при Ауди няма да се появи същия проблем. Затова си реших проблема генерално. В крайна сметка всичко опира до това с какво огледало ще се сдобиеш. Дано при теб да няма проблеми.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Autodim огледало от голф MK5 в голф MK4 (голф,пасат,бора)
Някой има ли представа дали в стойката на огледалото която се захваща към стъклото има някаква платка, че ми сменяваха стъклото и ми казаха, че платката ми я нямало Огледалото е затъмняващо се без датчик за дъжд.На самото огледало има едно копче което като натисна и светва една зелена лампичка на огледалото.
- Tipsy
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
Re: Autodim огледало от голф MK5 в голф MK4 (голф,пасат,бора)
По принцип на тези със сензор за дъжд стойката на стъклото е с дупка в средата и в нея се слага гела и сензора за държ, евентуално него да са имали предивд под платка.
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Autodim огледало от голф MK5 в голф MK4 (голф,пасат,бора)
При голф 4 между сензора и огледалото има кръгла платка. Към нея са вързани кабелите на сензора.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Autodim огледало от голф MK5 в голф MK4 (голф,пасат,бора)
Tipsy написа:По принцип на тези със сензор за дъжд стойката на стъклото е с дупка в средата и в нея се слага гела и сензора за държ, евентуално него да са имали предивд под платка.
Да такова е огледалото, но платката която трябва да командва чистачките я няма. Имам само гел и букса в кутията
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Autodim огледало от голф MK5 в голф MK4 (голф,пасат,бора)
Буксата трябва да ти е към купето (над плагона). Другата букса, която имаш там е за огледалото.
Защо птосто не провериш дали работи? Запали или дай на контакт, лостчето на първа позиция нагоре и докосвай бързо стъклото над сензора с пръст. Точно върху гела, но от външната страна.
Защо птосто не провериш дали работи? Запали или дай на контакт, лостчето на първа позиция нагоре и докосвай бързо стъклото над сензора с пръст. Точно върху гела, но от външната страна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта