В момента е Пон 19 ное 2018 22:41
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Създай нова тема  Отговори  [ 61 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 18:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Зравейте колеги. От около година се интересувам от електричарство. Електричарството ми стана много интересно и се превърна в хоби за мен. Напоследък са ме налегнали едни мислимисли, относно дали динамото на автомобил може да се преработи във вятърен генератор. Разполагам с генератор на фолксваген 70Ампера и мисля да го отварям да работя по него. Знам че трябва да се купят неодимови магнити да се сложат на ротора. Някой пробвал ли го е това да каже какви параметри дава?
Какво напрежение и сила на тока се получава.
Защото напрежението и тока показват каква електроника трябва да се пригоди за зареждане на батерии.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 18:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Мнения: 7405
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица
Че той автомобилния генератор си зарежда батерия и без да има магнити в него. Само трябва да го въртиш с 3-4000 оборота.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 19:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Мнения: 1659
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Да, ама ще ти трябва скоростна кутия, която да увеличава оборотите от вятърната перка, освен това ти трябва стабилен вятър и място, дето да складираш енергията за времето без вятър!

Не се занимавай, освен ако не ти е хоби!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 19:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
goppa написа:
Че той автомобилния генератор си зарежда батерия и без да има магнити в него. Само трябва да го въртиш с 3-4000 оборота.

Да така е но зарядния ток е от порядъка на 5-7 ампера понеже има ограничение за акумулатора.
Самото динамо на автомобила има много повече от 7ампера. Като се сложат неодимовите магнити оборотите няма да са 4000 а можеби и при 400 ще има производителност.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 19:37 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Мнения: 474
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София
Като гледам основния проблем на тези вятърни генератори е спирачката при силен вятър. На тоя генератор му трябва сигурно 3 метра перка, та ще върви феродото.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 19:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Мнения: 6374
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven
Неодимови магнити,, ама и многополюсен генератор.
Както го мислиш, няма да стане. Или поне не е толкоз просто.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 20:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Така е колега не много просто това нещо аз за това питам дали си заслужава да се прави. Дали изобщо дава някаква производителност или да си правя дисков генератор с кръгли намотки и неодимови магнити.


Последна промяна от IvanMan на Пон 25 юни 2018 20:06, променено общо 1 път.
Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 20:42 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Това ме навежда на мисълта че няма да стане толкос лесно понеже статора контактува с ротора пстедсвом метални сърцевини и с магнити ще се върти много трудно. Съответно няма голям кяр от това.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 21:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Мнения: 6374
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven
toraborat написа:
Като гледам основния проблем на тези вятърни генератори е спирачката при силен вятър. На тоя генератор му трябва сигурно 3 метра перка, та ще върви феродото.

Може витло с променлива стъпка.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 21:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
А това 70ампера какво говори това мощноста на генератора ли е? Това 70 ампера на 14 волта ли го смятат. Между другото тези алтернатори се завъртат на много обороти сигурно 10 000 и повече. За да има производителност трябва мощност. Точно както казват по горе колегите големи перки и зъбчатка за увеличаване на оборотите.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 25 юни 2018 22:15 
Извън линия

Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Мнения: 122
Автомобил:
Двигател:
Зъбчатки = много механични загуби. На намотката на ротора и трябва някакъв минимален ток за да възбуди магнитно поле и да тръгне работата, може би за това са магнитите. Има остатъчен магнетизъм в жеуезото на ротора но за да се самовъзбуди ще му трябват по-високи обороти.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 26 юни 2018 5:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Мнения: 1796
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали
Виждал съм направен на една вила, само че от някаква мноого дърта кола. Не зарежда батерии, а там идеята е през нощта да светят 7 8 малки лампи по оградата на градината. Ефект има. При слаб вятър тия лампи мъждукат, при малко по силен светят доста доволно. Ама там проблема единия е бил предаването на тока от генератора надолу, тъй като той постоянно се върти- има перка отзад, и с кабел не става. Там е направил в средата доколкото разбрах от друго динамо ос на център с четки и от тая ос кабели надолу... абе играчка си е ...


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 26 юни 2018 16:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Няма да стане без магнити. Само с чисто динамо без да има на ротора магнити ще трябва да се върти с хиляди обороти. Когато е с магнити ще има производителност при малко обороти със същатата мощност. Между другото това динамо си мисля че ще между 400-800 вата. Ако напрежението е 40волта може да се използва контролер за слънчеви панели
Към 40Ампера на 24волта. Спокойно може да се зареждат 2×12 към 200амперчаса акумулатори. Ако напрежението е огромно тоест тока ще е по-малко в такъв случай ще трябва да правиш електроника според това което ще даде генератора. Дефакто от напрежението зависи какво ще се слага като електроника.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 26 юни 2018 16:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Всичко зависи от оборотите за напрежението защото при бавни обороти с голяма мощност имаме малко напрежение с голям ток.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 27 юни 2018 8:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4342
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
С постоянни (каквито искаш, неодимови и т.н.) магнити генераторът ти става неуправляем, нерегулируем. Изходното напрежение ще варира от 0V до безкрайност. А тази безкрайност в твоя случай ще е малко над 30V когато ще пробият диодите в изправителния блок (понеже генераторът е променливотоков, има диоди на гърба му). Оставяме настрани какво ще се случва с ламБите и акумулаторите, включени като консуматори. А да имаш някакъв друг регулатор на напрежение след генератора е безмислено. По-добре да се преправи някак статора, т.е. чифтовете полюси на намотката, или сериозен редуктор.


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 61 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design