Здрвейте, скоро се сблъсках с проблема на блокиралата ключалка на задна лява врата на пасат 5.5. в следствие на което вратате не се отключваше по никакъв начин. Май е често срещан проблем и за това споделям решение, което смея да твърдя ще е дълготрайно и абсолютно безплатно. Проблемът ако не се дължи на прекъснати кабели, то остава да е в самата брава и по-точно ел.моторчето, което се "изморява" с времето. Ненавиждам този израз, защото няма какво да му се измори, а просто колектора му се замърсява от четките с времето или пък самите те са свършили (това не подлежи на ремонт).В следствие на това "замазване" моторчето няма силата да преодолее силата на пружинката за двйното заключване. Първата стъпка е да отворите вратата за да може да се свали бравата. Ето клипче как става при заключена врата:
https://youtu.be/08_e_5IA-p4
Може да пробвате с почукване на зелената пластмаса (вътре е моторчето и механизма) и едновремено отключване с дистанционното или от шофьорската врата при запален мотор, за да е по високо напрежението. Има начин и механично, но е сложно за обяснение, къде, как и с какво се бърка (ключарски техники). Аз използвах друг метод изхождайки от причината за проблема, а именно: щом на моторчето не му стига сила, ще му дадем повече сила. Прекъснах двата кабела, които захранват моторчето (за пасата са черен със сива ивица и черен със синя ивица), така че да ми остане дължина после да възстановя лесно връзката. Можеше само да заголя без да прекъсвам, но е рисковано да не се повреди комфорт модула. Идеята е да се подаде за кратко по-високо напрежение на моторчето. Използвах батерия от винтоверт 20V, но може да се ползва и някъв адаптер, зарядно за лаптоп, зарядно за акумулатор.... прав ток 18-20V примерно. Наслуки се пробва поляритета за миг, като се следи движението на лостчето за палеца за заключване. След като е отключена вратата, сваляме бравата и я разглобяваме така:
https://www.youtube.com/watch?v=z5dtdyDDgrw
Измъкваме мототчето нагоре от клемите му, като натискаме надолу металните захранващи шини за да не се изкривят. Внимателно с тънка отвертка подпъхваме между пластмасата и металния корпус до сгънатите зъбчета (не се опитвайте да ги изправяте по-трудно е). Отваря се откъм предната част към зъбното колело, там са четките и колектора. на снимката е обратно но принципа е същия.
Почистват се медните пластинки на колектора с много фина шкурка и се сглобява обратно всичко. Може да се почисти и микроключете, както в клипа по-горе за всеки случай. То казва на комфорт модула, кога е отворена вратата и съответно светва плафоните и лампата под вратата, както и активира индикацията на таблото за отворена врата. Ако има въпроси с радост ще помагам.
Ремонт на брава VW Passat b5.5, Bora, Golf....
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 202 госта