Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2085
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Vasseto » Нед 16 апр 2017 17:13


Ако може дай малко по детайлни снимки на фрезата. И начина по който си я изработил.




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 1966
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Водния дух1 » Вто 18 апр 2017 20:33


Изключителна работа колега! Искам да питам-това,дето си го отнел,по някакъв начин компенсираш ли го? В смисъл-зъбчатката,не влиза ли малко по-навътре поради отнетия материал? Или то е толкова незначително,че не се отразява на съосието.




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5301
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот goppa » Вто 18 апр 2017 20:40


Отнел съм 0,3 мм. Нищо не съм компенсирал. Ремъка е широк 25 мм а колелетата 30 мм, и ако няма нещо криво, ремъкът върви в средата на зъбните колелета. Тея 3 десети изместване, не се отразяват на работата му, нито колелото опира в капачката на блока в която е семеринга. Естествено преместването на ангренажното колело измества и демпферната шайба, но не мисля, че това ще доведе до по-ускорено износване на аксесоарните ремъци.




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5301
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот goppa » Съб 29 апр 2017 18:36


Оказа се, че изместването на демпферната шайба след фрезоването оказва влияние на поведението на пистовия ремък. След ремонта забелязах, че при покой ремъка стои в средата на обтягащата ролка а при работещ мотор се измества в края и. Това явление се вижда ясно на клипчето с работата на мотора което качих по-горе.
Докато разследвах на какво се дължи това изместване установих, че имам луфт в лагерните втулки на бастунчето на обтегача.
Ето ги новите:
DSCN4351.JPG

DSCN4353.JPG


Оказа се, че съм ги сменил тъкмо навреме. покритието от вътрешната страна беше почти свършило. А като свърши и бастуна почне да търка по желязната втулка се получава това:
DSCN4354.JPG


Смяната им на място е мисия невъзможна. Днес се убедих в това. Наложи се да свалям конзолата на генератора за да избия старите.
След смяната на това лагеруване обтяжната ролка пак изтикваше ремъка към мотора :banghead . Така че се насочих към другия възможен причинител - изместването на демпферната шайба вследствие на фрезоването. При фрезоването на челото на вала измерих дължината на на шийката му, беше точно 23мм. Преди да фрезовам вала както е на колата, бях си купил от вторични един вал за да пробвам фрезата. Той пък беше с учудващо здраво чело, чак да му завидиш :mhihi . Дължината на неговата шийка беше 23,7мм. А в руския VWTS има тема за ремонт на челото на вала с наварка и струговане и там пишеше, че е 23,8. Защо е такъв некръгъл размер :dontknow. Предполагам , че заводски е било 24,00мм. Както и да е, явно не съм първия дето е заглаждал челото на тоя вал щом е намаляло толкова много.
Свалих демпферната шайба с идеята да подлагам ламарина между нея и зъбното колело. Въпросната шайба я сменях Ноември миналата година защото старата се беше разсвирила. Ето ги двете една до друга:
DSCN4335.JPG

DSCN4336.JPG


Оказа се че ламаринената шайба откъм зъбното колело на новата е с дебелина 1 мм а на старата 2 мм. С малко доработки паснах шайбата от старата ролка на новата. Сложих я на мотора и ... Обтягащата ролка на пистовия ремък вече си върви в средата на ремъка :a040




Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5861
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот vlado_tonev » Съб 29 апр 2017 21:46


Гопе,пак си подходил изключително професионално.
Остава само да почерпиш :beer




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5301
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот goppa » Съб 29 апр 2017 21:51


Професионалистите не правят такива неща, затова си го правих аз :mhihi .
Пък щом си казал ще почерпиш :beer .




инжектопляктор
Мнения: 3401
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1800ccm 90hp RP
Местоположение: Бургасс

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот инжектопляктор » Съб 29 апр 2017 22:13


Goppa, където беше показал "на старите TDI" как е било...На моят 2E бензин пак беше така...




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 1966
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Водния дух1 » Нед 30 апр 2017 19:26


Темата е мнооого показателна.А на какви пари взе демпф.шайба? Това с бастуна ,моя мастер разпробива конзолата и прави на стругар по-дебели втулки-бронзови.Отделно някъде по конзолата мисля ,че правеше отвори за гресиране на втулките-става вечно.




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5301
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот goppa » Нед 30 апр 2017 20:08


За шайбата платих 115 с отстъпката.
Втулките са по 11 лв. Разпробиване, изтаботка на нови втулки и монтаж на гресьорки не ми звучи по-евтино, нито пък по-трайно от оригиналното. При мен е изкарало почти 20 години, колко ли ще изкарат бронзовите втулки?




Потребителски аватар
chu61
Мнения: 112
Регистриран на: Вто 27 май 2008 22:24
Автомобил: TDI GTI
Двигател: AFN 96
Местоположение: Панагюрище

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот chu61 » Нед 30 апр 2017 20:29


Как така е свирила демферната шайба?! На студен мотор ли?
Аз смених бастунчето, плужината, ремъка, втулките и ролката на бастунчето. Сега ремъка немърда, но при първи старт на мотора ремъка пресвирва.




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5301
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот goppa » Нед 30 апр 2017 20:39


Разгледай снимките на шайбите! В дясно е старата. Тя представлява алуминиева главина на която с гима е закрепена ремъчната шайба. При този модел шайби като овехтее гумата се отлепя от единия детаил и почва да приплъзва, от това е скрибуцането. Външно по гумата са се образували едни вълни, виждат се на снимката. Те са вследствие на превъртането на единия детаил по гумата.
При новата шайба главинатра и ремъчната шайба са един детайл, а с гума е закрепена кръгла тежест отвътре на шайбата. Този модел носи по-голямо натоварване. По принцип го дават за автомобили с климатик.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 5858
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha dragstar 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот samo_pechka » Нед 30 апр 2017 22:06


Плътните шайби са по-добрите :th_up




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 1966
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Водния дух1 » Пон 01 май 2017 17:13


И заварените...Сега искам да разбера от кой бензинов голф,ще отговори твърдата шайба на моя.




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5301
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот goppa » Пон 01 май 2017 18:57


Ако сложиш твърда шайба не след дълго ще правиш ремонт на челото вследствие на разхлабено колело!




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 1966
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Водния дух1 » Пон 01 май 2017 19:34


Колкото правих ремонт на еспейса ,който се кара вече 10г.със заварена шайба-то щеше да се разхлабва,да счупи кол.вал,да започнат едни вибрации...Нищо подобно не се случи.Гадното на VW е ,че шайбата се състои от алуминий и желязо и не може да се завари и затова ще търся от бензинов -твърда.Всъщност това ми прилича на демпф.съединител,който го заменят с твърд.





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: lubo2419, valiosport и 10 госта