Здравейте, колеги.
Наскоро открих, че вакуумната ми система не работи както трябва. При палене вакуумпомпата прави вакуум бавно( за около 10 секунди), максималния вакуум беше -0,8 бара а при гасене на мотора вакуума в голямата тръба след помпата изчезва за 2 секунди. Реших да сменя уплътненията на помпата и да я прегледам за повреди. Та набавих си нужните материали:
И започнах с освобождаването на място за действие. Демонтирах тръбата на картерната вентилация, разкачих куплонзите на датчика за температура на антифриза и на датчика на коляновия вал за да е свободно над помпата.
Тръбата за вакуум излиза с доста дърпане нагоре (без клатене за да не се счупи щуцера на помпата) после се развива болта, който държи със скоба помпата към блока и с издръпване нагоре помпата ни е в ръцете. Понеже колега от форума ми каза, че преди време е имал проблем с износено перо на маслената помпа, първата ми работа беще да проверя как е моето:
Изглежда като, ново въпреки че е на 20 години и четвърт милион километра. Същата работа е и с шлица на вала на вакуумната помпа:
Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа. Ремонт на вакуумен маркуч
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа. Ремонт на вакуумен маркуч
Последна промяна от goppa на Чет 21 дек 2017 16:33, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.
Следва отваряне на капака на помпата:
На цилиндричната повърхнина и седят следите от шлифоването . О- пръстена на капачката е станал твърд и квадратен, навярно заради него нямах достатъчно вакуум.
Лопатките имат язвички в частта с която са контактували със стените на помпата, затова ги обърнах за да трият с неизносената си страна.
После сменяме о-пръстена към блока и к-маншетът за вала на маслената помпа. Тук само са демонтирани уплътненията и са почистени каналите
К-маншетът си беше мек, но вътрешния му диаметър е видимо по-голям от тоя на новия, по точно с 1 мм по-голям .
После монтирах обратно помпата и закачих манометър с тройник към маркучлето подаващо вакуум към клапаните N75 с N18. Вече прави -0.95 бара вакуум. , но вакуума изчезва бързо след гасенето на мотора и пада с 0,4 бара при употреба на спирачка. ето клипче:
Някой знае ли дали това е нормалното поведение на вакуумната система? Спирачки имам след една нощ престой, следователно сервото държи. Нямам загуби от системата на клапаните за турбо и егр, както и от клапите за климатроника. Обратния клапан в щуцера на помпата го проверих днес и държи добре. От къде издиша тогава?
На цилиндричната повърхнина и седят следите от шлифоването . О- пръстена на капачката е станал твърд и квадратен, навярно заради него нямах достатъчно вакуум.
Лопатките имат язвички в частта с която са контактували със стените на помпата, затова ги обърнах за да трият с неизносената си страна.
После сменяме о-пръстена към блока и к-маншетът за вала на маслената помпа. Тук само са демонтирани уплътненията и са почистени каналите
К-маншетът си беше мек, но вътрешния му диаметър е видимо по-голям от тоя на новия, по точно с 1 мм по-голям .
После монтирах обратно помпата и закачих манометър с тройник към маркучлето подаващо вакуум към клапаните N75 с N18. Вече прави -0.95 бара вакуум. , но вакуума изчезва бързо след гасенето на мотора и пада с 0,4 бара при употреба на спирачка. ето клипче:
Някой знае ли дали това е нормалното поведение на вакуумната система? Спирачки имам след една нощ престой, следователно сервото държи. Нямам загуби от системата на клапаните за турбо и егр, както и от клапите за климатроника. Обратния клапан в щуцера на помпата го проверих днес и държи добре. От къде издиша тогава?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.
Гоше,то е като възд. спирачки на големите автомобили -все от някъде издиша.Нали за това тая вакуум помпа работи постоянно-да поддържа вакуума.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.
Нищо общо с камионите, Роско .
Открих че имам цепка на тръбата подобна на тази:
Ще трябва да сменям тръбата.
Открих че имам цепка на тръбата подобна на тази:
Ще трябва да сменям тръбата.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.
Ако ти позволява дължината на тръбата,отрежи до здраво и отново набий клапанчето.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.
Снимката не е от моята кола. При мен не е толкова зле.
Ще я сменя цялата като се запролети, защото достъпа до нея е труден и ще трябва да поразглобявам доста.
Ще я сменя цялата като се запролети, защото достъпа до нея е труден и ще трябва да поразглобявам доста.
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.
Браво колега за темата!
Маркуча го смени с нов!
Преди 2-3 години струваше 80лв от Шкода- оригинален,сега е по-евтин.
За кратко го изолирай пукнатия ,важно е.
Например с изолационна лента на 3М!
Като вулканизираща е.
Успех.
Маркуча го смени с нов!
Преди 2-3 години струваше 80лв от Шкода- оригинален,сега е по-евтин.
За кратко го изолирай пукнатия ,важно е.
Например с изолационна лента на 3М!
Като вулканизираща е.
Успех.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.
goppa написа:Ще я сменя цялата като се запролети, защото достъпа до нея е труден и ще трябва да поразглобявам доста.
Да ти пратя 1 W 963? Имам и парче от GLF /по-дебела е/ И 2 те са самовулканизирщи се на Бишоп.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа. Ремонт на вакуумен маркуч
Днес ми остана време да се занимая с тази тръба. Сваля се лесно стига да успее човек да си натика ръцете до нея. Има само един крепеж близо до възвратното клапанче.
Ето я и нея:
Цепката е отдолу затова не я бях видял досега.
Явно не и е първи ремонт защото тръбата между клапанчето и сервото е сменяна с някакво водно съединение, което вече се е напукало повърхностно.
Ето ги и материалите за ремонта.
Тръба за сгъстен въздух от Полиамид 12 с диаметър 12мм и дебелина на стената 1 мм и кабел ШВПС 4х1,5 за огъването.
Напъхваме кабела в тръбата и започваме завой по завой да нагряваме огъваме и охлаждаме, докато се получи желаната форма.
Ето я и нея:
Цепката е отдолу затова не я бях видял досега.
Явно не и е първи ремонт защото тръбата между клапанчето и сервото е сменяна с някакво водно съединение, което вече се е напукало повърхностно.
Ето ги и материалите за ремонта.
Тръба за сгъстен въздух от Полиамид 12 с диаметър 12мм и дебелина на стената 1 мм и кабел ШВПС 4х1,5 за огъването.
Напъхваме кабела в тръбата и започваме завой по завой да нагряваме огъваме и охлаждаме, докато се получи желаната форма.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа. Ремонт на вакуумен маркуч
Внимавайте да не претоплите тръбата, че се получават гънки по завоите:
Накрая подрязваме краищата на тръбите до необходимата дължина.
И натопляме краищата за да набием щуцерите в тръбата:
Ето го и крайния резултат:
Сега прави още по-дълбок вакуум (приближава -1bar) но пак издиша от някъде дългата част на тръбата. Не е голям проблем теча е доста по-малък от преди и поне тръбата няма да се сцепи скоро
Накрая подрязваме краищата на тръбите до необходимата дължина.
И натопляме краищата за да набием щуцерите в тръбата:
Ето го и крайния резултат:
Сега прави още по-дълбок вакуум (приближава -1bar) но пак издиша от някъде дългата част на тръбата. Не е голям проблем теча е доста по-малък от преди и поне тръбата няма да се сцепи скоро
Последна промяна от goppa на Чет 21 дек 2017 19:14, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа. Ремонт на вакуумен маркуч
Няма не може при теб Поздравления за темата
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа. Ремонт на вакуумен маркуч
много полезна тема. Точно се занимаваме с вакумите на един Шарко 2005та 1.9тди, не знаем правилния принцип на работа на тая система- оказа се, че никой не знае... Но пък това е полезно. Следя.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 07 дек 2007 11:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа. Ремонт на вакуумен маркуч
Привет, колега Goppa.
От къде успя да намериш гумените уплътнения? В магазините за авточасти намирам само n90414601. Предполагам от официален дилър.
Поздрави.
От къде успя да намериш гумените уплътнения? В магазините за авточасти намирам само n90414601. Предполагам от официален дилър.
Поздрави.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа. Ремонт на вакуумен маркуч
Няма афтърмаркет за тези уплътнения. Само официалните дилъри ги доставят.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 141 госта