Здрвейте на всички, искам да ви покажа как възстанових коженият салон на Пасата В5.5.
1.Поръчах си комплект за възстановяване на седалка 1бр + филър за запълване на пукнатини. Преди поръчката изпратих единият подглавник за точно тониране на боята, след това го връщат заедно с комплекта. Фирмата е "Автореновация". Комплекта съдържа всякакви шкурки, препарати, боя тонирана по поръчка или по избор, лак за запечатване и разбира се упътване на разбираем език. Хората са отзивчиви и много любезни. Комплекта ми излезе 82лв + 5 лв за шкурка допълнително (400 суха и 800 водна). Води се за една седалка но спокойно може да се направят двете, а може би и четирите ако не много захабен салона.
2. Сваляне на седалката за по-лесна работа (по желание): Издърпвате седалката докрай назад, навеждате се в предната и част и развивате планка с две гайки 13. След това издърпваме седалката на пред към волана и махаме пластмасовите капачета на релсата намиращи се зад седалката. Имат в горната си част по едно капаче, маха се, и отвиваме две болчета торкс. Седалката се вади, като я издърпаме докрай назад и я вадим от релсите. Внимателно я повдигаме и откачаме всички букси отдолу, еърбег, подгрев. При манипулацията вкл/изкл на букси колата не е на контакт.
3. Ето и седалката в началото.
4.Скъсаното първо приших с конец и закривена игла, за да се прибере. Ако има липсващо парче, може да се използва и кожа подобна на вашата седалка без значение от цвета и да се пришие наново. Абе като кръпка. Ако отдолу е скъсан и плата над дунапрена си поръчвате от същата фирма подложка 3лв.
5. След като сте направили кръпката се започва "Шпакловането". В комплекта има препарат за почистване 1 номер, почиствате с него, духаме с пистолета за горещ въздух на 1 степен или сешоар при липсата на тези уреди чакаме 5мин. Следва препарат 2 номер нанасяме и пак сушим или чакаме 5мин. Тези препарати нанасях с микрофибърна кърпа. Пристъпваме към нанасяне на филъра, той е кремообразен и се нанася със шпакличка по 45 градуса успоредно на пукнатините. Използва се за запълване на пукнатини, нацепен салон, но аз го използвах из кръпката. Нанасяте тънък слой, сушите или чакате докат стане като гума на допир. Шкурим с водна 800 до заглаждане, почистваме с влажна кърпа и пак препаратите 1 и 2, пак филъра. пак шкурка и така 15 пъти или до резултат, който на Вас ви харесва. Съвет после боята не скрива кусурите, така че търкате доката стане супер гладко и най-вече ви хареса на вас.
Ремонт на Кожен Салон
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- edition
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 30 юни 2006 15:31
- Автомобил: VW Passat 5.5
- Двигател: AVF
- Местоположение: Свиленград
Ремонт на Кожен Салон
Продължаваме. Няма място за повече от 5 снимки в темата. Администратора ако може да ги обедини.
6. Подготовка за боя: С шкурката 400 суха обтриваме цялата седалка с леки плавни движения, целта е да матираме кожата, да махне всички мазнотии от кремове пот и т.к. След шкурката забърсваме с влажна кърпа и минаваме с едни рошави кечета от комплекта(абразивни кърпички) и от ново забърсваме с влажна кърпа. След като сме изчистили на всякъде и видимо няма лъскави петна обтриваме седалката с влажна кърпа. Изсъхва за 5мин и нанасяме с микрофибъра препарат номер 1 от комплекта. Духаме с пистолет за горещ въздух или сешоар или чакаме 5 мин. Нанасяме препарат номер 2 от комплекта по същият начин и отново духаме или чакаме 5 мин. Разтръскваме боята, от шише номер 3 и с тампон(дунапрен в комплекта) с тампониращи движения нанасяме боята. Не търкаме защото става на черти. Минаваме с пистолета за горещ въздух за по-добро съединяване или чакаме 20 мин.
6. Подготовка за боя: С шкурката 400 суха обтриваме цялата седалка с леки плавни движения, целта е да матираме кожата, да махне всички мазнотии от кремове пот и т.к. След шкурката забърсваме с влажна кърпа и минаваме с едни рошави кечета от комплекта(абразивни кърпички) и от ново забърсваме с влажна кърпа. След като сме изчистили на всякъде и видимо няма лъскави петна обтриваме седалката с влажна кърпа. Изсъхва за 5мин и нанасяме с микрофибъра препарат номер 1 от комплекта. Духаме с пистолет за горещ въздух или сешоар или чакаме 5 мин. Нанасяме препарат номер 2 от комплекта по същият начин и отново духаме или чакаме 5 мин. Разтръскваме боята, от шише номер 3 и с тампон(дунапрен в комплекта) с тампониращи движения нанасяме боята. Не търкаме защото става на черти. Минаваме с пистолета за горещ въздух за по-добро съединяване или чакаме 20 мин.
- edition
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 30 юни 2006 15:31
- Автомобил: VW Passat 5.5
- Двигател: AVF
- Местоположение: Свиленград
Re: Ремонт на Кожен Салон
7. Лакиране :
След като ни е изсъхнала боята можем да преминем към лакиране или запечатване. Разтръскваме шише номер 4 с готовият лак. Моят беше готов според салона 90% мат/ 10% гланц. Ако ще си правим сами лака можем да изберем съотношение в % мат/гланц, в комплекта има всичко необходимо дори и мерителна чашка. Растръскваме добре и започваме да нанасяме с нов тампон(от комплекта) с тампониращи движения. Не мажем и не търкаме, става на черти. Лака се нанася 2-3 ръце без почивка. При тампонирането се получават едни бели точки от лака и трябва упорито да тупкаме с гъбата докато се махнат и попие идеално. След като сме лакирали минаваме с пистолета за горещ въздух и оставяме да изсъхне 3-4 часа преди монтажа.
Можем да мажем с кремове и препарати за поддръжка и омекотяване чак след 7 дни. Така ме посъветваха от фирмата.
Ето и крйният резултат:
Надявам се съм помогнал и дал вдъхновение на някой от Вас да постигнат още малко удоволствие от шофирането. Поне на мен ми е кеф и резултата е впечатляващ на живо "УАУ".
Насреща съм за въпроси ако има!
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Ремонт на Кожен Салон
Колега,уникален резултат си постигнал. Евала за обяснението и снимките.На няколко пъти съм се канил да купувам препарати от тази фирма,но се опасявах от крайния резултат,но явно съм се лъгал.Имаш ли представа колко ще е трайността на реновираните части от кожата?
- edition
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пет 30 юни 2006 15:31
- Автомобил: VW Passat 5.5
- Двигател: AVF
- Местоположение: Свиленград
Re: Ремонт на Кожен Салон
Относно салона ги ползвам за първи път. Направих волана с техните препарати и 2 години не е мръднал.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Ремонт на Кожен Салон
Справил си се отлично,Колега! Сега ,да ти е жал да седнеш на нея ...
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Ремонт на Кожен Салон
Перфектно
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Ремонт на Кожен Салон
При реновация на волан с протрита/липсваща кожа,същите ли материяли и технология се използва?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 200 госта