Извадих трите фази от алтернатора на голфа. Искам да му вържа трафче и да си имам 220В. Ама нямам представа как се смята такова животно.
Някой може ли да помогне по въпроса?
Предварително благодаря.
Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Какво ще се опитваш да захранваш в колата?
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Ъглошлайф, прахосмукачка всевъзможни зарядни и прочее.
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Най-добре си вземи един инвертор 12в. постоянно към 220в. променливо напрежение. Не са много скъпи.
Това където си го замислил , няма как да стабилизираш нито честотата нито напрежението.
Знаеш ли с какви размери и тегло е мрежов трансформатор 1 киловат? Нещо от порядъка на електрожен.
А и честотата от алтернатора се променя според оборотите и е много повече от 200 херца.
Това където си го замислил , няма как да стабилизираш нито честотата нито напрежението.
Знаеш ли с какви размери и тегло е мрежов трансформатор 1 киловат? Нещо от порядъка на електрожен.
А и честотата от алтернатора се променя според оборотите и е много повече от 200 херца.
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
[quote][Не са много скъпи./quote]
Само 300лв.(че и нагоре),а с тия дето са под 100 ще врътнеш ел.мотор на ъглошлайф или прахосмукачка друг път.Даже и вятър няма да направят.
Само 300лв.(че и нагоре),а с тия дето са под 100 ще врътнеш ел.мотор на ъглошлайф или прахосмукачка друг път.Даже и вятър няма да направят.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
И как смяташ да си имаш трафче колега , питането ти е супер неясно ,
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Твоето питане е още по неясно
Ще го имам по-същия начин както си имам лъжица или табуретка или квот се сетиш. Разрешение от папата няма да искам.
Трафа, трябва да е значително по-малък от електрожен.
Справочни таблици за монофазни трансформатори има на много места, но не откривам никъде таблица за трифазни. Някой не е ли виждал такава таблица?
Засега смятам да използвам Ш-образни ламели, като резна малко средната част с флекса за да придобие малко по-трифазен вид. Ще ми отнеме доста време да експериментирам и се надявах някой да ми спести поне част от експериментите.
Ще го имам по-същия начин както си имам лъжица или табуретка или квот се сетиш. Разрешение от папата няма да искам.
Трафа, трябва да е значително по-малък от електрожен.
Справочни таблици за монофазни трансформатори има на много места, но не откривам никъде таблица за трифазни. Някой не е ли виждал такава таблица?
Засега смятам да използвам Ш-образни ламели, като резна малко средната част с флекса за да придобие малко по-трифазен вид. Ще ми отнеме доста време да експериментирам и се надявах някой да ми спести поне част от експериментите.
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Нещо няма стане твоята работа, поне не и така. М/у другото всеки "четков" мотор , каквито са по шлайфовете , си бачкат на постоянен ток. Дори и на 12в ще тръгне , е разбира се няма да има мощност. Вече ако навържеш последователно десетина аку-та, ще стане бетон , ще реже доста добре ....
В противен случай ти трябва мощен инвертор . Ако шлайфчето е 800вт, значи търсиш над киловат и половина-два инвертор . Пара е такъв. Ако нямаш - генератор два кВт и си в джаза
В противен случай ти трябва мощен инвертор . Ако шлайфчето е 800вт, значи търсиш над киловат и половина-два инвертор . Пара е такъв. Ако нямаш - генератор два кВт и си в джаза
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Попитах за таблица за изчисляване на трифазни трансформатори, а не що няма да стане.
Генератор си имам, ама е тежък и обемен и не е удобен за разнасяне.
Генератор си имам, ама е тежък и обемен и не е удобен за разнасяне.
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Аз може и да намеря такава схема. Но проблема всъщност е друг. Честотата ( ако наистина е 200хц) , мощността на самия алтернатор , освен ако не е над 200-220 ампера, отделно за да не гръмне някоя намотка, ще трябва да се развърти над 3000 об/мин двигателя постоянно , това, че ще е трифазен, а ти трябва монофазен ток , както и загубите по трансформацията. Много е дълга темата и с две думи ще си докараш беля ако ще го ползваш за прахосмукачки и шлайфове.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Ако изровиш таблица, или поне данни на подобен траф за 50 херца много ще ми опростиш живота.
Самата схема е ясна. Вероятните проблеми също, а проблемите никак не ми се виждат страшни.
Самата схема е ясна. Вероятните проблеми също, а проблемите никак не ми се виждат страшни.
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Между другото и алтернатора на колата ти трябва да е поне 120А,та тогава да се надяваш,че след всички загуби ще изкараш 1кв на 220в.
Успех и
Успех и
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Алтернаторът е 65А. Щом може да дърпам 900 вата от него постоянен ток, значи ще мога да дърпам поне 1000 вата променлив.
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Извинявай ала тук аз вече се отказвам и
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?
Един от основните параметри, може би най-определящ другите смятания е честотата. Първо аз не просто "много се съмнявам" ами съм сигурен, че номиналната честота (тази която се получава при скоростта на въртене на ротора за паспортната мощност на генератора) е много, може би в пъти над 200Hz. Ако оставим настрани проблема със смятането на брой навивки и т.н., което си е проблем, остава проблема с намиране на качествен материал за магнитопровода - желязо, което допуска поне 1kHz, някаква качествена ламарина, примерно за аудиоприложение (за трафове в ламБовите усилватели). Не разбрах как ще режеш "Ш"-то с флекса, но не вярвам да стане добре. Трябва да получиш три еднакви рамена на трифазния магнитопровод, с еднакви сечения. Не може едното да едното да е 600мм2, другото да е 900мм2 и т.н., защото сечението на магнитопровода е другия важен фактор при пресмятанията.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта