Полиране на неръждавейка?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Полиране на неръждавейка?

Мнениеот ktamen » Вто 30 май 2017 20:47


Правя си ремонт в банята и около мивката ще има разни детайли от неръждавейка, старая се да са с проста форма, за да мога да ги въртя на струга и да ги излъскам с шкурка. Първия опит с една топка не ми хареса особено, шкурката задържа едрички частици и те правят деруги, не са много дълбоки, но ме дразнят. Засега съм стигнал до шкурка номер 1000, до кой номер трябва да стигна, може ли да избегна задържането на едрите частици, които правят деруги, някой има ли подобен опит?




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот goppa » Вто 30 май 2017 21:00


Полирането става с кече и шлайфпаста. Дори с най-фината шкурка детайлът ще изглежда матиран.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот M3ntata » Вто 30 май 2017 21:03


Детайла на струг го въртиш до като го полираш на ръка, ако съм разбрал правилно ?
Това значи че ги въртиш с 3К до 5К оборота/мин, това е много малко и най вероятно за това стават надиранията. Ако нямаш специални инструменти за целта взема глава за полиране където се лепят шкурките и до като го въртиш детайла на струга, самата шкурка я върти на ъглошлайфа така ще постигнеш по добър резултат. Ако се иска огледален вид взимаш накрайник с кече за ъглошлайфа и продължаваш иначе мисля, че трябва да се качиш до P2000 за да го загладиш идеално, преди това с 1000>1500 и така, но си трябват обороти. Има шлифовъчни инструменти който спокойно достигат 10-15к оборота при 7-8бара налягане.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот phantom_ » Вто 30 май 2017 21:06


Шлайф паста е номерът тук,само с шкурки не става.Както при полирането на алумин.Успех!


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот M3ntata » Вто 30 май 2017 21:12


Човека казва, че се получават надирания, а това е заради сухото полиране и ниските обороти. Шлайф пастата и кечето няма как да премахнат задирането и то от неръждавейка.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот ktamen » Вто 30 май 2017 21:22


Топката и сега има вид на огледало, но има драскотини, явно не са дълбоки, защото като търкам на ръка със същата шкурка драскотините изчезват, обаче повърхността става матова. Стругът се върти с около 700 об.
Каква паста и какво кече да си купя, може ли конкретни линкове. Ако отида в магазин за автобои, дали ще имат това което търся? Ако ще ползвам ъглошлайф, тогава има ли изобщо смисъл да се въртят на струга? Флексът колко оборота трябва да прави, и 20 000 об не са ми проблем, ама ми се струва, че при високи обороти пастата ще излети на секундата :rolleyes
Шкурката я мокря на всеки десетина секунди, но по топката си остава мръсотия, не ми се иска да пускам постоянно вода по топката, но ако го направя, дали ще има ефект?


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот M3ntata » Вто 30 май 2017 21:38


Трябва ти паста за финиш (финна), има течни (като паста за зъби) и такива като сапун. В магазин за авто бои би трябвало да има всичко нужно. Има разлика да въртиш флекса и в същото време да въртиш и струга. Тя пастата се впива в кечето/плата сами не трябва да прекаляваш с температурите защото детайла почернява. Даже вместо кече по добре вземи от типа който с плат/брезент става по гладко. Колкото до оборотите и 10К са достатъчни за да светни детайла, но с 1 000 - 2 000 оборота не става, поне така както с 10К.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот ktamen » Вто 30 май 2017 21:45


Дано продавачката да разбира поне колкото теб, че кой знае къв боклук ще ми пробута.
Досега се въздържах от сглобяване, щото после трябва да забравя за струга, май няма да е проблем да сглобявам, щом файдата от струга не е голяма.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот Strosner » Вто 30 май 2017 21:50


Къде го видя тоя струг на 5 хил. оборота?

Ето ти прост начин - вземи фина шкурка, сложи някаква естествена мазнина на детайла, и върти, докато не се покрие с черно! Забърсваш и продължаваш, докато стигнеш желания блясък.

Но, има едно важно условие - "неръждавейката" да е истински хромникел, а не някоя производна стомана!


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот M3ntata » Вто 30 май 2017 21:56


Е то не са нужни големи знания за да ти даде това което искаш, но прав си има всякакви хора. Ако имаш с какво да въртиш "кечето" на 5-6К оборота не е нужно да го качваш и на струга за да увеличиш оборотите. Специално на работа полировача работи на 12к оборота, но това са обороти на празен ход без нищо закачено и без контакт върху детайла. След контакт особено ако кечето е голямо оборотите спадат доста за това ти казвам 5-6 хиляди оборота, колегите да не ме разберат грешно. Та следва че и 2000 оборота може да са достатъчни ако са осигурени по време на полирането, за това ти споменах да ползваш и струга. Понеже ако въртиш кечето с дрелката, то при контакт с детайла оборотите може и да спрат, но струга няма как да го запънеш, щом работиш знаеш за какво ти говоря.

Strosner/ Хубав универсален струг средно върти на 3К оборота в зависимост от патронника може и до 5 да стигне. При по модерните "cnc" машини с по малки патронници в България има които работят на по 6-7 хиледи оборота по време на финиш процедурата. Та не се учудвай, само да кажа без да засягам никой, че истинско полиране не става на ръка или с бормашина, а за нужното време няма да казвам нищо.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот Strosner » Сря 31 май 2017 12:27


Хубав универсален струг средно върти на 3К оборота в зависимост от патронника може и до 5 да стигне. При по модерните "cnc" машини с по малки патронници в България има които работят на по 6-7 хиледи оборота по време на финиш процедурата. Та не се учудвай, само да кажа без да засягам никой, че истинско полиране не става на ръка или с бормашина, а за нужното време няма да казвам нищо.


Какъв е тоя универсален струг, дето върти от 3 до 5 хил. оборота, и то "средно", покажи ми го! Значи 10те си ги удря одмата, с механичната скоростна кутия, така ли? :mhihi Защо лъжеш човека, как ще полираш на ЦПУ? Изключвателите ли ще махаш, и как ще развиеш тия 5 хил.оборота? Има и по 12 хил., ама как ще стане? Имаш ли представа, как ще стоиш изобщо до машина, развиваща тая скорост, ако изобщо можеш да я пуснеш?


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот M3ntata » Сря 31 май 2017 13:17


Не съм толкова стар в занаята да ти казвам производители/модели за универсални стругове. Ако си забелязал съм казал хубави това значи, че стабилни машини с които се работи в заводи, не някакъв гаражен струг за през почивните дни. Кой е казал, че ще полира на цпу, макар, че сме го правели когато "полирмашината" не може да хване определен детайл го стягат на универсала понеже там патронниците са по големи и според патронника се пускат максимални обороти в нашия случай около 3000rpm, ако патронника ти е 350мм няма как да го завъртиш на тия обороти.. Същото нещо може и да се направи и на cnc струг, стига да е елиминирана вратата за да може да се пуснат обороти до като отворена вратата или според начина на защита да се измисли вариант с който да се излъже софтуера, че вратата е затворена. Това може да стане и най обикновен клин в ключалката, както и с множество софтуерни промени според машината. Повечето машини с фанушко управление имат само един клин който се отвива от вратата и се вкарва за постоянно в ключалката и така, до като при по "модерните" след затваряне на врата минават множество тестове и ще е лудница да махаш и слагаш клина, за това се правят софтуерни промени разбира се от квалифицирани лица. Специално на моето работно място струга който е ограничен от към обороти е 3500 с 250мм патронник. Имаме си и по голям на който ел. мотора беше до около 8000оборота, но ние го искахме с 312мм патронник и за това оборотите софтуерно се ограничиха още в завода до 3150rpm. Честно да ти кажа 312мм патронник сме го въртели на 2500 оборота пробивайки неръждавейка с ф32 свредло (u-drill) с 0.07мм на оборот знаеш ли за колко време се разпробива 150мм отвор :c020. това нещо не можеш да го пробиеш с 300-400 оборота за скорост на рязане да си чувал. Да ти кажа не ти прави никакво впечатление че въртиш на тези обороти, тези машини тежат по 5 тона и горница и по инструктаж според машината земята под нея трябва да е от солиден бетон говоря ти средно 30-40см бетон след това на всяко краче има отвори за отново солидни анкерни болтове. Сигурно няма да ми повярваш, че има фрези които са със скоростна кутия и въртят на по 60К оборота, а може и повече да има. Поразрови се в сайтовете на производителите щом не вярваш на мен.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот ktamen » Сря 31 май 2017 13:20


Моля не спорете за странични неща.
Максималните обороти на повечето стругове, на които съм работил са около 2000, на моя са 3000. Стругът ми е голям, около 3 тона, но фабрично е със сравнително малък патронник. Максималните обороти на сегашния му патронник 250мм май са 2000.
Купих си паста, кече и приставка за флекса, в магазина ми казаха да не го въртя повече от 1500 - 2000 оборота. По-късно като пробвам ще пиша какво е станало.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот M3ntata » Сря 31 май 2017 13:28


Ако ще го въртиш на флекса са достатъчни оборотите, по горе ти казах, но нека кажа пак внимавай с пастата да не загрява това е минуса на високите обороти, но крайният резултат няма нищо общо. Успех.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Полиране на неръждавейка?

Мнениеот ktamen » Сря 31 май 2017 18:17


С флекса нищо не става, минималните му обороти са около 3000 и реално търкам на сухо, по шайбата остават някви остатъци от пастата, но вода е абсурд да се задържи.
Доколкото знам полирането става със специални машинки, които правят много малко обороти и май не трябваше да се набутвам за кечета и пасти, след като нямам такава машинка.
Върнах се пак на шкурките, деругите са два вида, едните са естествени следи от шкурката, но другите са следи от предните номера шкурка и затова са дълбоки и трайни.
За да е сигурно, че няма да има дълбоки деруги, като взема следващия номер шкурка първо шлайфам на ръка напречно на предното шлайфане до пълното изчезване на следите от предната шкурка, ако се шлайфа в същата посока, няма как да се разбере кои следи от коя шкурка са. Като мина на ръка, със същото вече захабено парче шкурка минавам още веднъж, като вече струга се върти до изчезването на следите от ръчното шлайфане, заради по високата скорост, еднаквата посока и захабената шкурка се получава доста висока гладкост. За да се видят следите от последната шкурка, номер 2000 трябва да се гледа съвсем отблизо, демек резултатът ме задоволява. Лошото е, че е твърде трудоемко :icon_sad



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 157 госта