Колеги, много от нас са страдали от повреда в ABS модула. Поне що се отнася до модулите на АТЕ (тевес) искам да ви покажа как биха могли да се ремонтират. Засега нямам възможност да проверя дали ремонтът е дал резултат, защото не ми се занимава да сменям модула и да обезвъздушавам наново. Но съм почти сигурен, че след описаната намеса ще работи.
И така, преди да започнем, няколко забележки:
1. Става дума само за АБС модули на АТЕ. При тези на Бош ремонтът е друг.
2. Преди да отваряте ABS модула се убедете, че именно той е проблемът. С други думи, проверете всички предпазители, кабели, букси и т.н. преди да сложите диагнозата "умрял модул".
Започваме. Дефектът се крие в контролера, който се сваля от модула като се развият четирите болта. За да ги развиете ви трябва вложка Е5:
Ако нямате, става и с обикновен ключ номер 4, но има риск да се смаже главата на болта.
В крайна сметка това ни е изходното положение:
От другата страна изглежда така:
1. Облепваме модула внимателно с хартия, за да не влизат боклуци, които в последствие да ни създават проблеми:
2. С помощта на тънка отвертка махаме четирите метални скоби на капака (аз използвах макетно ножче за да ги "подхвана" и после ги отпорих с фазомер):
3. Сега идва забавната част. Идеята на модула никога не е била да се отваря. Така че двете половини на контролера са залепени със силикон, като изглеждат приблизително така:
Взимаме една отвертка и почваме внимателно да чупим единия ръб на долната част:
След като го изпочупим остава това:
Сега остава да отлепим самия капак. С много старание може и да стане без да се счупи и неговият ръб, но аз от едната страна го строших и него:
Накрая изглеждаше така:
4. Махаме капака (или това, което е останало от него ) и пред нас се открива контролерът в цялата си прелест:
Проблемните места са в 90% от случаите там, където буксата на помпата е запоена за платката. При мен също беше така. Опитах се да снимам какво се вижда през лупата. Качеството не е страхотно, но пукнатината се разпознава:
Под ултравиолетова светлина се вижда още по-добре (поне на живо, иначе снимката стана много зле заради слабата светлина):
Това, което аз направих, беше просто да надраскам с макетно ножче плочката около спойката и да запоя буксата отново. Спойките ми станаха адски грозни, ама нищо.. само да работят..
5. Това беше. Огледайте и останалите спойки, много често проблеми има и на други места. Колегите от един volvo-форум са показали тези места като проблемни:
6. След това слагате капака отново и го залепвате със силикон. Моят още не е залепен, така че нямам снимки. Нямам и намерение да го залепвам скоро, защото към момента си имам друг (засега работещ) модул. Но бих ви посъветвал да го тествате преди да го залепите окончателно.
Надявам се това четиво да се окаже полезно за тези, на които не им се дават 100-400 лева за нов ABS модул, на които им е интересно да се занимават или които не могат да си намерят подходящ модул по моргите (моят например се оказа много рядко срещан - МК20 с ASR).
Успех на всички
Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Ето ги и въпросите:
1. Има ли начин да тествам контролера "офлайн" - без да го закачам на колата? Единственият вариант е да го закача на буксата в колата, без да демонтирам съществуващия модул, само дето това е трудно, тъй като кабелите на буксата са много къси.
2. Притесняват ме ето тези съпротивления:
Проблем ли е да останат така според вас?
1. Има ли начин да тествам контролера "офлайн" - без да го закачам на колата? Единственият вариант е да го закача на буксата в колата, без да демонтирам съществуващия модул, само дето това е трудно, тъй като кабелите на буксата са много къси.
2. Притесняват ме ето тези съпротивления:
Проблем ли е да останат така според вас?
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Колега, отчета е супер. Ще е полезен на много такива ремонти занапред: често срещан проблем при Тевес МК20.
Бърз съвет за съпротивленията: Препоръчвам ти да веднага да изчистиш добре със спирт цялата платка, и особено около пострадалите съпротивления. Това ми прилича на поражение от попадане на киселина. Почисти, презапой, ако не се получи- намери нови SMD-резистори и ги подмени. Важното е конт.площадки и пистите да се запазят цели, дано няма пострадали проходни отвори. Надявам се платката да е двуслойна. После ако имаш възможност да импрегнираш/намажеш платката с някакъв лак. Ако нямаш опит със SMD-елементи, потърси някой с опит и разп.станция- тъкмо ще ти презапои и другите спойки. Може пък да не се получават добре заради ориг.лак.
Можеш да изтестваш блока само като го закачиш за буксата. Аз така направих с моя, когато го купих- стария си стоеше механично закачен. Нищо обаче няма да разбереш, докато всички колелета не се развъртят със скорост, по-голяма от 15 км/ч. При този "тест" как обаче ще накараш помпата да се активира, и после и да спре, не се сещам. Може-би на подемник, по човек на търкало, и такива ми-ти имитации...
Поздравления още един път за труда!
Бърз съвет за съпротивленията: Препоръчвам ти да веднага да изчистиш добре със спирт цялата платка, и особено около пострадалите съпротивления. Това ми прилича на поражение от попадане на киселина. Почисти, презапой, ако не се получи- намери нови SMD-резистори и ги подмени. Важното е конт.площадки и пистите да се запазят цели, дано няма пострадали проходни отвори. Надявам се платката да е двуслойна. После ако имаш възможност да импрегнираш/намажеш платката с някакъв лак. Ако нямаш опит със SMD-елементи, потърси някой с опит и разп.станция- тъкмо ще ти презапои и другите спойки. Може пък да не се получават добре заради ориг.лак.
Можеш да изтестваш блока само като го закачиш за буксата. Аз така направих с моя, когато го купих- стария си стоеше механично закачен. Нищо обаче няма да разбереш, докато всички колелета не се развъртят със скорост, по-голяма от 15 км/ч. При този "тест" как обаче ще накараш помпата да се активира, и после и да спре, не се сещам. Може-би на подемник, по човек на търкало, и такива ми-ти имитации...
Поздравления още един път за труда!
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Браво! Една тема и в нашият форум свързана с Ремонт на АБС модул, нагледно обяснена със снимки. Отлична работа само да добавя че този проблем е масов при Ауди А3 АБС мк20 с/без ЕСП,ТЦС....... няма значение,ако ви изкарва грешка на Помпата на АБС -а следвайте стъпките на колегата и ще си го поправите.
Има вариант да го тестваш.
Окабели го (за целта ти е нужна схема на пиновете на буксата)
за датчиците на колелата сложи 1кОМ резистори останалите грешки ги игнорирай
закачи го с ВАГ КОМ (по възможност 10.6) и влез в модула. След това му пусни (Output TEST) и ако има опция като при АБС/ЕСП мк60 "Бейсик Сетинкс" Аз така пробвах моят модул АБС/ЕСП мк60
Има вариант да го тестваш.
Окабели го (за целта ти е нужна схема на пиновете на буксата)
за датчиците на колелата сложи 1кОМ резистори останалите грешки ги игнорирай
закачи го с ВАГ КОМ (по възможност 10.6) и влез в модула. След това му пусни (Output TEST) и ако има опция като при АБС/ЕСП мк60 "Бейсик Сетинкс" Аз така пробвах моят модул АБС/ЕСП мк60
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Да споделя и моя опит с този проблем.
Вчера вдъхновен от темата реших и аз да разглобя модула и да презапоя пиновете.
Имах грешка - сигнал от помпата извън спецификации - от време на време.
Докато разкачах буксите, видях, че кабелите за захранването на помпата (буксата с двата кабела) са с напукана изолация, явно от нагряването. Махнах пластмасовия капак на помпата и там кабелите бяха направо оголени, явно от време на време за опирали в корпуса на хидроблока и помпата и лампата е светвала, изолирах кабелите и сега всичко е наред
Не се стигна до разглобяване.
Колата е Г3 VR6 1996г. с АБС/ЕДС.
Вчера вдъхновен от темата реших и аз да разглобя модула и да презапоя пиновете.
Имах грешка - сигнал от помпата извън спецификации - от време на време.
Докато разкачах буксите, видях, че кабелите за захранването на помпата (буксата с двата кабела) са с напукана изолация, явно от нагряването. Махнах пластмасовия капак на помпата и там кабелите бяха направо оголени, явно от време на време за опирали в корпуса на хидроблока и помпата и лампата е светвала, изолирах кабелите и сега всичко е наред
Не се стигна до разглобяване.
Колата е Г3 VR6 1996г. с АБС/ЕДС.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Страхотно наблюдение
Това със сигурност ще помогне на доста хора. Значи - преди да разглобявате, погледнете кабелите на помпата дали не са с прегоряла изолация
Това със сигурност ще помогне на доста хора. Значи - преди да разглобявате, погледнете кабелите на помпата дали не са с прегоряла изолация
- GuLiVeR
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
колега много готина и полезна тема благодаря, на мен ми спести пари за нов абс
- dsg1980
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Много полезна тема,аз също си реших така проблема,успех на другите колеги захванали се с тази АБС помпа!
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Някой знае ли размерите на болтовете които държат ел. блока?
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Мисля, че бяха М4, но за дължината не знам.. По принцип би трябвало да имаш достъп до поне един от болтовете без да демонтираш модула.. в краен случай отвиваш и мериш...
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
icefire написа:.. в краен случай отвиваш и мериш...
Така и направих
М4х50 са болтовете.
Взех неръждавейка с шестограмна глава - доста по-удобно за завиване, ако ремонтирате блока без да сваляте хидравличната част
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 18 мар 2018 15:16
- Автомобил: VW Golf 5 Variant
- Двигател: BLS 2009
Re: Ремонт на ATE АБС модул - how to и няколко въпроса
Здравейте колеги,
Понеже предполагам, че имам същия проблем като в темата, а картинките не се показват, мога ли да ви помоля да ги качите на ново?
Понеже предполагам, че имам същия проблем като в темата, а картинките не се показват, мога ли да ви помоля да ги качите на ново?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта