Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5301
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.

Мнениеот goppa » Пет 22 сеп 2017 18:40


Здравейте, колеги.
Наскоро открих, че вакуумната ми система не работи както трябва. При палене вакуумпомпата прави вакуум бавно( за около 10 секунди), максималния вакуум беше -0,8 бара а при гасене на мотора вакуума в голямата тръба след помпата изчезва за 2 секунди. Реших да сменя уплътненията на помпата и да я прегледам за повреди. Та набавих си нужните материали:
DSCN4939.JPG


И започнах с освобождаването на място за действие. Демонтирах тръбата на картерната вентилация, разкачих куплонзите на датчика за температура на антифриза и на датчика на коляновия вал за да е свободно над помпата.
DSCN4940.JPG


Тръбата за вакуум излиза с доста дърпане нагоре (без клатене за да не се счупи щуцера на помпата) после се развива болта, който държи със скоба помпата към блока и с издръпване нагоре помпата ни е в ръцете. Понеже колега от форума ми каза, че преди време е имал проблем с износено перо на маслената помпа, първата ми работа беще да проверя как е моето:
DSCN4941.JPG

Изглежда като, ново въпреки че е на 20 години и четвърт милион километра. Същата работа е и с шлица на вала на вакуумната помпа:
DSCN4944.JPG




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5301
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.

Мнениеот goppa » Пет 22 сеп 2017 18:55


Следва отваряне на капака на помпата:
DSCN4945.JPG

На цилиндричната повърхнина и седят следите от шлифоването :biggrin . О- пръстена на капачката е станал твърд и квадратен, навярно заради него нямах достатъчно вакуум.
Лопатките имат язвички в частта с която са контактували със стените на помпата, затова ги обърнах за да трият с неизносената си страна.
DSCN4947.JPG

После сменяме о-пръстена към блока и к-маншетът за вала на маслената помпа. Тук само са демонтирани уплътненията и са почистени каналите
DSCN4948.JPG

К-маншетът си беше мек, но вътрешния му диаметър е видимо по-голям от тоя на новия, по точно с 1 мм по-голям :mhihi .
DSCN4949.JPG

После монтирах обратно помпата и закачих манометър с тройник към маркучлето подаващо вакуум към клапаните N75 с N18. Вече прави -0.95 бара вакуум. :icon_lol, но вакуума изчезва бързо след гасенето на мотора и пада с 0,4 бара при употреба на спирачка. ето клипче:

Някой знае ли дали това е нормалното поведение на вакуумната система? Спирачки имам след една нощ престой, следователно сервото държи. Нямам загуби от системата на клапаните за турбо и егр, както и от клапите за климатроника. Обратния клапан в щуцера на помпата го проверих днес и държи добре. От къде издиша тогава?




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 1967
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997 Смяна упътнения на вакуумпомпа.

Мнениеот Водния дух1 » Пет 22 сеп 2017 21:28


Гоше,то е като възд. спирачки на големите автомобили -все от някъде издиша.Нали за това тая вакуум помпа работи постоянно-да поддържа вакуума.





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта