Смяна на маншони полуоска Голф 4 ТДИ

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Смяна на маншони полуоска Голф 4 ТДИ

Мнениеот valiosport » Съб 10 дек 2016 19:36


Днеска остана време да сглоба полуоската, направих малко снимчици защото може да са полезни за някой колега. Колата е Голф 4 ТДИ с код на двигателя ARL. Процедурата по-свалянето е следната, разхлабва се голямата гайка с 12-тостен номер 30, колата се повдига на крик и се подпира на трупчета.
Разхлабват се вътрешните болтове на полуоската откъм кутията с 12-тостен вътрешен номер М10, полуоската се отмества отвътрешната страна нагоре и се разхлабва гайката без да се развива цялостно и се почуква за да излезе външното каре от главината, волана го завъртях на пълен ляв(за лявата полуоска), за да не откачам нищо по окачването.
Наложи се само да откача биалетката, за да мога да я сваля на земята.
Прикачени файлове
20161204_163242.jpg
Избива се капачката леко на вътрешното каре
20161204_174958.jpg
Маха се зегерката и карето се вади, като преди това го белязах спрямо шлиците за да го сложа както е било. Карето се лъсва идеално с кореселин, сепаратора и съчмите не съм ги вадил, ако се махат трябва да се бележи как е бил сепаратора и мястото на всяка една съчма
20161204_174958.jpg
Слагате първо маншона, после карето и зегерката и гресирвате капачката вътре и карето, маншона не съм го пълнил, набива се капачката леко, нанизва се маншона и се стяга скобата
20161210_151314.jpg
Премахва се стария маншон на външното каре и се избива с чук и дървено трупче за да не се нарани. Измих го с кореселин и четчица, като внимавате да не се пръснат съчмите като се сгъне докрай
20161210_151216.jpg
Нанизва се маншона, шайбата и пластмасовата втулчица, гресирвате карето и се нанизва на шлиците, като мнимавате да не го чупите много да не опадат съчмите в маншона и с много леко почукване карето влиза. Слагате скобите и ги стягате

Последна промяна от valiosport на Съб 10 дек 2016 19:50, променено общо 2 пъти.




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на маншони полуоска Голф 4 ТДИ

Мнениеот valiosport » Съб 10 дек 2016 19:42


Снимките ги гледайте отдолу нагоре, защото ги качвах една след друга, но последната снимка отиде най-горе :mhihi
Ето го и крайния резултат, утре я слагам на колата, голямата гайка четох че се стяга на 250НМ+90°, но ключа ми е до 210, та ще е стягане докрай :Mr Green Fun
Прикачени файлове
20161210_155839.jpg


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Смяна на маншони полуоска Голф 4 ТДИ

Мнениеот valiosport » Нед 02 апр 2017 14:59


Днес вдигнах на крик да погледна какво клопа по предницата и се оказа че маншона на вътрешного каре пак се е откъснал...
Каква може да е причината да къса маншона на късата полуоска и то на вътрешното каре? Възможна ли е като е много снижена и да опира някъде маншона и от това да се къса?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Смяна на маншони полуоска Голф 4 ТДИ

Мнениеот Водния дух1 » Нед 02 апр 2017 19:56


Според мен трябва да гледаш на канал. Не на крик и не на подемник.Колата трябва да е в ''работно'' положение за да се види кое в кое опира.Преди съм имал случай,когато двама майстори не можаха да хванат разбит шарнир,понеже я вдигаха на подемник и положението на ''кокалите '' се променя тогава.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Смяна на маншони полуоска Голф 4 ТДИ

Мнениеот ktamen » Нед 02 апр 2017 20:17


valiosport написа:Каква може да е причината .........




Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alex2701, Ивайло Димов и 40 госта