Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот ludmil » Пет 15 дек 2017 0:40


Здравейте!
Имам нужда от съвет. Току що, преди Коледа, дадох последните си пари за ремонт на колата, а се оказва, че двигателя не става.
На Пасата (Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.) започна да чезне вода и да прегрява. Иначе върви страхотно, баирите ги качва на 4-та, масло не гори.
Закарах го на сервиз, там смениха гумички, припаснаха клапани, шлайфаха главата, смениха гарнитурата.
Но противно на очакванията след като загрее започва да надува във водната система. Смятат, че главата или блока са спукани.
Предложиха ми друг двигател + смяна, още 300 лв. но без гаранция какъв ще е двигателя и как ще върви после колата. :stumm

За 300 лв. не е ли по-добре да се направи ремонт на двигателя, отколкото да се купува стар такъв? Как да разбера в какво точно е проблема? Дали е в главата или блока?

Последна промяна от ludmil на Съб 16 дек 2017 13:22, променено общо 2 пъти.




niki_k
Мнения: 249
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот niki_k » Пет 15 дек 2017 8:36


Колега,след като са свалили главата в сервиза е било редно да я проверят за херметичност/да не би да е спукана/.Сега нека се направи тест за изгорели газове в охладителната система и тогава се реши какво да се прави.Според мен не трябва да бързаш да слагаш друг двигател без никаква гаранция.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот Iezekil » Пет 15 дек 2017 9:08


Първо трябва да си сигурен,в смисъл може да не е обезвъздушена или да имаш някъде спукан маркуч или радиатор и да дърпа въздух,та както каа колегата-
1.Тест за изгорели газове,обезвздушаване,оглед за скрит теч.Щом е само като загее,има вероятност да е нещо друго
2.Ако наистина надува оаче,трябва да отвориш мотора и да разерете къде е проблема.
3.Където и да е,можеш да купиш половината-само блок или само глава.В двата случая ще е отворен мотора/и новия/ и ще се огледа за дефекти.
4.По принцип 300лв за мотор,ако цената е със смяната обаче, е добра цена,но трябва мотора да е с документи и съответно да му измерите компресия преди да го купиш.Защото ако се наложи да отваряш и него за профилактика,ще стъпи двойно.
Мисля,че може да е друго.Такв проблем имах от тънко спукано маркучето за подгрева на колекторите,там има и една тапа,дето може да хнвърля антифриз при загряване,а при изстиване да засмуква въздух и да прави номера.


niki_k
Мнения: 249
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот niki_k » Пет 15 дек 2017 10:30


Проверете отваря ли термостата,да не би да работи само на малкия кръг,от малкото маркуче дали тече равномерна струйка течност към разширителния съд,включва ли перката и на каква температура преди да предприемете каквото и да било!


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот ludmil » Пет 15 дек 2017 13:47


niki_k написа:Проверете отваря ли термостата,да не би да работи само на малкия кръг,от малкото маркуче дали тече равномерна струйка течност към разширителния съд,включва ли перката и на каква температура преди да предприемете каквото и да било!

сменял съм термостат, водна помпа, термореле на вентилатора


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот ivan_pop » Пет 15 дек 2017 14:58


Първо смени капачката на разширителното казанче и ако има газова я изолирай от водната система.
Сега видях че има газова.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18715
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот hooligans » Пет 15 дек 2017 16:15


Оправи си заглавието според шаблона.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот samo_pechka » Пет 15 дек 2017 16:53


А дали не надува заради изпарителя? Да вкарва газ?


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот Megasquirt » Пет 15 дек 2017 19:29


А как разбрахте че надува. Нещо с манометър ли мерихте?


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот ludmil » Съб 16 дек 2017 13:26


hooligans написа:Оправи си заглавието според шаблона.

Изчетох Правила за постване във форума но никъде не видях да се упоменават шаблони.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот инжектопляктор » Съб 16 дек 2017 13:50


ludmil написа:...но никъде не видях да се упоменават шаблони.

Колега... :icon_sad
Модела на колата (Passat), вид на купето (3BG или B5.5), година на производство (пр.2002г.), букви (код) на мотор/двигател (пр. AZM) - , проблем за който се пуска темата.
пример: Passat 3BG 2002г. АZM - проблем с гарнитура на главата
Всяка една тема със заглавие, различно от описания начин, ще бъде моментално заключена!


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот ludmil » Пон 18 дек 2017 17:42


Здравейте колеги. Връщам се пак от "майстора", който сменя гарнитурата - навил я със старите болтове, на 27 години, въпреки, че изрично му казах да ги смени с нови. Какво да кажа. Колата запали, видях наистина, че изхвърля водата, после угасна и дотам беше. Повече не успяха да я запалят. Искра има, газ има, но не пали. Та дори не можах да си я прибера :-(

Последно мисля да я дръпна до вкъщи някак и да си я правя сам. Някакви съвети?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот stefan4o » Пон 18 дек 2017 17:44


Купувай нова гарнитура и нови болтове и това е. Дано не е крива повърхността на главата. Или я свали и закарай на фреза да я подравнят ако е крива и така.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот muns61 » Пон 18 дек 2017 18:20


Людмиле, не четеш какво ти пишат. Трябваше да изолираш газта от бутилката, защото и изпарителя може да ти надува.
На този мотор, когато е произведен, не е посочено да се сменят болтовете.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 243
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г.: Надува след смяна на гарнитура - какво да правя?

Мнениеот ludmil » Пон 18 дек 2017 19:30


днес изолирахме газта. Ама тя не запали на бензин. Въобще не работеше инжектора. А като я закарах палеше без проблем на бензин и обръщаше на газ.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, nikivel и 74 госта