От многото измервания по моя Голф намерих лесен и бърз начин при домашни условия да се ориентираме за налягането в мазилната система.
Предварително условие е датчика за високото налягане да бъде изправен-това не е проблем да се установи.....има много писано как да стане.
Та как става измерването с обикновена индикаторна лампичка:
1.Вземате обикновена лампичка свързана с два кабела.
2.Единия край се свързва с + на акумулатора,а другия закачате на клемата на датчика за високото налягане на маслото (белият)
3.Загрявате добре двигателя.(предварително разбира се!)
4.Бавно подавате газ и повишавате обротите като същевременно следите лампичката .
5.При преминаване на налягането над 1.8 бар лампичкат светва-т.е- датчика вече почва да мониторира високите налягания в синхрон с интегралната схема в таблото.
6.За ориентация искам да посоча,че при мен при измерено налягане на 2000 об=2.7 бар(норма над 2 бар) с манометър датчика сработваше(сиреч лампата светваше) на 1400 об-т.е при тези обороти налгнето вече беше над 1.8 бар.
По принцип за да имат налягане 2 бар и повече при 2000 об лампичката трябва да светне преди 2000 об!
Ето така при домашни условия може многократно и периодично да си проследявате наляганията на маслото ,а оттам да си правите изводи за техническото състояние и износването на някои елементи на двигателя.
Разбира се всичко това не претендира за голяма точност но като скрининг метод считам,че става.
Дано съм бил полезен на някои колеги!
Налягане ня маслото-мерене с индикаторна лампа!!!!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Налягане ня маслото-мерене с индикаторна лампа!!!!
Последна промяна от joker на Вто 16 сеп 2008 7:58, променено общо 1 път.
Re: Налягане ня маслото-мерене с индикаторна лампа!!!!
joker написа: Дано съм бил полезен на някои колеги!
Да,поезно е
п.п и аз така се бях побъркал едно време,ама.....ше ти мине и на тебе
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
popeye написа:Да,поезно е
стига да си сигурен в работата на датчика
Разбира се ,но това пък става още по-лесно.Описано е на няколко места...Извинете ме за повторението ама защо да ви крам да ровите с търсачката.
Просто откачаш кабела на белия датчик, започваш да повишаваш оборотите над 2200 и задържаш 10-на секунди....тъй като интегралът в таблото не получава сигнал(т.е. маса) от датчика ситемата сработва лампата за масото светва и зумера се включва.Ако това не става при закачен кабел значи при тези обороти датчика сработва и всичко е о.к.
Ако пък имаш съмнение на колко налягане сработва датчика(дали съответстува на написаното) или манометър за маслото или пробваш с компресор датчика пак по същия начин с + и - и нидкитаорна лампичка .
Но по начина който ви описах, ако датчика не сработва(индикаторната лампа не светва) и на по- високи обороти(над 3000) вероятността той да се е скапал е много голяма,защото ако при тези обороти нямата налягане поне 1.8 бар едва ли нищо няма да се чува по двигателя(тракане на биелни агери,хлопане на основни,чукане на повдигачите (двигател трака като дизел и т.н.).
Т.Е по този начин(с индикаторна лампичка) може да се получи информация и за датчика....
Абе ако човек анализира добре резултатите от подобна проста процедура може да се направят много и най-различни изводи...
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пюовдив
- Контакти:
ЗДРАВЕИ.
Приятели аз си направих теста с индикаторната лампа както е описано на много загрял двигател,и ми светна на 1000 оборота дачика белия мие на 1.6-2.0.бара.штеми кажетели какво мие налягането.и дачика на колко бара сработа штото нали е на 1.6-2.0.и не пише 1.8.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: ЗДРАВЕИ.
AYCO написа:Приятели аз си направих теста с индикаторната лампа както е описано на много загрял двигател,и ми светна на 1000 оборота дачика белия мие на 1.6-2.0.бара.штеми кажетели какво мие налягането.и дачика на колко бара сработа штото нали е на 1.6-2.0.и не пише 1.8.
Писал съм ти......
добре де сложена е тая тема във важни под името :
Лампата на маслото свети
е аз не прочетох нищо за светеща лампа а го имам тоя проблем и не ми се сменя пак двигател - дайте някакво решение - смених всичко филтри помпи и какво ли не ?
каква полза да го измеря кога светва не разбрах просто - какво ако светне преди или след 2000 оборота - питам за да вникна и разбера какво ще ми помогне ако замеря кога светва лампата
мотора ми работи перфектно но като вдигна 10 минути над 120 /над 3000 оборота и като намаля после и светва лампата за маслото ?
Лампата на маслото свети
е аз не прочетох нищо за светеща лампа а го имам тоя проблем и не ми се сменя пак двигател - дайте някакво решение - смених всичко филтри помпи и какво ли не ?
каква полза да го измеря кога светва не разбрах просто - какво ако светне преди или след 2000 оборота - питам за да вникна и разбера какво ще ми помогне ако замеря кога светва лампата
мотора ми работи перфектно но като вдигна 10 минути над 120 /над 3000 оборота и като намаля после и светва лампата за маслото ?
Re: Налягане ня маслото-мерене с индикаторна лампа!!!!
Този вариант за мерене на налягането на масло важи ли и за 1,4 16V (AHW) мотора от Горф 4? Не мога да разбера къде се намира датчика за маслото на този мотор. Ако някой може да ме упъти къде горе долу се намира или как изжглежда.
Re: Налягане ня маслото-мерене с индикаторна лампа!!!!
Да joker дори на Москвич от първобитно-общинния строй си е стрелка. Не се заяждам, не съм фен на самата ком. система, но в производството имат добри идеи. Сега, такъв мосввичов/ладов/... датчик как може да се адаптира, че да показва вместо крушка? Бтв всички предупредителни лампи според мен трябва да са светнати по подразбиране, и загасването им ще показва както проблем с двигателя, така и с цялата система след датчика.
Едит: Мерси за долния линк
Едит: Мерси за долния линк
Последна промяна от Zlobomir на Сря 28 апр 2010 0:31, променено общо 1 път.
Re: Налягане ня маслото-мерене с индикаторна лампа!!!!
при студен двигател на голф 3 при стартиране на двигателя лампата на маслото изгасва след което светва за една две секунди два пъти и след това изгасва като в същото време пуловете се чува как работят на празно. карам със полусинтетика 10w40 бензин. датчиците са изправни ... Дайте ми съвет какво да правя ... !!!
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Налягане ня маслото-мерене с индикаторна лампа!!!!
iosarina написа:при студен двигател на голф 3 при стартиране на двигателя лампата на маслото изгасва след което светва за една две секунди два пъти и след това изгасва като в същото време пуловете се чува как работят на празно. карам със полусинтетика 10w40 бензин. датчиците са изправни ... Дайте ми съвет какво да правя ... !!!
мнението не ти е по темата гледам нов потребител си ,но все пак виж си маслото и най-вече филтъра
пробвай с търсачката ще има доста резултати за твоя проблем
Re: Налягане ня маслото-мерене с индикаторна лампа!!!!
здравеите и аз имам голф3 и имам проблем зумерът на маслото ми свети,ходих дами замерват налягането на маслото всичко е ок, смених и двата датчика.
моляви ако някои знае от какво е проблема и знае как даго реша моля да пише.
Предварително благодаря
моляви ако някои знае от какво е проблема и знае как даго реша моля да пише.
Предварително благодаря
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта