В момента е Пон 19 ное 2018 18:16
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Създай нова тема  Отговори  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Ремонт на задни дискови спирачки Публикувано: Сря 04 окт 2017 14:50 
Извън линия

Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Мнения: 236
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Здравейте колеги. Преди време попаднах на съфорумник който имаше проблем със ръчната спирачка (дискови апарати) . Когато на мен ми се случи съвпадение по свободно време и желание за работа заснех "виновника" и начина на работа при задържали дискове от системата и елементи на ръчната спирачка. Работата не е нито много сложна, нито трудоемка. Изпълнено е в полеви условия (на село). Необходими специфични инструменти : ъглошлаиф със телена четка; дрелка(или винтовер) шкурка (300/500); зегер клещи ; грес; спрей с боя; менгеме; клещи трета ръка; легенче;помошник; бира; желание за работа :)
!!!!! Желателно е преди да пристъпите към това упражнение да имате 1. ремонтен комплект (гумички ;семерини; О пръстени) 2. спирачно масло (от вида който с който е зареден автомобила ви)!!!
След демонтаж на колело се демонтирт накладките;"лашка се " отхлабва се спирачният маркуч към спирачен апарат за да сме сигурни че юе се развърти без да си чупим пръстите, лекичко го притягаме; поставя се легенчето под апарата и се натискат спирачките докато вътрешният цилиндър испадне в легена (тези който разполагат с компресор могат да извадят цилиндъра и със въздух, без да губят 100 грама спирачна течност);слагат се клещи трета ръка на маркучлето за да предотвратят разливане на масло от спирачната система на автомобила. Сваля се целият спирачен механизъм и се пристъпва към цапане :))
Слага се парцал във апарата и се започва борба с ръждата ; демонтаж на рамото на въжето на ръчната спирачка; сваляне на зегер пръстена фиксиращ вътрешната част на спирачният механизъм; нежно избиване на карантиите ; продължаване на борбата с ръждата:(
Прикачен файл:
Коментар на файла: карантията от долу нагоре :
Спирачен цилиндър БЕЗ маншон и О пръстен
Зегер шайба задържаща карантията във спирарачен апарат
Вътрешнен механизъм на спирачен апарат
На него ръждивата ос (виновника за задържането)
В червено - рамото на което се прикрепя въжето на ръчната.

IMG_20170820_132658.jpg
IMG_20170820_132658.jpg [ 28.3 KиБ | Видяна 761 пъти ]

Следващите 2 снимки са причината за задържане (или невъзвръщане) на спирачният апарат след отпускане на ръчната, което довежда до ускорено износване на задни накладки (ако не и по лошо)
Прикачен файл:
Коментар на файла: Заръждавялата ос на системата
IMG_20170820_132709.jpg
IMG_20170820_132709.jpg [ 26.41 KиБ | Видяна 761 пъти ]

Прикачен файл:
Коментар на файла: Входа на оста във спирачен апарат
IMG_20170820_132929.jpg
IMG_20170820_132929.jpg [ 23.68 KиБ | Видяна 761 пъти ]

Това е снимка на причинителят на главоболията. Износването на семерината довежда до проникване на влага и "гнъс" между оста и корпуса . От там образувалата се ръжда много ефективно способства за задържане на обратният ход на спирачната система :(
Прикачен файл:
Коментар на файла: Виновника за ремонта
IMG_20170820_135128.jpg
IMG_20170820_135128.jpg [ 455.53 KиБ | Видяна 761 пъти ]

След демонтажа на елементите се "натиква" вътрешната част на спирачният механизъм във дрелка или винтовер и заръждавялата ос се запознава със шкурката :11 до приемлив вид.
Прикачен файл:
Коментар на файла: Полева система за полиране на оси и цилиндрични детайли :)
IMG_20170820_133906.jpg
IMG_20170820_133906.jpg [ 39.08 KиБ | Видяна 761 пъти ]


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Ремонт на задни дискови спирачки Публикувано: Сря 04 окт 2017 15:28 
Извън линия

Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Мнения: 236
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Подготовка за боядисване
Прикачен файл:
IMG_20170820_134000.jpg
IMG_20170820_134000.jpg [ 37.76 KиБ | Видяна 747 пъти ]

Прикачен файл:
Коментар на файла: почистен и освежен спирачен апарат
IMG_20170820_135022.jpg
IMG_20170820_135022.jpg [ 39.04 KиБ | Видяна 747 пъти ]

Прикачен файл:
Коментар на файла: Новата семерина преди монтаж
IMG_20170820_135033.jpg
IMG_20170820_135033.jpg [ 30.49 KиБ | Видяна 747 пъти ]

Набива се семерината ; слага се О пръстена на оста на вътрешен механизъм; пъни се обилно със грес между семерина и корпус на спирачен апарат;полага се вътрешната част на спирачният апарат ( !!! внимава се чопа на спирачният апарат да съвпадне със отвора на корпуса!!!) ;подменя се квадратният О пръстен на буталото; нахулва се противопраховият маншон на буталото; намаслява се вътрешната повърхност на спирачният апарат; монтира се буталото към спирачният апарат !!! монтира се със натискане и завъртане по посока спираловидният шлиц на вътрешният механизъм !!! ; след като буталото опре до крайна позиция се нахулва противопраховият маншон в леглото на апарата; монтира се носача на апарата към главината (предварително сме почистили и смазали водещите елементи на носача, и сме сменили противопраховите им маншони; слага се нова медна дифтунка на маркуча внимателно се завива апарата към маркуча на спирачната система;присъединяваме жилото на дъчната спирачка; монтира се апарата към водещите елементи на носача; освобождават се клещите "трета ръка" поставят се накладките (желателно е да са нови) проверява се и дозатяга маркуча мъм спирачен апарат; отвива се обезвъздушителният болт на апарата; чакаме да прокапе спирачна течност и леко го притягаме (това осначава че апарата се е напълнил със спирачна течност но НЕ Е ОБЕЗВЪЗДУШЕН напълно ; монтираме гумата и обезвъздушаваме, Проверяваме действоето на ръчната спирачка , особенно внимаваме след освобождаване то и рамото към механизма да се възвърне във крайно положение. Ако не се възвърне в крайно горно положение развиваме гайката на рамото и го напасваме по шлиците в йеланата позиция; завиваме гайката и поверяваме отново . И проверяваме отново всички болтове гайки и други дивотии дали са си на мястото и дали са добре напаснати и затегнати . Със спирачките е необходим много сериозен и внимателен подход :a045 иначе :bishop
крайният резултат е
Прикачен файл:
IMG_20170820_151728.jpg
IMG_20170820_151728.jpg [ 452.48 KиБ | Видяна 747 пъти ]
добре работеши спирачки , по малко износване на задните накладки и дискове , и не на последно място добре изглеждащи спирачни апарати , задоволително защитени от ръжда :)))
Не претендирам за пълно и подробно описани на процеса, затова моля колегите който ще се занимават със това упражнение да внимават и препроверяват всичко.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Ремонт на задни дискови спирачки Публикувано: Сря 04 окт 2017 15:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Мнения: 3738
Автомобил:
Двигател:
браво за изчерпателното обяснение!!!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Ремонт на задни дискови спирачки Публикувано: Сря 04 окт 2017 15:57 
Извън линия

Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Мнения: 236
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Бладоря за благата приказка :) Но търпя критика поради факта че не всичко е заснето и описано по хронологичен ред - бях сам и нямаше кой да снима докато чопля буса :(


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 4 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petmm и 7 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design