Поставяне на OEM Темпомат - Голф 4 (с фабрично вързани кабели от ЕКУ-то)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2318
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Поставяне на OEM Темпомат - Голф 4 (с фабрично вързани кабели от ЕКУ-то)

Мнениеот zografski » Чет 31 авг 2017 13:35


Здравейте колеги, понеже в темата за поставяне на темпомат не е много добре обяснено, реших и аз да напиша кратко описание, което да е в помощ на решилите сами да се захванат с тази пипкава работа и да си спестят 60-100лв за монтаж, също така е много по-сладко да му се наслаждаваш, когато сам си си го монтирал.

Първо и най-важно условие е да сте с ел. газ, т.е. дросел клапата да е ел., а не с жило (до колкото знам и за тези с жило става, но не съм се интересувал точно как и какво се прави).
Второ - описанието е за монтаж на ОЕМ темпомат (18G 953 513 A + 1J1 970 011F), води се "новия вид", при стария, лоста изглежда по др начин.
Трето - има някои неща за които не мога да помогна или да опиша, понеже при мен нямаше нужда от тези процедури, за това ще започна първо с инфо кои мотори ИМАТ пуснато необходимото окабеляване от EKУ-то на мотора до буксите под чистачките. Голяма част от инфо и акъл съм взимал от този сайт: http://vwgolfr32.co.uk/cruise_control/ , но понеже е на англ, хубаво е да си го имаме и на нашия език. Та започваме с инфото:
1. Започвам с двигателите които са окабелени и за тях НЕ би трябвало да се пускат кабели от ЕКУ-то към буксите под чистачките: APF, AQN, AQP, AUE, AVU, BDE, BEH, BFH, BML. Понеже има доста разбирачи, всеки ми казваше, че не е виждал бензинов мотор с пуснати кабели, аз съм с бензинов мотор, код на мотора AUE и при мен си имаше необходимите кабели в буксата.
2. За всички останали има описание как става окабеляването в официалната инструкция от стр.9-12.
3. Явно има 2 вида кабели, в едните има една допълнителна букса, в PDF-а с оригиналната инструкция е описано с този комплект, този който закупих и съм му дал номера се води "новия вид", при него има само една жица (черно-синя) от снимката долу №1 , която се връзва към кабела на 5ти бушон. Ако случайно в окабеляването ви има №2 от снимката, връзвате го както е описано в PDF-а.
http://media.snimka.bg/s1/5981/038205482.jpg?r=0

ВАЖНО- необходими инструменти!!!
1. М12 - с него се отива волана
2. права отвертка - дълга и къса
3. тънка кръстачка
4. торксове - Т15, Т20, Т25, Т30
5. гедоре или ключ с размер 10ка (за клемата на аку-то и др) и 13ка (за чистачките)
6. изолирбанд
7. перм. маркер

Работата е около 4-7часа, зависи как се справяте и колко са спекли чистачките, аз лично свалях около час-час и половина чистачки. Цялата процедура ми отне 3 дена, като съм бачкал по темпомата от към 6 до към 9, че след това ставаше тъмно и неприятно за пипкава работа.

Започваме със същинската част :)

1. Задължително махайте минусовата клема от акумулатора!!!! Това е 1вото и най-важно нещо :D
2. Започваме със сваляне на AIR BAG-а, има много писания как става, като цяло докато не го направи човек, все ще му е тъмна Индия. След като го откачите от волана, внимателно разкачате беговата букса от волана и 2те жици. Внимавайте с него, дори след като е откачен, т.е. го оставяте някъде без удари или трескания по него, за да не го повредите или да не гръмне. След като го премахнете, ще видите централния болт на волана, отвивате го и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си слагате маркери на волана и шлиците, така че като го монтирате, да го монтирате в същата му позиция!
3. Разглабяте всички пластмаси под волана, аз лично почнах от тази на която е при бушоните, след това тази под волана, тази която е до централната конзола и продължавате, като последно сваляте тази над самите педали.
Сваляте пластмасите около волана, развиват се винтчетата с дълга и тясна кръстачка. Описано е и в PDF-а!
Малко пояснение - най-удобно се работи като свалите волана в най-долната му позиция! Както е показано на снимката долу, първо се издърпва пластмасата отбелязана с 1, но не са казали, че е с 3 крачета, които са с пъпки от горната им страна и не става само с дърпане, както са го описали, ако само дърпате, гаранция ще счупите някоя или всички, трябва със съвсем леки поклащания нагоре надолу и придръпвания и излиза от щипките, които хващат пъпчиците от крачетата. След като откачите 1, 2 излиза спокойно нагоре. Сваляте ръчката с която си регулирате волана нагоре, надолу, след което сваляте и долната пластмаса на волана.
http://media.snimka.bg/s1/5981/038205960.jpg?r=0
4. Зад волана седи 1 ринг който се върти (не го въртете!!! даже най-добре го фиксирайте в позицията в която сте го заварили след свалянето на волана с тиксо, скоч или подобно!!!). Тази част е захваната на 3 крачета, с права отвертка леко освобождавате крачетата едно по едно и излиза цялата част.
5. Ето че вече стигнахме до частта в която се вадят лостовете, има метален ринг с винт, винта се развива, освобождават се буксите и лостовете падат като едно цяло.
6. Двата лоста се разделят по следния начин, има отвор, в който се вкарва права отвертка и се отщипват двете части, с леко слайдване нагоре излиза единия лост. По обратната процедура слагате новия лост с темпомата, включвате му неговата букса от кабелите с които идва темпомата, вкарвате буксите от лостовете, монтирате лостовете обратно на пръта за волана, слагате въртящата част м/у волана и лостовете и връщате волана на мястото му (спец. бега, аз лично монтирах чааак след като си изтествах темпомата, но си имам VCDS с който си изчистих грешките на финала).
Не забравяйте че масата на акумулатора трябва да е откачена при тази операция с бега!
С това първата част е готова.
Следващата пипкава работа е извън автомобила.

1. Сваляте чистачките.
2. Сваляте пластмасата под чистачките, първо сваляте тази част където е филтъра за купето, от там започвате леко да я повдигате и с дърпане излиза първо от тази страна, след това и от др край на колата, действайте внимателно понеже тия пластмаси са тежко прегорели от жегите и лесно се чупят или пукат.
3. Сваляте целия механизъм на чистачките, захванат е на 3 болта.
4. Под механизма ще видите бяла кутия, в нея се намират буксите. По упътванията пише 10 пиновата... ми то всички са 10 пинови :D освен че е 10 пинова и е черна на цвят, поне при мен се намираше под оранжевата. Леко сваляте буксата и отдолу остава леглото в което влиза. Това легло се държи на 2 крачета, които се дърпат на страни и цялото легло се бута надолу! Тук вече ще е удобно ако имате помощник, вие се мушкате при педалите, а той бута леглото надолу и вие го хващате и издърпвате при педалите, от където всъшност се работи с леглото. За да вкарате пиновете от темпомата в леглото, трябва 1во да го отключите! С права отвертка се освобождава "ключа" (тва лилавото) Гледате от упътването къде влизат пиновете от комплекта кабели с темпомата (всяка дупчица на леглото е номерирана, гледате номера и съответстващото пинче което влиза), след като ги вкарате, отново заключвате леглото и отново с помощник, който да ви напътства, го връщате в кутията и вкарвате буксата.
Ето че и отвън сте готови, сега може да затворите кутията, да върнете чистачките и пластмасата обратно.

Отново се връщате в автомобила и отвинтвате кутията за бушони, държи се на 2 винта и цялата се бута отново навътре при педалите, локализирате бушон №5, вадите го, отзад влиза черно-син кабел/жица. Аз лично леко го заголих и вързах черно-синия кабел/жица от темпомата към него, имах медна клипса с която защипах монтажа за всеки случай и подсигурих с изолирбанд, не трябва да има оголени жици!
Ето че и с това сме готови!
Сглобяваме всички пластмаси и липсващи елементи и сме готови за активация и тест на темпомата. :)
Активирате темпомата чрез VCDS или др софтуер за кодиране. Аз го активирах с VCDS, няма да пиша как става, в нета има достатъчно инфо, та даже и клипчета в youtube, операцията е елементарна и става точно за 20секунди.
Аз лично тествах преди да сложа AIR BAG-а и имах грешки, изчистих всичко що беше натрупал компа на колата и беше време за тест, вече нямах търпение да видя дали всичко съм направил като хората.
Ако сте направили всичко правилно, вече трябва да имате работещ темпомат. При мен като дам от лоста на ON, имам индикация на таблото (нещо като светещ скоростомер, свети в зелено), ако го дам на OFF индикацията изчезва.
Излизате за тест - цъкате копчето на ON, изкарвате колата на пътя, харесвате си скорост която искате да поддържате и леко задържате + от ръчката с темпомата, това запаметява скоростта с която искате да се движите, веднага щом натиснете съединител или спирачка, зададената скорост трябва да се отменя. С + и - може да увеличавате или намалявате скоростта.
Това е от мен, дано съм ви полезен с това инфо, навих се да го напиша, понеже на много места е писано, но все има
нещо недоописано като хората и малко се измъчих, нооо удовлетворението от добре свършената работа бе уникално.
Поздрави и ако имате въпроси, драскайте, ще помагам с каквото мога и знам :)




Zdravko Zankov
Мнения: 6767
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Поставяне на OEM Темпомат - Голф 4 (с фабрично вързани кабели от ЕКУ-то)

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 02 сеп 2017 13:26


Поздравления за изчерпателното обяснение.




Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 413
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Поставяне на OEM Темпомат - Голф 4 (с фабрично вързани кабели от ЕКУ-то)

Мнениеот venll-vr » Нед 03 сеп 2017 5:04


Първо преди да започнете работа по монтаж на темпомат вижте дали имате бутон на съединителя. Проверете с VCDS дали работят бутоните на спирачката и съединителя, защото ако някой от тях не работи темпомат не тръгва.





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Yahoo [Bot] и 5 госта