Зравейте колеги. От около година се интересувам от електричарство. Електричарството ми стана много интересно и се превърна в хоби за мен. Напоследък са ме налегнали едни мислимисли, относно дали динамото на автомобил може да се преработи във вятърен генератор. Разполагам с генератор на фолксваген 70Ампера и мисля да го отварям да работя по него. Знам че трябва да се купят неодимови магнити да се сложат на ротора. Някой пробвал ли го е това да каже какви параметри дава?
Какво напрежение и сила на тока се получава.
Защото напрежението и тока показват каква електроника трябва да се пригоди за зареждане на батерии.
Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Че той автомобилния генератор си зарежда батерия и без да има магнити в него. Само трябва да го въртиш с 3-4000 оборота.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Да, ама ще ти трябва скоростна кутия, която да увеличава оборотите от вятърната перка, освен това ти трябва стабилен вятър и място, дето да складираш енергията за времето без вятър!
Не се занимавай, освен ако не ти е хоби!
Не се занимавай, освен ако не ти е хоби!
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
goppa написа:Че той автомобилния генератор си зарежда батерия и без да има магнити в него. Само трябва да го въртиш с 3-4000 оборота.
Да така е но зарядния ток е от порядъка на 5-7 ампера понеже има ограничение за акумулатора.
Самото динамо на автомобила има много повече от 7ампера. Като се сложат неодимовите магнити оборотите няма да са 4000 а можеби и при 400 ще има производителност.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Като гледам основния проблем на тези вятърни генератори е спирачката при силен вятър. На тоя генератор му трябва сигурно 3 метра перка, та ще върви феродото.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Неодимови магнити,, ама и многополюсен генератор.
Както го мислиш, няма да стане. Или поне не е толкоз просто.
Както го мислиш, няма да стане. Или поне не е толкоз просто.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Така е колега не много просто това нещо аз за това питам дали си заслужава да се прави. Дали изобщо дава някаква производителност или да си правя дисков генератор с кръгли намотки и неодимови магнити.
Последна промяна от IvanMan на Пон 25 юни 2018 20:06, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Това ме навежда на мисълта че няма да стане толкос лесно понеже статора контактува с ротора пстедсвом метални сърцевини и с магнити ще се върти много трудно. Съответно няма голям кяр от това.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
toraborat написа:Като гледам основния проблем на тези вятърни генератори е спирачката при силен вятър. На тоя генератор му трябва сигурно 3 метра перка, та ще върви феродото.
Може витло с променлива стъпка.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
А това 70ампера какво говори това мощноста на генератора ли е? Това 70 ампера на 14 волта ли го смятат. Между другото тези алтернатори се завъртат на много обороти сигурно 10 000 и повече. За да има производителност трябва мощност. Точно както казват по горе колегите големи перки и зъбчатка за увеличаване на оборотите.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Зъбчатки = много механични загуби. На намотката на ротора и трябва някакъв минимален ток за да възбуди магнитно поле и да тръгне работата, може би за това са магнитите. Има остатъчен магнетизъм в жеуезото на ротора но за да се самовъзбуди ще му трябват по-високи обороти.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Виждал съм направен на една вила, само че от някаква мноого дърта кола. Не зарежда батерии, а там идеята е през нощта да светят 7 8 малки лампи по оградата на градината. Ефект има. При слаб вятър тия лампи мъждукат, при малко по силен светят доста доволно. Ама там проблема единия е бил предаването на тока от генератора надолу, тъй като той постоянно се върти- има перка отзад, и с кабел не става. Там е направил в средата доколкото разбрах от друго динамо ос на център с четки и от тая ос кабели надолу... абе играчка си е ...
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Няма да стане без магнити. Само с чисто динамо без да има на ротора магнити ще трябва да се върти с хиляди обороти. Когато е с магнити ще има производителност при малко обороти със същатата мощност. Между другото това динамо си мисля че ще между 400-800 вата. Ако напрежението е 40волта може да се използва контролер за слънчеви панели
Към 40Ампера на 24волта. Спокойно може да се зареждат 2×12 към 200амперчаса акумулатори. Ако напрежението е огромно тоест тока ще е по-малко в такъв случай ще трябва да правиш електроника според това което ще даде генератора. Дефакто от напрежението зависи какво ще се слага като електроника.
Към 40Ампера на 24волта. Спокойно може да се зареждат 2×12 към 200амперчаса акумулатори. Ако напрежението е огромно тоест тока ще е по-малко в такъв случай ще трябва да правиш електроника според това което ще даде генератора. Дефакто от напрежението зависи какво ще се слага като електроника.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Всичко зависи от оборотите за напрежението защото при бавни обороти с голяма мощност имаме малко напрежение с голям ток.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
С постоянни (каквито искаш, неодимови и т.н.) магнити генераторът ти става неуправляем, нерегулируем. Изходното напрежение ще варира от 0V до безкрайност. А тази безкрайност в твоя случай ще е малко над 30V когато ще пробият диодите в изправителния блок (понеже генераторът е променливотоков, има диоди на гърба му). Оставяме настрани какво ще се случва с ламБите и акумулаторите, включени като консуматори. А да имаш някакъв друг регулатор на напрежение след генератора е безмислено. По-добре да се преправи някак статора, т.е. чифтовете полюси на намотката, или сериозен редуктор.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 161 госта