Здравейте колеги,ето и първата ми темичка във форума надявам се да е полезна на някои от вас.Тъй като наскоро ми протече водната помпа на пасата и си я сменях сам,тъй като ми обявиха цени от по 80-90лв защото колата била с климатик и хидравлика и било мноого трудно Та с малко инструмент и няколко часа време успях Предварително искам да кажа че някои от използваните снимки не са мой.
Първо сваляме предно дясно търкало
Отвиваме тези два болта м8
Махаме кората.
Отгоре виждаме шайбата на водната помпа,охлабваме болтовете и докато още са сложени ремъците.
Прехвърляме се при двигателя,махаме клемата на акумулатора тъй като ще се разкача генератор.
Сваляне водна помпа на пасат б3 с климатик
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне водна помпа на пасат б3 с климатик
Отвиваме това болтче за да е по-подвижна тръбата на климатика и да не пречи.
Махаме тази пластмаса,само се издърпва нагоре.
Махаме буксата на датчика на въздушния филтър.
Махаме буксата на дебитомера.
Махаме маркучетата на вакумите.
Махаме тази пластмаса,само се издърпва нагоре.
Махаме буксата на датчика на въздушния филтър.
Махаме буксата на дебитомера.
Махаме маркучетата на вакумите.
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне водна помпа на пасат б3 с климатик
Махаме горната част на кутията за филтъра и отзад на долната част отвиваме скобата която държи маркуча.
И вече можем да махнем и долната част на кутията която се държи на гумения ,,ластик''
Развиваме болта на генератора.
Долния болт които е шестостен номер 6.
Трите болта които държат кабелите.
И вече можем да махнем и долната част на кутията която се държи на гумения ,,ластик''
Развиваме болта на генератора.
Долния болт които е шестостен номер 6.
Трите болта които държат кабелите.
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне водна помпа на пасат б3 с климатик
Разхлабваме болта 13 и можем да вдигнем държача да не пречи.
Издърпваме генератора и е време на компресора на климатика.Горните болтове са шестостен номер 8,отдолу са за ключ 13.
Изключваме буксата на компресора.
Отместваме го внимателно в страни без да му напъваме маркучите.И е време да се махне стойката на която стой този компресор.
Махаме болтовете които държат тази планка.Внимавайте кой болт откъде отвивате за да може да го върнете точно на мястото му.
Издърпваме генератора и е време на компресора на климатика.Горните болтове са шестостен номер 8,отдолу са за ключ 13.
Изключваме буксата на компресора.
Отместваме го внимателно в страни без да му напъваме маркучите.И е време да се махне стойката на която стой този компресор.
Махаме болтовете които държат тази планка.Внимавайте кой болт откъде отвивате за да може да го върнете точно на мястото му.
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне водна помпа на пасат б3 с климатик
След като свалим планката вече виждаме водната помпа.Изваждат се маркучите като е добре да имате съд под колата който да събере поне част от антифриза които се разплисква навсякъде
За съжаление понеже нямах канал и не беше хич удобно да снимам докато се търкалям под колата,нямам снимки на това как се маха помпата на хидравликата.Трябва да я разкачите и тя увисва на маркучите.Ето какво има отдолу.Ограденото е където е протекла помпата.
След като отвиете болтовете и махнете пластмасовия държач от горната снимка...Я термостат
Маха се помпата от блока и се изчиства добре мястото където ляга върху него,сменят се О пръстените между помпата и блока и този на термостата.
Това е старата ми помпа.Новата е с марка Dolz.След време ще напиша дали съм доволен от нея.
За съжаление понеже нямах канал и не беше хич удобно да снимам докато се търкалям под колата,нямам снимки на това как се маха помпата на хидравликата.Трябва да я разкачите и тя увисва на маркучите.Ето какво има отдолу.Ограденото е където е протекла помпата.
След като отвиете болтовете и махнете пластмасовия държач от горната снимка...Я термостат
Маха се помпата от блока и се изчиства добре мястото където ляга върху него,сменят се О пръстените между помпата и блока и този на термостата.
Това е старата ми помпа.Новата е с марка Dolz.След време ще напиша дали съм доволен от нея.
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне водна помпа на пасат б3 с климатик
Оргиналдъ
След което събирате всичко по обратния ред.Сипвате антифриз колкото събере и с отворена капачка на казанчето на антифриза палите и следите какво се случва.Системата трябва да събере около 6 литра течност.Лично аз побръмчах 15минути на място,колата си загря и пусна перката.Включих парното за да се напълни и радиаторчето.Доливаме си до максимум и следим за течове под колата.При мен нямаше никакви проблеми Искам да кажа че извършвам този ремонт за първи път и може би не по най-правилния начин,но мисля че темата става като ориентир за такива като мен който си поддържат старите автомобилчета сами Ако по-вещ колега има нещо да добави ще се радвам да чуя.
Поздрави Иво
След което събирате всичко по обратния ред.Сипвате антифриз колкото събере и с отворена капачка на казанчето на антифриза палите и следите какво се случва.Системата трябва да събере около 6 литра течност.Лично аз побръмчах 15минути на място,колата си загря и пусна перката.Включих парното за да се напълни и радиаторчето.Доливаме си до максимум и следим за течове под колата.При мен нямаше никакви проблеми Искам да кажа че извършвам този ремонт за първи път и може би не по най-правилния начин,но мисля че темата става като ориентир за такива като мен който си поддържат старите автомобилчета сами Ако по-вещ колега има нещо да добави ще се радвам да чуя.
Поздрави Иво
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Сваляне водна помпа на пасат б3 с климатик
Колега,чудесно си го описал,аз само ще си позволя да добавя,че не е лошо да се "чукнат" главите на болтчетата /6мм. за ключ 10/преди да се развият внимателно и да "падне" самата водна помпа,че съм имал случаи няколко от тях да се скъсат в основата на която се държи водната помпа и после си е цял"филм" да се извадят!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сваляне водна помпа на пасат б3 с климатик
Ами той е сменил цялата водна помпа, не само частта с перката , поне аз така разбрах. Иначе железни болтчета в алуминии за 25+ години, клеясват и се късат. Ако все пак се отвият всичките е убаво да се заменят с неръждаеми болтчета и няма да има проблем следващия път да се смени само половината пампа
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне водна помпа на пасат б3 с климатик
Да смених цялата помпа с корпуса.Старата не съм и мъчил да я разглобявам.Предполагам процедурата е подобна и на пасат б4 с 1.8 и 2.0 моторите както и на голф 3.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта