Карбон по интерииора
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- petar.kirkov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 08 окт 2016 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
Карбон по интерииора
Здравейте колеги,
От известо време обмислям да "карбонирам" някои детайли от интериора на колата, но се колебая какъв точно метод да изпозлвам.
1. 3D винил/фолио от 3M. Това е най-масовото от качествените, които могат да се намерят, но няма гланцово покритие и не ми допада особенно.
- Възмжно ли е да се покре със смола, която да се полира, за да придобие повече "дълбочина".
2. Разтърсих се из нета и вече доста хора по чужбина изпозлват 4D, 5D и 6D карбонови винили, които си имат гланцово покритие и наистина са доста по-близки до истинския карбон. Имат известна визуална 'дълбочина' и отблясък.
Въпросите, които ме притесняват тук са следните:
- Такова фолио в България почти не се намира, а аз много искам да го видя на живо преди да го купя.
- Цената им е доста по-ниска от 3D винила на 3M и предвид, че не са и изработка на 3М, не знам какво качество да очаквам.
- Не съм запознат, кои са другите компании, които предлагат такива качествени винили (4D, 5D и 6D)
3. Третият ми вариант е да изпозлвам истински карбонов плат от въглеродни влакна, с който да облицовам детайлите и след това да се мине със смола. Това също го правят и стават 1 към 1 с истински карбонов детайл, с разликата че няма таква здравина, което за мен не е търсен ефект, защото гоня само визуалност.
- Тук ме притеснява, че процесът е доста сложен и ако не се подберат правилните смоли и другите там допълнителни спрейчета и химикали, резултата стават отрицателен. Или най-малкото след около година може да се наблюдават напуквания пожълтявания и др.
Ще се радвам, някой който разбира от тези неща да сподели мнение и насоки за действие.
От известо време обмислям да "карбонирам" някои детайли от интериора на колата, но се колебая какъв точно метод да изпозлвам.
1. 3D винил/фолио от 3M. Това е най-масовото от качествените, които могат да се намерят, но няма гланцово покритие и не ми допада особенно.
- Възмжно ли е да се покре със смола, която да се полира, за да придобие повече "дълбочина".
2. Разтърсих се из нета и вече доста хора по чужбина изпозлват 4D, 5D и 6D карбонови винили, които си имат гланцово покритие и наистина са доста по-близки до истинския карбон. Имат известна визуална 'дълбочина' и отблясък.
Въпросите, които ме притесняват тук са следните:
- Такова фолио в България почти не се намира, а аз много искам да го видя на живо преди да го купя.
- Цената им е доста по-ниска от 3D винила на 3M и предвид, че не са и изработка на 3М, не знам какво качество да очаквам.
- Не съм запознат, кои са другите компании, които предлагат такива качествени винили (4D, 5D и 6D)
3. Третият ми вариант е да изпозлвам истински карбонов плат от въглеродни влакна, с който да облицовам детайлите и след това да се мине със смола. Това също го правят и стават 1 към 1 с истински карбонов детайл, с разликата че няма таква здравина, което за мен не е търсен ефект, защото гоня само визуалност.
- Тук ме притеснява, че процесът е доста сложен и ако не се подберат правилните смоли и другите там допълнителни спрейчета и химикали, резултата стават отрицателен. Или най-малкото след около година може да се наблюдават напуквания пожълтявания и др.
Ще се радвам, някой който разбира от тези неща да сподели мнение и насоки за действие.
- martom
- Мнения: 438
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1.4AEX
- Местоположение: Sofia
Re: Карбон по интерииора
https://youtu.be/EmcdGmYexd8
Пробвай нещо такова.Но си трябва да се пръсне с лак да се запечати.
Пробвай нещо такова.Но си трябва да се пръсне с лак да се запечати.
- petar.kirkov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 08 окт 2016 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карбон по интерииора
Знам я и тази технология, но според мен тя има основно минуси за конкретната цел:
- Изисква си доста приготвления;
- Мноооого прецизност и практика;
- Нямаш право на грешки;
- И за жалост специално за карбонов ефект е изключително слаба. Това стои като най-първичния 2D карбон.
+ Единственият плюс е че може да се изпозлва за много сложни и извити детайли. Джантите например стават доста добре.
- Изисква си доста приготвления;
- Мноооого прецизност и практика;
- Нямаш право на грешки;
- И за жалост специално за карбонов ефект е изключително слаба. Това стои като най-първичния 2D карбон.
+ Единственият плюс е че може да се изпозлва за много сложни и извити детайли. Джантите например стават доста добре.
- martom
- Мнения: 438
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1.4AEX
- Местоположение: Sofia
Re: Карбон по интерииора
Аз съм правил пластмасите около въздуховодите.Обаче после нещо не беше подходящ лака и леко побеля
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карбон по интерииора
Според мен това с карбона не е добра идея. На едната кола имах такова фолио, лепено по интериора. Започнало беше да се лющи.
- petar.kirkov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 08 окт 2016 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карбон по интерииора
За сега се спрях на третият вариант. Като ще е гарга да е рошава.
Намерих си карббонов плат, сега ми остава да уточня какви да са смолите и лаковете и ще го пробвам.
Намерих си карббонов плат, сега ми остава да уточня какви да са смолите и лаковете и ще го пробвам.
- Silverlight
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 29 яну 2015 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карбон по интерииора
http://www.autofamily.bg/bg/catalog/id/1126.html това върши ли ти работа колега?
- petar.kirkov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 08 окт 2016 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карбон по интерииора
Гледах ги тези, но не ми вдъхна особено доверие.
Вече се сдобих с карбонов плат и смоли, събота и неделя ще направя няколко проби.
Като цяло няма нищо по-красиво от истиснки плат от въглеродни влакна изложен на слънчева светлина. Никое фолио не може да се доближи до пълния му ефект.
https://www.youtube.com/watch?v=o70dyw0ZK6U
В този клип разликата е доста очевидна, особенно когато фенерчето на камерата на телефона минава върху винила и въру карбона.
Вече се сдобих с карбонов плат и смоли, събота и неделя ще направя няколко проби.
Като цяло няма нищо по-красиво от истиснки плат от въглеродни влакна изложен на слънчева светлина. Никое фолио не може да се доближи до пълния му ефект.
https://www.youtube.com/watch?v=o70dyw0ZK6U
В този клип разликата е доста очевидна, особенно когато фенерчето на камерата на телефона минава върху винила и въру карбона.
- petar.kirkov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 08 окт 2016 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карбон по интерииора
Лек тиизър по темата. Някой ден като сваля кората, ще направя и задната част на дръжката.
Тези снимки са на едва 2 слоя смола, все още няма лак и полиране, така че се очаква да станат още по лъскваи и огледални, но със сигурност дори и на този етап надмианват всяко възможно фолио по красота.
Тези снимки са на едва 2 слоя смола, все още няма лак и полиране, така че се очаква да станат още по лъскваи и огледални, но със сигурност дори и на този етап надмианват всяко възможно фолио по красота.
- R.o.s.e.n
- Мнения: 288
- Регистриран на: Пет 02 мар 2012 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Карбон по интерииора
Супер са станали елементите.
- petar.kirkov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 08 окт 2016 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карбон по интерииора
Благодаря колгега. Надявам се до края на седмицата да докарам детайлите до плния им блясък.
Другият голям бонус на тази технология, е че напукани цепнати или полу-счупени пластмаси стават идеално здрави. Шофьорската ми дръжка беше се счупила на онова класическо място, като я минах с карбона и смолата стана корава като камък.
Другото хубаво е че се позвоялва покриване на почти всякакви елементи, като сега се замислям да направя и конзолата под волата, която също е с онова гадно покритие и ми лепне на коленете.
Другият голям бонус на тази технология, е че напукани цепнати или полу-счупени пластмаси стават идеално здрави. Шофьорската ми дръжка беше се счупила на онова класическо място, като я минах с карбона и смолата стана корава като камък.
Другото хубаво е че се позвоялва покриване на почти всякакви елементи, като сега се замислям да направя и конзолата под волата, която също е с онова гадно покритие и ми лепне на коленете.
Re: Карбон по интерииора
petar.kirkov написа:...задната част на дръжката...
Сигурен ли си, че ще издържи на постоянно хващане и търкане?
- petar.kirkov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 08 окт 2016 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карбон по интерииора
MMX написа:petar.kirkov написа:...задната част на дръжката...
Сигурен ли си, че ще издържи на постоянно хващане и търкане?
Сигурен съм, че ще издържи на всякакво натоварване. Лист карбон с 3-4 слоя смола става изключително твърд и здрав материал. Със сигурност ще издържи многократно повече от каквато и да било боя, покритие или фолио, особенно и когато се покрие с подходящ лак.
- petar.kirkov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 08 окт 2016 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Карбон по интерииора
Здравейте колеги,
Така след няколко месеца на упорит труд проба и мнооого грешки, Шаро вече започна да се карбонизира.
Както вече споменах спрях се на варианта с истинския карбонов плат и смолата, доста сложен процес от много стъпки, като всъчко, което може да се обърка....се обърква. В крайна сметка постигнах някакви резултати.
Имам сега и други идеи какво да карбоннизирам, дайте и вашите.
Прилагам ви и малко снимки.
Така след няколко месеца на упорит труд проба и мнооого грешки, Шаро вече започна да се карбонизира.
Както вече споменах спрях се на варианта с истинския карбонов плат и смолата, доста сложен процес от много стъпки, като всъчко, което може да се обърка....се обърква. В крайна сметка постигнах някакви резултати.
Имам сега и други идеи какво да карбоннизирам, дайте и вашите.
Прилагам ви и малко снимки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта