Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1455
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот nikson85 » Пон 25 юни 2018 18:45


Зравейте колеги. От около година се интересувам от електричарство. Електричарството ми стана много интересно и се превърна в хоби за мен. Напоследък са ме налегнали едни мислимисли, относно дали динамото на автомобил може да се преработи във вятърен генератор. Разполагам с генератор на фолксваген 70Ампера и мисля да го отварям да работя по него. Знам че трябва да се купят неодимови магнити да се сложат на ротора. Някой пробвал ли го е това да каже какви параметри дава?
Какво напрежение и сила на тока се получава.
Защото напрежението и тока показват каква електроника трябва да се пригоди за зареждане на батерии.




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 7237
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот goppa » Пон 25 юни 2018 18:58


Че той автомобилния генератор си зарежда батерия и без да има магнити в него. Само трябва да го въртиш с 3-4000 оборота.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1208
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 25 юни 2018 19:20


Да, ама ще ти трябва скоростна кутия, която да увеличава оборотите от вятърната перка, освен това ти трябва стабилен вятър и място, дето да складираш енергията за времето без вятър!

Не се занимавай, освен ако не ти е хоби!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1455
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот nikson85 » Пон 25 юни 2018 19:29


goppa написа:Че той автомобилния генератор си зарежда батерия и без да има магнити в него. Само трябва да го въртиш с 3-4000 оборота.

Да така е но зарядния ток е от порядъка на 5-7 ампера понеже има ограничение за акумулатора.
Самото динамо на автомобила има много повече от 7ампера. Като се сложат неодимовите магнити оборотите няма да са 4000 а можеби и при 400 ще има производителност.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот toraborat » Пон 25 юни 2018 19:37


Като гледам основния проблем на тези вятърни генератори е спирачката при силен вятър. На тоя генератор му трябва сигурно 3 метра перка, та ще върви феродото.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6162
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот muns61 » Пон 25 юни 2018 19:53


Неодимови магнити,, ама и многополюсен генератор.
Както го мислиш, няма да стане. Или поне не е толкоз просто.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1455
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот nikson85 » Пон 25 юни 2018 20:04


Така е колега не много просто това нещо аз за това питам дали си заслужава да се прави. Дали изобщо дава някаква производителност или да си правя дисков генератор с кръгли намотки и неодимови магнити.

Последна промяна от IvanMan на Пон 25 юни 2018 20:06, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1455
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот nikson85 » Пон 25 юни 2018 20:42


Това ме навежда на мисълта че няма да стане толкос лесно понеже статора контактува с ротора пстедсвом метални сърцевини и с магнити ще се върти много трудно. Съответно няма голям кяр от това.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6162
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот muns61 » Пон 25 юни 2018 21:06


toraborat написа:Като гледам основния проблем на тези вятърни генератори е спирачката при силен вятър. На тоя генератор му трябва сигурно 3 метра перка, та ще върви феродото.

Може витло с променлива стъпка.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1455
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот nikson85 » Пон 25 юни 2018 21:36


А това 70ампера какво говори това мощноста на генератора ли е? Това 70 ампера на 14 волта ли го смятат. Между другото тези алтернатори се завъртат на много обороти сигурно 10 000 и повече. За да има производителност трябва мощност. Точно както казват по горе колегите големи перки и зъбчатка за увеличаване на оборотите.


teodorpc
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот teodorpc » Пон 25 юни 2018 22:15


Зъбчатки = много механични загуби. На намотката на ротора и трябва някакъв минимален ток за да възбуди магнитно поле и да тръгне работата, може би за това са магнитите. Има остатъчен магнетизъм в жеуезото на ротора но за да се самовъзбуди ще му трябват по-високи обороти.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1730
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот polovera_9n3 » Вто 26 юни 2018 5:11


Виждал съм направен на една вила, само че от някаква мноого дърта кола. Не зарежда батерии, а там идеята е през нощта да светят 7 8 малки лампи по оградата на градината. Ефект има. При слаб вятър тия лампи мъждукат, при малко по силен светят доста доволно. Ама там проблема единия е бил предаването на тока от генератора надолу, тъй като той постоянно се върти- има перка отзад, и с кабел не става. Там е направил в средата доколкото разбрах от друго динамо ос на център с четки и от тая ос кабели надолу... абе играчка си е ...


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1455
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот nikson85 » Вто 26 юни 2018 16:03


Няма да стане без магнити. Само с чисто динамо без да има на ротора магнити ще трябва да се върти с хиляди обороти. Когато е с магнити ще има производителност при малко обороти със същатата мощност. Между другото това динамо си мисля че ще между 400-800 вата. Ако напрежението е 40волта може да се използва контролер за слънчеви панели
Към 40Ампера на 24волта. Спокойно може да се зареждат 2×12 към 200амперчаса акумулатори. Ако напрежението е огромно тоест тока ще е по-малко в такъв случай ще трябва да правиш електроника според това което ще даде генератора. Дефакто от напрежението зависи какво ще се слага като електроника.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1455
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот nikson85 » Вто 26 юни 2018 16:11


Всичко зависи от оборотите за напрежението защото при бавни обороти с голяма мощност имаме малко напрежение с голям ток.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4303
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор

Мнениеот milmar » Сря 27 юни 2018 8:49


С постоянни (каквито искаш, неодимови и т.н.) магнити генераторът ти става неуправляем, нерегулируем. Изходното напрежение ще варира от 0V до безкрайност. А тази безкрайност в твоя случай ще е малко над 30V когато ще пробият диодите в изправителния блок (понеже генераторът е променливотоков, има диоди на гърба му). Оставяме настрани какво ще се случва с ламБите и акумулаторите, включени като консуматори. А да имаш някакъв друг регулатор на напрежение след генератора е безмислено. По-добре да се преправи някак статора, т.е. чифтовете полюси на намотката, или сериозен редуктор.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта