Смяна на съединител на Passat 4 -98г
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- георги.жеков1
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 30 окт 2017 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
Смяна на съединител на Passat 4 -98г
Здравейте колеги.Имам проблем със съединителя на пасат 4 и искам да го сменя сам.Моля ако някой е запознат и може да помогне с напътствия и как да се справя сам понеже до сега не съм правил подобно нещо.Благодаря предварително.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна на съединител на Passat 4 -98г
Първо, мисля, че пасатът е 5. Ако съм прав, няма начин как да ти се обясни смяна на съединител, на кола, която не знаеш, че караш. А щом пък ти е за първи път, предполага се, че нямаш инструменти и удобства, с което мисията става невъзможна. Аз за първия си съединител, отидох на майстор, гледах, помагах му и накрая си платих за труда му. Видях обаче каква е процедурата и следващия път сам, в един тесен канал, мъка невероятна.
Все пак за да не кажеш, че само хокам. Процедурата в най общия случай е следната.
Отваряш капака, започваш да оголваш скоростната кутия отгоре, акумулатор, стойка на акумулатора, снопове кабели, жила, приводи за помпата на съединителя и самата помпа, освен ако тя не е лагер помпа. После влизаш отдолу под колата и почваш да оголваш там каквото ти пречи, тампон на мотора, генерация ако има закачена там, източваш маслото от кутията, махаш полуоските, като за целта трябва да откачиш колелото от шарнира ако е нужно.
Виждаш къде е стартера и му отвиваш болтовете и кабелите ако е нужно. След като си свалил и оголил всичко и прецениш, че има място от къде да извадиш кутията, отвиваш болтовете на камбаната, които я държат към мотора. Сваляш кутията, отвиваш съединителя, завиваш новия с подходяща опашка, за да центрираш шлиците в средата, иначе няма да влезе кутията. Сменяваш лагера и връщаш всичко по обратен ред
Все пак за да не кажеш, че само хокам. Процедурата в най общия случай е следната.
Отваряш капака, започваш да оголваш скоростната кутия отгоре, акумулатор, стойка на акумулатора, снопове кабели, жила, приводи за помпата на съединителя и самата помпа, освен ако тя не е лагер помпа. После влизаш отдолу под колата и почваш да оголваш там каквото ти пречи, тампон на мотора, генерация ако има закачена там, източваш маслото от кутията, махаш полуоските, като за целта трябва да откачиш колелото от шарнира ако е нужно.
Виждаш къде е стартера и му отвиваш болтовете и кабелите ако е нужно. След като си свалил и оголил всичко и прецениш, че има място от къде да извадиш кутията, отвиваш болтовете на камбаната, които я държат към мотора. Сваляш кутията, отвиваш съединителя, завиваш новия с подходяща опашка, за да центрираш шлиците в средата, иначе няма да влезе кутията. Сменяваш лагера и връщаш всичко по обратен ред
- георги.жеков1
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 30 окт 2017 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на съединител на Passat 4 -98г
VW Passat 4 Variant (B5,3b5) 1.6
Това е модела на пасата.Вярно не съм експерт по колите но имам желание а и навсякъде искат доста пари за смяна120-150 само за труда.Майсторите тук не обичат някой даа им виси на главата а най малко да им задаава въпроси по време на ремонта.Прав си за инструментите,мислих че имам всичко но явно съм сгрешил.Все пак помогна доста най вече че наистина трябва да дам на някой който разбира .Благодаря.
Това е модела на пасата.Вярно не съм експерт по колите но имам желание а и навсякъде искат доста пари за смяна120-150 само за труда.Майсторите тук не обичат някой даа им виси на главата а най малко да им задаава въпроси по време на ремонта.Прав си за инструментите,мислих че имам всичко но явно съм сгрешил.Все пак помогна доста най вече че наистина трябва да дам на някой който разбира .Благодаря.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна на съединител на Passat 4 -98г
Ами толкова се взима, около 150 лв за труд, но не е никак малко работа и ако нямаш удобства, просто се мъчиш като грешен дявол. С един приятел сме сменявали съединител на москич алеко, като бяхме вдигнали предницата на колата върху 3 тухли единички и ни отне цял ден, хем знаехме какво правим. Не е невъзможно но са страшни мъки.
И на пасата става на крик само, но няма смисъл, за времето необходио да смениш така съединителя, ще си свършиш работата и сигурно с нея ще изкараш 150-те лева за труд.
Един пример. Занимаваме се с ремонт на задни мостове на френски коли, цената за труд е 150 лв за обикновените 4 торсионни мостове. Веднъж дойде един човек да си купи един торсион и носеше лапата да извадим от нея парчето, почнал да си сменява торсиона на поляната пред блока. 3 дни му отнело да извади стария торсион, като ходил при майстори да му правят дорници и т.н.т
Казахме му, че дори да монтира новия тампон с лапата и новия торсион, в поляната няма как да зацепи правилно задния мост и колата ще стои на една страна и, че почти сигурно е счупила и другия торсион. Послуша ни човекът, дадохме му тел номер и си тръгна. След десетина дни се обади да ни докара колата, да и сменим и другия торсион и да я зацепим. За 10 дни беше успял да монтира единия торсион и не е успял да зацепи правилно с оглед счупения втори торсион. Накрая му е омръзнало да се мъчи и докара колата. Изобщо не му се повярва как за по малко от час свършихме работата, а той изгуби 10 дни в мъки
И на пасата става на крик само, но няма смисъл, за времето необходио да смениш така съединителя, ще си свършиш работата и сигурно с нея ще изкараш 150-те лева за труд.
Един пример. Занимаваме се с ремонт на задни мостове на френски коли, цената за труд е 150 лв за обикновените 4 торсионни мостове. Веднъж дойде един човек да си купи един торсион и носеше лапата да извадим от нея парчето, почнал да си сменява торсиона на поляната пред блока. 3 дни му отнело да извади стария торсион, като ходил при майстори да му правят дорници и т.н.т
Казахме му, че дори да монтира новия тампон с лапата и новия торсион, в поляната няма как да зацепи правилно задния мост и колата ще стои на една страна и, че почти сигурно е счупила и другия торсион. Послуша ни човекът, дадохме му тел номер и си тръгна. След десетина дни се обади да ни докара колата, да и сменим и другия торсион и да я зацепим. За 10 дни беше успял да монтира единия торсион и не е успял да зацепи правилно с оглед счупения втори торсион. Накрая му е омръзнало да се мъчи и докара колата. Изобщо не му се повярва как за по малко от час свършихме работата, а той изгуби 10 дни в мъки
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на съединител на Passat 4 -98г
Свалял съм кутията на Пасата,но бяха големи мъки,тъйкато канала се оказа плитък за лонгури като нас с помощника ми..
Качване и сваляне 'на ръце'-помагахме си с един крик,сложен на строителното платно(напречно на канала).Работата е много и както стана дума трябват инструменти и условия.Иначе:
-свалят се полуоските
-сваля се генерацията от турбината до средното гърне(има свързваща скоба) там.
-освобождават се лостовете за управление( в задния край на кутията)
-сваля се помпата( в предния край)
-разкачаш от тампоните и развиваш всички болтове,които държат кутията за ДВГ.
-с издърпване право назад трябва да излезе.Като не е препоръчително кутията да стои само на първичния вал...
-при слагането на новия феродов диск и притискател е необходимо,заедно с първичния вал да лежат на една ос.Центрирането става с т.нар. "Special tool",който едва ли имаш.
-сглобяване в обратния ред
За един ден се оправиме,но по мое му на подемник и съответня крик за кутията,времето би се съкратило наполовина.
Качване и сваляне 'на ръце'-помагахме си с един крик,сложен на строителното платно(напречно на канала).Работата е много и както стана дума трябват инструменти и условия.Иначе:
-свалят се полуоските
-сваля се генерацията от турбината до средното гърне(има свързваща скоба) там.
-освобождават се лостовете за управление( в задния край на кутията)
-сваля се помпата( в предния край)
-разкачаш от тампоните и развиваш всички болтове,които държат кутията за ДВГ.
-с издърпване право назад трябва да излезе.Като не е препоръчително кутията да стои само на първичния вал...
-при слагането на новия феродов диск и притискател е необходимо,заедно с първичния вал да лежат на една ос.Центрирането става с т.нар. "Special tool",който едва ли имаш.
-сглобяване в обратния ред
За един ден се оправиме,но по мое му на подемник и съответня крик за кутията,времето би се съкратило наполовина.
- batko_miro
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: CHGA 2010
- Местоположение: София
Re: Смяна на съединител на Passat 4 -98г
К.Одаджийски написа:мъка невероятна
Точно, кратко и ясно.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Смяна на съединител на Passat 4 -98г
Точно преди две седмици ми сменяха и моя.
150лв труд.
С кеф ги дадох.
Водещ мотив беше написаното от К.Одаджийски-времето.
150лв труд.
С кеф ги дадох.
Водещ мотив беше написаното от К.Одаджийски-времето.
- георги.жеков1
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 30 окт 2017 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на съединител на Passat 4 -98г
Да явно че ще се кара на сервиз.Сам стигнах до никъде.Благодаря на всички.Лека и безаварийна.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на съединител на Passat 4 -98г
1. Пасатът е 5 или B5. Няма как да е пасат 4, при положение, че преди него има 4 други генерации. По-подробно е описано в тази тема.
2. За поддръжката на автомобилите си има технически форуми. Направи си сам е раздел, в който се правят "нефабрични" подобрения по автомобилите. Сервизното обслужване няма нищо общо. Технически форум за Пасат
3. Заглавията на темите в технически форуми трябва да следват определения шаблон.
2. За поддръжката на автомобилите си има технически форуми. Направи си сам е раздел, в който се правят "нефабрични" подобрения по автомобилите. Сервизното обслужване няма нищо общо. Технически форум за Пасат
3. Заглавията на темите в технически форуми трябва да следват определения шаблон.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 207 госта