Боядисване на детайл- в каква последователност

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
maxuel82
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 02 фев 2017 21:45
Автомобил: VW GOLF МК3
Двигател: AAM

Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот maxuel82 » Нед 07 май 2017 7:05


Не знам темата дали е за този раздел :redface моля да ме извините ако съм сбъркал . Та по темата - купих 2 предни калника за голфа ,защото мойте са много изгнили в долната част ,проблемът ,е че неможах да намеря в същия цвят и се налага боядисване . Където и да питах под 80-100лв на детайл не ми казаха ,което ми се вижда много скъпо . Имам опит с боядисването с пистолет имам и компресор ,но не съм го правил от 17г. Затова искам да попитам в каква последователност трябва да действам ? Навремето боядисвахме така - минавам целия калник с шкурка 220-240 , ако има нужда се китосва и занулява , след това обезпрашавам с коресилин и нанасям основа ( шприц кит) навремето продаваха наливен и не беше скъп - не помня на една или две "ръце" се нанасяше :question След като се втвърди пръскахме " контрола" - спрей черен мат се наръсва отдалече и се почва да се шлайфа с водна шкурка - ама от кой номер се почваше не помня 800 или 1000 . След като се мине с водната и се свали изцяло "контролата" се оглежда за малки дупчици които се запълваха с маслен кит и пак се шлайфа . Минава се с обезмаслител или коресилин се нанася базата на две ръце - като дръпне първата се нанася втора ръка с дюза на пистолета 1.3 -1.4 мм. но не помня с какво налягане се пръскаше ??? След това пистолета се измива ,детайла се минава с восъчна кърпа да се обере ако има паднала прах и се нанася лака . Лака се нанасяше доколкото помня на 1.5 ръце като отначало само се наръсва и след това се нанася по-дебел слой като се внимава да не натече. Това е технологията която помня отпреди 17г от тогава предполагам някой неща са се променили има и нови материали .Дайте съвети icon_idea




taran
Мнения: 483
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот taran » Нед 07 май 2017 10:14


Технологията си е горе долу същата.Новото е базите на водна основа,но ако можеш да си купиш нормална база,ще си облекчиш сериозно живота,особено за домашна/самоделна работа.
Според мен,ако калниците които си купил са в добро състояние,не ги "шприцвай" целите. Шлайфай, китвай и грундирай само където има нуждал После целия детаил на водно,първо 400,после 800 или 1000.След това база и лак.
За обезмасляване си вземи малко "обезмаслител" (силиконремувър или силиконентферниър),че в днешните кореселини име какво ли не.
Успех.




Потребителски аватар
maxuel82
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 02 фев 2017 21:45
Автомобил: VW GOLF МК3
Двигател: AAM

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот maxuel82 » Нед 07 май 2017 19:11


Ясно . Благодаря . Задължително ще търся от акрилните бои т.е. тези които не са на водна основа . Иначе калниците са в добро състояние ,но не знам дали ако не пръсна основа няма да ми се получи много разлика в цвета ,защото ще боядисвам синя боя върху черна ? На какво налягане се пръскаше ?




Потребителски аватар
calidad
Мнения: 477
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот calidad » Нед 07 май 2017 20:21


зависи от пистолета ти какъв тип е и налягането . около 2 но по добре го подготви и се пазари само да го пръснат защото щом не си практикувал не мисля че ще стане добре. успех




vladikn
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 29 юни 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот vladikn » Пет 19 май 2017 8:01


Точно това правих една седмица.Смяна на десен панел и пребоядисване на 2та задни панела. Правихме го по твоята технология. Не стана както желаех ама за 100 лева толкова. Сравнение с преди е направо прекрасен. Един клиент даде 700 лева за цялостно и го осраха бояджии. Така че смело и безотговорно, все пак са коли за по 800, 1000 лева. Моите виждания са, че налягането не трябва да е голямо, мини боята през хартиена цедка и като я взимаш отиди с капачката на колата а не с кода защото е избеляла оригиналната. И ката боядисваш намокри помещението да не се вдигат боклуци. Както и ако го стечеш лака не го бърши, става по зле, после при пастирене ще излезне. Успех и мен ме очакват калниците.




Потребителски аватар
maxuel82
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 02 фев 2017 21:45
Автомобил: VW GOLF МК3
Двигател: AAM

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот maxuel82 » Пет 08 сеп 2017 18:34


Аз моя го пръснах ама не мога да намеря снимката да я публикувам . Стана много добре . Мога буквално да се огледам на калника . Боята е металик с перла база -лак . Най - напред пръснах базата (цвета) с 3 бара налягане и 1.4мм дюза на пистолета . Пръска се отдалече и не се 'налива" за да не се "затрупат "металните частички в боята (перлите) . После измих пистолета и сложих лака . Добре е лака да се подгрее ,за да се разлива и да не "трупа" че инак почва да матира . Аз го подгрях в тенджера с топла вода около 45-50градуса . След това "наръсих " първата ръка и след около 5 мин минах още веднъж по- дебел слой . При лака налягането на пистолета беше 4 бара . И това е . Ако намеря снимката ще я кача . :c020




Потребителски аватар
besriworld
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 29 сеп 2009 12:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот besriworld » Пет 08 сеп 2017 21:37


Каква марка боя ползвате ?
Можели да препоръчате марка боя която да държи на химикали т.е. за индустриални цели ?
Трябва ми да издържа на постоянното обливане с охлаждаща течност ... за металорежеща машина става въпрос .

В крайна сметка на колко пари ти стъпи ?




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 15879
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP + PB + AGN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот Vlad777 » Съб 09 сеп 2017 1:02


Интересна тема! Ако може да препоръчате и марки кит и кой кога се ползва




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 5696
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот muns61 » Съб 09 сеп 2017 6:50


besriworld написа:Каква марка боя ползвате ?
Можели да препоръчате марка боя която да държи на химикали т.е. за индустриални цели ?
Трябва ми да издържа на постоянното обливане с охлаждаща течност ... за металорежеща машина става въпрос .

В крайна сметка на колко пари ти стъпи ?

Полиуретанови.




taran
Мнения: 483
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот taran » Съб 09 сеп 2017 11:09


Vlad777 написа:Интересна тема! Ако може да препоръчате и марки кит и кой кога се ползва


Мога да препоръчам само като лично мнение.Щото и с кита и с другите материали е въпрос нта вкус.
За китове,шприцове/филери,лакове и разни допълните продукти фаворит ми е Мипа.Кар систем също имат добри китове.
Избягвам тези на Боди и на Новол, в същото време новол имат не лоши допълнителни продукти-епоксиден грунд,полиуртанови уплътнители...
Китовете се ползват според нуждата
-кит с допълнителни алуминиеди частици или стъклени влакна - за запълване на големи неравности,понякога го ползват директно да запълват изгнили места по ламарините (предпродажбено).
-универсален кит -за сревни и малки неравности,понякога трудно се „занулява“ в края на китвания участък
-фин кит -за малки неравности и като последен,преходен слой при китване на по-дълбоки неравности.
-кит за пластмаси -както личи от името,за пластмасови детайли,обикновенно съхне малко по-бавно и се шлаифа по-трудно,но има по-добра прилепваемост към пластмасите и е много еластичен
Това е най-обща информация.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 15879
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP + PB + AGN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот Vlad777 » Пон 11 сеп 2017 21:34


Благодаря за отговора! :th_up
taran написа: За китове,шприцове/филери,лакове и разни допълните продукти фаворит ми е Мипа.Кар систем също имат добри китове.
Избягвам тези на Боди и на Новол, в същото време новол имат не лоши допълнителни продукти-епоксиден грунд,полиуртанови уплътнители...
А може ли да дадеш повече разяснения защо да се избягва Новол? Предполагам и Спектрал, които са реално същата марка имаш предвид? Кои са най-качествените марки бои и лакове и от къде се купуват в София?

И още един въпрос - нужно ли е да се ползва универсален кит, или може влакнест и отгоре направо фин?




taran
Мнения: 483
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот taran » Сря 13 сеп 2017 19:50


Vlad777 написа:Благодаря за отговора! :th_up
Кои са най-качествените марки бои и лакове и от къде се купуват в София?

И още един въпрос - нужно ли е да се ползва универсален кит, или може влакнест и отгоре направо фин?

Както казах,въпрос е на лични предпочитания,но китовете на Новол и Боди имат,според мен, повече твърдо вещество от колкото трябва и някак си не се нанасят равномерно,в същото време не стягат добре и много пълнят шкурката.
За базите (металика) най-качествени битрябвало да са Глазурит,Спейсхекер,Сикенс и Штандокс,обаче поради странните им цени отдавна не ги ползвам.В началото на работата ми като бояджия ползвах основно Сикенс,но доста важна роля за избора на марка играеше самият колорис (лицето дето смесва боите).Човека беше много добър и докарваше цвета почти без разлика при лакиране „кант до кант“.
Във времето когато имаше само водоразтворими бои ползвах основно Макс-майер.
Като цяло,базата не е толкова важно на коя марка е,а да пасне добре като цвят.
За добър гланц и трайност на добрият вид на детайла е важен лака.Горните пак са водещи,но и по-цена :icon_lol .Аз си карах с Мипа,лошото е ,че не помня номера на лака,комплекта беше около 50 лв за литър- разливаше добре,полирашае се добре,съхнеше добре.
От къде да пазаруваш ми е трудно да ти кажа,щото аз се помещавах в Божурище и пазарувах основно в Люлин и Надежда.
Можеш да ползваш кит с влакна и след това фин кит.




Потребителски аватар
apchih
Мнения: 413
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Seat Ibiza 6K1
Двигател: AFN
Местоположение: София

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот apchih » Нед 24 сеп 2017 9:11


В Орландовци, на ул. Мара Бунева с/у железарията Румик има магазинче за бои, китове и всякакви други бояджийски продукти. Основно предлагат Мипа, но мисля, че имат и други марки.




Потребителски аватар
maxuel82
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 02 фев 2017 21:45
Автомобил: VW GOLF МК3
Двигател: AAM

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот maxuel82 » Пон 02 окт 2017 18:54


Случайно намерих снимките на калника - ето как стана в домашни условия , цвета на боята иначе напълно съвпада с тази на колата ,само дето е по лъскав калника :mhihi
Прикачени файлове
20170910_114246.jpg
20170910_114236.jpg




taran
Мнения: 483
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот taran » Пон 02 окт 2017 22:38


Калника изглежда чудесно на снимките,за да няма разлика в гланца,полирай останалата част от колата :) .





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], hellstr1k3r и 6 госта