В момента е Сря 21 ное 2018 10:00
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Създай нова тема  Отговори  [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 27 юни 2018 13:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Мнения: 1905
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Варна
С мотор от инверторна пералня чета ,че е по -подходящо.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 27 юни 2018 15:43 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Мнения: 2280
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив
milmar написа:
... Изходното напрежение ще варира от 0V до безкрайност...


По принцип е така, но един шунтов (паралелен) регулатор няма да позволи това да се случи. На почти всички ветрогенератори има едни големи гасящи резистори точно за този ефект. Изчисляваш си колко волта искаш от този генератор и всичко друго отива на гасящия резистор.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 27 юни 2018 16:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Значи малко прекалих с напрежението и акумулаторите. Понеже генератора е 70 ампера това са към 850вата. И повече мощност да има е добре това да се спазва понеже генератора ще се повреди.
И на половина да работи 400вата значи е добре акумулаторите да са 100-150 ампера. Щом е 30 волта може да се използва 20ампера соларен контролер.
Акумулаторите последователно 2×12 са 24волта
Към тях ще бъде свързан инвертор 24в. 4000W. 220волта.

То даже ако дава мощност до 800вата може контролера да е 40 ампера на 24в. Мисля че това е правилно за тази мощност.

vladtod® написа:
С мотор от инверторна пералня чета ,че е по -подходящо.

То пак ще иска преправяне с магнити.


Последна промяна от IvanMan на Сря 27 юни 2018 19:29, променено общо 1 път.
Използвай бутон "промени", не е необходимо да пускаш няколко мнения едно след друго!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 27 юни 2018 19:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Мнения: 1905
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Варна
nikson85 написа:
vladtod® написа:
С мотор от инверторна пералня чета ,че е по -подходящо.

То пак ще иска преправяне с магнити.

То там си е с постоянни магнити, разцъкай да прояериш.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 28 юни 2018 5:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Мнения: 2280
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив
nikson85 написа:
... Щом е 30 волта може да се използва 20ампера соларен контролер...


Тц. Няма да стане със соларен конролер. За да няма ефекта дето го описа колегата milmar, ти трябява ограничител на напрежението. Става с контролер за ветрогенератор или комбиниран такъв със солар. Разгледай ги тез ветро зарядни.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 28 юни 2018 8:35 
На линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4343
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
Vasseto написа:
milmar написа:
... Изходното напрежение ще варира от 0V до безкрайност...


По принцип е така, но един шунтов (паралелен) регулатор няма да позволи това да се случи. На почти всички ветрогенератори има едни големи гасящи резистори точно за този ефект. Изчисляваш си колко волта искаш от този генератор и всичко друго отива на гасящия резистор.

Регулирането по този начин, с баластен товар (последователно във веригата), може да доведе до това, че значителна част от мощността, повече от полезната да се превръща в топлина. А и тов не решава проблема с повишеното напрежение на изхода на гелератора, нито с опасността за пробив в диод или намотката, която е открита и ако генераторът е бил на кола е често с частично повредена лакова изолация от прахоляците и калищата, които преминават заедно с охладащия въздух.
За този тип генератор е най-добре да се регулира изх. напрежение чрез промяна на възбуждащия ток в индуктора (ротора в случая). Трябва обаче да се има предвид, че за да се получи поносима честота в намотката и съответно поносима филтрация на изходното постоянно напрежение след 3-фазния изправител, генераторът трябва да се върти на скорост над някаква мин. допустима, с редуктор, това важи дори и ако се сложи по-силен индуктор (неодимови магнити). Или да се променят чифтовете полюси на машината и да се свали тази минимална скорост на въртене.
Ако може и някакво регулиране ефективността на перката, с цел поддържане на тези граници на оборотите.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 28 юни 2018 9:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Мнения: 2280
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив
Приемаш че максималния ток от генератора ще е към 70А. Напрежението го ограничаваш на 30В. Теоретично получаваш около 2,1КW. Останалота мощност отива в резисторите. Тук там съм чел, че монтират спирачки на перките за да не се предпази електрониката. Може пък да се измисли как да регулира ъгъла на атака на перките за да се регулират оборотите.

P.S.
milmar написа:
Регулирането по този начин, с баластен товар (последователно във веригата), може да доведе до това, че значителна част от мощността, повече от полезната да се превръща в топлина. А и тов не решава проблема с повишеното напрежение на изхода на гелератора, нито с опасността за пробив в диод или намотката, която е открита и ако генераторът е бил на кола е често с частично повредена лакова изолация от прахоляците и калищата, които преминават заедно с охладащия въздух.

Почти всеки мотоциклет е такъв принцип на работа. Мерил съм на 12В мотоциклет, напрежение на празен ход от магнета достига около 200В при форсиране.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 28 юни 2018 10:37 
На линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4343
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
Не ми е за цел да споря и с това приключвам, защото вероятно и автора на темата не се нуждае от толкова задълбочени знания....

Авомобилния генератор е ел. машина, генератор на напрежение (по смисъма на ТОЕ - теория по основи на електротехниката). Това означава, че има минимално вътрешно съпротивление, като целта е да е близко до 0, за да се минимизират загубите от една страна, което е важно, и загряването от друга, което е също много важно. Това го казах по-горе по друг начин "има твърда изходна характеристика"

Vasseto написа:
Приемаш че максималния ток от генератора ще е към 70А.....

Понятието максимален ток в случая и в смисъла по който предполагам си го представяш, няма нищо общо с този тип машини. Нищо не ограничва тока на генератора, особенно пък до номиналния му ток (70А). Единствено вътрешното съпротивление на намотката и диодите (обобщено - вътрешно съпротивление на генератора), което е милиоми, и то никак много. Ако разделиш тези 15-20 или 30V на няколко милиома .....

Няма нищо общо с магнентите на моторетките .... Там меката характеристика е постигната, но не за сметка на повишено вътрешно съпротивление. Нещо подобно е направено в класическите електрожени, те имат именно мека характеристика. На празен ход правят 60-80 V, допираш електрода, възниква дъга, напрежението пада на 30V, но това не значи, че "изчезналите" 40V са загуби в омично съпротивление ....


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 28 юни 2018 11:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Мнения: 2280
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив
Ще загрява малко повече, но силния вятър ще го охлажда.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 28 юни 2018 13:43 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Мнения: 3057
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Дали, ако, се промени алтернатора в ел.двигател, задачата ще стане по-лесна ... :gruebel

https://www.youtube.com/watch?v=IKqy3rRWJQE


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 28 юни 2018 15:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Аз това 70 ампера го изчислявам за 12 волта.
За 30 волта ампеража ще е по малък. Понеже генератора е 70 ампера не мисля да го товаря на повече. Трябва да има ограничение. Значи незнам колко намотки има на ротора, но ако една дава 30волта е добре да се вържат в паралел всичките.
Ако волтажа е малък мисля да ги вържа последователно за да се вдигне напрежението.
После ще се види какъв вятърен контролер ще се взима. Всичко зависи какви параметри ще има.
Мощноста се знае колко ще е до 1 киловат най много.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 28 юни 2018 18:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Мнения: 6378
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven
Много са ти объркани понятията. Я кажи какво ще захранваш с този генератор.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 28 юни 2018 18:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Не съм решил какво точно ще захранвам но смятам да го съчетая със фотоволтаични панели също.
Веднъж съм правил зарядно с 50ватов панел на приятел извън населено място. Той захранва телевизор и осветление в фургон.

Не съм се занимавал с вятърни генератори и за това пуснах темата. Иках да разбера дали си заслужава да се прави вятърен генератор от генератор на кола. Или да си сглобявам ръчно направен.
Ама май ще си сглобявам мой генератор.

Vasseto написа:
Ще загрява малко повече, но силния вятър ще го охлажда.

Да то за това трябва да има ограничение спирачка.
Нещо което спира ротора при силен вятър.
Примерно контролера ако е до 40 ампера как ще ограничи ампеража на генератора. Така може да изгори всичко. За това е добре да си купиш истински вятърен генератор.

При фотоволтаиците имаме постоянна мощност,
но при ветрогенераторите може да надмине номиналната мощност и започва едно греене.
Ветрогенераторите са сложно нещо.
Другия вариант е всичко да се изключва и генератора да се остава да работи на празен ход и тогава напрежението ще е високо :mhihi . но все пак и перката трябва да се спира, че при ураган хвърчи всичко.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пет 29 юни 2018 7:35 
На линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4343
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
Мисля, че или трябва да си купиш каквото ти трябва или да почетеш доста по електричество и ел. машини. Не го приемай за заяждане, а за начин как да разбираш и обсъждаш полезно написаното до сега в темата ти.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пет 29 юни 2018 16:37 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Сега разбрах трябва едно съпротивление.
Тези генератори трифазни ли бяха?


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design