Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
С мотор от инверторна пералня чета ,че е по -подходящо.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
milmar написа:... Изходното напрежение ще варира от 0V до безкрайност...
По принцип е така, но един шунтов (паралелен) регулатор няма да позволи това да се случи. На почти всички ветрогенератори има едни големи гасящи резистори точно за този ефект. Изчисляваш си колко волта искаш от този генератор и всичко друго отива на гасящия резистор.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Значи малко прекалих с напрежението и акумулаторите. Понеже генератора е 70 ампера това са към 850вата. И повече мощност да има е добре това да се спазва понеже генератора ще се повреди.
И на половина да работи 400вата значи е добре акумулаторите да са 100-150 ампера. Щом е 30 волта може да се използва 20ампера соларен контролер.
Акумулаторите последователно 2×12 са 24волта
Към тях ще бъде свързан инвертор 24в. 4000W. 220волта.
То даже ако дава мощност до 800вата може контролера да е 40 ампера на 24в. Мисля че това е правилно за тази мощност.
То пак ще иска преправяне с магнити.
И на половина да работи 400вата значи е добре акумулаторите да са 100-150 ампера. Щом е 30 волта може да се използва 20ампера соларен контролер.
Акумулаторите последователно 2×12 са 24волта
Към тях ще бъде свързан инвертор 24в. 4000W. 220волта.
То даже ако дава мощност до 800вата може контролера да е 40 ампера на 24в. Мисля че това е правилно за тази мощност.
vladtod® написа:С мотор от инверторна пералня чета ,че е по -подходящо.
То пак ще иска преправяне с магнити.
Последна промяна от IvanMan на Сря 27 юни 2018 19:29, променено общо 1 път.
Причина: Използвай бутон "промени", не е необходимо да пускаш няколко мнения едно след друго!
Причина: Използвай бутон "промени", не е необходимо да пускаш няколко мнения едно след друго!
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
nikson85 написа:vladtod® написа:С мотор от инверторна пералня чета ,че е по -подходящо.
То пак ще иска преправяне с магнити.
То там си е с постоянни магнити, разцъкай да прояериш.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
nikson85 написа:... Щом е 30 волта може да се използва 20ампера соларен контролер...
Тц. Няма да стане със соларен конролер. За да няма ефекта дето го описа колегата milmar, ти трябява ограничител на напрежението. Става с контролер за ветрогенератор или комбиниран такъв със солар. Разгледай ги тез ветро зарядни.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Vasseto написа:milmar написа:... Изходното напрежение ще варира от 0V до безкрайност...
По принцип е така, но един шунтов (паралелен) регулатор няма да позволи това да се случи. На почти всички ветрогенератори има едни големи гасящи резистори точно за този ефект. Изчисляваш си колко волта искаш от този генератор и всичко друго отива на гасящия резистор.
Регулирането по този начин, с баластен товар (последователно във веригата), може да доведе до това, че значителна част от мощността, повече от полезната да се превръща в топлина. А и тов не решава проблема с повишеното напрежение на изхода на гелератора, нито с опасността за пробив в диод или намотката, която е открита и ако генераторът е бил на кола е често с частично повредена лакова изолация от прахоляците и калищата, които преминават заедно с охладащия въздух.
За този тип генератор е най-добре да се регулира изх. напрежение чрез промяна на възбуждащия ток в индуктора (ротора в случая). Трябва обаче да се има предвид, че за да се получи поносима честота в намотката и съответно поносима филтрация на изходното постоянно напрежение след 3-фазния изправител, генераторът трябва да се върти на скорост над някаква мин. допустима, с редуктор, това важи дори и ако се сложи по-силен индуктор (неодимови магнити). Или да се променят чифтовете полюси на машината и да се свали тази минимална скорост на въртене.
Ако може и някакво регулиране ефективността на перката, с цел поддържане на тези граници на оборотите.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Приемаш че максималния ток от генератора ще е към 70А. Напрежението го ограничаваш на 30В. Теоретично получаваш около 2,1КW. Останалота мощност отива в резисторите. Тук там съм чел, че монтират спирачки на перките за да не се предпази електрониката. Може пък да се измисли как да регулира ъгъла на атака на перките за да се регулират оборотите.
P.S.
Почти всеки мотоциклет е такъв принцип на работа. Мерил съм на 12В мотоциклет, напрежение на празен ход от магнета достига около 200В при форсиране.
P.S.
milmar написа: Регулирането по този начин, с баластен товар (последователно във веригата), може да доведе до това, че значителна част от мощността, повече от полезната да се превръща в топлина. А и тов не решава проблема с повишеното напрежение на изхода на гелератора, нито с опасността за пробив в диод или намотката, която е открита и ако генераторът е бил на кола е често с частично повредена лакова изолация от прахоляците и калищата, които преминават заедно с охладащия въздух.
Почти всеки мотоциклет е такъв принцип на работа. Мерил съм на 12В мотоциклет, напрежение на празен ход от магнета достига около 200В при форсиране.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Не ми е за цел да споря и с това приключвам, защото вероятно и автора на темата не се нуждае от толкова задълбочени знания....
Авомобилния генератор е ел. машина, генератор на напрежение (по смисъма на ТОЕ - теория по основи на електротехниката). Това означава, че има минимално вътрешно съпротивление, като целта е да е близко до 0, за да се минимизират загубите от една страна, което е важно, и загряването от друга, което е също много важно. Това го казах по-горе по друг начин "има твърда изходна характеристика"
Понятието максимален ток в случая и в смисъла по който предполагам си го представяш, няма нищо общо с този тип машини. Нищо не ограничва тока на генератора, особенно пък до номиналния му ток (70А). Единствено вътрешното съпротивление на намотката и диодите (обобщено - вътрешно съпротивление на генератора), което е милиоми, и то никак много. Ако разделиш тези 15-20 или 30V на няколко милиома .....
Няма нищо общо с магнентите на моторетките .... Там меката характеристика е постигната, но не за сметка на повишено вътрешно съпротивление. Нещо подобно е направено в класическите електрожени, те имат именно мека характеристика. На празен ход правят 60-80 V, допираш електрода, възниква дъга, напрежението пада на 30V, но това не значи, че "изчезналите" 40V са загуби в омично съпротивление ....
Авомобилния генератор е ел. машина, генератор на напрежение (по смисъма на ТОЕ - теория по основи на електротехниката). Това означава, че има минимално вътрешно съпротивление, като целта е да е близко до 0, за да се минимизират загубите от една страна, което е важно, и загряването от друга, което е също много важно. Това го казах по-горе по друг начин "има твърда изходна характеристика"
Vasseto написа:Приемаш че максималния ток от генератора ще е към 70А.....
Понятието максимален ток в случая и в смисъла по който предполагам си го представяш, няма нищо общо с този тип машини. Нищо не ограничва тока на генератора, особенно пък до номиналния му ток (70А). Единствено вътрешното съпротивление на намотката и диодите (обобщено - вътрешно съпротивление на генератора), което е милиоми, и то никак много. Ако разделиш тези 15-20 или 30V на няколко милиома .....
Няма нищо общо с магнентите на моторетките .... Там меката характеристика е постигната, но не за сметка на повишено вътрешно съпротивление. Нещо подобно е направено в класическите електрожени, те имат именно мека характеристика. На празен ход правят 60-80 V, допираш електрода, възниква дъга, напрежението пада на 30V, но това не значи, че "изчезналите" 40V са загуби в омично съпротивление ....
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Ще загрява малко повече, но силния вятър ще го охлажда.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Дали, ако, се промени алтернатора в ел.двигател, задачата ще стане по-лесна ...
https://www.youtube.com/watch?v=IKqy3rRWJQE
https://www.youtube.com/watch?v=IKqy3rRWJQE
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Аз това 70 ампера го изчислявам за 12 волта.
За 30 волта ампеража ще е по малък. Понеже генератора е 70 ампера не мисля да го товаря на повече. Трябва да има ограничение. Значи незнам колко намотки има на ротора, но ако една дава 30волта е добре да се вържат в паралел всичките.
Ако волтажа е малък мисля да ги вържа последователно за да се вдигне напрежението.
После ще се види какъв вятърен контролер ще се взима. Всичко зависи какви параметри ще има.
Мощноста се знае колко ще е до 1 киловат най много.
За 30 волта ампеража ще е по малък. Понеже генератора е 70 ампера не мисля да го товаря на повече. Трябва да има ограничение. Значи незнам колко намотки има на ротора, но ако една дава 30волта е добре да се вържат в паралел всичките.
Ако волтажа е малък мисля да ги вържа последователно за да се вдигне напрежението.
После ще се види какъв вятърен контролер ще се взима. Всичко зависи какви параметри ще има.
Мощноста се знае колко ще е до 1 киловат най много.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Много са ти объркани понятията. Я кажи какво ще захранваш с този генератор.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Не съм решил какво точно ще захранвам но смятам да го съчетая със фотоволтаични панели също.
Веднъж съм правил зарядно с 50ватов панел на приятел извън населено място. Той захранва телевизор и осветление в фургон.
Не съм се занимавал с вятърни генератори и за това пуснах темата. Иках да разбера дали си заслужава да се прави вятърен генератор от генератор на кола. Или да си сглобявам ръчно направен.
Ама май ще си сглобявам мой генератор.
Да то за това трябва да има ограничение спирачка.
Нещо което спира ротора при силен вятър.
Примерно контролера ако е до 40 ампера как ще ограничи ампеража на генератора. Така може да изгори всичко. За това е добре да си купиш истински вятърен генератор.
При фотоволтаиците имаме постоянна мощност,
но при ветрогенераторите може да надмине номиналната мощност и започва едно греене.
Ветрогенераторите са сложно нещо.
Другия вариант е всичко да се изключва и генератора да се остава да работи на празен ход и тогава напрежението ще е високо . но все пак и перката трябва да се спира, че при ураган хвърчи всичко.
Веднъж съм правил зарядно с 50ватов панел на приятел извън населено място. Той захранва телевизор и осветление в фургон.
Не съм се занимавал с вятърни генератори и за това пуснах темата. Иках да разбера дали си заслужава да се прави вятърен генератор от генератор на кола. Или да си сглобявам ръчно направен.
Ама май ще си сглобявам мой генератор.
Vasseto написа:Ще загрява малко повече, но силния вятър ще го охлажда.
Да то за това трябва да има ограничение спирачка.
Нещо което спира ротора при силен вятър.
Примерно контролера ако е до 40 ампера как ще ограничи ампеража на генератора. Така може да изгори всичко. За това е добре да си купиш истински вятърен генератор.
При фотоволтаиците имаме постоянна мощност,
но при ветрогенераторите може да надмине номиналната мощност и започва едно греене.
Ветрогенераторите са сложно нещо.
Другия вариант е всичко да се изключва и генератора да се остава да работи на празен ход и тогава напрежението ще е високо . но все пак и перката трябва да се спира, че при ураган хвърчи всичко.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Мисля, че или трябва да си купиш каквото ти трябва или да почетеш доста по електричество и ел. машини. Не го приемай за заяждане, а за начин как да разбираш и обсъждаш полезно написаното до сега в темата ти.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Сега разбрах трябва едно съпротивление.
Тези генератори трифазни ли бяха?
Тези генератори трифазни ли бяха?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта