В момента е Нед 18 ное 2018 7:48
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Създай нова тема  Отговори  [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 03 юли 2018 7:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
muns61 написа:
Да ти кажа директно - нищо няма да направиш. Мисля, че вече разбираш колко сложни са нещата и колко малко знаеш. Ако ще купуваш - дискусията става излишна. Може само да кажеш какво си купил.

Ще стане но трябва да се пренамотае на ново статора при специални майстори. Със тия намотки няма да има и 50вата. :mhihi Роторът също ще трябва да се прави. То ще ти излезе на половина на нов генератор можеби.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 03 юли 2018 8:05 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Мнения: 6358
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven
Първо си изясни за какви обороти ще го пренавиваш. По оборотите се определя броя на полюсите, сечението на намотките и прочие.
И кой ще ти го пренавива, щото бобиньорите работят на познато, експерименти не правят.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 03 юли 2018 8:15 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4341
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
Пресмятането и преконфигурирането на намотка на генератор или двигател за друго напрежение и особенно брой полюси е по-сложно от преправяне на трансформатор. Може броя на каналите да не паснат за новата конфигурация, може сметнатия брой навивки с избраното сечение да не се съберат в каналите и т.н. Не са много бобиньорите, които знаят как да сметнат нещо подобно, а сигурно са още по-малко тези които ще се захванат с този на практика итерационен процес на пресмятане, проба и нови пресмятания.
Аз лично на твое място бих разгледал готови проекти и бих опитал да повторя нещо правено. После като натрупам опит и почета теория за токове и ветрове бих мислил за нещо мое.

Проучи какви обороти се постигат с определен вид перка и избери някакъв четков постояннотоков двигател на подобни номинални обороти. Ползвай го в генераторен режим. Просто получваш едно напрежение от 0V до не се знае колко при силен вятър, което напрежение после ще мислиш какво да го правиш.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 03 юли 2018 8:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Мнения: 6358
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven
Някой спомен за инвертор от пералня.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 03 юли 2018 13:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
До колкото разбрах и видях от клипове тези генератири на Иста брииз май турски бяха уж ги дават за 500вата а те имат производителност 150вата при 22м.с. на вятъра. Така че мощноста е много относително нещо.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 04 юли 2018 22:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Няма да стане ходих при майсторите за намотки и те ми казаха, че не се занимават с такива експерименти. Можело да се пренамотае мо същия начин демек да си оправиш генератора. Поне сега се научих да си оправям генератора. Сега на този мога да му сменя колекторния пръстен, лагерите, четките бяха в многолошо състояние и тях мога да сменя и това генераторче ще стане чисто ново. Хубава марка Валео. Може да го продам или ако ми се развали моя да направя смяната. Пък за вятърен генератор ще се мисли нещо друго.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Чет 05 юли 2018 6:33 
Извън линия

Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Мнения: 236
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Колега, потърсете материали за нискооборотен покривен генератор със редуктор. Много е за писане, няма да стане сега :(


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 10 юли 2018 15:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
milmar написа:
Пресмятането и преконфигурирането на намотка на генератор или двигател за друго напрежение и особенно брой полюси е по-сложно от преправяне на трансформатор. Може броя на каналите да не паснат за новата конфигурация, може сметнатия брой навивки с избраното сечение да не се съберат в каналите и т.н. Не са много бобиньорите, които знаят как да сметнат нещо подобно, а сигурно са още по-малко тези които ще се захванат с този на практика итерационен процес на пресмятане, проба и нови пресмятания.
Аз лично на твое място бих разгледал готови проекти и бих опитал да повторя нещо правено. После като натрупам опит и почета теория за токове и ветрове бих мислил за нещо мое.

Проучи какви обороти се постигат с определен вид перка и избери някакъв четков постояннотоков двигател на подобни номинални обороти. Ползвай го в генераторен режим. Просто получваш едно напрежение от 0V до не се знае колко при силен вятър, което напрежение после ще мислиш какво да го правиш.

Да този статор не става. Буквално трябва да се смени статора с някой с по-широки канали. Буквално трябва да се смени и ротора с по-тясен диаметър.
Тази конфигурация е отчайваща и да стане нещо повече от 300вата ако получиш е мечта. То трябва дебели намотки за вятъра. Сега нещата ми се проясниха доста. Благодаря все пак за теорията.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 10 юли 2018 16:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Мнения: 6363
Автомобил: yamaha dragstar 1100
Двигател: V-twin 2002
Мисля, че с ел. мотор от типа на ПИК12 примерно или нещо подобно , на Динамо Сливен (по спомен говоря ) може да е доста по-лесно да се пригоди за вятърен генератор. Е няма е върха на сладоледа :) .Ще ти трябва и ъглова предавка . Мотора се слага вертикално с вала нагоре , а ъгловата предавка - отгоре на високото с перката + някакъв стабилизатор отзад да не превърта излишно. Така се избягват проблеми при въртене на посоката по вятъра. Нвремето като ученик 7-ти клас го бях измислил като концепция и ми се струваше тогава лесно изпълнимо .
Или от Али-то да се купи нещо готово.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 10 юли 2018 17:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Мнения: 6358
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven
Защо не може да се монтира хоризонтално?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Вто 10 юли 2018 22:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
Ако е вертикален, може да е твърдо закрепен за мачтата и ще е по-лесно с жиците.
Ама на авторът жици няма да му трябват, щото очевидно никакъв ток няма да произведе. Той продължава да си изобретява нелепи проблеми.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 11 юли 2018 8:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
ktamen написа:
Ако е вертикален, може да е твърдо закрепен за мачтата и ще е по-лесно с жиците.
Ама на авторът жици няма да му трябват, щото очевидно никакъв ток няма да произведе. Той продължава да си изобретява нелепи проблеми.

То и с хоризонтален пак ще е лесно.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 11 юли 2018 12:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4341
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
nikson85 написа:
ktamen написа:
Ако е вертикален, може да е твърдо закрепен за мачтата и ще е по-лесно с жиците.
Ама на авторът жици няма да му трябват, щото очевидно никакъв ток няма да произведе. Той продължава да си изобретява нелепи проблеми.

То и с хоризонтален пак ще е лесно.

Прилагайки опита на Никола Тесла, безжично...
Като споменах Тесла, какви са тези ветрове и кому са нужни :smile


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 11 юли 2018 20:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Мнения: 6363
Автомобил: yamaha dragstar 1100
Двигател: V-twin 2002
muns61 написа:
Защо не може да се монтира хоризонтално?

Не, че не може. Тогава като ученик прецених, че ще е трудно ( всъщност по-трудно ) да направя така, че при въртене ( по посока на вятъра) , да не се усукват кабелите идващи от ел.мотора/динамото. Отделно щеше да е на ниско сложен и по-лесен за евентуална профилактика , отделно много лесно щяхме да го защитим от атм.условия, щеше да е в кутия с капак. А ъгловия редуктор с турбината и стабилизатора - горе на високото и оттам с карданче до долу , до ел.мотора.
Но в крайна сметка нещата се промениха. Всичко това беше план, да измисля някакво захранване на пчелен фургон преди 35 години.
На днешен етап въобще не бих се мъчил с такова нещо, ами си го купувам от Али-то. Готово.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Сря 11 юли 2018 23:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
samo_pechka написа:
преди 35 години.

Пак по същото време беше и моя първи опит в тази област. Гедерманско динамо с ламаринена перка, 6 метрова тръба и всичкото това успях да го кача на тополата. Проблем с жиците нямах, щото бяха дълги десетина сантиметра до лампичката.
ПП Същата топола участваше и за първото ми радио, елкариерата и приключи малко по-късно след пряко попадение на светкавица.


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bikele и 4 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design