Ремонт на брава VW Passat b5.5, Bora, Golf....

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Ремонт на брава VW Passat b5.5, Bora, Golf....

Мнениеот teodorpc » Пет 16 мар 2018 23:23


Здрвейте, скоро се сблъсках с проблема на блокиралата ключалка на задна лява врата на пасат 5.5. в следствие на което вратате не се отключваше по никакъв начин. Май е често срещан проблем и за това споделям решение, което смея да твърдя ще е дълготрайно и абсолютно безплатно. Проблемът ако не се дължи на прекъснати кабели, то остава да е в самата брава и по-точно ел.моторчето, което се "изморява" с времето. Ненавиждам този израз, защото няма какво да му се измори, а просто колектора му се замърсява от четките с времето или пък самите те са свършили (това не подлежи на ремонт).В следствие на това "замазване" моторчето няма силата да преодолее силата на пружинката за двйното заключване. Първата стъпка е да отворите вратата за да може да се свали бравата. Ето клипче как става при заключена врата:
https://youtu.be/08_e_5IA-p4
Може да пробвате с почукване на зелената пластмаса (вътре е моторчето и механизма) и едновремено отключване с дистанционното или от шофьорската врата при запален мотор, за да е по високо напрежението. Има начин и механично, но е сложно за обяснение, къде, как и с какво се бърка (ключарски техники). Аз използвах друг метод изхождайки от причината за проблема, а именно: щом на моторчето не му стига сила, ще му дадем повече сила. Прекъснах двата кабела, които захранват моторчето (за пасата са черен със сива ивица и черен със синя ивица), така че да ми остане дължина после да възстановя лесно връзката. Можеше само да заголя без да прекъсвам, но е рисковано да не се повреди комфорт модула. Идеята е да се подаде за кратко по-високо напрежение на моторчето. Използвах батерия от винтоверт 20V, но може да се ползва и някъв адаптер, зарядно за лаптоп, зарядно за акумулатор.... прав ток 18-20V примерно. Наслуки се пробва поляритета за миг, като се следи движението на лостчето за палеца за заключване. След като е отключена вратата, сваляме бравата и я разглобяваме така:
https://www.youtube.com/watch?v=z5dtdyDDgrw
Измъкваме мототчето нагоре от клемите му, като натискаме надолу металните захранващи шини за да не се изкривят. Внимателно с тънка отвертка подпъхваме между пластмасата и металния корпус до сгънатите зъбчета (не се опитвайте да ги изправяте по-трудно е). Отваря се откъм предната част към зъбното колело, там са четките и колектора. на снимката е обратно но принципа е същия.
motor.jpg

Почистват се медните пластинки на колектора с много фина шкурка и се сглобява обратно всичко. Може да се почисти и микроключете, както в клипа по-горе за всеки случай. То казва на комфорт модула, кога е отворена вратата и съответно светва плафоните и лампата под вратата, както и активира индикацията на таблото за отворена врата. Ако има въпроси с радост ще помагам.




Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта